In een goed onderzoek onderzoek je natuurlijk maar 1 ding per keer. Óf je kijkt of hij inderdaad foto's kan maken zonder truucjes óf je onderzoekt bijvoorbeeld of hij inderdaad boodschappen doorkrijgt die hij niet op 'gewone' wijze had kunnen verkrijgen. Je zou elk van zijn 'gaven' met een aparte test onder de loep moeten leggen.quote:Daarbij, ik denk idd dat hij gerotzooid heeft met die foto's. Maar, en dat heb ik ook al meermaals gezegd, dat hoeft niet te betekenen dat er geen sprake van een 'gave' is. Misschien ook wel, misschien ook niet.
laten we hopen dat hij er nog eens in toestemt om mee te werken aan zo'n onderzoek.quote:Op woensdag 1 maart 2006 17:29 schreef Prst_ het volgende:
[..]
In een goed onderzoek onderzoek je natuurlijk maar 1 ding per keer. Óf je kijkt of hij inderdaad foto's kan maken zonder truucjes óf je onderzoekt bijvoorbeeld of hij inderdaad boodschappen doorkrijgt die hij niet op 'gewone' wijze had kunnen verkrijgen. Je zou elk van zijn 'gaven' met een aparte test onder de loep moeten leggen.
Barb, moet je eens kennis maken met de mogelijkheden van fotobewerking, dan zou je dit niet zeggen.quote:Op woensdag 1 maart 2006 18:45 schreef Analyzing_Barb het volgende:
Is iemand trouwens op de hoogte van zijn foto's in zijn boek? Ik hoor daar werkelijk niemand over. Van zowel de sceptici, de dogmatici, de believers en degenen die er zwaar tussenin zitten niet.
Behalve dan die met die graancirkel, maar de overige foto's? En dan heb ik het niet over die alien die op de stoel zit, maar over die met de bol van energie en die met die energiestralen die hij van bovenaf zo in zijn hoofd lijkt te krijgen. Ook staat er een mooie in van een energetische licht opening naar een andere dimensie. Die foto's zijn schitterend. Hoe is uit te sluiten dat dat soort foto's zijn gephotoshopt? Ik kan het me nauwelijks voorstellen.
De foto's van in de media zijn natuurlijk zwaar fake.
Ik wil ze (foto's uit boek) trouwens hier uploaden, maar ik krijg ze niet kleiner met ACDC en windows powertoys werkt niet
Ja maar die andere foto's dan die ik noemde? Hoe krijg je dat voor elkaar? Want die witte lichtstralen zien eruit zoals er wel meer foto's op het net te vinden zijn(gewoon van gewone mensen thuis), maar dan mooier, en heel sierlijk en zo. Jij bent nogal thuis in fotobewerking, zou jij die na kunnen maken?quote:Op woensdag 1 maart 2006 18:49 schreef Stenny het volgende:
[..]
Barb, moet je eens kennis maken met de mogelijkheden van fotobewerking, dan zou je dit niet zeggen.
Maar ik denk dat er met Robbert iets anders aan de hand is, handwerk dus en geen fotoshop.
Dingen uitknippen en voor de camera houden. Het oplichtende 'kruis' bijvoorbeeld staat niet vrij in de lucht, dit kan ook niet als het papieren of... object onder met de hand vastgehouden voor de camera moet worden. Snappie.![]()
Barb, met rook of vloeistof deeltjes doe je veel, ja, en desnoods ook met fotoshop. Er zijn veel mensen die prachtige effecten op hun foto's hebben, misschien geesten ja, ook bij Robbert, ik sluit het niet uit. Maar zoals je weet roept Robbert's werk te veel vragen op waar geen antwoorden op komen van de maker.quote:Op woensdag 1 maart 2006 18:53 schreef Analyzing_Barb het volgende:
[..]
Ja maar die andere foto's dan die ik noemde? Hoe krijg je dat voor elkaar? Want die witte lichtstralen zien eruit zoals er wel meer foto's op het net te vinden zijn(gewoon van gewone mensen thuis), maar dan mooier, en heel sierlijk en zo. Jij bent nogal thuis in fotobewerking, zou jij die na kunnen maken?
Linkje: http://freefilehosting.net/bin/?id=q9H8kaTR
Gebruik Batch Image Resizer!!quote:Op woensdag 1 maart 2006 18:45 schreef Analyzing_Barb het volgende:
Is iemand trouwens op de hoogte van zijn foto's in zijn boek? Ik hoor daar werkelijk niemand over. Van zowel de sceptici, de dogmatici, de believers en degenen die er zwaar tussenin zitten niet.
Behalve dan die met die graancirkel, maar de overige foto's? En dan heb ik het niet over die alien die op de stoel zit, maar over die met de bol van energie en die met die energiestralen die hij van bovenaf zo in zijn hoofd lijkt te krijgen. Ook staat er een mooie in van een energetische licht opening naar een andere dimensie. Die foto's zijn schitterend. Hoe is uit te sluiten dat dat soort foto's zijn gephotoshopt? Ik kan het me nauwelijks voorstellen.
De foto's van in de media zijn natuurlijk zwaar fake.
Ik wil ze (foto's uit boek) trouwens hier uploaden, maar ik krijg ze niet kleiner met ACDC en windows powertoys werkt niet
[afbeelding]
Ik krijg ze niet kleiner, sorry!
En alleen een kruisje te zien dus. Ook nog![]()
Hoeveel width en height?quote:Op woensdag 1 maart 2006 18:58 schreef Mr_Integrity het volgende:
[..]
Gebruik Batch Image Resizer!!
Werkt perfect: http://www.jklnsoft.com/
Ik quote mezelf, dan kun je ze zien, alleen niet open en blootquote:Op woensdag 1 maart 2006 19:27 schreef Analyzing_Barb het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Weer kruisjes![]()
wat kun je daaraan doen?
Ik weet dat dat kan, maar dit is anders...quote:Op woensdag 1 maart 2006 19:30 schreef Prst_ het volgende:
Zo'n foto met van die witte slierten kun je zelf ook maken met een sigaret en een flits op je camera. Geen photoshop voor nodig.
[afbeelding]
Mooiste resultaat krijg je met zo dun mogelijke sierlijke rooksliertjes. Een net uitgeblazen kaars is ook geschikt.
De techniek staat voor niets! Ik heb wel eens een camera gezien met een ZELF-ONTSPANNER!.quote:Hoe kan hij dan zelf op de foto staan MET die lichtdingessen? Hij moet die camera toch vasthouden?
Nou, zo'n duidelijke rooksliert vind ik het niet hoor. Ik vind het nogal speciaal eruit zien. Het nadert perfectie op de 1 of andere manier. Het komt ook precies in zijn hoofd terecht. En er is nog een hele dikke sliert naast te zien.quote:Op woensdag 1 maart 2006 19:41 schreef Prst_ het volgende:
Je kunt sowieso allerlei vage vlekken vastleggen door iets vlak voor de camera te houden of te zetten. De flits zorgt ervoor dat het oplicht en het vage voorwerp licht lijkt te geven.
Die eerste foto is duidelijk een rooksliert. Die op Robberts foto zit wat dichter op de lens en de flits dan de rooksliert op mijn foto. (Per ongeluk vastgelegd in een kroeg).
Als je vlak voordat de foto gemaakt wordt even met je arm zwaait komen er mooie krullen in de rook door de 'wind'. Een net gedoofde kaars geeft een sliert die veel wegheeft van die op Robbert's foto.
Het ziet er inderdaad leuk uit, maar dat zegt niet zoveel. En een label als 'perfectie' is natuurlijk nogal subjectief. Hoe ziet een 'perfecte' sliert eruit? Je weet ook niet hoeveel foto's hij genomen heeft voordat het er zo op stond.quote:Nou, zo'n duidelijke rooksliert vind ik het niet hoor. Ik vind het nogal speciaal eruit zien. Het nadert perfectie op de 1 of andere manier. Het komt ook precies in zijn hoofd terecht.
weet je je kunt alles willen verklaren, dat lukt soms gewoonweg niet!quote:Op woensdag 1 maart 2006 20:20 schreef Prst_ het volgende:
[..]
Het ziet er inderdaad leuk uit, maar dat zegt niet zoveel. En een label als 'perfectie' is natuurlijk nogal subjectief. Hoe ziet een 'perfecte' sliert eruit? Je weet ook niet hoeveel foto's hij genomen heeft voordat het er zo op stond.
Ook op mijn foto kun je zien dat kringelende rook uit meerdere slierten kan bestaan. Ook kunnen er natuurlijk meerdere rookbronnen worden gebruikt. (Geven wierookstokjes trouwens ook niet van die mooie dunne rooksliertjes?)
Wat er op die andere foto staat kan ik niet zo goed zien. Het ziet er uit als een vlek boven zijn hoofd. Dat kan van alles zijn.
CarDani stelt wel een aardige vraag. Normaal kan Robbert dingen vastleggen omdat hij de camera vastheeft. Deze foto's zijn ofwel per zelfontspanner of door iemand anders gemaakt. Hoe zit dat?
MacRobbert's, we're lovin' itquote:Op woensdag 1 maart 2006 22:36 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Is die gozer nu nog niet dood, Robbert vd Broeke.... al 50 topics lang!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Het ligt natuurlijk niet zo zwart-wit zoals jij dat denktquote:Op donderdag 2 maart 2006 01:49 schreef Keromane het volgende:
Deel 50? Zelfs een strenge winter haalt dit niet.
Hoe doet ons wonderbaarlijk medium het eigenlijk met weersvoorspellingen? Gek toch dat geen enkel helderziende weerman/vrouw is geworden.
Sorry Gen, maar dat is een keuze die ook ik heb te respecteren.quote:Op donderdag 2 maart 2006 08:23 schreef Genverbrander het volgende:
Okee dus als ik het nu begrijp heeft seriewoordenaar niet de foto's van mudman ontdekt en is dat ook niet het geheim![]()
![]()
Ik wil niets meer weten over dat geheim.Belachelijk dat er zo info wordt achtergehouden van de fokkers terwijl wijzelf altijd alle info hebben gedeeld.
![]()
![]()
![]()
Ik neem het jou ook niet kwalijk hoor, maar wel de mensen die direct met dit geheim betrokken zijn en het weigeren te vertellen. Ik vind het totaal niet solidair omdat we op dit forum juist alles met elkaar hebben gedeeld. Het gaat toch niet om de eer of de primeur of om roem, maar om het verkondigen van de waarheid?quote:Op donderdag 2 maart 2006 08:39 schreef Stenny het volgende:
[..]
Sorry Gen, maar dat is een keuze die ook ik heb te respecteren.
Zijn er hier mensen dan die er direct bij betrokken zijn?quote:Op donderdag 2 maart 2006 08:59 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
Ik neem het jou ook niet kwalijk hoor, maar wel de mensen die direct met dit geheim betrokken zijn en het weigeren te vertellen. Ik vind het totaal niet solidair omdat we op dit forum juist alles met elkaar hebben gedeeld. Het gaat toch niet om de eer of de primeur of om roem, maar om het verkondigen van de waarheid?
Nee bah, dit riekt inderdaad naar een vuile truc om mensen aan het lijntje te houden.![]()
Waarom niet Genverbrander, omdat jij geen deelgenoot bent van "het geheim"?quote:Op donderdag 2 maart 2006 10:22 schreef Genverbrander het volgende:
Wat mij betreft komt er geen deel 51 voordat dit bekend is.![]()
ja precies, daarom ja.quote:Op donderdag 2 maart 2006 10:44 schreef Lilith-Wicca het volgende:
[..]
Waarom niet Genverbrander, omdat jij geen deelgenoot bent van "het geheim"?
Ik heb geen behoefte aan die brabantse suffertjesquote:Op donderdag 2 maart 2006 11:13 schreef Lilith-Wicca het volgende:
Nou, speciaal voor jou dan een aantal adressen waar je regelmatig wat tegen komt over Robbert (ook reaktie's van mensen die bij hem zijn geweest.
www.bndestem.nl (maar die kende je volgens mij al)
"t Carillon (weekkrant)
De Langstraat (weekkrant)
Het Kanton (weekkrant)
Heb je even wat leesvoer
Ga jij nou ook nog beginnen?quote:Op donderdag 2 maart 2006 11:43 schreef L.Denninger het volgende:
Ik weet een aantal dingen over Stenny die jullie allemaal versteld zouden doen staan..
Ik mag ze helaas niet vertellen
(In ieder geval - voorlopig niet)
Ik stoor me aan je plaatje.quote:Op donderdag 2 maart 2006 11:43 schreef L.Denninger het volgende:
Ik weet een aantal dingen over Stenny die jullie allemaal versteld zouden doen staan..
Ik mag ze helaas niet vertellen
(In ieder geval - voorlopig niet)
haha nouja in ieder geval bedankt voor je behulpzaamhgeid Lillith-wicca.quote:Op donderdag 2 maart 2006 11:13 schreef Lilith-Wicca het volgende:
Nou, speciaal voor jou dan een aantal adressen waar je regelmatig wat tegen komt over Robbert (ook reaktie's van mensen die bij hem zijn geweest.
www.bndestem.nl (maar die kende je volgens mij al)
"t Carillon (weekkrant)
De Langstraat (weekkrant)
Het Kanton (weekkrant)
Heb je even wat leesvoer
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |