abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35475080
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 13:47 schreef Zombine het volgende:
Wat ik dan niet begrijp is waarom mensen die voor abortus zijn ook zoveel kritiek hadden op die rokende zwangere vrouw in big brother. Waarom wel abortus goed keuren, maar wel veel kritiek hebben als iemand rookt terwijl ze zwanger is?
Omdat er complicaties op kunnen treden, waar het kind later last van kan krijgen.
pi_35475093
quote:
Wat ik dan niet begrijp is waarom mensen die voor abortus zijn ook zoveel kritiek hadden op die rokende zwangere vrouw in big brother. Waarom wel abortus goed keuren, maar wel veel kritiek hebben als iemand rookt terwijl ze zwanger is?
Allicht omdat abortus gebeurt bij een vrucht die niet bewust is, en de gevolgen van roken tijdens de zwangerschap gevolgen kunnen opleveren waar het geboren kind zijn hele leven mee opgescheept zit.
pi_35475114
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 13:46 schreef MrBean het volgende:

[..]

Nee, je begrijpt me verkeerd. Ik ben ondertussen op een reformatorisch jongerenforum aan het lezen om te zien wat zij daarvan vinden en daar gaat de discussie ongeveer zo:
[..]

Heeft hij gelijk?
Nee, hij heeft geen gelijk gezien een volwassen geestelijk gehandicapte een bewustzijn heeft. Een ongeboren vrucht tot x weken heeft dat niet. Het is dus nogal een rare vergelijking.

Streng gereformeerden moet je sowieso niet om een mening vragen als het op dit soort zaken aankomt, men verklaart namelijk dat je het leven moet nemen zoals God het gegeven heeft. Dezelfde idioten die hun kinderen niet inenten en tegen welke vorm van euthanasie dan ook zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-02-2006 13:51:15 ]
  zaterdag 25 februari 2006 @ 13:50:23 #84
110163 koffiekoekje
Mag ook bij de thee...
pi_35475141
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 13:37 schreef MrBean het volgende:

[..]

Als je zegt dat het "samen moet" dan zeg je in wezen dat een man de doorslag kan geven om een zwangerschap tóch door te laten gaan.
nouja.. moet?.. ik vind dat de man wel voor een bepaald deel mee zou kunnen beslissen. Als je het heel zwart wit ziet ligt de eindbeslissing in deze wel bij de vrouw. maar ik vind dat de vrouw in bepaalde gevallen ook de mening van de man mee mag nemen is de beslissing.

Zoals gelly het zei, komt het bij mij over dat de vrouw alleenheerschap over een kind heeft. En dat is mij een beetje te zwart wit.
  zaterdag 25 februari 2006 @ 13:51:57 #85
593 sjak
Juffie Bloem
pi_35475185
quote:

Ikzelf ben tegen abortus ( ook tegen roken als iemand zwanger is trouwens ). Al wordt de situatie wel wat lastiger als het om een verkrachting gaat. Maar als het gewoon eigen domme schuld is moet je de gevolgen daar ook maar van inzien.
Het gaat bij mij om het nemen van verantwoording. Als je besluit om het kind weg te laten halen heb je een keuze gemaakt. Als je besluit het kind te houden dan moet je er verantwoordelijk mee omgaan.
Lekker douchen!
pi_35475208
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 13:49 schreef gelly het volgende:

[..]

Nee, hij heeft geen gelijk gezien een volwassen geestelijk gehandicapte een bewustzijn heeft.
Dat heeft hij dus niet, dat zeg ik net.
quote:
Streng gereformeerden moet je sowieso niet om een mening vragen als het op dit soort zaken aankomt, men verklaart namelijk dat je het leven moet nemen zoals God het gegeven heeft. Dezelfde idioten die hun kinderen niet inenten en tegen welke vorm van euthanasie dan ook zijn.
Sorry, ik ben niet zo bevooroordeeld, maar toch bedankt voor de tip.
pi_35475220
quote:
Maar als het gewoon eigen domme schuld is moet je de gevolgen daar ook maar van inzien.
Een kind als straf ? Besef je zelf wel wat je schrijft...
pi_35475235
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 13:52 schreef MrBean het volgende:

[..]

Dat heeft hij dus niet, dat zeg ik net.
[..]
Wie niet
  zaterdag 25 februari 2006 @ 13:53:49 #89
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_35475239
quote:
Maar als het gewoon eigen domme schuld is moet je de gevolgen daar ook maar van inzien.
Versimpelen is ook een manier he? Ook met voorbehoedsmiddelen gebeuren ongelukjes. Da's dan ook eigen domme schuld?

Zoals gelly al zei: het is een zaak van de vrouw in kwestie, en haar behandelend arts, en verder niemand anders. Jouw persoonlijke keuze is precies dat: jouw persoonlijke keuze. Laat die keuze ook aan een ander.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_35475246
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 13:50 schreef koffiekoekje het volgende:

[..]

nouja.. moet?.. ik vind dat de man wel voor een bepaald deel mee zou kunnen beslissen. Als je het heel zwart wit ziet ligt de eindbeslissing in deze wel bij de vrouw. maar ik vind dat de vrouw in bepaalde gevallen ook de mening van de man mee mag nemen is de beslissing.

Zoals gelly het zei, komt het bij mij over dat de vrouw alleenheerschap over een kind heeft. En dat is mij een beetje te zwart wit.
Maar dan ben je het toch met mij eens dat er situaties kunnen ontstaan dat de man de vrouw tegen haar zin zwanger laat blijven door "de mening van de man mee te laten nemen"?
pi_35475268
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 13:53 schreef gelly het volgende:

[..]

Wie niet
De volwassen man in coma zonder zelfbewustzijn. Waar hebben we het nou over?
  zaterdag 25 februari 2006 @ 13:55:39 #92
127813 Zombine
pok, pok, pok, pok
pi_35475289
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 13:53 schreef gelly het volgende:

[..]

Een kind als straf ? Besef je zelf wel wat je schrijft...
Ik bedoel ermee te zeggen dat als je weet dat de kans er is dat je zwanger raakt. Wat geeft jouw dan het recht om een leven van iemand te ontnemen?
pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, tik, tik
pi_35475320
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 13:54 schreef MrBean het volgende:

[..]

De volwassen man in coma zonder zelfbewustzijn. Waar hebben we het nou over?
Mocht betreffende man zelf hebben verklaard niet op een dergelijke wijze te willen leven, of als artsen vaststellen dat de man hersendood is, waarom niet ?

Maar goed, dat is euthanasie en geen abortus.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 25-02-2006 13:56:57 ]
  zaterdag 25 februari 2006 @ 13:58:09 #94
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_35475362
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 13:55 schreef Zombine het volgende:

[..]

Ik bedoel ermee te zeggen dat als je weet dat de kans er is dat je zwanger raakt. Wat geeft jouw dan het recht om een leven van iemand te ontnemen?
Een ongeboren kind van <22 weken kan niet eens zelfstandig in leven blijven. Laten we nou niet overdramatiseren, zeg...
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_35475369
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 13:56 schreef gelly het volgende:

[..]

Mocht betreffende man zelf hebben verklaard niet op een dergelijke wijze te willen leven, of als artsen vaststellen dat de man hersendood is, waarom niet ?
Precies. Maar een foetus kan die handtekening niet zetten.
pi_35475373
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 13:55 schreef Zombine het volgende:

[..]

Het is geen leven, da's nou het hele punt. Anti-abortus verkondigers proberen altijd op de emotie te spelen. En dat is nu precies wat er bij een ongeboren vrucht tot x weken ontbreekt; enige vorm van bewustzijn of emotie. Het is dus geen kind, het lijkt er niet eens op.
pi_35475432
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 13:58 schreef gelly het volgende:

[..]

Het is geen leven, da's nou het hele punt.
Ja, dat zeg jij, en vind ik ook eigenlijk, maar hebben we wel gelijk?
pi_35475475
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 14:00 schreef MrBean het volgende:

[..]

Ja, dat zeg jij, en vind ik ook eigenlijk, maar hebben we wel gelijk?
Als je het puur wetenschappelijk bekijkt : ja. Juist bij dit soort zaken dient emotie geen rol te spelen omdat je anders constant in mitsen en maren vervalt.
  zaterdag 25 februari 2006 @ 14:03:35 #99
81237 releaze
best of both worlds
pi_35475523
maar met het laten aborteren neemt men op een bepaalde manier geen verantwoordelijkheid voor de daad die ze hebben gedaan, namelijk geslachtsgemeenschap, dat als hoofdfunctie heeft het voortbrengen van kinderen.
dit is gewoon een gedachte hoor, ik ben geheel voor abortus, maar toch knaagt er iets in mn hoofd..

bijvoorbeeld.. wanneer de vrouw zwanger wordt, dan heeft zij ten alle tijden het recht om te zeggen of ze het kind al dan niet wilt
de man heeft er niks over te zeggen.

maar wat als de man het kind nou wel wilt?
Waarom heeft de man daar niks over te zeggen? Het is toch ook ZIJN verantwoordelijkheid dat ze zwanger is geraakt, een verantwoordelijkheid die HIJ op zich wilt nemen? Waarom mag er dan niet uitgezwangerd worden en het kind aan de vader gegeven worden?

Waarom mag dat bij de moeder wel, en bij de vader niet?
Daar zit ik een beetje over na te denken.. Alleen maar omdat het lichaam van de vrouw is? Waar is het recht (plicht eerder) van verantwoordelijkheid nemen en accepteren? (beide partijen)
  zaterdag 25 februari 2006 @ 14:10:27 #100
110163 koffiekoekje
Mag ook bij de thee...
pi_35475712
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 13:54 schreef MrBean het volgende:

[..]

Maar dan ben je het toch met mij eens dat er situaties kunnen ontstaan dat de man de vrouw tegen haar zin zwanger laat blijven door "de mening van de man mee te laten nemen"?
Ja. Er kunnen situaties ontstaan dat de vrouw "in eerste instantie tegen haar zin" zwanger blijft.
Zo zijn er ook mensen die dolgelijkig zijn met een kind, dat in eerste instantie ongewenst was.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')