abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35533485
Berlijn
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  maandag 27 februari 2006 @ 05:34:59 #77
131800 Tarado
capô de fusca
pi_35533497
een van de gevaarlijkste buurten waar ik zelf enige tijd verbleef is "Zona Norte" van Rio de Janeiro, zowel overdag als s'avonds gevaarlijk ivm gewapende overvallen, berovingen en gang oorlogen.
Als je s'avonds in je bed lag hoorde je de kogels overvliegen. In Rio stop je nooit bij een stoplicht, ongeacht de kleur, als je stopt heb je kans dat er iemand met een pistool tegen je raam aantikt of erger. Heb daar verschillende afrekeningen gezien gewoon overdag in een drukke straat, ongelovenlijk en s'avonds toen ik op een "baile funk" was, dit zijn feestjes georganiseerd door drugsdealers, er waren wat ongewenste bezoekers van een andere gang en deze werden zonder pardon geexecuteerd, het is dan even stil maar dan gaat iedereen gewoon weer dansen alsof er niets aan de hand was. Ben uiteraard niet meer naar zo'n baile funk geweest hoewel er heel veel heerlijke meisjes waren. Toen ik zelf een keer het slachtoffer was van een gewapende beroving heb ik besloten daar nooit meer terug te keren.
pi_35533652
Waar werd je overvallen?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  maandag 27 februari 2006 @ 07:05:59 #79
131800 Tarado
capô de fusca
pi_35533712
Een zijstraat van Av Vicente de Carvalho, niet ver van Shopping Carioca, als je levensmoe bent, succes gegarandeerd
pi_35533885
quote:
Op maandag 27 februari 2006 05:12 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Dat gebeurt in Amsterdam of Rotterdam ook wel. Wat is er eigenlijk te doen in die wijk? In Rotterdam bijvoorbeeld kan ik me niet voorstellen dat 'n toerist wat te zoeken heeft in Spangen of Feijenoord.
Dat zeg ik toch? Parc Guell.
pi_35539013
de vreemdelingenwijken in Antwerpen en Brussel

eigen ervaring
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
pi_35586493
quote:
Op maandag 27 februari 2006 12:54 schreef sararaats het volgende:

eigen ervaring
mwa, Schaerbeek en Brussel-Noord vallen wel mee, misschien dat je
wel wat moet oppassen voor Congolese bendes (de vrouw van de ambassadeur
van de Centraal-Afrikaans Republiek) is eens overvallen in Brussel Centrum door een Congolese
bende terwijl ze toch een paar gewapende lijfwachten had.Borgerhout valt heel erg
mee, criminelen daar richten zich meer op drugs en wapens.

Het stadspark en een park in Gent waar van ik de naam nu niet meer weet, dichtbij het SMAK
kun je maar beter mijden 's nachts.

Ga zeker niet naar Praga in Warschau als toerist, kans dat je wordt
overvallen is nogal groot.
pi_35591762
hilbrow in Johannesburg is wel de bekendste en beruchtste, ben er een keertje doorheen gereden met een paar zwarte vrienden, voelde me niet zo op mijn gemak. Die hele wijk wordt gecontroleerd door de Nigerianen...
en Sunnyside in Pretoria is ook niet fijn, heb twee schietpartijen voor mijn deur gehad daar.
pi_35593949
Oh ja, South Bronx bezocht in New York. Alleen vanuit een bus gezien, te gevaarlijk om uit te stappen
pi_35594291
quote:
Op maandag 27 februari 2006 12:54 schreef sararaats het volgende:

eigen ervaring
Naar aanleiding van de undercover operatie van Hind Frahji is daar in Belgie ook de nodige discussie over.
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 00:33 schreef k_man het volgende:
Oh ja, South Bronx bezocht in New York. Alleen vanuit een bus gezien, te gevaarlijk om uit te stappen
Doorheen gelopen in 2000, toen een groot deel al afgebroken werd / verlaten was. Wel leuke mensen op straat met interessante verhalen hoe het vroeger was. Maar inderdaad niet aan te raden voor de doorsnee toerist. (die heeft er tenslotte ook niets te zoeken behalve het Yankees stadium)
  woensdag 1 maart 2006 @ 03:07:46 #86
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_35595515
Ik vond The Bronx nog wel meevallen eigenlijk, had er overdag in ieder geval niet echt het gevoel onveilig te zijn, zelfs in de 'minder geciviliseerde' gebieden.
pi_35595541
Willemstad (Curaçao) zit ik nu en 's middags loop ik al met een kutgevoel door Otrabanda, 's nachts ga ik er sowieso niet heen.
Koraal Specht mijd ik liever ook 's nachts..
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_35595613
Kingston downtown schijnt erg gevaarlijk te zijn maar 't is wel tof daar.
pi_35596318
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 00:52 schreef DutchTrain het volgende:
Doorheen gelopen in 2000, toen een groot deel al afgebroken werd / verlaten was. Wel leuke mensen op straat met interessante verhalen hoe het vroeger was. Maar inderdaad niet aan te raden voor de doorsnee toerist. (die heeft er tenslotte ook niets te zoeken behalve het Yankees stadium)
Ik was er een paar jaar eerder. Door sommige buurten kun (kon) je toen als blanke echt niet alleen over straat. We stonden daar bijv met de bus voor een kruispunt te wachten toen een grote neger demonstratief het pistool in z'n broekband begon te showen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 01-03-2006 08:15:04 ]
pi_35599948
quote:
Ben ik ook nog even geweest. Niet bijzonder onveilig gevoeld. (overdag)
  woensdag 1 maart 2006 @ 15:17:23 #91
59332 Little_Meanie
Cidade Maravilhosa, RJ Brasil
pi_35607796
Rio de Janeiro - Brazilië met name de buurt Copacabana en de vele favelas (arme wijken)

Daar kom je liever 's avonds niet in je eentje, vooral dan in de favelas
  woensdag 1 maart 2006 @ 17:01:10 #92
79106 mynick
Wat lach je ??
pi_35611998
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 15:17 schreef Little_Meanie het volgende:
Rio de Janeiro - Brazilië met name de buurt Copacabana en de vele favelas (arme wijken)

Daar kom je liever 's avonds niet in je eentje, vooral dan in de favelas
Ik ben in Rio de Janeiro overvallen. Ging even alleen naar de wc. Kwam iemand achter me aan en trok een mes. Helaas voor hem had ik alleen een muntje om de wc te betalen bij me. Toen ging hij maar weg.

Was niet eens echt geschrokken eigenlijk. Kwam misschien ook omdat het er zo amateuristisch aan toe ging!
Na lang nadenken tot het pakkende signature `Biertje` gekomen
pi_35612354
Interessant topic, voor zover ik weet ben ik niet in gevaarlijke buurten in het buitenland geweest .
  woensdag 1 maart 2006 @ 17:14:23 #94
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_35612414
ik kan me alleen wat onprettige gevoelens herinneren aan enkele wijken in belgrado 's avonds en ook in london kan t niet leuk zijn (was dat brixton? iig die kant op)
  woensdag 1 maart 2006 @ 17:55:13 #95
59332 Little_Meanie
Cidade Maravilhosa, RJ Brasil
pi_35613537
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 17:01 schreef mynick het volgende:

[..]

Ik ben in Rio de Janeiro overvallen. Ging even alleen naar de wc. Kwam iemand achter me aan en trok een mes. Helaas voor hem had ik alleen een muntje om de wc te betalen bij me. Toen ging hij maar weg.

Was niet eens echt geschrokken eigenlijk. Kwam misschien ook omdat het er zo amateuristisch aan toe ging!
Dan heb je geluk gehad. Een groot deel van de overvallers daar lopen rond met een geweer, en dat je als rijke westerling geen geld bij hebt geloven ze meestal niet met alle gevolgen vandien.
pi_35631992
quote:
Wie had je dat wijs gemaakt?NY is overdag overal even veilig als NL.
s'Nachts is een ander verhaal.
pi_35632155
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 03:13 schreef Kluupkluup het volgende:
Willemstad (Curaçao) zit ik nu en 's middags loop ik al met een kutgevoel door Otrabanda, 's nachts ga ik er sowieso niet heen.
Koraal Specht mijd ik liever ook 's nachts..
Otrobanda is overdag prima te doen hoor. Koraal Specht wil natuurlijk niemand heen 's nachts, wat moet je nou bij die gevangenis.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  donderdag 2 maart 2006 @ 04:05:07 #98
37305 BushRanger
in Wellington
pi_35632488
Ik heb zelf maar heel weinig echt slechte ervaringen. Heb een keer klappen gehad in Chinatown in Kuala Lumpur, er was me ook gezegd daar niet alleen heen te gaan... Dus dat was wel spannend om toch te doen. Tref je net de drie grootste Chinezen die je ooit gezien hebt.

Darrien's Gap (tussen Panama en Columbia) is toch wel onveilig om door te reizen. Kom je met een auto zowieso al niet doorheen, dus dat wordt met de boot er omheen, naar Columbia of Equador. Waarschijnlijk de laaste.
pi_35632864
Raar topic eigenlijk. Lekker stoer doen.

Iemand noemt een gevaarlijke buurt, waarop de volgende zegt 'ach welnee joh, weet je wat pas écht gevaarlijk is?'. Waarop de volgende weer... etc.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 02-03-2006 07:14:20 ]
  donderdag 2 maart 2006 @ 07:16:26 #100
131800 Tarado
capô de fusca
pi_35632874
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 07:13 schreef k_man het volgende:
Raar topic eigenlijk. Lekker stoer doen.

Iemand noemt een gevaarlijke buurt, waarop de volgende zegt 'ach welnee joh, weet je wat pas écht gevaarlijk is?'. Waarop de volgende weer... etc.
Zo zie ik het niet, ik vind het meer aan mensen laten weten waar het gevaarlijk is, of welke gebieden/wijken je het beste kan vermijden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')