quote:"Sheryl Crow has Breast Cancer"
Sheryl Crow Treated for Breast Cancer
February 24, 2006
"The Insider"'s MARC MALKIN has confirmed to ET that SHERYL CROW underwent surgery for minimally invasive breast cancer on Wednesday. A spokesperson for Crow says that doctors confirm her prognosis as excellent and that she will receive radiation treatment as a precaution. Crow's spokesperson added that, "with much regret, she must postpone her complete tour of North America which was scheduled for March/April," but that it is her "intention to reschedule as much of the tour as reasonably possible."
A statement from Crow reads:
"Approximately 1 in 7 American women will be diagnosed with breast cancer in her lifetime and more than 2 million Americans are living with breast cancer today. I am joining the more than 200,000 women who will be diagnosed with breast cancer this year.
We are a testament to the importance of early detection and new treatments. I encourage all women everywhere to advocate for themselves and for their future. Â See your doctor and be proactive about your health.
More than 10 million Americans are living with cancer, and they demonstrate the ever-increasing possibility of living beyond cancer. I am inspired by the brave women who have faced this battle before me and grateful for the support of family and friends."
Just over two weeks ago, the 44-year-old singer and seven-time Tour de France bicycling champion LANCE ARMSTRONG announced their surprise split. The two became engaged in September, 2005.
For assistance to help survivors face the everyday physical, emotional and practical challenges of cancer through education, qualified referrals and counseling services, Sheryl recommends calling LIVESTRONG SurvivorCare at 1-866-235-7205.
source: ETonline
Daar verdenk ik ook een hoop gevallen van.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 10:45 schreef zoalshetis het volgende:
"Approximately 1 in 7 American women will be diagnosed with breast cancer in her lifetime".
wat!??
ik denk dat er toch iets fundamenteels fout zit met hormoontoedieningen zoals de pil. hoe hoog is dit cijfer in tegenstelling tot landen waar vrouwen niet of nauwelijks de pil slikken?
Weet ik niet precies, maar in Nederland is het 1 op 9 (kan ik me herinneren van die borstkankercampagne van enkele maanden terug)quote:Op zaterdag 25 februari 2006 10:45 schreef zoalshetis het volgende:
"Approximately 1 in 7 American women will be diagnosed with breast cancer in her lifetime".
wat!??
ik denk dat er toch iets fundamenteels fout zit met hormoontoedieningen zoals de pil. hoe hoog is dit cijfer in tegenstelling tot landen waar vrouwen niet of nauwelijks de pil slikken?
Ik vind dat ronduit schokkend en alarmerend. Het lijkt mij ook waarschijnlijk dat de pil en andere voorbehoedsmiddelen hier, in meer of mindere mate, mee te maken hebben.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 10:50 schreef KinkyGiraf het volgende:
[..]
Weet ik niet precies, maar in Nederland is het 1 op 9 (kan ik me herinneren van die borstkankercampagne van enkele maanden terug)
ik hoop dat lance wel de persoon is die juist haar nu begrijpt en haar steunt zoveel als ze nodig heeft.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 12:05 schreef rena het volgende:
Weer zo'n schokNa de breuk met Lance, nu dit nieuws, wat een ontzettende rottijd moet het voor haar zijn zeg
![]()
ik snap die logica niet helemaal denk ik. explain please.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 12:07 schreef Maerycke het volgende:
Of ze zijn uit elkaar om deze reden. Zou zomaar kunnen..
ik zal niet degene zijn die voor jou een note maakt in dit topic, maar kun je je alsjeblieft een beetje volwassen gedragen?quote:
Die notes staan er al, nog even doorgaan en hij is even weg.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 12:18 schreef zoalshetis het volgende:
ik zal niet degene zijn die voor jou een note maakt in dit topic, maar kun je je alsjeblieft een beetje volwassen gedragen?
quote:Op zaterdag 25 februari 2006 12:07 schreef Maerycke het volgende:
Of ze zijn uit elkaar om deze reden. Zou zomaar kunnen..
Wat denk je van al dat bespoten eten, hormonen in vlees en drinken en de straling van al het apperatuur.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 10:45 schreef zoalshetis het volgende:
wat!??
ja. maar ik verdenk de pil echt van een kankerbom.quote:Op zondag 26 februari 2006 15:35 schreef Roi het volgende:
[..]
Wat denk je van al dat bespoten eten, hormonen in vlees en drinken en de straling van al het apperatuur.
quote:Op zondag 26 februari 2006 15:39 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ja. maar ik verdenk de pil echt van een kankerbom.
quote:Bedankt voor uw vraag aan al@din, de vraagbaak van de openbare bibliotheken.
U krijgt zo snel mogelijk een antwoord via e-mail.
quote:
quote:Sheryl Crow herstelt van borstkanker
De Amerikaanse zangeres Sheryl Crow (44) heeft afgelopen woensdag met succes een operatie voor borstkanker ondergaan. Uit voorzorg moet ze nu nog chemotherapie volgen.
Bij de winnares van een Grammy Award werd het gezwel in een vroeg stadium ontdekt, waardoor de ingreep minimaal kon blijven. Om goed te kunnen herstellen, heeft ze haar Noord-Amerikaanse tournee voor maart en aprik uitgesteld. Volgens een woordvoerder wil ze die echter wel zo spoedig mogelijk opnieuw gaan plannen.
Crows ex-verloofde, wielrenner Lance Armstrong, liet weten dat hij het nieuws verschikkelijk vindt. Armstrong, zevenvoudig winnaar van de Tour de France, overwon zelf teelbalkanker.
Eerder deze maand kondigden Crow en Armstrong aan dat ze Lance Armstrong en Sheryl Crow uit elkaar. Ze waren toen vijf maanden verloofd en twee jaar samen.
De meningen zijn hierover nogal verdeeld, sommige onderzoeken zeggen dat het bij vrouwen onder de 36 een verdubbeling van het risico op borstkanker met zich mee brengt, echter komt borstkanker bij deze groep vrouwen juist heel weinig voor. bronquote:Op zondag 26 februari 2006 15:39 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ja. maar ik verdenk de pil echt van een kankerbom.
ik hoop het.quote:Op zondag 26 februari 2006 20:54 schreef Étoile het volgende:
Volgens de cijfers van Kankerbestrijding krijgen in Nederland jaarlijks ruim elfduizend vrouwen borstkanker. In dat artikel waar je uit quote staat dat ongeveer 300 vrouwen onder de 36 hiermee te maken krijgen. Ik maak daar tevens uit op dat ze stellen dat bij de oudere vrouwen de pil niet van invloed is geweest op borstkanker. Misschien dat de hormoonproductie van oestrogeen na je 36e zo anders gaat werken dat het risico daardoor zoveel groter wordt, ondanks wel/geen gebruik van de pil.
ja ik spreek dan ook slechts van een gevoel. ik denk en zo.quote:Op zondag 26 februari 2006 21:00 schreef Aventura het volgende:
Wat dacht je van hormonen in o.a. vlees en melk..Er is al een verband aangetoond tussen het steeds vroeger ontwikkelen van jonge meisjes en het toenemen van borstomvang meen ik. Weet de bron niet meer. Verder weet ik dat er verschillenden borstkankers zijn, sommige zijn oestrogeengevoelig, andere vormen niet. Ben verder geen deskundige ofzo. Maar de pil aanwijzen is wellicht wat voorbarig.
Ook Sheryl Crow heeft borstkanker.quote:Op zondag 26 februari 2006 23:59 schreef NorthernStar het volgende:
Is ze eindelijk van die Armstrong af en hoop je dat ze weer goede muziek gaat maken, heb je dit, dacht ik even egoistisch.
Erg rot voor haar. Hopenlijk is het goed te behandelen.
Ah ja. Hopenlijk is daarmee de kous af. Maar niet voor niks geven de artsen je pas het predikaat 'genezen' als je vijf jaar schoon bent.quote:Op maandag 27 februari 2006 00:12 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Ook Sheryl Crow heeft borstkanker.
quote:Oud-wielrenner Lance Armstrong heeft opgeroepen te bidden voor zijn ex-verloofde Sheryl Crow, die vorige week een operatie onderging, nadat bij haar borstkanker was geconstateerd. "Opnieuw word ik eraan herinnerd hoe wijdverbreid deze ziekte is, nu iemand is getroffen die mij dierbaar is", zegt de 34-jarige Amerikaan.
Armstrong weet waarover hij praat: de zevenvoudig Tour de France-winnaar overleefde zelf teelbalkanker. Volgens de artsen van Crow is de ziekte bij de zangeres vroeg genoeg geconstateerd en ziet haar toekomst er goed uit.
Armstrong en Crow kondigden in september hun verloving aan. Begin februari zei het stel 'met diepe liefde en respect voor elkaar' uit elkaar te gaan'.
quote:Sheryl Crow kankervrij verklaard.
Artsen hebben Sheryl Crow officieel kankervrij verklaard. De 44-jarige zangeres, waarbij vorig jaar in een vroeg stadium borstkanker werd geconstateerd, kan haar geluk niet op. Ze is opgelucht dat er nu eindelijk een einde is gekomen aan alle onzekerheid.
Een opgeluchte Sheryl vertelt: "Ik ging naar de dokter voor een mammogram (red. een röntgenfoto van de borsten). De uitslag bleek positief te zijn. Ik kreeg te horen dat ik kankervrij en dus helemaal gezond ben."
De ex-vriendin van wielrenner Lance Armstrong moet de aankomende drie jaar elke zes maanden naar het ziekenhuis voor een controle.
Sheryl werd begin dit jaar in Los Angeles geopereerd aan borstkanker. Na de operatie moest ze nog wel bestraling ondergaan om te voorkomen dat de ziekte zou terugkeren.
De ziekte werd in februari vastgesteld, zeventien dagen nadat het uit ging tussen haar en Armstrong. Crow smste hem het nieuws en hij wilde meteen naar haar toekomen. Maar Sheryl vond dat geen goed idee.
"Het was erg moeilijk. Ik weet dat hij er voor me wilde zijn. Maar ik realiseerde me dat ik moest steunen op de mensen die er altijd en onvoorwaardelijk voor me konden zijn en dat is mijn familie."
Sheryl Crow sluit zich aan bij een grote groep beroemde vrouwen die werd getroffen door borstkanker. Onder andere Kylie Minogue, Melissa Etheridge en Anastacia leden aan de ziekte.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |