De godsdienstige (door mensen ingevoerd) verplichting om als vrouw een hoofddoek te dragen werkt ook als een self fullfilling prophecy. Vrouwen zonder hoofddoek worden inderdaad vaker lastig gevallen. Op zich al een reden om een groffe hekel te hebben aan die "godsdienstige" verplichting.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 20:46 schreef onemangang het volgende:
Dus in de praktijk slaat de gedachte dat vrouwen zich moeten bedekken omdat anders mannen hun handen niet thuis kunnen laten gewoon helemaal nergens op.
[Mohammedaan quote] Maar een hoofddoek is géén verplichting [/Mohammedaan quote]quote:Op vrijdag 24 februari 2006 21:31 schreef Akkersloot het volgende:
die "godsdienstige" verplichting.
Voor mij en volgens de islam is er geen verschil tussen man en vrouw.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 21:29 schreef NanKing het volgende:
Triggershot staan voor jou vrouwen op gelijkte hoogte met jou? Zo, nee in welke vorm niet?
en dan bedoel ik niet dat mannen en vrouwen verschillen
35:33quote:“Voorwaar, de mannen die zich hebben overgegeven (aan Allah) en de vrouwen die zich hebben overgegeven, en de gelovige mannen en de gelovige vrouwen, en de gehoorzame mannen en de gehoorzame vrouwen en de waarachtige mannen en de waarachtige vrouwen, en de geduldige mannen en de geduldige vrouwen, en de ootmoedige mannen en de ootmoedige vrouwen, en de mannen die bijdragen geven en de vrouwen die bijdragen geven, en de vastende mannen en de vastende vrouwen en de mannen die over hun kuisheid waken en de vrouwen die (daarover) waken, en de mannen die Allah veelvuldig gedenken en de vrouwen die gedenken: Allah heeft voor hen vergeving bereid en een geweldige beloning”.
een hand wanneer er sprake is van spanningquote:Op vrijdag 24 februari 2006 21:41 schreef Alicey het volgende:
Triggershot, zijn er dingen die jij van een man wel accepteert en van een vrouw niet, en vice versa?
Wat is de achterliggende reden dat je de hand van een vrouw weigert? Komt hier overigens een ander gebaar voor in de plaats?quote:
quote:Op vrijdag 24 februari 2006 21:45 schreef Triggershot het volgende:
[..]
een hand wanneer er sprake is van spanning
tuurlijk wel, in principe hoor je religie en cultuur gewoon te kunnen scheiden.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 21:43 schreef NanKing het volgende:
We kunnen trouwens ook lang en breed lullen over dat de hoofddoek geen verplichting is, maar onder culturele druk heb je niet zo veel te willen.
De islam is trouwens ook moeilijk los te zien van cultuur (aangezien de islam in eerste instantie alleen is geopenbaard aan de Arabieren) dus is het niet meer te overzien of het cultureel of religieus is.
als ik me tot haar aangetrokken voel zal ik uit eigen overtuiging haar geen hand geven, maar als er sprake is van een zakelijke meeting veranderd hetquote:Op vrijdag 24 februari 2006 21:46 schreef Alicey het volgende:
[..]
Wat is de achterliggende reden dat je de hand van een vrouw weigert? Komt hier overigens een ander gebaar voor in de plaats?
Je hebt je bericht geedit.Wat bedoel je precies met de toevoeging "met spanning"?
Ervaring die jij hebt opgelopen is dus hetgene wat ik kapot wil maken met mijn topicquote:Op vrijdag 24 februari 2006 21:47 schreef Lemmeb het volgende:
Wat een gelul allemaal.
We kunnen allemaal op straat zien en horen, elke dag, hoe de islam met vrouwen omgaat. En da's niet al te best.
Dat is lichtelijk kort door de bocht vind je niet? Want er zijn ook mensen die dingen doen die vanuit religieus oogpunt dingen 'fout' doen, is dat dan altijd de cultuur die dat zo heeft gemaakt?quote:Op vrijdag 24 februari 2006 21:47 schreef Triggershot het volgende:
[..]
tuurlijk wel, in principe hoor je religie en cultuur gewoon te kunnen scheiden.
Cultuur is alles wat toch gebeurt in Arabische landen waar hadith/koran niet over spreken en in meeste gevallen zelfs een verbod op rust.
Wat ben je dan eigenlijk voor een respectloze schurfthond?quote:Op vrijdag 24 februari 2006 21:47 schreef Triggershot het volgende:
[..]
als ik me tot haar aangetrokken voel zal ik uit eigen overtuiging haar geen hand geven
pardon?quote:Op vrijdag 24 februari 2006 21:49 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Wat ben je dan eigenlijk voor een respectloze schurfthond?
Da's jammer voor je, maar de ervaringen die ik met moslims heb zul jij nog niet met 100 topics kapot kunnen maken.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 21:48 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ervaring die jij hebt opgelopen is dus hetgene wat ik kapot wil maken met mijn topic
Dat je een vrouw geen hand geeft? Vind je dat normaal???quote:
Vindt jij het normaal hoe jij mij aanspreekt?quote:Op vrijdag 24 februari 2006 21:50 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Dat je een vrouw geen hand geeft? Vind je dat normaal???
Wat je ziet en hoort is niet hoe "de Islam" met vrouwen omgaat, maar hoe de verschillende beschavingen, waarin de Islam een belangrijke religie is, met vrouwen omgaat. Ik deel Triggershots mening wel dat de Islam in den beginne niet vrouwonvriendelijk is.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 21:47 schreef Lemmeb het volgende:
Wat een gelul allemaal.
We kunnen allemaal op straat zien en horen, elke dag, hoe de islam met vrouwen omgaat. En da's niet al te best.
Ik denk met cultuur ben je eerder geneigd om het islamitisch te noemen en kan je er makkelijker misbruik van maken helaas.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 21:49 schreef NanKing het volgende:
[..]
Dat is lichtelijk kort door de bocht vind je niet? Want er zijn ook mensen die dingen doen die vanuit religieus oogpunt dingen 'fout' doen, is dat dan altijd de cultuur die dat zo heeft gemaakt?
Jahoor, mensen die andere mensen geen hand geven, alleen omdat ze van het andere geslacht zijn en aantrekkelijk zijn, vind ik respectloze schurfthonden. Zo doen we dat in NL.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 21:50 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Vindt jij het normaal hoe jij mij aanspreekt?
Daar heb je wel een punt idd.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 21:51 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik denk met cultuur ben je eerder geneigd om het islamitisch te noemen en kan je er makkelijker misbruik van maken helaas.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |