quote:De 46 heeft de welbekende tweecilinder boxer van 844cc precies zo uit de 44 overgenomen. Tweecilinders zijn in de autowereld inmiddels vrijwel uitgestorven. Alleen Citroën maakt ze naast DAF nog in boxervorm, en Fiat in de 500 en 126 als luchtgekoelde lijnmotor. Deze motor, die in feite in afgeleide vorm regelrecht stamt van de allereerste DAF personenwagenmotor uit 1958, brult er bij 4500 toeren per minuut, volgens fabrieksopgave 34 pk uit. Die 34 paarden zijn op de rollenbank niet terug te vinden. – we komen niet verder dan 24 stuks bij 4000 toeren.
Niemand mag dientengevolge verwachten van de 46 dat het een hardloper is. Of zelfs maar, dat hij enig uitgesproken esprit bezit. Als topsnelheid maten we als gemiddelde van vier ritten, 116km/u (de fabriek geeft 123 op) en de acceleratie van 0 tot 80 vergt 18,3 moeizame seconden. Dat is een keurige tijd als men ze vergelijkt met die van prestatiegenoot als bijvoorbeeld de 2CV6 van Citroën, maar dan mag men natuurlijk niet over het hoofd zien dat deze even drie mille minder kost! Waarbij we ons eerlijkheidshalve dienen te haasten om op te merken dat het onjuist is om auto’s uitsluitend op het stuk prestaties te vergelijken, qua meubilair en stoffering biedt de DAF wel heel wat anders dan de eend, en de automatische transmissie mag terecht ook op een bepaald sommetje begroot worden.
Al met al evenwel blijft de vaststelling natuurlijk stáán dat deze 46 een duidelijk nogal slome automobiel is: een berijder ervan dient bijvoorbeeld inhaalmanoeuvres van tevoren verschrikkelijk goed te overdenken
quote:Op zaterdag 25 februari 2006 20:08 schreef PeuRac het volgende:
Eigenlijk moeten we er snel nog 1 vol blaffen nu Baracuda er niet is![]()
quote:Kwalificaties: Zaterdag 25 februari 21.05 - 23.00 RTL 7
Sprintrace: Zondag 26 februari 20.20 - 21.20 RTL 7
Hoofdrace: Zondag 26 februari 21.45 - 23.20 RTL 7
quote:
Staat Oostenrijk, Duitsland en Nederland erop?quote:
Geloof het wel jaquote:Op zaterdag 25 februari 2006 20:38 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Staat Oostenrijk, Duitsland en Nederland erop?![]()
![]()
![]()
Wij zijn maar weer is geweest, voor 17 euro zit je dan altijd helemaal vol met z'n 2enquote:
D'r is maar één goede shoarma in Den Haag en dat is El Bashaquote:Op zaterdag 25 februari 2006 20:46 schreef Ballebek het volgende:
haha, de lokale shoarmboer zit in een politieke partij hier in den haag
Moet je is naar de Aswan gaan, Aert van der Goesstraatquote:Op zaterdag 25 februari 2006 20:57 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
D'r is maar één goede shoarma in Den Haag en dat is El Basha
Basha weet precies hoe ik 'm wilquote:Op zaterdag 25 februari 2006 20:59 schreef Ballebek het volgende:
[..]
Moet je is naar de Aswan gaan, Aert van der Goesstraat
Kuttent... (Gabors) alle kneusjes die er werken lopen met een jas van Gabors en zijn er trots op :Squote:Op zaterdag 25 februari 2006 21:00 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Basha weet precies hoe ik 'm wilHeb 7 jaar in de Gabor's gewerkt
quote:Op zaterdag 25 februari 2006 21:01 schreef Ballebek het volgende:
[..]
Kuttent... (Gabors) alle kneusjes die er werken lopen met een jas van Gabors en zijn er trots op :S
Aswan weet het ook van mij
Je bent geen dwerg die pizza vreet dus schrijf normaal...quote:Op zaterdag 25 februari 2006 21:03 schreef Googolplexian het volgende:
[..]ik heb ook zo'n jas hangen, ja
Gabor's was meer dan alleen een uitgaansplek voor me...
esta famiglia
anders jij mij niet schnap?quote:Op zaterdag 25 februari 2006 21:21 schreef Ballebek het volgende:
[..]
Je bent geen dwerg die pizza vreet dus schrijf normaal...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |