Wat een gedram hier toch weer over het fenomeen Kopspijkers/Koppensnellers. Zo langzamerhand weten we het wel: het is waardeloos, het is slecht, noem maar op! En toch kijken we met z'n allen elke week, ook diegene die zegt de volgende week niet te kijken, stemt weer af op Spijkerman.
Laat ik vooropstellen: de kijkcijfers zeggen mij geen ene drol. Een meting over slechts 2700 kijkers, die een volk van ruim 14 miljoen moeten vertegenwoordigen, is absoluut niet reëel. Het wordt eens tijd dat in dit digitale tijdperk alle tv's informatie sturen richting de stichting Kijkonderzoek, dan krijg je pas een goede meting. Want hoeveel mensen nemen het programma op en kijken het later? Hoeveel mensen kijken online, bij elkaar etc. Datzelfde geldt voor de herhalingen.
Dat het ditmaal niet tot uiting komt in de cijfers van het Kijkonderzoek, betekent niet dat er niet door een miljoenenpubliek naar wordt gekeken.
Los van het feit dat Paul Groot en Erik van Muijswinkel onnavolgbaar zijn, is het cabaret absoluut niet slecht. Terpstra was weer uitzonderlijk goed, helemaal als je kijkt dat het door een man wordt gedaan. Owen Schumacher vond ik altijd al veel minder, meer het idee dan dat het ergens op leek (gaf hij zelf ook toe in DWDD). Hetzelfde geldt voor van Vleuten, Plien en Bianca.
Koppensnellers vindt zijn draai wel, daar ben ik van overtuigd. De ene keer zal het wat minder zijn dan de andere, dat hou je altijd. Paul de Leeuw heeft ook wel eens meer kijkers getrokken (uitgaande van het Kijkonderzoek).
En voor wat betreft Jack: kijk eerst een naar jezelf, wat jezelf in zijn situatie zou hebben gedaan...
Iedereen is voor geld te koop, ook al laten we dat niet altijd eerlijk blijken t.o.v. anderen.
WAARSCHUWING: Klik
NIET op
DEZE link!