abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35632877
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 07:13 schreef k_man het volgende:
Raar topic eigenlijk. Lekker stoer doen.

Iemand noemt een gevaarlijke buurt, waarop de volgende zegt 'ach welnee joh, weet je wat pas écht gevaarlijk is?'. Waarop de volgende weer... etc.
En degene die in de gevaarlijkste buurt is geweest, kan het niet meer navertellen, en dus ook niet meer vertellen in dit topic
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_35642090
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 07:16 schreef Tarado het volgende:

[..]

Zo zie ik het niet, ik vind het meer aan mensen laten weten waar het gevaarlijk is, of welke gebieden/wijken je het beste kan vermijden
Zo zie je het misschien niet, maar zo gaat het dus wel.
pi_35648308
Zo was het niet bedoeld; de ervaring of iets echt onveilig is, is voor de vakantieganger / reiziger toch een momentopname. Zeker in grote steden kan het binnen korte tijd veranderen. Steden als Berlijn en NYC zijn daar goede voorbeelden van.

En verder is het natuurlijk een definitie van wat je onveilig vindt; dat er tweemaal daags iemand neergeschoten wordt, of een plek waar tientallen zakkenrollers actief zijn.
  donderdag 2 maart 2006 @ 17:40:34 #104
65762 ozzyat105
rock&roll high school
pi_35649038
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 03:13 schreef Kluupkluup het volgende:
Willemstad (Curaçao) zit ik nu en 's middags loop ik al met een kutgevoel door Otrabanda, 's nachts ga ik er sowieso niet heen.
Koraal Specht mijd ik liever ook 's nachts..
Vertel eens wat meer. Wat gebeurt daar dan?En wie zie je daar?
reach out and touch faith
  zaterdag 4 maart 2006 @ 05:28:16 #105
66300 PakMan
Sharp Dressed Man
pi_35702309
Tsja. Ik heb in zo´n beetje alle landen waar ik ben geweest (ik ben op pagina 18 van mijn paspoort) wel rare buurten gezien. Kwestie van 's avonds niet heengaan, meestal.
Zit nu in San José, Costa Rica, en reken maar niet dat ik nu nog lopend de deur uitga (22:30).

Wat mij betreft deed Guatemala City het het slechtst: bij een recente enquete onder de inwoners vond meer dan 95% het zeer gevaarlijk in hun eigen stad. Dat vind ik meer zeggen dan wat wij toeristen vinden.
Because light travels faster than sound, some people appear to be intelligent, until you hear them speak.
pi_35702322
Kingston downtown Jamaica schijnt wel zo'n beetje de heftigste plek te zijn.
Jamaicanen doen 't verder ook goed in New York en Toronto.
pi_35844215
Ik voel me niet snel onveilig. In de centra van steden als Manila, Marrakech, Tegucigalpa, San José en Mexico City heb ik 's avonds laat alleen over straat gelopen zonder me maar één ogenblik ongemakkelijk te voelen. Ik ben wel eens overvallen, maar dat was in... jawel... Tilburg, in een normale woonwijk.

Er zijn echter 2 steden waar je me 's avonds niet op straat zal treffen.

Met stip op één: Guatemala City (daar loop ik ook overdag liever niet rond, wát een vreselijke stad)
En op nummer twee: Casablanca. Niet fijn als je alleen bent als blonde vrouw zijnde.
  woensdag 8 maart 2006 @ 18:25:17 #108
65762 ozzyat105
rock&roll high school
pi_35852049
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 14:16 schreef Vogue het volgende:
Ik voel me niet snel onveilig. In de centra van steden als Manila, Marrakech, Tegucigalpa, San José en Mexico City heb ik 's avonds laat alleen over straat gelopen zonder me maar één ogenblik ongemakkelijk te voelen. Ik ben wel eens overvallen, maar dat was in... jawel... Tilburg, in een normale woonwijk.

Er zijn echter 2 steden waar je me 's avonds niet op straat zal treffen.

Met stip op één: Guatemala City (daar loop ik ook overdag liever niet rond, wát een vreselijke stad)
En op nummer twee: Casablanca. Niet fijn als je alleen bent als blonde vrouw zijnde.
wat gebeurt er allemaal voor geks in guatemala city dan?
Ik kan me er niet veel bij voorstellen....
reach out and touch faith
  donderdag 9 maart 2006 @ 10:10:28 #109
98322 Pirm
duiken is mijn leven.....
pi_35870721
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 18:25 schreef ozzyat105 het volgende:

[..]

Berovingen zijn aan de orde van de dag, zelfs met daglicht. Tevens worden er geregeld rugzakken van bussen af gestolen. Let dus op als je spullen op het dak van de bus worden vervoerd.
pi_35870823
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 18:25 schreef ozzyat105 het volgende:

[..]

In Guatemala City wordt geloof ik elke 10 minuten een moord gepleegd. Toen ik er was om een groep op te halen van het vliegveld, had ik wat tijd over. Ik moest nog lunchen dus ben een Italiaans restaurantje ingelopen. Daar stonden ze met een mitrailleur bij de deur om de zwervers buiten te houden. Soms glipte er nog wel eens eentje doorheen. Dan stond er een vrouwtje met niets anders dan een paar doeken aan haar lijf en vliegen op haar lichaam naast mij om een hapje te eten. Ik heb haar maar gelijk mijn hele bord gegeven, kon er slecht tegen.
Guatemala City is verdeeld in 24 buurten (als ik het mij goed herinner), en daarvan zijn maar 2 buurten "veilig", zona 10 en zona 13, maw daar loopt zoveel (gewapende) bewaking rond dat de kans daar relatief minder groot is dat je overvallen wordt.
  donderdag 9 maart 2006 @ 16:26:15 #111
8474 Porto
Fok it..!
pi_35882555
We vergeten er eentje

De Wallen in Amsterdam.. voor de NL'ers gaat het nergens over maar als toerist zeker snachts kan je het beter vermijden.. kreeg altijd horror verhalen van reizigers die ik in het buitenland tegenkwam over Amsterdam telwijl ik er zelf nooit iets van gemerkt heb behalve wat losse junks die rondhangen op bruggen maar ze schijnen daar toeristen aan de lopende band te beroven..
pi_35889746
In rio(brazilie) waren wel wat ongure buurten.

Daar ging ik dan ook niet heen.
pi_35896206
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 16:26 schreef Porto het volgende:
De Wallen in Amsterdam.. voor de NL'ers gaat het nergens over maar als toerist zeker snachts kan je het beter vermijden..
Tot in de jaren tachtig ging het in die buurt ook over Nederlanders. Maar de boefjes hebben geleerd en weten dat ze daarmee het wel heel lastig maken voor hun zelf.
In de jaren negentig kwam ik overdag op bezoek in de G wijk van de Bijlmer. Kennis woonde 5 hoog. De lift was buitendienst. Vreemde types schoten uit het trappenhuis, dat onder de bloedsporen zat (wat kunnen ze misprikken in hun aders, jechh) en een enkele lag high in een hoekje. Ik snapte niet waarom gezonde mensen daar vrijwillig gingen. Want een junk in nood is als een kat die in bad moet.
  donderdag 9 maart 2006 @ 23:15:55 #114
37305 BushRanger
in Wellington
pi_35896879
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 10:15 schreef Vogue het volgende:

[..]

In Guatemala City wordt geloof ik elke 10 minuten een moord gepleegd.
Dan geloof je wel veel Dat is namelijk 52560 moorden per jaar! Lijkt me erg onwaarschijnlijk, dat betekent dat ieder jaar 2,6% van de inwoners wordt vermoord.
pi_35897343
Maar echt fijn is het er in ieder geval niet:
quote:
A total of 465 children and youth under the age of 23 were murdered in Guatemala City in 2002, close to an average of 40 murders per month.
quote:
She has also reported on the increasing number of murders of women in exceptionally brutal circumstances, often involving sexual violence. The number of such killings has risen dramatically in the past few years (police recorded 527 in 2004; 383 in 2003 and 163 in 2002). These records are thought to under-represent the true figure: well over half these deaths (those not caused by gunshot or knife wounds) are attributed to "other causes". This description masks the savage nature of killings in which the victims' bodies present evidence of rape, torture, dismemberment and mutilation in the moments leading to their deaths. Of 1,900 such killings prosecuted since 2001, only five have led to convictions.
  vrijdag 10 maart 2006 @ 00:11:52 #116
47819 vbmot
Are those my feet?
pi_35898701
Tom Mboya Street en omgeving in Nairobi.
Looking for hotspots: wardriving or whoredriving?
Personal spam: http://www.kenya2ndhand.com
pi_35901438
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 23:28 schreef DutchTrain het volgende:
Maar echt fijn is het er in ieder geval niet:
[..]

[..]
Toch een heel verschil met 1 per 10 minuten.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_35904005
da's waar
pi_35906421
Maar toch wel heel erg dat er 40 KINDEREN per maand vermoord worden. In ieder geval, het is de vreselijkste stad die ik ooit heb gezien. Natuurlijk heb ik armoede gezien, maar de armoede die daar heerste was schrijnend. De paar keren dat ik er geweest ben heerste er een hele grimmige sfeer.
pi_35912087
Ook leuk: Istanbul. In de drukke gebieden word je een illegale striptent ingetrokken en opgelicht voor een paar honderd euro, in de rustige steegjes komen zwerfjochies irritant doen.. was misschien ook niet zo slim van me om daar doorheen te lopen met een dikke bak kipnuggets. Ze proberen het gewoon uit je handen te trekken en opeens staan ze met z'n 5en voor je. En dan maar hopen dat je harder kan rennen.
pi_35979800
Rennen voor een paar kipnuggets?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  dinsdag 14 maart 2006 @ 10:45:52 #122
135455 TrySin
Actually do not
pi_36015971
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 03:13 schreef Kluupkluup het volgende:
Willemstad (Curaçao) zit ik nu en 's middags loop ik al met een kutgevoel door Otrabanda, 's nachts ga ik er sowieso niet heen.
Koraal Specht mijd ik liever ook 's nachts..
Ah joh valt reuze mee in Otrobanda!
maar Koraal Specht daar kan je beter niet heen nee.
Life imitating Art
pi_36029538
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 10:45 schreef TrySin het volgende:

[..]

Ah joh valt reuze mee in Otrobanda!
maar Koraal Specht daar kan je beter niet heen nee.
Bij die viaduct in Otrabanda wil je 's avonds/'s nachts niet alleen lopen als Nederlander hoor
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
  dinsdag 14 maart 2006 @ 20:40:29 #124
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_36034496
Schaerbeek (Brussel).

Hoorde de dag nadat ik er geweest was wat voor een wijk dat is, en ik loop daar lekker rond het 's avonds...
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
pi_36045512
Ik ben vandaag door een iets mindere frisse buurt gelopen. Bang was ik niet maar er zijn leukere wijken om doorheen te lopen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  woensdag 15 maart 2006 @ 07:36:16 #126
37305 BushRanger
in Wellington
pi_36045529
quote:
Op maandag 13 maart 2006 00:39 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Rennen voor een paar kipnuggets?
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 07:31 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik ben vandaag door een iets mindere frisse buurt gelopen. Bang was ik niet maar er zijn leukere wijken om doorheen te lopen
Was ik ook maar zo stoer...
pi_36045543
Ja echt man
  woensdag 15 maart 2006 @ 07:39:57 #128
138914 Slappy
ambtenaar
pi_36045547
Detroid mischien????
Als ik Robocop zie krijg ik niet zo frisse bedenkingen over die stad
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
pi_36390942
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 20:40 schreef DarkShine het volgende:
Schaerbeek (Brussel).

Hoorde de dag nadat ik er geweest was wat voor een wijk dat is, en ik loop daar lekker rond het 's avonds...
bwaaaa Schaarbeek nog niet echt, daar is het grootste deel wel veilig hoor (Schaarbeek ik zowat de grootste gemeente van de Brusselse agglo), er zijn nog wijken in BXL die erger zijn (Ossegem, Kuregem, delen van Molenbeek, buurt van het Birminghamplein)... daar zou ik zelfs overdag niet rondlopen...
Gent is de max !!
pi_36446820
Ben 2x in mn leven beroofd. 3x raden waar dat was.....
Amsterdam!!
Ik ben vanaf mn 12e in verschillende 'buitenlanden' geweest. Vaak in Parijs, in Barcelona, 2x in India en heb nog nooit gevaarlijke toestanden meegemaakt.
ik zeg altijd maar: zou je willen ruilen?
pi_36567827
In de LP lees ik dat je de wijk "La Boca" in Buenos Aires maar beter kunt mijden.

Is dat echt zo? Het lijkt me juist gezellig daar in zo'n volkswijk!

vlieg er binnenkort heen, vandaar de vraag
pi_36569061
Nou overdag is het gewoon een leuke toeristen wijk. 's avonds ben ik er niet geweest maar het is zeker geen gevaarlijke wijk denk ik.
All those moments will be lost in time, like tears in rain.
  zondag 2 april 2006 @ 03:35:05 #133
89728 Plastic_Power
Vegetable rights & peace
pi_36569194
Twee weken geleden is er zo'n 100 meter van mijn appartement iemand doodgeschoten nadat zijn moeder de berovers haar tasje al had overhandigd
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
  zondag 2 april 2006 @ 03:51:34 #134
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_36569273
quote:
Op zondag 26 maart 2006 22:45 schreef gent het volgende:

[..]

bwaaaa Schaarbeek nog niet echt, daar is het grootste deel wel veilig hoor (Schaarbeek ik zowat de grootste gemeente van de Brusselse agglo), er zijn nog wijken in BXL die erger zijn (Ossegem, Kuregem, delen van Molenbeek, buurt van het Birminghamplein)... daar zou ik zelfs overdag niet rondlopen...
In Schaarbeek wonen zelfs vrij veel Vlamingen uit de middenklasse, net zoals in Borgerhout in Antwerpen.

Die verhalen die naar Nederland overwaaien over Belgische "gevaarlijke" buurten zijn net zo opgeklopt als de verhalen over Nederlandse "gevaarlijke" buurten.

D'r zijn natuurlijk wel plaatsen waar je liever niet komt. Vaak eerder omdat het er soweiso al armoedig is en het bovendien 's nachts nog eens uitgestorven is op straat, en de kans dat je een stel rondzwervende boefjes tegen het lijf loopt dus groter is dan elders: de Stuivenbergwijk en het Kiel in Antwerpen, voor zover ik zelf weet inderdaad Molenbeek in Brussel (waar je als niet-Franstalige je trouwens des te sneller geïntimideerd zal voelen, en dat speelt mee bij je subjectieve inschatting van het "gevaar").

Ik denk ook dat Nederlanders veel sneller zullen schrikken bij een relaas zoals dat van de Nederlander Serge van Duijnhoven, die ooit eens overvallen werd in Brussel:

http://www.epibreren.com/rs/rs_frame.html?duijnhovendamage.html

Maar ja, dit soort dingen gebeurt in Amsterdam of Rotterdam heus ook wel hoor, en van Duijnhoven staat nu niet meteen bekend als een kalm persoon...

PS en het is ook iets wat gebeurde vlak na de inval in Irak, zo zie je maar hoe dat soort gebeurtenissen een invloed kunnen hebben op de gemoederen in zo'n wijk...

[ Bericht 2% gewijzigd door Clourhide op 02-04-2006 03:58:20 ]
---verdwijnt---
  zondag 2 april 2006 @ 12:48:50 #135
5541 DarkHelmet
Cant breath in this thing!
pi_36573784
vraag me af heo het is voor zware jongens om op vakantie te zijn en daar op tuig te stuiten...

zullen die een onveilig gevoel hebben omdat ze de omgeving niet kennen of komt het dan tot een flinke matpartij of schietpartij?
pi_36573828
Ik ben weleens op vakantie geweest met 'n jongen die actief was bij de Nomads. Die voelde zich in bepaalde buurten ook niet op z'n gemak. Liep daar ook rond met kogelvrij vest.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  zondag 2 april 2006 @ 23:20:00 #137
40566 Ericr
Livewrong
pi_36594464
Caracas gemiddeld 8 tot 10 moorden per dag, meeste in het weekend. Ben er in 1997 geweest, als het donker wordt kan je maar beter gelijk naar je hotel gaan. Ene moment loop je in een gezellige winkelstraat, volgende moment gaan alle rolluiken dicht en wordt de sfeer grimmiger en grimmiger.

Met open hotelraam hoor je de hele nacht de sirenes loeien, terwijl wij dan nog in 1 van de betere buurten ons hotel hadden. Zelf nog bij het busstation geweest en rustig uitgezocht hoe je eventueel per bus moet reizen. Bleek achteraf best listig, ook al voelde dat niet zo aan, een meisje uit Merida gaf aan dat bij het busstation in Caracas in die tijd tig overvallen werden gepleegd. Zo'n chaos dat daders bijna altijd weg kwamen.

Vond het overdag allemaal niet zo spannend eigenlijk, ook al weet je dat je niet een verkeerde buurt in moet lopen of het is over. Bepaalde parken zijn terrein van gangs, die niets vragen maar gelijk schieten.

Zelfde reis nog 's nachts terug geweest in 1 van de slechtere buurten, met iemand die Caracas vrij goed kent. Die ging gezellig pinnen om half twee 's nachts, terwijl onze taxi chauffeur echt panisch werd omdat hij moest stopppen in die buurt.

Zou zo weer terug willen naar de hectiek van Caracas.
pi_36595450
hoe zit dat met roemenie? brasov is onze eindbestemming, maar zijn daar nog plekken waar het zo is?
  maandag 3 april 2006 @ 08:56:49 #139
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_36599532
Compton en Watts; waar zelfs voor de grootste pauperhuizen dikke tralies zitten om tuig buiten te houden... Oude sloopbakken voor de deur, bedelende zwervers bij de stoplichten, zag er niet fris uit daar

Redelijk 'nette huizen', betralied:

Harlem/Bronx vond ik ook meevalen, weinig spannends...

[ Bericht 11% gewijzigd door matthijst op 03-04-2006 09:03:57 ]
Haters everywhere but I don't really care.
pi_36601338
Die post van mij ging ook over Caracas. Leuk die hectiek inderdaad. Er gebeurt altijd wel wat, constant rondscheurende politieauto's....

Het was niet zo dat we daar echt heel bang waren, maar af en toe wist je wel dat je moest opletten. Bushaltes is altijd oppassen als gringo in Zuidamerika. Je bent daar een makkelijke prooi. Vrijwel altijd gelegen aan een doorgaande weg, veel mensen en dus veel chaos. Ideaal voor een overvaller om even snel toe te slaan.
  woensdag 17 mei 2006 @ 14:33:29 #141
110654 Foeske
lives life, loves life
pi_37916131
Hoe zit het in Peru en omliggende landen? Daar heb ik nog weinig over gehoord. Mijn vader vond het niet zo'n goed plan dat ik daarheen ging (met name toen ik Bolivia noemde), maar ik kom net terug uit Zuid-Afrika en dat lijkt volgens alle lijstjes ed. toch wat gevaarlijker... (mijn pinpas is er gejat, maar echt onveilig heb ik me er eigenlijk nooit gevoeld, ook al ben ik in downtown Jo'burg, Soweto en ongeveer alle wijken van Pretoria geweest)
*´¨)
¸.· ¸.·´¨) Vrijwilligerswerk doen in Peru?
(¸.·´ (_.·´* Kijk op www.weeshuisperu.nl !
  woensdag 17 mei 2006 @ 14:50:40 #142
144558 Horsemen77
lol @ okkith
pi_37916713
quote:
Op maandag 27 februari 2006 05:22 schreef cultheld het volgende:
Berlijn

Hoe kom je erop?

Anyways, van al de plekken waar ik ben geweest van praag tot jakarta, heb ik me nog nooit onveilig gevoeld.
Eigenlijk alleen een paar keer op Rotterdam Centraal
Den Sieg vor den Augen, den Blick weit nach vorn
Ziehn'n wir gemeinsam durch die Nation
Osten und Westen - Unser Berlin
Gemeinsam für Eisern Union
  woensdag 17 mei 2006 @ 16:14:05 #143
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_37919601
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 14:33 schreef Foeske het volgende:
Hoe zit het in Peru en omliggende landen? Daar heb ik nog weinig over gehoord. Mijn vader vond het niet zo'n goed plan dat ik daarheen ging (met name toen ik Bolivia noemde), maar ik kom net terug uit Zuid-Afrika en dat lijkt volgens alle lijstjes ed. toch wat gevaarlijker... (mijn pinpas is er gejat, maar echt onveilig heb ik me er eigenlijk nooit gevoeld, ook al ben ik in downtown Jo'burg, Soweto en ongeveer alle wijken van Pretoria geweest)
Peru, Ecuador en Chile zijn stuk voor stuk veilig; ook Bolivia is geen enkel probleem (tenzij je Petrobras heet ..).
In Colombia zou ik iets voorzichtiger zijn, met name met reizen tussen de steden, maar ook hier is het stukken veiliger dan in je genoemde down-town Johannesburg.
Veel plezier !
zonnig Brasil
pi_37919654
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 16:14 schreef qwerty_x het volgende:

(tenzij je Petrobras heet ..).
  woensdag 17 mei 2006 @ 16:17:17 #145
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_37919733
Ik denk dat je in Bagdad niet erg veilig bent
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_37921443
Johannesburg heb ik geen ervaring mee, maar toen ons werd verteld door de reisleiding dat het niet slim was de luchthaven te verlaten tijdens het overstappen kreeg ik wel het idee dat het niet snor zat daar.
Het meest onveilig heb ik me in Cali , Colombia gevoeld. Voor het gegeven dat je 's avonds als het donker is beter op kruisingen wel door rood moet rijden vond ik "vreemd". Ook werd mij door mijn colombiaanse vrienden afgeraden in de taxi engels met ze te praten. Tenminste, als het een taxi was waar we zo in sprongen, dus niet een taxi de we van te voren gebeld hadden.
Verder had iedere kroeg daar een bewaker met een gun, en een metaaldetector. Vond ik ook vreemd. Ook het appartementengebouw van mijn vrienden had een gewapende bewaker en veel hekwerk. 'S avonds in bed heb ik vaak schoten gehoord en constant sirenes. Kortom, een echt behaaglijk gevoel kreeg ik er niet bij. Toen moest de reis naar de binnenlanden nog beginnen. Daar viel ik als Gringo erg op en mocht dan ook van mijn vrienden 's avonds niet alleen de straat op.
Wat me er wel opviel was dat die vrienden van me niet zo bang waren dat ik beroofd zou worden, maar dat ik ontvoerd zou worden.
  woensdag 17 mei 2006 @ 21:53:21 #147
144558 Horsemen77
lol @ okkith
pi_37932211
quote:
Op zondag 26 februari 2006 14:39 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Pff ik heb er gewoond. Zowel daar als in slechte buurten hier.
lol... kneus
Den Sieg vor den Augen, den Blick weit nach vorn
Ziehn'n wir gemeinsam durch die Nation
Osten und Westen - Unser Berlin
Gemeinsam für Eisern Union
pi_37932702
Ach, in hoeverre zijn buurten gevaarlijk? Je hebt overal zakkenrollers, dus dat kan je bijna al niet meetellen, zwervers die het eten uit je handen trekken heb je ook nog wel, maar een gewapende overval heb ik eigenlijk alleen nog maar in mijn woonplaats meegemaakt.
pi_37945744
In een taxi 's nachts op weg naar ons hostel buiten Kiev was niet echt top . En in Tanger loop je 's avonds ook liever niet buiten de goed verlichte straten .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_37945820
Ik heb tot nu toe in Oost-Europa juist weinig ervaring met ongure buurten. Ben er zowel voor als na het ijzeren gordijn geweest. Je hebt natuurlijk wel de maffia, maar die zijn niet in jou geinteresseerd en in de tijden van het communisme waren er niet echt veel overvallen/berovingen (hoorde ik). Nu gebeurt dat in Petersburg wel, wordt allemaal westerser. Maar heb gehoord dat het niet gevaarlijker is dan Amsterdam ofzo.

Ik vond San Jose, Costa Rica, ook echt geen probleem (in het centrum). Helemaal geen negatieve ervaring in Costa Rica. Je moet gewoon oppassen, maar waar moet dat niet.

Wel vervelend: Poging tot tasjesroof in de Londense metro. Maar niet gelukt dus viel alles mee. Dat is mijn enige slechte ervaring.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')