Iedereen heeft dezelfde rechten wat betreft funquote:Op zondag 26 februari 2006 17:08 schreef HuHu het volgende:
[..]
En wie bepaald wie welke rechten krijgt.
En hoe ga je hem dan beveiligen.
Uiteindelijk moet er toch minimaal 1 'opperwezen' zijn dat rechten uitdeelt.
Daarom duurt dit project mocht het ooit gebeuren meer dan 10020020 jaarquote:Op zondag 26 februari 2006 17:09 schreef HuHu het volgende:
Totale anarchie.
Een tweede holocaust.
De ondergang der wereld.
Allemaal mogelijk middels 1 simpel lek.
Onomkeerbaar.
Is dat wat we willen.
Als iedereen kan krijgen wat hij wil, kan hij ook de code krijgen.quote:Op zondag 26 februari 2006 17:10 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Daarom duurt dit project mocht het ooit gebeuren meer dan 10020020 jaar
Nee, het eeuwige leven komt erbij ook nog. Maar goed
Ik kan nu echt klinken alsof ik gek ben, maar ik heb dromen
Het systeem moet dus echt optimaal beveiligd zijn, en ik vraag me dus af. Is het zo moeilijk om een waterdicht systeem op te zettenGewoon een code invoeren die bij geen mogelijkheid te kraken valt dus
En niet 1 veilige code, maar 1930239420 miljarden keer miljarden veilige codes.
Scherp!quote:Op zondag 26 februari 2006 17:15 schreef HuHu het volgende:
[..]
Als iedereen kan krijgen wat hij wil, kan hij ook de code krijgen.
Het zal eerst bij het begin moeten gebeurenquote:Op zondag 26 februari 2006 17:23 schreef HuHu het volgende:
Het opperwezen wordt dus gecontroleerd door zichzelf.
Iets wat niet mogelijk is, omdat kwade gedachten dan door zichzelf beoordeeld moeten worden. Maar aangezien hij ze zelf heeft bedacht, zal hij ze goedkeuren.
Dan kan je van te voren wel bepaalde gedachten proberen af te vangen door het systeem, maar het systeem is gebouwd door het opperwezen.
Verder zou het opperwezen al zijn eventuele snode plannen van te voren moeten weten, omdat je ze anders niet kan afvangen. Ook dat is onmogelijk.
Hij kan dan wel zijn eigen gedachten opvragen, omdat iedereen kan krijgen wat hij wil. Maar als hij een verkeerd plan opvraagt, het te weten komt en ter plekke bedenkt dat het wel een leuk plan is. Dan heeft het systeem nog geen nut.
Ik praat sowieso verderquote:Op zondag 26 februari 2006 17:31 schreef _ThndR het volgende:
Ok , nu gaat het me te ver.
Face it, dit is onmogelijk. We zitten hier te filosoferen over iets dat nooit werkelijkheid zal worden. Als jij, Dromenvanger, eens gaat nadenken hoe je dat ooit technisch gezien wilt gaan implementeren, en ons dat uit kunt leggen, praten we verder
Dat is voor later. Ik ga nog offline werken. En met kleuren werken en met schema's ook denk ik.quote:Op zondag 26 februari 2006 17:51 schreef _ThndR het volgende:
Ben benieuwd of je iets reëels kunt verzinnenAls je een plan hebt kunnen programmeus misschien geïnteresseerd raken! Dus: maak eerst eens een plan, weet wat je in elkaar wilt zetten, en met welke functies in je programma je dat wilt doen. Dan pas kan een programmeur er wat mee
Je kunt je ook afvragen, of de code niet altijd in ontwikkeling isquote:Op zondag 26 februari 2006 17:15 schreef HuHu het volgende:
[..]
Als iedereen kan krijgen wat hij wil, kan hij ook de code krijgen.
h4 staat op zichzelfquote:Op zondag 26 februari 2006 19:32 schreef _ThndR het volgende:
Ik snap die gekke rekensommetjes ook niet helemaal eigenlijk
Wat zou je met een uitkomst daarvan kunnen?
Jij en ik staan sowieso in verbinding met elkaarquote:Op zondag 26 februari 2006 19:58 schreef _ThndR het volgende:
Dus... een soort internet... maar niet tussen computers, maar tussen mensen? Hoe moet ik dat voor me zien, een chip in mn hoofd?Of mss een stekker in mn neus?
Ik heb er niet echt een beeld bij begrijp je nu wel
Interessant hoor
quote:Op zondag 26 februari 2006 20:00 schreef Kleintjuh het volgende:
wiki's zijn een voorbeeld van web2.0 iedereen kan kennis en ervaringen delen.
het lastige is vaak dat wat je denkt vaak moeilijk begrijpbaar over te brengen waardoor er ruis op de lijn komt. wat dat betreft is vrij denken makkelijker dan over vrij denken praten. Ik moet nu vaak al even alles in mn hoofd hersorteren en herformuleren omdat het anders onbegrijpbaar voor anderen is omdat mijn scripttaal van herinneringen en gedachtes dan die van jou en anderen.
communiceren via de geest zou dus dit obstakel moeen omzeilen, maar ik denk dat wij dat op dit moment nog niet aankunnen.
natuurlijk kunnen we onze eigen gedachtes aan, maar om ook die van anderen aan te kunnen is er denk ik een collectieve verandering nodig (overgang naar h4?)
thndr, denk dat je het meer moet zien als telepathie, maar dan over alles en met iedereen waarbij je ook alles nog eens stoffelijk kunt maken..
trouwens over dat stoffelijk maken:
is het trouwens niet makkelijker om zintuigen zo te bewerken dat ze dingen voelen die er niet zijn dan dat die echt gemaakt moeten worden. meer een soort virtual reality op alle vlakken
http://www.bright.nl/meer-pret-met-een-exoskelet
maar dan over alle zintuigen en dat je geest het aanstuurt.
Maak je maar niet drukquote:Op zondag 26 februari 2006 20:05 schreef PhiNiks het volgende:
Dromenvanger, wat is precies je motivatie om te doen wat je doet? Je gaat naar het stukje code wat het eind van de wereld in zou houden, en verwijderd dat vervolgens... hoezo kan jij dat zomaar doen? Heb je weleens stilgestaan bij de gevolgen. Overzie je alle gevolgen van je acties? Je hebt ongetwijfeld het idee datje veel weet/overziet, maar is dat werkelijk zo? Hoe kan 1 mens alles totaal overzien.
Je gaat trug in de tijd, naar de oerknal, zoals je beschrijft, om op zoek te gaan naar de oorzaak van jouw problemen. Begrijpelijk, maar wel een erg egocentrisch standpunt. Waarom zou jij gerechtigd zijn alles naar jouw hand te zetten. Je noemt jezelf al de architect van dit systeem. Terwijl je het nog aan het ontdekken bent. Denk je niet dat een opperwezen wat dit alles bedacht en gecreëerd heeft (voor het gemak noemen we hem even God) niet ontzettend boos op jou gaat worden, dat je zijn schepping wil veranderen om je eigen leventje wat aangenamer te maken?
Ik kan me voorstellen dat God je nauwgelet op je vingers kijkt. Ik heb geen precies idee van wat je op het spoor bent, of waarmee je in verbinding staat, maar ik bid dat God je tegenhoud als dit uit de hand gaat lopen. Ik doe vooralsnog geen veroordelende uitspraken hierover, probeer alleen je even stil te laten staan en naast jezelf te gaan staan en vanaf een afstandje eens te kijken wat je nu eigenlijk aan het doen bent.
Word wakker Dromenvanger! Vraag jezelf eens af wat je aan het doen bent, voor je verder gaat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |