Liveshow 9: Raffaëla en het thema Big Band
Zwoele muziek, een groot orkest, sfeerverlichting, sigaren en whisky: voor Liveshow 9 trok Idols het Big Band-jasje aan. Raffaëla vertelt over haar liefde voor dit thema uit het verleden én – met het oog op de steeds dichterbij komende Finale - over haar toekomstige carrière.
Wat is een Big Band, volgens jou?
“Een band met alles erop en eraan! Heerlijk, zo’n band maakt alles makkelijker: je kunt veel meer kanten op.”
Welk instrument zou je zelf willen spelen?
“Ik speel een klein beetje piano, maar zou dat graag nog veel beter onder de knie krijgen.”
Heb je ooit al eens iets gewonnen?
“Ja, Idols Emmen”, lacht Raffaëla. “En ik heb er nog een homecinema-set mee gewonnen ook!”
Wie zijn jouw voorbeelden in de muziek?
“Aretha Franklin, Oleta Adams, Beyoncé en mijn moeder!”
Hoe zie jij jouw carrière na Idols?
“Ik ga tot mijn achtste zwangerschapsmaand door met werken in de muziek. Ik wil gewoon alles geven en mijn ambities waarmaken. Daarna neem ik uiteraard een rustperiode om er vervolgens weer helemaal tegenaan te gaan!”
Als je op tournee bent, wat moet er dan in jouw hotelkamer staan?
“Een warm bed, dat zou fijn zijn. Hoe groter hoe liever!”
Welke artiest wil je later in jouw voorprogramma?
“Als het mogelijk is, dan wil ik Angelique! Dan kunnen we in de pauze lekker keten!”
Wat koop je voor jezelf van de opbrengsten van je eerste hit?
“Voor mezelf een rijbewijs en een mooie auto! Maar mijn vriend, kind en mensen die het nodig hebben, delen natuurlijk ook in mijn succes. Mijn vriend doet heel erg veel voor me en ook al verwacht hij er niks voor terug; ik zou graag iets terugdoen.”
Welke ster wordt jouw beste vriendin?
“Beyoncé. Het lijkt me wel wat om samen te toeren. Natuurlijk mag ze ook op mijn eerste releaseparty komen, haha. Net als alle andere Idols-finalisten, de jury en alle andere mensen aan wie ik dat album te danken zou hebben.”
Wat doe je met oude kennissen die plotseling bij je aankloppen na jouw doorbraak?
“Lekker laten kloppen!”