abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 24 februari 2006 @ 22:05:50 #151
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_35459456
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 22:04 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Toen ik weigerde een vrouw een hand te geven omdat het niet mocht van me religie mocht, zei mijn projectpartner(meisje). Juist zo een man moet je hebben die zal tenminste niet vreemd gaan. Tis maar in welke omgeveing je bent Alicey
Die griet was zeker net zo'n moslimfundi. Of ze was gewoon heel dom.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  vrijdag 24 februari 2006 @ 22:06:42 #152
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_35459485
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 22:04 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Toen ik weigerde een vrouw een hand te geven omdat het niet mocht van me religie mocht, zei mijn projectpartner(meisje). Juist zo een man moet je hebben die zal tenminste niet vreemd gaan. Tis maar in welke omgeveing je bent Alicey
Dat denk ik ook. Ook dit lijkt mij voornl. een cultureel conflict..
pi_35459493
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 22:05 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Bang is niet juiste term ik ben er zeker niet bang voor, alleen wel weet ik dat wel meestal eerste stap is voor een fysieke contact. Overigens komt een boerka nergens in de boeken voor.
Daarom schreef ik het ook tussen '' <---.
Boerka komt niet in de boeken voor maar wel in de praktijk. Theorie is iets heel anders.
ijs_beer fan!
  vrijdag 24 februari 2006 @ 22:07:40 #154
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_35459511
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 22:04 schreef NanKing het volgende:

[..]

Ik woon zelf al mijn hele leven in Rotterdam dus wat is je punt?
Mijn punt heb ik al aangegeven, maar wat is jouw punt eigenlijk?
  vrijdag 24 februari 2006 @ 22:08:04 #155
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_35459519
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 22:04 schreef NanKing het volgende:

[..]

Ik woon zelf al mijn hele leven in Rotterdam dus wat is je punt?
Ik moet zeggen dat ik ook weinig zie wat dat betreft..
pi_35459532
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 22:06 schreef Alicey het volgende:

[..]

Dat denk ik ook. Ook dit lijkt mij voornl. een cultureel conflict..
koningin stond ook 8er de Imam als steun toen de imam weigerde verdonk een hand te geven.
pi_35459552
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 22:07 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Mijn punt heb ik al aangegeven, maar wat is jouw punt eigenlijk?
Mijn punt is dat je ongeveer uit je aars lult,maar goed dat is mijn punt natuurlijk he.
ijs_beer fan!
pi_35459560
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 22:07 schreef NanKing het volgende:

[..]

Daarom schreef ik het ook tussen '' <---.
Boerka komt niet in de boeken voor maar wel in de praktijk. Theorie is iets heel anders.
Tuurlijk zo kan je vrouwen simpel als schapen houden, zodat ze geen inspraak hebben in niets daarom was taliban ook zo een achterlijk schrikbewind.
pi_35459571
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 22:08 schreef Triggershot het volgende:

[..]

koningin stond ook 8er de Imam als steun toen de imam weigerde verdonk een hand te geven.
Ik zou verdonk ook een hand weigeren heb ik geen religieuze redenen voor nodig .

ijs_beer fan!
  vrijdag 24 februari 2006 @ 22:09:59 #160
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_35459585
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 22:08 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ik moet zeggen dat ik ook weinig zie wat dat betreft..
Ach, je went eraan.

Gelukkig hebben we in Rotterdam last van zoveel bevolkingsgroepen, en vallen die moslimfundi"s nog wel mee. Dat is in andere steden nog wel anders, in Den Haag is het helemaal een drama wat dat betreft.
  vrijdag 24 februari 2006 @ 22:10:00 #161
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_35459586
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 22:08 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Bron?
pi_35459602
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 22:09 schreef NanKing het volgende:

[..]

Ik zou verdonk ook een hand weigeren heb ik geen religieuze redenen voor nodig .

haha

maar zij wist ook dat sommige moslims vooral imams uit religieus overtuiging niet een hand zouden geven.
  vrijdag 24 februari 2006 @ 22:10:45 #163
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_35459607
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 22:09 schreef NanKing het volgende:

[..]

Ah vandaar. Respectlozen onder elkaar in dit topic, zie ik. Lekker klessebessen.
  vrijdag 24 februari 2006 @ 22:11:03 #164
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_35459615
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 22:09 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Ach, je went eraan.

Gelukkig hebben we in Rotterdam last van zoveel bevolkingsgroepen, en vallen die moslimfundi"s nog wel mee. Dat is in andere steden nog wel anders, in Den Haag is het helemaal een drama wat dat betreft.
Ik heb zelf eigenlijk nooit last van bevolkingsgroepen, en ook ik woon in een zgn. "probleemwijk". Weet je zeker dat je niet zelf die last maakt?
pi_35459625
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 22:02 schreef Triggershot het volgende:

[..]

en nu in je eigen woorden?

"God draagt jullie met betrekking tot jullie kinderen op: voor een mannelijk [kind] evenveel als het aandeel van twee vrouwelijke..." (Koran 4:11)
jij weet best waar ik op doel, vandaar ook dat je zogoed als mijn hele post overslaat
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_35459639
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 22:10 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Ah vandaar. Respectlozen onder elkaar in dit topic, zie ik. Lekker klessebessen.
Je wilde zeggen dat jij lekker respecvol bent? Je mist enige zelfreflectie ben ik bang.
ijs_beer fan!
  vrijdag 24 februari 2006 @ 22:11:43 #167
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_35459644
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 22:08 schreef NanKing het volgende:

[..]

Mijn punt is dat je ongeveer uit je aars lult,maar goed dat is mijn punt natuurlijk he.
Verklaar je nader. Heb ik ergens beweerd dat jij niet in Rotterdam woont
pi_35459675
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 22:03 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

In Rotterdam? Je kunt beter vragen welke straat je niet moet wezen.
Goh, daar heb ik tot voor kort gewoond, en waarschijnlijk in één van die straten waar jij nu op doelt, naja waarschijnlijk......zeker weten eigenlijk. En inderdaad heb ik wel mannen met losse handjes meegemaakt. Maar nou niet echt significant meer Moeselmannen dan Sjonnies.....of een niet nader te noemen directeur van een miljoenenbedrijf.

En ja, ik heb ook moslim-meisjes gezien die een beetje erg overbeschermd werden door pappie. Maar goed, is dat nou juist een teken van weinig of juist te veel respect hebben voor vrouwen?
quote:
Onder andere. Vraag anders maar eens aan je mammie, je zus of je vriendin wat zij van het verplicht moeten dragen van een hoofddoek vinden.
Moet ik dat aan mijn vriendin vragen? Die afvallige Mocrohoer die Allah heeft afgezworen en zonder ook maar aan een huwelijk te denken het bed deelt met deze westerse hond? Die dus eigenlijk uitgekotst en onthoofd had moeten zijn volgens "jullie" cowboyverhalen over de Koran?

Die heeft niet zoveel op met het verplicht dragen van hoofddoekjes. Maar nog veel minder met het verplicht niet dragen van hoofddoekjes.

Maar goed, wat die van hoofddoekjes vind? Die vind dat de meeste moslima's het dragen van die hoofddoek geen verplichting vinden, maar het juist een eer vinden. Maar tja, die kant van het verhaal is aan jou waarschijnlijk niet besteed.....
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
  vrijdag 24 februari 2006 @ 22:13:17 #169
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_35459700
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 22:11 schreef NanKing het volgende:

[..]

Je wilde zeggen dat jij lekker respecvol bent? Je mist enige zelfreflectie ben ik bang.
Ik heb inderdaad geen enkel respect voor compleet respectloos tuig dat hier in Nederland helemaal niet thuishoort en de boel in rap tempo aan het verzieken is. Ik ben geen dhimmi.
pi_35459704
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 22:10 schreef Alicey het volgende:

[..]

Bron?
sorry kan niet 123 vinden, als ik heb laat ik het je weten
  vrijdag 24 februari 2006 @ 22:14:50 #171
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_35459743
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 22:13 schreef Triggershot het volgende:

[..]

sorry kan niet 123 vinden, als ik heb laat ik het je weten
Sgoed.
  vrijdag 24 februari 2006 @ 22:15:12 #172
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_35459747
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 22:13 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Ik heb inderdaad geen enkel respect voor compleet respectloos tuig dat hier in Nederland helemaal niet thuishoort en de boel in rap tempo aan het verzieken is. Ik ben geen dhimmi.
Killing to show that killing is wrong?
pi_35459762
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 22:11 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

jij weet best waar ik op doel, vandaar ook dat je zogoed als mijn hele post overslaat
Goed jij je zin, jij zal het zien als wat krom is recht praten, maar daar komtie
quote:
"God draagt jullie met betrekking tot jullie kinderen op: voor een mannelijk [kind] evenveel als het aandeel van twee vrouwelijke..." (Koran 4:11)

De zoon moet als man zijn dubbel part gebruiken voor het "zorgdragen van" een hele reeks personen benevens zichzelf (zijn vrouw, zijn kinderen, eventueel ook zijn moeder wanneer vader zou overleden zijn, enz). Hoewel de dochter als vrouw geen enkele financiële zorgplicht heeft, en er in tegendeel altijd financieel voor haar gezorgd wordt, heeft de Islam haar wel een erfdeel toegekend. 6 Het part dat zij krijgt en dat welliswaar kleiner is, mag ze bovendien volledig voor zichzelf houden.

Het feit dat de man inzake erfrecht financieel bevoorrecht is geeft de man geen enkele superioriteit of dominantie, het geeft hem integendeel extra verantwoordelijkheden die niet vrijblijvend zijn.

Mannen wordt voorgeschreven royaal te spenderen aan hun gezin:

Het werd gemeld door Abu-Darda (radhiallaho anho) dat de Profeet (sallallaho alaihi wasallam) mij opdroeg: "Besteed zoveel als mogelijk aan je gezin." (Kanz)

Wanneer een vrouw vindt dat haar man te krenterig is, mag ze zelf nemen wat ze redelijkerwijze nodig heeft - zelfs zonder dat hij er weet van heeft:

'Aisha vertelde dat Hint bint 'Utba zei: "O God's Apostel. Abu Sufuan is een vrek en hij geeft mij niet voldoende voor mij en mijn kinderen. Kan ik van zijn bezit nemen zonder dat hij er van weet?" De Profeet zei: "Neem wat voldoende is voor u en uw kinderen, en het bedrag moet eerlijk en redelijk zijn" (Bukhari)

Het niet nakomen van zijn zorgplicht heeft gevolgen voor de man, in het hiernamaals maar ook hier. Wanneer hij niet voldoende spendeert aan vrouw en kinderen, is dit een van de redenen op grond waarvan zijn vrouw een echtscheiding kan aanvragen (Koran 65:6-7). 7

Dat een man zorgplicht heeft, ontslaat een man evenmin van een deelname in de huishoudelijke taken. In navolging van Profeet Mohamed die een deel van het huishoudelijk werk op zich nam (zoals herstellen van kledij of opmaken van het bed), worden mannen in de Islam aangemoedigd hun vrouwen te helpen in het huishouden, 9 ongeacht of de vrouw huisvrouw is of uit werken gaat.

Bovendien is het huishouden doen geen verplichting voor de vrouw - al is het in de praktijk vaak zo dat wanneer de man kostwinner is, de vrouw zorg draagt voor het huishouden. Ze moet dit echter niet doen. Van rechtswege is een huwelijk in de Islam immers geen dienstbaarheidscontract maar een verbintenis tussen gelijken.
pi_35459772
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 22:09 schreef Lemmeb het volgende:
in Den Haag is het helemaal een drama wat dat betreft.
Ook hier merk ik er veel minder van dan wat jij de wereld probeert wijs te maken.....

Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
  vrijdag 24 februari 2006 @ 22:18:03 #175
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_35459838
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 22:15 schreef Alicey het volgende:

[..]

Killing to show that killing is wrong?
Wat mij betreft. Je kunt natuurlijk ook achterover gaan leunen en als een goeie dhimmi "respect tonen" voor volk dat dat respect helemaal niet verdient, net zolang tot uiteindelijk ook jij eraan moet geloven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')