Serieus, het zijn toch juist dit soort zaken waardoor mensen moeite hebben met een geloof als de Islam?quote:Op vrijdag 24 februari 2006 20:27 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Aangezien ik je toch niet kan blokkeren ofzo, wil je plz een eigen topic openen met dergelijke vragen en ik beloof dat ik er zo goed en inhoudelijk op ga reageren. Maar hou aub deze topic ontopic.
Ik sluit geen discussie uit ik alleen hier vrouwen en de islam in een beter daglicht brengen zoals ik al eerder zei, vragen die ervoor zorgen dat ik eerst moet uitleggen dat cultuur en islam op veel punten niet samen gaan. En mensen die dat niet willen begrijpen zorgt ervoor dat mijn intentie niet op een goeie manier gedaan kan worden helaas.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 20:38 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Serieus, het zijn toch juist dit soort zaken waardoor mensen moeite hebben met een geloof als de Islam?
Ik juich het van harte toe als er een moslim opstaat die zijn geloof wil uitleggen aan anderen, (zoals jij wrs nu wil) met name om zijn geloof niet langer te laten bepalen door een zooi analfabete idioten die alleen met geweld op een beetje kritiek kunnen reageren.
Maar dat betekent niet dat er geen vragen zijn.
Ik geloof oprecht in iemand als Aboutaleb als hij zegt dat zijn geloof van hem verlangt dat hij 'lief' is voor anderen, en dat hij dus ook 'lief' wil zijn.
Maar het is zo'n uitzondering.
Sommige dingen weet je misschien gewoon niet, maar als je een serieuze dialoog wil hier, dan moet je mensen niet bij voorbaat uitsluiten van een discussie, dat werkt alleen maar averechts.
Exact.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 20:37 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Die vrouwen willen dat niet zo maar, maar vanwege hun godsdienst . En die gene die die godsdienst verzonnen heeft was vrouw onvriendelijk. (en die persoon die die godsdienst verzonnen heeft was natuurlijk niet "Allah")
Vele moslimverenigingen hebben zich tegen B gekeerd en dood op van Gogh veroordeeld, inclusief ik, maar dat was allang duidelijk hoop ik.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 20:38 schreef milagro het volgende:
[..]
ach ja, volgen Mohammed B is hij degene die de ware Islam hanteert en is de rest slechts bezig ofwel zover te komen of het zijn regelovertreders en dus feitelijk ook ongelovig.
Nope volgens Mohammed komen er 73 stromingen in de islam en slechts eentje zal goed zijn en in het paradijs komen.quote:De ware Islam is net als met de ware liefde, er zijn er meerdere.
als je je verdiept in ibn kathir komt wordt Koran juist beter begrepen per vers.quote:Als je de Koran letterlijk moet nemen, zonder plaatsing in de context vd tijd, komt het er alleen maar slechter vanaf.
Sure, keer op keer dat Mohammed door de koran wordt bekritiseerd en uit zijn macht wordt terug geroepen is een boek dat volledig naar mening van Mohammed ging.quote:Toevallig zijn de regels waar de ware moslim zich aan dient te houden, net allemaal die dingen die Mohammed zelf allemaal al deed, en graag zag
Heerlijk toch, als Allah toevallig jouw mening voor de volle 100 % deelt en dus jij als profeet geen enkele aanpassing hoeft te doen.
Wie is er nu al op Aarde meer mannen of vrouwen?quote:Mohammed was in mijn ogen een warlord, wiens wil wet was, en door handig te schermen met een God overal mee wegkwam en nog steeds en vrouwen met name betalen de prijs, zij zijn immers beneden de man geplaatst zo staat er, en de hel zit vol met vrouwen, van nature zondig als ze zijn, en alleen door de strakke hand van de man in toom te houden.
noem eens een voorbeeld.quote:Moslims zeggen vaak, als je met ongelijkheden aankomt inzake m<>v "maar in de Koran staat ook ...." en dat wordt dan tegenover dat minpunt gezet.
Ik denk eerder en oprecht dat er in uitdagende kleding een aandeel zit voor alle verkrachtingen ha.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 20:46 schreef onemangang het volgende:
Maar Triggershot, in alle eerlijkheid. Je zit nu in een land waarbij jongens en meisjes samen activiteiten doen. Denk bijvoorbeeld eens aan een gemengde sport als korfbal. Dacht je nou echt dat korfbalwedstrijden ontaarden in een masale groepsverkrachtingen omdat de meisjes rokjes dragen?
Nee met je laatste ben ik het niet mee eens. Het gaat om alle vrouwen die haram voor je zijn om te zien familie of vrouw zeg maar. In Turkije gebeuren heel veel verkrachtingen omdat man geen controle heeft over zijn lust. Vooral toeristen hebben daar last van en het is wel vaak gebeurt helaas. Het is een misvatting dat het moet. In de koran wordt duidelijk gemaakt dat Mohammed geen autoriteit mag hebben om mensen te dwingen laat staan dat mannen hun vrouwen zouden mogen dwingen.quote:Nee, de praktijk wijst uit dat dat niet gebeurt. HHet is zelfs nog nooit voorgekomen.
Dus in de praktijk slaat de gedachte dat vrouwen zich moeten bedekken omdat anders mannen hun handen niet thuis kunnen laten gewoon helemaal nergens op. Tenzij die mannen hun leven moeten doorbrengen in een omgeving van lopende tenten en nooit een stukje vrouwelijk schoon zien, natuurlijk.
Het moet juist gescheiden worden er is geen andere manier, anders blijven mijn zusters onderdrukt door dronken kneuzen die hun handen niet thuis kunnen houden ( dat ze drinken zegt al genoeg natuurlijk over hun islam) maar goed, over normale cultuur gebeurt het natuurlijk niet alleen met de islam, ook onder de baptisten, christelijke armenen in Turkije, Atheistische koerden en Christelijk/joodse Arabieren gebeurt het vaakt. En da wordt naar de islam geschoven.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 20:52 schreef Crack_david het volgende:
ik vind dit topic heel erg scheef. Volgens mij geloofd iedereen hier wel dat de koran van oorsprong een heel goed en fijn boek is, maar TS wil gewoon niet accepteren dat geloof & cultuur bij deze kwestie niet te scheiden zijn.
Helaas sinds dat er geen kalifaat meer is, zijn mensen steeds vaker dingen gaan lullen over de islam. Sinds 9/11 heeft iedereen een mening over de islam. Iedereen heeft autoriteit en gezag in de islam en kan veel doen. Zo is de islam niet tot stand gekomen, Mohammed mocht niet dwingen staat duidelijk in de islam. Islam mag alleen op vrije wil beleden worden. En sinds einde van kalifaat is er geen sprake meer van islamitisch bestuur in Midden oosten alleen maar hypocriete regimes die zoals Milagro al zei als een vers ze niet aanstaat springen naar een ander vers.quote:Het hele leven in de islamitische landen is doordrongen van geloof. Bij alles wat mensen doen wordt er wel een blik op het geloof gericht, en kan het voor en tegen mensen gebruikt worden. De politiek is doordrongen van geloof, het werk is doordrongen van het geloof enz. enz.
Het is misschien lullig om te zeggen, maar het doet mij denken aan het christendom tot het einde van de verzuiling, maar nog meer daarvoor.
Mensen weten niet beter, door een gebrek aan goede scholing, onafhankelijke media enz enz
Verdeeldheid in de islam vind ik lang niet zo erg als alles wat de koran verbiedt in cultuur toch op de islam wordt geschoven.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 21:05 schreef Crack_david het volgende:
ik vind de niet aanwezige scheiding tussen politiek en geloof veel erger dan wat verdeeldheid binnen een geloof. Dat hou je toch
Ik zal wel aan het mierenneuken zijn hoor daar niet van. Maar als je een vrouw als voorzienning ziet, zie je haar als gebruikersvoorwerp dat lijkt me niet echt een fijne basis om mee te beginnen.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 21:10 schreef Triggershot het volgende:
De Profeet Sallalahu 'alaihi wasalam heeft gezegd: 'Druk elkaar op het hart om vrouwen goed te behandelen' (Moesliem)
De Profeet Sallalahu 'alaihi wasalam zei: 'De wereld is slechts een voorziening en de beste voorziening van de wereld is een goede vrouw.'(Moesliem)
Daarom heb ik ze ook beiden incombinatie gebruikt.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 21:12 schreef NanKing het volgende:
[..]
Ik zal wel aan het mierenneuken zijn hoor daar niet van. Maar als je een vrouw als voorzienning ziet, zie je haar als gebruikersvoorwerp dat lijkt me niet echt een fijne basis om mee te beginnen.
Mag ik vragen hoe jij persoonlijk tegen vrouwen aan kijk?quote:Op vrijdag 24 februari 2006 21:14 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Daarom heb ik ze ook beiden incombinatie gebruikt.
Behandel vrouwen goed en vrouwen zijn beste wat er op Aarde is
Inderdaad. Het feit alleen al dat er überhaupt zulke uitspraken gedaan (moeten) worden...quote:Op vrijdag 24 februari 2006 21:12 schreef NanKing het volgende:
Ik zal wel aan het mierenneuken zijn hoor daar niet van. Maar als je een vrouw als voorzienning ziet, zie je haar als gebruikersvoorwerp dat lijkt me niet echt een fijne basis om mee te beginnen.
Sjah, dat vind ik ook vrij dubieus maar goed, in de zwarte kousen kerk worden de vrouwen ook onderdrukt dus het is niet alleen islam gebonden.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 21:15 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Inderdaad. Het feit alleen al dat er überhaupt zulke uitspraken gedaan (moeten) worden...
Ik ben het eens met bovenstaande hadith. Als je een goeie vrouw hebt, dan heb je het gewoon gemaakt op aarde. Ik heb een Nederlandse moeder dus ben niet echt streng opgevoed op dat gebied.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 21:15 schreef NanKing het volgende:
[..]
Mag ik vragen hoe jij persoonlijk tegen vrouwen aan kijk?
Dat ze iig niet een hoofddoek draagt uit angst, maar omdat ze het zelf wil en anders helemaal niet. Ik verwacht dat ze zich in de islam verdiept voor ze een bepaalde mening vormt, dat ze moslim moet zijn is geen vereiste integendeel zelfs, doet er niet veel toe, als er maar chemie is.quote:Wat verwacht jij van je toekomstige vrouw, wat verwacht jij niet, hoe ontmoet je elkaar ed.
Wat is nou het goed synoniem voor het woord Hadith? Is het gewoon een quote?quote:Op vrijdag 24 februari 2006 21:18 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik ben het eens met bovenstaande hadith. Als je een goeie vrouw hebt, dan heb je het gewoon gemaakt op aarde. Ik heb een Nederlandse moeder dus ben niet echt streng opgevoed op dat gebied.
[..]
Dat ze iig niet een hoofddoek draagt uit angst, maar omdat ze het zelf wil en anders helemaal niet. Ik verwacht dat ze zich in de islam verdiept voor ze een bepaalde mening vormt, dat ze moslim moet zijn is geen vereiste integendeel zelfs, doet er niet veel toe, als er maar chemie is.
Ontmoeten, tsjaah..Toeval/lot? Wat kan ik er van zeggen.. denk nu nog niet echt aan trouwen etc.
Onderdrukt vind ik een wat zware term, maar als gelijkwaardig worden ze denk ik niet gezien.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 21:17 schreef NanKing het volgende:
Sjah, dat vind ik ook vrij dubieus maar goed, in de zwarte kousen kerk worden de vrouwen ook onderdrukt dus het is niet alleen islam gebonden.
Nee het is de wet die Mohammed (oprichter van de islam) heeft doorgegeven.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 21:20 schreef NanKing het volgende:
[..]
Wat is nou het goed synoniem voor het woord Hadith? Is het gewoon een quote?
Ik weet wel wie Mohammed is hoorquote:Op vrijdag 24 februari 2006 21:22 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nee het is de wet die Mohammed (oprichter van de islam) heeft doorgegeven.
I know, maar er zijn meerder Mohammed vandaarquote:Op vrijdag 24 februari 2006 21:22 schreef NanKing het volgende:
[..]
Ik weet wel wie Mohammed is hoor. Maar thnx voor het uitleggen.
nah misschien niet als gebruiksvoorwerp, maar in ieder geval niet gelijk aan de man.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 21:12 schreef NanKing het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |