Doelmannen:
Van der Sar, Timmer, Van Duijnhoven
Verdedigers:
Ooijer, Kromkamp, Boulahrouz, Mathijsen, Vlaar, Emanuelson, Van Bronckhorst
Middenvelders:
Van der Vaart, Davids, Cocu, Van Bommel, Landzaat, Maduro
Aanvallers:
Robben, Van Nistelrooij, Van Persie, Kuijt, Huntelaar, Castelen, Van Hooijdonk
-geen Sneijder: die knul presteert toch al veel te lang ondermaats? Het is evident dat hij wel wat kan, maar zijn persoonlijkheid staat nuchtere goede wedstrijden in de weg. Hij is verdedigend erg zwak en compenseert dat m.i. niet. Hofs gaat ook niet mee naar Duitsland wat mij betreft, maar ik vind dat Hofs wel Sneijder voorbij is gegaan de afgelopen maanden.
-geen Stekelenburg: hij heeft nog nooit laten zien in de eredivisie dat hij een goede keeper is die punten pakt.
-geen Kalou: ik erger me niet aan de aandacht en discussie rond Kalou, want het leidt lekker de aandacht af, maar Kalou is een Ivoriaan en geen Nederlander. Dit soort acties maakt ons een tweede België en daar ben ik net iets te trots voor. Kalou vind ik overigens een geweldige voetballer en het lijkt me een naieve maar sympathieke jongen.
-Van Hooijdonk of Vennegoor of Hesselink: gevoelsmatig kies ik dan toch voor Van Hooijdonk.
-Huntelaar speelt het hele seizoen al geweldig en is nuchter genoeg om in Oranje meteen goed te spelen. Een heerlijke voetballer die zich niet aanpast aan de arrogantie van Ajax maar zorgt dat Ajax zich aan hem aanpast. Een hele grote!
-Castelen, Meerdink, Yildirim.. en ga zo maar door: niemand van deze drie rechtsbuitens heeft echt recht op een WK vind ik, want ze komen alle drie te kort, maar Castelen heeft het nog het beste gedaan. Helaas heeft Yildirim al heel lang de vorm niet, waarin hij stak toen hij geselecteerd werd. Meerdink heeft een strakke voorzet en dito schot, maar die jongen komt echt te kort voor Oranje. Het is veel te onbeholpen allemaal.
-Ik vind dat Emanuelson het hele seizoen al erg goed speelt en ik vind het onbegrijpelijk dat Blind hem op de bank zette voor die uitgerangeerde Spanjaard. Hij mag van mij in de basis, maar laten we maar beginnen met 'Gio'.