Omdat er complicaties op kunnen treden, waar het kind later last van kan krijgen.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 13:47 schreef Zombine het volgende:
Wat ik dan niet begrijp is waarom mensen die voor abortus zijn ook zoveel kritiek hadden op die rokende zwangere vrouw in big brother. Waarom wel abortus goed keuren, maar wel veel kritiek hebben als iemand rookt terwijl ze zwanger is?
Allicht omdat abortus gebeurt bij een vrucht die niet bewust is, en de gevolgen van roken tijdens de zwangerschap gevolgen kunnen opleveren waar het geboren kind zijn hele leven mee opgescheept zit.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 13:47 schreef Zombine het volgende:
Wat ik dan niet begrijp is waarom mensen die voor abortus zijn ook zoveel kritiek hadden op die rokende zwangere vrouw in big brother. Waarom wel abortus goed keuren, maar wel veel kritiek hebben als iemand rookt terwijl ze zwanger is?
Nee, hij heeft geen gelijk gezien een volwassen geestelijk gehandicapte een bewustzijn heeft. Een ongeboren vrucht tot x weken heeft dat niet. Het is dus nogal een rare vergelijking.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 13:46 schreef MrBean het volgende:
[..]
Nee, je begrijpt me verkeerd. Ik ben ondertussen op een reformatorisch jongerenforum aan het lezen om te zien wat zij daarvan vinden en daar gaat de discussie ongeveer zo:
[..]
Heeft hij gelijk?
nouja.. moet?.. ik vind dat de man wel voor een bepaald deel mee zou kunnen beslissen. Als je het heel zwart wit ziet ligt de eindbeslissing in deze wel bij de vrouw. maar ik vind dat de vrouw in bepaalde gevallen ook de mening van de man mee mag nemen is de beslissing.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 13:37 schreef MrBean het volgende:
[..]
Als je zegt dat het "samen moet" dan zeg je in wezen dat een man de doorslag kan geven om een zwangerschap tóch door te laten gaan.
Het gaat bij mij om het nemen van verantwoording. Als je besluit om het kind weg te laten halen heb je een keuze gemaakt. Als je besluit het kind te houden dan moet je er verantwoordelijk mee omgaan.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 13:47 schreef Zombine het volgende:
Ikzelf ben tegen abortus ( ook tegen roken als iemand zwanger is trouwens ). Al wordt de situatie wel wat lastiger als het om een verkrachting gaat. Maar als het gewoon eigen domme schuld is moet je de gevolgen daar ook maar van inzien.
Dat heeft hij dus niet, dat zeg ik net.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 13:49 schreef gelly het volgende:
[..]
Nee, hij heeft geen gelijk gezien een volwassen geestelijk gehandicapte een bewustzijn heeft.
Sorry, ik ben niet zo bevooroordeeld, maar toch bedankt voor de tip.quote:Streng gereformeerden moet je sowieso niet om een mening vragen als het op dit soort zaken aankomt, men verklaart namelijk dat je het leven moet nemen zoals God het gegeven heeft. Dezelfde idioten die hun kinderen niet inenten en tegen welke vorm van euthanasie dan ook zijn.
Een kind als straf ? Besef je zelf wel wat je schrijft...quote:Op zaterdag 25 februari 2006 13:47 schreef Zombine het volgende:
Maar als het gewoon eigen domme schuld is moet je de gevolgen daar ook maar van inzien.
Wie nietquote:Op zaterdag 25 februari 2006 13:52 schreef MrBean het volgende:
[..]
Dat heeft hij dus niet, dat zeg ik net.
[..]
Versimpelen is ook een manier he? Ook met voorbehoedsmiddelen gebeuren ongelukjes. Da's dan ook eigen domme schuld?quote:Op zaterdag 25 februari 2006 13:47 schreef Zombine het volgende:
Maar als het gewoon eigen domme schuld is moet je de gevolgen daar ook maar van inzien.
Maar dan ben je het toch met mij eens dat er situaties kunnen ontstaan dat de man de vrouw tegen haar zin zwanger laat blijven door "de mening van de man mee te laten nemen"?quote:Op zaterdag 25 februari 2006 13:50 schreef koffiekoekje het volgende:
[..]
nouja.. moet?.. ik vind dat de man wel voor een bepaald deel mee zou kunnen beslissen. Als je het heel zwart wit ziet ligt de eindbeslissing in deze wel bij de vrouw. maar ik vind dat de vrouw in bepaalde gevallen ook de mening van de man mee mag nemen is de beslissing.
Zoals gelly het zei, komt het bij mij over dat de vrouw alleenheerschap over een kind heeft. En dat is mij een beetje te zwart wit.
Ik bedoel ermee te zeggen dat als je weet dat de kans er is dat je zwanger raakt. Wat geeft jouw dan het recht om een leven van iemand te ontnemen?quote:Op zaterdag 25 februari 2006 13:53 schreef gelly het volgende:
[..]
Een kind als straf ? Besef je zelf wel wat je schrijft...
Mocht betreffende man zelf hebben verklaard niet op een dergelijke wijze te willen leven, of als artsen vaststellen dat de man hersendood is, waarom niet ?quote:Op zaterdag 25 februari 2006 13:54 schreef MrBean het volgende:
[..]
De volwassen man in coma zonder zelfbewustzijn. Waar hebben we het nou over?
Een ongeboren kind van <22 weken kan niet eens zelfstandig in leven blijven. Laten we nou niet overdramatiseren, zeg...quote:Op zaterdag 25 februari 2006 13:55 schreef Zombine het volgende:
[..]
Ik bedoel ermee te zeggen dat als je weet dat de kans er is dat je zwanger raakt. Wat geeft jouw dan het recht om een leven van iemand te ontnemen?
Precies. Maar een foetus kan die handtekening niet zetten.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 13:56 schreef gelly het volgende:
[..]
Mocht betreffende man zelf hebben verklaard niet op een dergelijke wijze te willen leven, of als artsen vaststellen dat de man hersendood is, waarom niet ?
Het is geen leven, da's nou het hele punt. Anti-abortus verkondigers proberen altijd op de emotie te spelen. En dat is nu precies wat er bij een ongeboren vrucht tot x weken ontbreekt; enige vorm van bewustzijn of emotie. Het is dus geen kind, het lijkt er niet eens op.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 13:55 schreef Zombine het volgende:
[..]
Ik bedoel ermee te zeggen dat als je weet dat de kans er is dat je zwanger raakt. Wat geeft jouw dan het recht om een leven van iemand te ontnemen?
Ja, dat zeg jij, en vind ik ook eigenlijk, maar hebben we wel gelijk?quote:Op zaterdag 25 februari 2006 13:58 schreef gelly het volgende:
[..]
Het is geen leven, da's nou het hele punt.
Als je het puur wetenschappelijk bekijkt : ja. Juist bij dit soort zaken dient emotie geen rol te spelen omdat je anders constant in mitsen en maren vervalt.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 14:00 schreef MrBean het volgende:
[..]
Ja, dat zeg jij, en vind ik ook eigenlijk, maar hebben we wel gelijk?
Ja. Er kunnen situaties ontstaan dat de vrouw "in eerste instantie tegen haar zin" zwanger blijft.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 13:54 schreef MrBean het volgende:
[..]
Maar dan ben je het toch met mij eens dat er situaties kunnen ontstaan dat de man de vrouw tegen haar zin zwanger laat blijven door "de mening van de man mee te laten nemen"?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |