Jij en ik staan sowieso in verbinding met elkaarquote:Op zondag 26 februari 2006 19:58 schreef _ThndR het volgende:
Dus... een soort internet... maar niet tussen computers, maar tussen mensen? Hoe moet ik dat voor me zien, een chip in mn hoofd?Of mss een stekker in mn neus?
Ik heb er niet echt een beeld bij begrijp je nu wel
Interessant hoor
quote:Op zondag 26 februari 2006 20:00 schreef Kleintjuh het volgende:
wiki's zijn een voorbeeld van web2.0 iedereen kan kennis en ervaringen delen.
het lastige is vaak dat wat je denkt vaak moeilijk begrijpbaar over te brengen waardoor er ruis op de lijn komt. wat dat betreft is vrij denken makkelijker dan over vrij denken praten. Ik moet nu vaak al even alles in mn hoofd hersorteren en herformuleren omdat het anders onbegrijpbaar voor anderen is omdat mijn scripttaal van herinneringen en gedachtes dan die van jou en anderen.
communiceren via de geest zou dus dit obstakel moeen omzeilen, maar ik denk dat wij dat op dit moment nog niet aankunnen.
natuurlijk kunnen we onze eigen gedachtes aan, maar om ook die van anderen aan te kunnen is er denk ik een collectieve verandering nodig (overgang naar h4?)
thndr, denk dat je het meer moet zien als telepathie, maar dan over alles en met iedereen waarbij je ook alles nog eens stoffelijk kunt maken..
trouwens over dat stoffelijk maken:
is het trouwens niet makkelijker om zintuigen zo te bewerken dat ze dingen voelen die er niet zijn dan dat die echt gemaakt moeten worden. meer een soort virtual reality op alle vlakken
http://www.bright.nl/meer-pret-met-een-exoskelet
maar dan over alle zintuigen en dat je geest het aanstuurt.
Maak je maar niet drukquote:Op zondag 26 februari 2006 20:05 schreef PhiNiks het volgende:
Dromenvanger, wat is precies je motivatie om te doen wat je doet? Je gaat naar het stukje code wat het eind van de wereld in zou houden, en verwijderd dat vervolgens... hoezo kan jij dat zomaar doen? Heb je weleens stilgestaan bij de gevolgen. Overzie je alle gevolgen van je acties? Je hebt ongetwijfeld het idee datje veel weet/overziet, maar is dat werkelijk zo? Hoe kan 1 mens alles totaal overzien.
Je gaat trug in de tijd, naar de oerknal, zoals je beschrijft, om op zoek te gaan naar de oorzaak van jouw problemen. Begrijpelijk, maar wel een erg egocentrisch standpunt. Waarom zou jij gerechtigd zijn alles naar jouw hand te zetten. Je noemt jezelf al de architect van dit systeem. Terwijl je het nog aan het ontdekken bent. Denk je niet dat een opperwezen wat dit alles bedacht en gecreëerd heeft (voor het gemak noemen we hem even God) niet ontzettend boos op jou gaat worden, dat je zijn schepping wil veranderen om je eigen leventje wat aangenamer te maken?
Ik kan me voorstellen dat God je nauwgelet op je vingers kijkt. Ik heb geen precies idee van wat je op het spoor bent, of waarmee je in verbinding staat, maar ik bid dat God je tegenhoud als dit uit de hand gaat lopen. Ik doe vooralsnog geen veroordelende uitspraken hierover, probeer alleen je even stil te laten staan en naast jezelf te gaan staan en vanaf een afstandje eens te kijken wat je nu eigenlijk aan het doen bent.
Word wakker Dromenvanger! Vraag jezelf eens af wat je aan het doen bent, voor je verder gaat.
Dankequote:Op zondag 26 februari 2006 20:13 schreef Roellio het volgende:
Gestoorde nerd!
omdat er nog geen universele taal isquote:Op zondag 26 februari 2006 20:08 schreef Dromenvanger het volgende:
Ik denk nogmaals in andere termen
Nogmaals, probeer me niet over te halen want ik ga toch doorquote:Op zondag 26 februari 2006 20:17 schreef PhiNiks het volgende:
Alleen God is goed. Als jij God was, wist je het wel zeker... aan de andere kant als je het wel zeker wist, hoef je nog niet God te zijn, snappie? Jij bent heel zeker van je eigen ideeen, da;s typerend voor iemand die egocentrisch is ingesteld. Je wensen de wereld te veranderen komen uit jezelf en zijn in eerste instantie erop gericht het voor jezelf beter te maken. Hitler was ook 100% overtuigd dat zijn ideeen goed waren, dat het afslachten van miljoenen onzuivere mensen de oplossing voor alle problemen zou zijn. Ik bedoel maar... weet waar je mee speelt. Dit systeem, deze wereld is door God gemaakt en daar kun jij niets aan veranderen. Je leeft nu in de illusie dat je dat wel zou kunnen, maar ik ben bang dat het je alleen een boel inspanning voor niets gaat opleveren. Op deze manier word de realiteit inderdaad steeds minder leefbaar voor je en zul je alleen maar verder gaan in het nastreven van je ikke ikke gedachten.
Ik bepaal zelf met wie ik wil praten. En ik laat me sowieso niet ompraten.quote:Op zondag 26 februari 2006 20:21 schreef PhiNiks het volgende:
je onderschat me, dromenvanger, daarom ben je God ook niet.
als je niet in discussie wilt gaan, moet je niet hier gaan posten. ik heb je aan mijn msn toegevoegd, als je tussendoor even online kunt zijn, zou ik graag met je spreken over je fascienerende ideeën. op deze manier spreken we toch langs elkaar heen.
als je dat zo zegt (en dat over dat het jouw wereld is) lijkt het alsof je geen twijfel hebt, niet om je aan te vallen ofzo, maar als er geen twijfel is dan kun je lastig ergens uit proberen te komen, want dan herken je fouten niet als fouten terwijl ze er wel zijn. Enige twijfel is toch nodig om te overwegen en te heroverwegen.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |