Chocolat Fondantquote:Op vrijdag 24 februari 2006 23:55 schreef Martijn_77 het volgende:
Heb vorige week een kookclinic gehad en dar bakte ze een soort chocolade cake-jes en die mochten niet te lang in de oven want die moesten nog wat zacht van binnen blijven.
Dus misschien is het experimenteren met de oventijden een idee
Daar had ik me toch haast een hap uit mn scherm genomen.quote:
quote:Op vrijdag 24 februari 2006 23:36 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik vind het geweldig als ze nog een beetje 'nat' zijn
niet helemaal, dan kan ik net zo goed het beslag opeten
Nee echt niet, "natte" cake...quote:Op vrijdag 24 februari 2006 23:36 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik neem aan dat men wel snapt wat ik bedoel?
"lekkere natte, warme cake in je mond.......aaaahhhh........lekker...........lekker nat............"quote:Op zaterdag 25 februari 2006 01:51 schreef SlideAway het volgende:
Ik krijg hier altijd Vieze Man visioenen van.
'Heeee natte cake'
Wel lekker trouwens.
Jaaaaaaaaa ik wil ook het recept!quote:Op zaterdag 25 februari 2006 00:19 schreef deadfucked het volgende:
Oooooomg *honger* weet iemand hoe je een beetje fatsoenlijk Chocolat Fondant geval maakt? En snel? Krijg chocoladeaanval
En kiep er bv eens rum doorheen of iets anders lekkers, en dan gewoon uit de fles en niet van dat aangepaste banketbakkersspul, je cake blijft nattig.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 09:35 schreef zoalshetis het volgende:
ik dacht dat natte cake met de hoeveelheid boter te maken had.
quote:Op zaterdag 25 februari 2006 10:15 schreef yvonne het volgende:
[..]
En kiep er bv eens rum doorheen of iets anders lekkers, en dan gewoon uit de fles en niet van dat aangepaste banketbakkersspul, je cake blijft nattig.
"of iets anders lekkers"quote:Op zaterdag 25 februari 2006 10:19 schreef MissyMirjaM het volgende:
volgens mij hou ik neit zo van rum
Likeuren doen het ook goed!quote:Op zaterdag 25 februari 2006 10:20 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
"of iets anders lekkers"
bananenliqeur ofzo
quote:Op zondag 26 februari 2006 13:55 schreef MissyMirjaM het volgende:
gisteren een cake gebakken met eieren in plaats van 4, en 25o gram boter in plaats van 200, en dat kom al aardig in de buurt
mmmm... cakebeslagquote:Op zondag 26 februari 2006 14:12 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Het liefst eet ik werkelijk het beslag op.![]()
Ook niet van die rauwe eieren uit een doosje, die gegarandeerd bacterievrij zijn?quote:Op zondag 26 februari 2006 14:16 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik mag geen rauwe eieren, dus helaas zit dat er voor mij nooit in
mwa, ik mag bijvoorbeeld wel van dat geprepareerde gepaseuriseerde eiwit gebruiken, voor haagse bluf ofzo.maar niet van een gewoon ei.quote:Op zondag 26 februari 2006 14:20 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ook niet van die rauwe eieren uit een doosje, die gegarandeerd bacterievrij zijn?
Je hebt nu ook hele eieren die gepasteuriseerd zijn. Bij AH. Volgens mij kun je die ook voor cake gebruiken.quote:Op zondag 26 februari 2006 14:21 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
mwa, ik mag bijvoorbeeld wel van dat geprepareerde gepaseuriseerde eiwit gebruiken, voor haagse bluf ofzo.maar niet van een gewoon ei.
Even een draai de ander kant opquote:Op zondag 26 februari 2006 14:37 schreef MissyMirjaM het volgende:
dat geeft een hele andere draai aan dit topic..
quote:Natte Cake
Ingrediënten
Cake meel (zonder suiker).250 gram
Roomboter.100 gram
Margarine.100 gram
Witte basterd suiker.200 gram
Vanille suiker.10 gram
Citroenrasp.10 gram
Eieren.4 stuks
Melk.50 ml
Bereidingswijze:
Vermeng de eieren 1 voor 1 door de massa en klop dan 5 minuten lang op
de hoogste stand met een mixer tot een mooie egale massa.
Doe de cakemeel en boter bij de boter massa doen en mix dit goed door
elkaar niet langer dan een ½ minuutje mixen. <br>
Doe de cakebeslag in een goed ingevette bakblik (28 centimeter lang).
Afbakken in een voorverwarmde hete lucht oven op 140 graden Celsius in
plusminus 70 minuten.
Laat de cake niet helemaal koud worden maar als hij nog een beetje
warm is inpakken in plastic folie
Alle ingrediënten moeten op kamertemperatuur zijn.
Vermeng de boter, suiker en vanillesuiker klop het op tot een luchtig en gladde massa.
quote:Op zaterdag 25 februari 2006 02:51 schreef nonzz het volgende:
[..]
"lekkere natte, warme cake in je mond.......aaaahhhh........lekker...........lekker nat............"
Doe ik er de foto bij.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 14:30 schreef Lalivero het volgende:
haha zal ik dan maar even een receptje neerplanten hier??
Op 180 graden ook verder bakken dus?quote:Op dinsdag 10 maart 2009 14:30 schreef Lalivero het volgende:
haha zal ik dan maar even een receptje neerplanten hier??
Chocolade fondant
eet smakelijk allemaal, en laat even weten hoe je hem vond
De échte natte cake vervoeren ze niet buiten Bunschoten-Spakenburg, die kon je vroeger alleen in het dorp zelf krijgen de winkel is volgens mij al lang gesloten. (ik heb er nog gewoond) Reden: die dingen zijn niet broodbusbestendig.quote:
Welke winkel was/is dat dan?quote:Op woensdag 18 maart 2009 19:22 schreef Fixers het volgende:
[..]
De échte natte cake vervoeren ze niet buiten Bunschoten-Spakenburg, die kon je vroeger alleen in het dorp zelf krijgen de winkel is volgens mij al lang gesloten. (ik heb er nog gewoond) Reden: die dingen zijn niet broodbusbestendig.
Ik bak zelf nog steeds mijn cakes nat. Uitgaande van 250 gram cakemeel doe ik 50 gram minder suiker en 50 gram meer boter. (dus 200 gram suiker en 250 gram boter) en dan een stuk of zes eieren. Vervolgens 45 minuten bakken op 180-200 graden. Daarna even prikken met een stokje om te zien of het binnenste nét aan gaar is.
gewoon te verkrijgen op de markt in nijmegen iedere maandag en zaterdagquote:Op woensdag 18 maart 2009 23:38 schreef mevrouwdebok het volgende:
Op woensdag 18 maart 2009 19:22 schreef Fixers het volgende:
[..]
De échte natte cake vervoeren ze niet buiten Bunschoten-Spakenburg, die kon je vroeger alleen in het dorp zelf krijgen de winkel is volgens mij al lang gesloten. (ik heb er nog gewoond) Reden: die dingen zijn niet broodbusbestendig.
Ik bak zelf nog steeds mijn cakes nat. Uitgaande van 250 gram cakemeel doe ik 50 gram minder suiker en 50 gram meer boter. (dus 200 gram suiker en 250 gram boter) en dan een stuk of zes eieren. Vervolgens 45 minuten bakken op 180-200 graden. Daarna even prikken met een stokje om te zien of het binnenste nét aan gaar is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |