En degene die in de gevaarlijkste buurt is geweest, kan het niet meer navertellen, en dus ook niet meer vertellen in dit topicquote:Op donderdag 2 maart 2006 07:13 schreef k_man het volgende:
Raar topic eigenlijk. Lekker stoer doen.
Iemand noemt een gevaarlijke buurt, waarop de volgende zegt 'ach welnee joh, weet je wat pas écht gevaarlijk is?'. Waarop de volgende weer... etc.
Zo zie je het misschien niet, maar zo gaat het dus wel.quote:Op donderdag 2 maart 2006 07:16 schreef Tarado het volgende:
[..]
Zo zie ik het niet, ik vind het meer aan mensen laten weten waar het gevaarlijk is, of welke gebieden/wijken je het beste kan vermijden
Vertel eens wat meer. Wat gebeurt daar dan?En wie zie je daar?quote:Op woensdag 1 maart 2006 03:13 schreef Kluupkluup het volgende:
Willemstad (Curaçao) zit ik nu en 's middags loop ik al met een kutgevoel door Otrabanda, 's nachts ga ik er sowieso niet heen.
Koraal Specht mijd ik liever ook 's nachts..
wat gebeurt er allemaal voor geks in guatemala city dan?quote:Op woensdag 8 maart 2006 14:16 schreef Vogue het volgende:
Ik voel me niet snel onveilig. In de centra van steden als Manila, Marrakech, Tegucigalpa, San José en Mexico City heb ik 's avonds laat alleen over straat gelopen zonder me maar één ogenblik ongemakkelijk te voelen. Ik ben wel eens overvallen, maar dat was in... jawel... Tilburg, in een normale woonwijk.
Er zijn echter 2 steden waar je me 's avonds niet op straat zal treffen.
Met stip op één: Guatemala City (daar loop ik ook overdag liever niet rond, wát een vreselijke stad)
En op nummer twee: Casablanca. Niet fijn als je alleen bent als blonde vrouw zijnde.
Berovingen zijn aan de orde van de dag, zelfs met daglicht. Tevens worden er geregeld rugzakken van bussen af gestolen. Let dus op als je spullen op het dak van de bus worden vervoerd.quote:Op woensdag 8 maart 2006 18:25 schreef ozzyat105 het volgende:
[..]
wat gebeurt er allemaal voor geks in guatemala city dan?
Ik kan me er niet veel bij voorstellen....
In Guatemala City wordt geloof ik elke 10 minuten een moord gepleegd. Toen ik er was om een groep op te halen van het vliegveld, had ik wat tijd over. Ik moest nog lunchen dus ben een Italiaans restaurantje ingelopen. Daar stonden ze met een mitrailleur bij de deur om de zwervers buiten te houden. Soms glipte er nog wel eens eentje doorheen. Dan stond er een vrouwtje met niets anders dan een paar doeken aan haar lijf en vliegen op haar lichaam naast mij om een hapje te eten. Ik heb haar maar gelijk mijn hele bord gegeven, kon er slecht tegen.quote:Op woensdag 8 maart 2006 18:25 schreef ozzyat105 het volgende:
[..]
wat gebeurt er allemaal voor geks in guatemala city dan?
Ik kan me er niet veel bij voorstellen....
Tot in de jaren tachtig ging het in die buurt ook over Nederlanders. Maar de boefjes hebben geleerd en weten dat ze daarmee het wel heel lastig maken voor hun zelf.quote:Op donderdag 9 maart 2006 16:26 schreef Porto het volgende:
De Wallen in Amsterdam.. voor de NL'ers gaat het nergens over maar als toerist zeker snachts kan je het beter vermijden..
Dan geloof je wel veelquote:Op donderdag 9 maart 2006 10:15 schreef Vogue het volgende:
[..]
In Guatemala City wordt geloof ik elke 10 minuten een moord gepleegd.
quote:A total of 465 children and youth under the age of 23 were murdered in Guatemala City in 2002, close to an average of 40 murders per month.
quote:She has also reported on the increasing number of murders of women in exceptionally brutal circumstances, often involving sexual violence. The number of such killings has risen dramatically in the past few years (police recorded 527 in 2004; 383 in 2003 and 163 in 2002). These records are thought to under-represent the true figure: well over half these deaths (those not caused by gunshot or knife wounds) are attributed to "other causes". This description masks the savage nature of killings in which the victims' bodies present evidence of rape, torture, dismemberment and mutilation in the moments leading to their deaths. Of 1,900 such killings prosecuted since 2001, only five have led to convictions.
Toch een heel verschil met 1 per 10 minuten.quote:Op donderdag 9 maart 2006 23:28 schreef DutchTrain het volgende:
Maar echt fijn is het er in ieder geval niet:
[..]
[..]
Ah joh valt reuze mee in Otrobanda!quote:Op woensdag 1 maart 2006 03:13 schreef Kluupkluup het volgende:
Willemstad (Curaçao) zit ik nu en 's middags loop ik al met een kutgevoel door Otrabanda, 's nachts ga ik er sowieso niet heen.
Koraal Specht mijd ik liever ook 's nachts..
Bij die viaduct in Otrabanda wil je 's avonds/'s nachts niet alleen lopen als Nederlander hoorquote:Op dinsdag 14 maart 2006 10:45 schreef TrySin het volgende:
[..]
Ah joh valt reuze mee in Otrobanda!
maar Koraal Specht daar kan je beter niet heen nee.![]()
quote:Op maandag 13 maart 2006 00:39 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Rennen voor een paar kipnuggets?
Was ik ook maar zo stoer...quote:Op woensdag 15 maart 2006 07:31 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik ben vandaag door een iets mindere frisse buurt gelopen. Bang was ik niet maar er zijn leukere wijken om doorheen te lopen
bwaaaa Schaarbeek nog niet echt, daar is het grootste deel wel veilig hoor (Schaarbeek ik zowat de grootste gemeente van de Brusselse agglo), er zijn nog wijken in BXL die erger zijn (Ossegem, Kuregem, delen van Molenbeek, buurt van het Birminghamplein)... daar zou ik zelfs overdag niet rondlopen...quote:Op dinsdag 14 maart 2006 20:40 schreef DarkShine het volgende:
Schaerbeek (Brussel).
Hoorde de dag nadat ik er geweest was wat voor een wijk dat is, en ik loop daar lekker rond het 's avonds...
In Schaarbeek wonen zelfs vrij veel Vlamingen uit de middenklasse, net zoals in Borgerhout in Antwerpen.quote:Op zondag 26 maart 2006 22:45 schreef gent het volgende:
[..]
bwaaaa Schaarbeek nog niet echt, daar is het grootste deel wel veilig hoor (Schaarbeek ik zowat de grootste gemeente van de Brusselse agglo), er zijn nog wijken in BXL die erger zijn (Ossegem, Kuregem, delen van Molenbeek, buurt van het Birminghamplein)... daar zou ik zelfs overdag niet rondlopen...
quote:Op maandag 27 februari 2006 05:22 schreef cultheld het volgende:
Berlijn
Peru, Ecuador en Chile zijn stuk voor stuk veilig; ook Bolivia is geen enkel probleem (tenzij je Petrobras heet ..).quote:Op woensdag 17 mei 2006 14:33 schreef Foeske het volgende:
Hoe zit het in Peru en omliggende landen? Daar heb ik nog weinig over gehoord. Mijn vader vond het niet zo'n goed plan dat ik daarheen ging (met name toen ik Bolivia noemde), maar ik kom net terug uit Zuid-Afrika en dat lijkt volgens alle lijstjes ed. toch wat gevaarlijker... (mijn pinpas is er gejat, maar echt onveilig heb ik me er eigenlijk nooit gevoeld, ook al ben ik in downtown Jo'burg, Soweto en ongeveer alle wijken van Pretoria geweest)
quote:
lol... kneusquote:Op zondag 26 februari 2006 14:39 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Pff ik heb er gewoond. Zowel daar als in slechte buurten hier.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |