nou ja willens en wetens, natuurlijk zijn het regels en natuurlijk zal het eenw et zijn die je dan overtreed, maar ik vraga me dan echt af wat er dan zo erg zou moeten zijn aan het feit dat iemand op een snelweg 7 km te hard rijd dat ie meteen een hoge boete krijgt? behalve "dat het regels zijn regels"opmerking weer uit de kast word gehaald...quote:Op vrijdag 24 februari 2006 15:48 schreef Alicey het volgende:
Mjah, het zijn toch regels die je willens en wetens hebt overtreden..
Wat het nut er van is om dat te gaan controleren ontgaat mij ook weliswaar..quote:Op vrijdag 24 februari 2006 15:50 schreef Jerruh het volgende:
[..]
nou ja willens en wetens, natuurlijk zijn het regels en natuurlijk zal het eenw et zijn die je dan overtreed, maar ik vraga me dan echt af wat er dan zo erg zou moeten zijn aan het feit dat iemand op een snelweg 7 km te hard rijd dat ie meteen een hoge boete krijgt? behalve "dat het regels zijn regels"opmerking weer uit de kast word gehaald...
dus dat het de wet is, ben jij het er meteen maar mee eens?quote:Op vrijdag 24 februari 2006 15:48 schreef Scorpie het volgende:
Tis de wet, simpel.
ja mij dus ook en dat is meer de insteek van dit topic enzo..quote:Op vrijdag 24 februari 2006 15:51 schreef Alicey het volgende:
[..]
Wat het nut er van is om dat te gaan controleren ontgaat mij ook weliswaar..
hmm hadt je blijven moeten doen hadt je nu geel last er van ...quote:Op vrijdag 24 februari 2006 15:41 schreef Jerruh het volgende:
Ok, een gevoelig punt voor veel mensen, want de ene zal zeggen dat ik het verdiend heb en de ander zal het stom vinden. maar goed, ik ben een beetje erg teleurgesteld in de mate van boetegeven (joh..) nadat ik twee boetes binnenkreeg van 1 avond.
de eerste boete was omstreeks 24:00 op de snelweg bij werkendam (werkendam? wasda? nou das da durrupske in brabant waar rond 24:00 snachts geen kip op de snelweg rijd). ik reed volgens de boete 3 km te hard (met correctie eraf). dat betekent dat ik 128 reed op een plek waar ik 120 mocht. en dat om 24:00 's-nachts op een plek waar geen drol op de snelweg te beleven was. hop boete. Die ander was omdat ik 76 zu hebben gereden bij sloterdijk richting haarlem terwijl ik maar 70 mocht, om 04:00 zonder ook maar iemand op de weg, geen kip, geen auto...
ik rij al 5 jaar zonder brokken, heb me altijd goed aan de snelheid gehouden en dan rijd je eens een paar km. te hard, krijg je emteen boetes. ik heb niemand ermee in gevaar gebracht, ook mezelf niet, heb heel veilig gereden en ben altijd bedachtzaam op wat er kan gebeuren in het vrkeer, en dan krijg je voor zoiets miezerigs meteen de boetes thuisgestuurd...
ik kan me er met mijn kop niet bij...
nou, ik vind dat eerder terecht dan een boete voor 3 km te hard op een tweebaans snelweg zonder ook maar een kip op de weg...quote:Op vrijdag 24 februari 2006 15:52 schreef eBay het volgende:
Ik vind dat ze die automobilisten nog hoger boetes moeten geven, en voor voetgangers geen voorang geven bij zebrapaden een boette van 681 euro incl btw OF een rijontzeging van 6 maanden!!!!
automobilisten =![]()
Nee ok,quote:Op vrijdag 24 februari 2006 15:54 schreef Jerruh het volgende:
[..]
nou, ik vind dat eerder terecht dan een boete voor 3 km te hard op een tweebaans snelweg zonder ook maar een kip op de weg...
dat is ook vragen om problemen, al die rondlopende dodenquote:Op vrijdag 24 februari 2006 15:56 schreef eBay het volgende:
[..]
Nee ok,
Maar hoeveel slachtoffers en doden er de laatste tijd op zebra paden lopen is gewoon niet normaal![]()
Als ze nog lopen zal het wel meevallen.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 15:56 schreef eBay het volgende:
[..]
Nee ok,
Maar hoeveel slachtoffers en doden er de laatste tijd op zebra paden lopen is gewoon niet normaal![]()
als je alleen op de snelweg rijd op zon laat tijdstip, is het moeilijk om zonder cruise control een beetje gelijkmatig te rijden, dan schommel je altijd rond een bepaald aantal, puur ook omdat er geen referentiesnelheid is om je heen waardoor je je kan beseffen dat je (zonder op de teller te kijken) te hard of te zacht aan het rijden bent. tja en als je dan net iets hard rijd en dan geflitst word, inderdaad, pech, maar waarom krijg ik niet eenwaarschuwing of een "standje" bij wijze van spreke? nu word ik alleen maar pissed om het feit dat ik me over zo iets onschuldigds meteen een boete krijg terwijl die boetes (zogenaamd) zijn ingevoerd om mensen het besef te geven dat ze iets strafrechtigs doen...quote:Op vrijdag 24 februari 2006 15:56 schreef longinus het volgende:
Je reed 3 km te hard, je mocht 120 maar je ging 128 ?
Alles boven de 124 km/uur is te hard, je hebt 5 km/u speling dus om nou op het scherpst van de snede te rijden..
Ik zet altijd mijn cruisecontrol aan, zo kan ik niet te hard.
Als ik een boete krijg, is het omdat ik me niet aan de wet heb gehouden die daar geld. Simpel.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 15:52 schreef Jerruh het volgende:
[..]
dus dat het de wet is, ben jij het er meteen maar mee eens?
dus als jij een boete krijgt omdat je 3 km te hard rijd, vind jij het allemaal wel prima want ja, het is de wet en drama drama, die heb je overtreden?
ik vind het eerder een melkkoe dan een bedachtzame wijze om de juiste mensen aan te pakken op gevaarlijk verkeersgedrag.
Je weet dat er een snelheidslimiet is. Als je daarboven komt met 8 km/u.. dat vind ik niet "schommelen".quote:Op vrijdag 24 februari 2006 16:01 schreef Jerruh het volgende:
als je alleen op de snelweg rijd op zon laat tijdstip, is het moeilijk om zonder cruise control een beetje gelijkmatig te rijden, dan schommel je altijd rond een bepaald aantal, puur ook omdat er geen referentiesnelheid is om je heen waardoor je je kan beseffen dat je (zonder op de teller te kijken) te hard of te zacht aan het rijden bent. tja en als je dan net iets hard rijd en dan geflitst word, inderdaad, pech, maar waarom krijg ik niet eenwaarschuwing of een "standje" bij wijze van spreke? nu word ik alleen maar pissed om het feit dat ik me over zo iets onschuldigds meteen een boete krijg terwijl die boetes (zogenaamd) zijn ingevoerd om mensen het besef te geven dat ze iets strafrechtigs doen...
Wat een onzinargument. Er zit toch een kilometerteller op het dashboard.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 16:15 schreef longinus het volgende:
Een kennis van mij heeft met succes het excuus aangevoerd dat er zonder ander verkeer het moeilijk is om de snelheid in te schatten, je let immers meer op de weg dan op je snelheidsmeter.
Hij moest toen maar de helft betalen.
Het is veiliger om op het verkeer en de weg te letten dan op een snelheidsmeter.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 16:20 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Wat een onzinargument. Er zit toch een kilometerteller op het dashboard.![]()
Hij heeft dan geluk gehad. Ik zou dit argument meteen van tafel vegen.
quote:Een kennis van mij heeft met succes het excuus aangevoerd dat er zonder ander verkeer het moeilijk is om de snelheid in te schatten
Welk verkeer? En als je om de zoveel seconden ff snel een blik werpt op de snelheidsmeter, dan mis je geen bocht, hoor.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 16:23 schreef SuperBosch het volgende:
Het is veiliger om op het verkeer en de weg te letten dan op een snelheidsmeter.
dat zeg ik ook nietquote:Op vrijdag 24 februari 2006 16:14 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Je weet dat er een snelheidslimiet is. Als je daarboven komt met 8 km/u.. dat vind ik niet "schommelen".
En uiteraard "schommelde" jij NET op DAT moment dat je geflitst werd op die 128 km/u, en VLAK ervoor reed je nog 112! Het is toch van de gekke! Het toeval!
Nonsens. Jij reed 128 km/u. Dat is te snel en dat weet je. Haal je schouders op en betaal het gewoon. Je mag nog blij zijn dat die correctie eraf gaat. Zeik niet en betaal.
PS: Als je niet eens bent met de wet, word dan politicus, dan kun je de wetten veranderen!![]()
Dan moet je dit topic open in WGR, en niet in KLB, dat staat namelijk voor KLAAGBAAK, hier mag je KLAGEN over dingen, hier ga je geen DISCUSSIE aan.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 16:32 schreef Jerruh het volgende:
[..]
dat zeg ik ook niet
en ik accepteer die boete, ik zeg alleen dat ik het erg jamme rvind dat op deze manier moet worden gecontroleerd. ik vind het gewoon onzinnig, punt. en ik wil daarom wel eens graga weten wat het verschil is tussen 120 en 128 km/u op dat tijdstip op die weg? als iemand mij dat kan uitleggen zonder te zeggen dat het nou eenmaal de wet is en het limiet en mij kan vertellen dat het serieus een boete waard is 9dat is nou godverdomme de hele insteek van mijn topic) dan ben ik al een stuk beter te overtuigen dan met dingen als "het is de wet, accepteer het als een man, zeik niet blablabla" (ja jij scorpie)
het GAAT me niet om dat hele feit dat ik een wet heb overtreden, het gaat er om dat ik het nonsens vind dat er voor zon redelijk klein verschil als 8 km/h in een bepaalde situatie het blijkbaar genoodzaakt zou moeten zijn om een boete te geven zonder dat er mij daarbij word duidelijk gemaakt wat in die situatie mij nuo zo strafbaar maakte, behalve dat het een wet is en dat men op dat punt genoodzaakt vond om een auto met politie neer te zetten die laserflitse.
en die boete betaal ik wel hoor, en nogmaals, ik rij altijd netjes aan de snelheid, daarom vind ik het zuur dat juist op zon moment er mij word verteld middels een boete dat ik de wet overtreed.
lieverd, ik ben mod geweest hier van KLB en het was juist de insteek dat er niet alleen geklaagd werd maar ook iets mee werd gedaan, aangezien het anders een baggerforum wrd/word. dat ik dit topic open hier, heeft niks te maken dat het geen discussiewaarde mag hebben of wel.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 16:35 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dan moet je dit topic open in WGR, en niet in KLB, dat staat namelijk voor KLAAGBAAK, hier mag je KLAGEN over dingen, hier ga je geen DISCUSSIE aan.
Jij bent dus zo iemand die altijd bij zebrapaden staat te wachten met de benenwagenquote:Op vrijdag 24 februari 2006 15:52 schreef eBay het volgende:
Ik vind dat ze die automobilisten nog hoger boetes moeten geven, en voor voetgangers geen voorang geven bij zebrapaden een boette van 681 euro incl btw OF een rijontzeging van 6 maanden!!!!
automobilisten =![]()
Het ís ook een melkkoe, kan je niets aan doen. Ja, zeuren en balen achteraf, maar daar schiet je ook niets mee opquote:
alsof het in andere landen anders werkt ...quote:Op vrijdag 24 februari 2006 15:49 schreef Mobster273 het volgende:
Welkom in Nederland, het land van de verkeersgestapo...![]()
ik meen bij wegmisbruikers van Koosje spee gehoord te hebben dat ze dat soort onzin bekeuringen niet meer zouden doen om het slechte imago wat de politie heeft te verminderenquote:Op vrijdag 24 februari 2006 15:41 schreef Jerruh het volgende:
Ok, een gevoelig punt voor veel mensen, want de ene zal zeggen dat ik het verdiend heb en de ander zal het stom vinden. maar goed, ik ben een beetje erg teleurgesteld in de mate van boetegeven (joh..) nadat ik twee boetes binnenkreeg van 1 avond.
de eerste boete was omstreeks 24:00 op de snelweg bij werkendam (werkendam? wasda? nou das da durrupske in brabant waar rond 24:00 snachts geen kip op de snelweg rijd). ik reed volgens de boete 3 km te hard (met correctie eraf). dat betekent dat ik 128 reed op een plek waar ik 120 mocht. en dat om 24:00 's-nachts op een plek waar geen drol op de snelweg te beleven was. hop boete. Die ander was omdat ik 76 zu hebben gereden bij sloterdijk richting haarlem terwijl ik maar 70 mocht, om 04:00 zonder ook maar iemand op de weg, geen kip, geen auto...
ik rij al 5 jaar zonder brokken, heb me altijd goed aan de snelheid gehouden en dan rijd je eens een paar km. te hard, krijg je emteen boetes. ik heb niemand ermee in gevaar gebracht, ook mezelf niet, heb heel veilig gereden en ben altijd bedachtzaam op wat er kan gebeuren in het vrkeer, en dan krijg je voor zoiets miezerigs meteen de boetes thuisgestuurd...
In nederland niet hoor! het is veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veiliger om op je snelheidsmeter te letten, en als je daarop gekeken hebt nog even in de berm of daar flitsers staan in grijze bakken of achter boompjes verscholen agenten. en als je dat hebt gedaan moet je weer op je snelheidsmeter letten.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 16:23 schreef SuperBosch het volgende:
[..]
Het is veiliger om op het verkeer en de weg te letten dan op een snelheidsmeter.
jaquote:Op vrijdag 24 februari 2006 16:47 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
alsof het in andere landen anders werkt ...
Waar? hmm even kijken, mijn ervaringen tot nu toe: (en ja vaak zat flitsers gezien DUIDELIJK in beeld en niet sneaky in de bosjes) en in frankrijk bv weet ik zeker dat je tot 10km te hard niet geflitst wordt.quote:
lees de vragen nog eens door, dude...quote:Op vrijdag 24 februari 2006 17:04 schreef Rekkie het volgende:
Terecht.... te hard is immers te hard. Er is al een correctie en inclusief correctie rijd je nog te hard dan krijg je inderdaad een boete.
En omdat je niet zo hard heb gereden als ik toen ik staande werd gehouden, krijg jij speciaal daarvoor een lagere boete dan ik.
dus mijn vraag:waarom is het fout? en kom niet aan met "het is nou eenmaal de wet". en lees daarom mijn duitslandvraag nog eens...quote:Op vrijdag 24 februari 2006 17:07 schreef Flyingdutchman het volgende:
fout = fout ....ook 's nachts
Ja sorry maar als je de wet van Duitsland met de Nederlandse verkeerswet wilt gaan vergelijken wordt het natuurlijk een oeverloze discussiequote:Op vrijdag 24 februari 2006 17:09 schreef Jerruh het volgende:
[..]
dus mijn vraag:waarom is het fout? en kom niet aan met "het is nou eenmaal de wet". en lees daarom mijn duitslandvraag nog eens...
Done! Fout is fout, te hard is te hard, te hard-fout=boetequote:Op vrijdag 24 februari 2006 17:08 schreef Jerruh het volgende:
[..]
lees de vragen nog eens door, dude...
aan simpele opmerkingen als dit heb ik geen fuck.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 17:20 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Done! Fout is fout, te hard is te hard, te hard-fout=boete
Nee ik zou het ook moeilijker maken dan het isquote:Op vrijdag 24 februari 2006 17:21 schreef Jerruh het volgende:
[..]
aan simpele opmerkingen als dit heb ik geen fuck..
tuurlijk is het niet te vergelijken, maar ergens ook weer wel: een limiet word vastgesteld om een aantal dingen. de kans op slippen, de kans bij remmen, ongelukken, vervuiling etc... in duitsland heb je zat wegen die op de nederlandse structuur lijken, alleen de randstad heeft een ebnauwderde structuur, maar als je in brabant gaat kijken, zie je zat brede open stukken. vooral 's-nachts. dus mijn vraag was: wat maakt het dat ze in nederland een boete vragen voor iets wat in het buitenland wel kan, immers, in duitsland mag je 130 op de snelweg met dezelfde aard of situatie als een nederlandse. is de kans op ongelukken op een gelijksoortig stuk snelweg groter? levert het gevaarlijke situaties op etc? dat denk ik niet... Juist in dit soort gevallen,waarbij je de bevolking aan het controleren en pesten bent, moet het veel individueler bekeken worden, aangezien dit gewoon een ontzettend scheef beeld wekt. vooral omdat ik na 4 weken niet eens 1 telefoontje gehad heb over mijn gestolen scooter...quote:Op vrijdag 24 februari 2006 17:19 schreef Flyingdutchman het volgende:
[..]
Ja sorry maar als je de wet van Duitsland met de Nederlandse verkeerswet wilt gaan vergelijken wordt het natuurlijk een oeverloze discussie.
Het wegennet in duitsland heeft een hele andere structuur en derhalve ook andere regels.
Ik ben het met je eens dat als je 5km te hard rijdt je in principe niet direct een gevaar hoeft te vormen voor je mede weggebruikers, toch heeft Nederland ooit ergens een grens moeten trekken vanaf waar er boetes gegeven gaan worden. Dus zodra je te hard rijdt wordt dit gedaan.
En het CJIB en RDW zijn niet van de werkverschaffing dus die gaan écht niet bijhouden of jij keurig 5 jaar zonder boetes rijdt ofzo...dat is natuurlijk gekken werk.
Het enige wat ik mij kan voorstellen is dat je het laat voorkomen bij de kantonrechter, en daar gaat pleiten voor het verhaal wat je hier houdt.
Hoeveel bomen heb je al geknuffeld?quote:Op vrijdag 24 februari 2006 15:52 schreef eBay het volgende:
automobilisten =![]()
het is een utidagin rekkie, zodat er mensen zijn die wel eens nadenken voordat ze iets posten. of had je liever een spits!-sudoku puzzeltje voor in de trein gehad?quote:Op vrijdag 24 februari 2006 17:22 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Nee ik zou het ook moeilijker maken dan het is
Een wat?quote:Op vrijdag 24 februari 2006 17:25 schreef Jerruh het volgende:
[..]
het is een utidagin rekkie, zodat er mensen zijn die wel eens nadenken voordat ze iets posten. of had je liever een spits!-sudoku puzzeltje voor in de trein gehad?.
uitdagingquote:
Zoals? Het feit dat men een bekeuring krijgt voor 5 km te hard?quote:Op vrijdag 24 februari 2006 17:26 schreef Jerruh het volgende:
[..]
uitdaging
ga vallen over ernstigere dingen in plaats van te zeuren over kleine dingetjes.
was sarcastisch, jong.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 17:28 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Zoals? Het feit dat men een bekeuring krijgt voor 5 km te hard?
Nee, ik zie niet in waarom, ik vind dat immers terecht. Ondanks dat ik zelf zeker een handjevol van die bekeuringen heb gehad vorig jaar.
Jongquote:Op vrijdag 24 februari 2006 17:29 schreef Jerruh het volgende:
[..]
was sarcastisch, jong.
maar goed, reageer maar eens inhoudelijk dan
als jij het terecht vind en je redenen ervoor hebt.
lees het topic nog eens door...
lees ook eens terug boe... ik rechtvaardig niet mijn eigen misstappen, nog leuker, ik vraag me alleen af waarom juist bepaalde dingen zo zijn gesteld. en die laatste opmerking klopt ook, maa romdat het nou eenmaal zo is, hoef je je er nog niet bij neer te leggen.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 19:17 schreef boebiedoe het volgende:
Dus zo rechtvaardig jij je eigen misstappen
"Ga moordenaars pakken, dat is toch veel erger". Als we zo gaan redeneren verkracht je het hele Nederlandse systeem. Dan kunnen we voor elke overtreding (boete voor rijden zonder licht, dronkenschap of het niet bij hebben van een identiteitsbewijs etc etc) wel een delict erbij halen wat in jouw ogen van vele ernstigere aard is. Jij hoort je gewoon aan de regels te houden en overtreed je die dan zul je de consequenties moeten aanvaarden.
Zelf vind ik het hele Nederlandse syteem wat alles betreft maar een mierenneukerige kankerzooi maar het is nou eenmaal zo.
Laten we alsjeblieft geen verkeerspolitie inschakelen om boeven in te rekenen.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 19:45 schreef kansloze_dertiger het volgende:
Nederland heeft massaal zelf voor dit beleid gekozen. Als we willen dat boeven worden gepakt moeten we gewoon op een andere partij stemmen.
quote:Op vrijdag 24 februari 2006 21:34 schreef MarkyMarkx het volgende:
Wat een moraalridders hier![]()
Zijn van die lui die constant op hun tellertje zitten te kijken en vervolgens een kind dood rijden![]()
Maar ik reed niet te hard!![]()
Jij bent er dus één vanquote:Op vrijdag 24 februari 2006 21:45 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Waar heb jij het in godsnaam over?
Zo die zit. En gelijk heb je. Dat gemuik van 140 snachts op een lege snelweg. Rot toch opquote:Op zaterdag 25 februari 2006 00:22 schreef Robbiej het volgende:
fucking boomknuffelaars. doe eens ff normaal man. met dat moraalridder gedrag. we praten over godverdomme 1-10km/h. met je wees een vent. schijt is ff gauw op ofzo. waar praat je dan over.. alsof 10 kmh verschil maakt. ze moeten nou maar eens gewoon opkankeren met die schijt snelheden hier in dit land. en helemaal wat snachts betreft.
zo en nou bekken houden. vuile moraalridders. en zodra jullie zelf een prent van de landverraders binnenkrijgen stiekem in een hoekje zitten te janken.
stem is wat meer rechts mensen. linkse gekanker hier ook altijd in dit land.
quote:Op zaterdag 25 februari 2006 00:22 schreef Robbiej het volgende:
fucking boomknuffelaars. doe eens ff normaal man. met dat moraalridder gedrag. we praten over godverdomme 1-10km/h. met je wees een vent. schijt is ff gauw op ofzo. waar praat je dan over.. alsof 10 kmh verschil maakt. ze moeten nou maar eens gewoon opkankeren met die schijt snelheden hier in dit land. en helemaal wat snachts betreft.
zo en nou bekken houden. vuile moraalridders. en zodra jullie zelf een prent van de landverraders binnenkrijgen stiekem in een hoekje zitten te janken.
bij de weg:
stem is wat meer rechts. linkse gekanker hier ook altijd in dit land.
Het is gewoon kinderachtig om voor zulke dingen boetes te geven terwijl de echte criminelen en TBSers vrij rond lopen in dit land, maar de politie zou eens echt moeten werken.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 16:23 schreef Rekkie het volgende:
[..]
![]()
Dan kunnen ze net zo goed de max snelheid verhogen naar 130.
En vervolgens gaat men weer 10, 20 km/h en nog harder rijden....
Jij wil ook dat de verkeerspolitie boeven gaat vangen zeker?quote:Op zaterdag 25 februari 2006 17:01 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Het is gewoon kinderachtig om voor zulke dingen boetes te geven terwijl de echte criminelen en TBSers vrij rond lopen in dit land, maar de politie zou eens echt moeten werken.
Begrijp me niet verkeerd, controleren opzich is niks mis mee, maar doe het dan op plaatsen en tijdstippen waar een hogere snelheid ook daadwerkelijk een gevaar vormt en niet gewoon omdat te hard rijden niet mag! Als ze je in een woonwijk betrappen op 5KM te hard heb je het verdient vind ik maar op een snelweg om 12 uur 'snachts als er geen fuck te doen is, is gewoon kinderachtig.
Gek genoeg staan ze nooit in woonwijken of binnen de bebouwde kom, op de rijkswegen na dan waar je de bebouwde kom in of uit gaat! Lekker makkelijk.
Nee hoor, ik vond het gewoon niet noemenswaardig en bovendien onjuistquote:Op zaterdag 25 februari 2006 17:14 schreef BobbyB het volgende:
Nee ik wil dat ze een groot deel van de verkeerspolitie ontslaan en echte agenten aannemen om boeven te vangen. Maar goed je vond het zo nodig om zo'n grappige (!) opmerking te maken dat de rest van de post je helemaal is ontgaan!
Waar ik niet met mijn kop bij kan.... is dat je zegt dat je METEEN een boete krijgt omdat je een paar kilometer te hard rijdt. Je zegt zelf dat je al 5 jaar auto rijdt, zeg nu eens eerlijk hoeveel keer je al niet te hard hebt gereden?quote:Op vrijdag 24 februari 2006 15:41 schreef Jerruh het volgende:
ik rij al 5 jaar zonder brokken, heb me altijd goed aan de snelheid gehouden en dan rijd je eens een paar km. te hard, krijg je emteen boetes.
In dat opzicht is het inderdaad grappig. Mensen die aangehouden worden omdat ze te hard hebben gereden en dan roepen "Ga iets nuttigs doen, ga boeven vangen ofzo"quote:Op zaterdag 25 februari 2006 17:17 schreef BobbyB het volgende:
Ik vond hem opzich wel grappig aangezien er hele volksstammen zijn die inderdaad denken dat er maar 1 soort politie is!
Precies.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 17:18 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Waar ik niet met mijn kop bij kan.... is dat je zegt dat je METEEN een boete krijgt omdat je een paar kilometer te hard rijdt. Je zegt zelf dat je al 5 jaar auto rijdt, zeg nu eens eerlijk hoeveel keer je al niet te hard hebt gereden?
Ik denk dat het een veelvoud van die 2 boetes is die je nu hebt liggen. En er is nu eenmaal een grens gesteld, en als die grens niet gehandhaafd zou worden, wat heb je dan aan die grens?
Bijna...... ik heb helaas de ervaringen gehad om aangehouden te worden.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 17:44 schreef BobbyB het volgende:
Je krijgt bijna nooit meteen een boete, duurt meestal 6 weken
Zeker wel! Mits je de juist (vrouwelijke) agenten treft/quote:Op zaterdag 25 februari 2006 20:32 schreef WeirdMicky het volgende:
Nachtelijke controles en dan gepakt worden op een paar kilometer is echt lelijk. Ze konden ook het kaf van het koren scheiden en snachts alleen notoire hardrijders bekeuren, maar de politie staat allang niet meer in contact met de bevolking of wel?
Alsof dat van belang is bij dit soort zwart-witte dingen.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 20:32 schreef WeirdMicky het volgende:
maar de politie staat allang niet meer in contact met de bevolking of wel?
Ook hierbij is het zaak dat de bevolking zich niet 'genaaid' voelt, maar respect blijft houden voor de politie. En dat word je wel lastig gemaakt als er wordt gemierenneukt op absurde tijdstippen.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 20:35 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Alsof dat van belang is bij dit soort zwart-witte dingen.
Ach ja het is altijd wat, een absurd tijdstip, ik moest naar het ziekenhuis, ik ben aan de diaree...quote:Op zaterdag 25 februari 2006 20:37 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Ook hierbij is het zaak dat de bevolking zich niet 'genaaid' voelt, maar respect blijft houden voor de politie. En dat word je wel lastig gemaakt als er wordt gemierenneukt op absurde tijdstippen.
Flitskasten kan je tenminste nog zelf goed zien. Ik zie snachts ook wel eens mobiele controles en dié vind ik wel okay, zolang ze maar de mensen aanpakken die boven de 130 rijden bijvoorbeeld. Anders snap ik het nut niet helemaal van die controle.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 20:41 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Ach ja het is altijd wat, een absurd tijdstip, ik moest naar het ziekenhuis, ik ben aan de diaree...
Wat wil je die flitskasten 's nachts uitzetten? Of pas laten flitsen bij 140 km/u? Dat is hetzelfde als zeggen dat je 's nachts 140 km/u mag rijden en dat kunnen ze gewoon niet doen.
quote:Op zaterdag 25 februari 2006 20:44 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Flitskasten kan je tenminste nog zelf goed zien. Ik zie snachts ook wel eens mobiele controles en dié vind ik wel okay, zolang ze maar de mensen aanpakken die boven de 130 rijden bijvoorbeeld. Anders snap ik het nut niet helemaal van die controle.
Tuurlijk, want als je in dat eerste geval even wat minder hard het gas had ingetrapt was de boete voorkomen.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 20:45 schreef WeirdMicky het volgende:
Ik was zelf pissiger om de boete die ik kreeg toen ik na correctie 124 reed op de snelweg, dan die van 98 op een 80 weg.![]()
Moraalridder..quote:Op zaterdag 25 februari 2006 20:46 schreef Rekkie het volgende:
[..]
120 is de max, wat hebben we aan die maximum snelheid als er niet op gecontroleerd mag worden? Is het nu zo moelijk om gewoon 120 te rijden als je geen boete wil?
Bij die van 98 ook hoor, hoeveel verschil zit er tussen 80 en 100? Even gassen en je zit er zo op hoor, als je even niet op de snelheid let op een rustige weg gebeurt het zo.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 20:48 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Tuurlijk, want als je in dat eerste geval even wat minder hard het gas had ingetrapt was de boete voorkomen.
Komt ook net binnen vallen en begint direct te roepen moraalridder.quote:
Niet zo belangrijk als iemand die bijvoorbeeld 20 of 30 km te hard rijdt, maar ik ben echt stellig van mening dat een overtreding een overtreding blijft en deze bestraft moet worden. Ongeacht tijdstip.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 20:49 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Bij die van 98 ook hoor, hoeveel verschil zit er tussen 80 en 100? Even gassen en je zit er zo op hoor, als je even niet op de snelheid let op een rustige weg gebeurt het zo.
En je mag maar 120, maar is het nou belangrijk om mensen te bekeuren die een paar kilometer harder rijden?
Die regels weet je van te voren, dus ondanks dat iemand van tevoren weet dat je 120 mag en toch 128 rijdt en daarom een boete krijgt, is dat bureaucratisch?quote:Op zaterdag 25 februari 2006 20:53 schreef Robbiej het volgende:
Nee maar je doet wel zoals van: "wees een vent en betaal" . ik bedoel die paar rottige klote kilometers (en dat zijn het!) maken geen kloot uit. en vullen alleen de staatskas.
het moet nou maar eens afgelopen zijn met al dat geslik van dit soort bureaucratische bullshit
Ja en weet je wat nou zo lullig is? Heb het zelf een paar keer meegemaakt, zeker op die tijdstippen die TS noemt en als het leeg is op de snelweg wil je nog wel eens perongeluk 10 kilometer te hard gaan rijden. Je let immers op de weg en niet constant op je teller en als je dan een keer kijkt laat je je gas gewoon even los om weer met netjes 120 de weg te vervolgen, maar als je op dat moment net even langs een controle rijdt ben je wel de lul en dat jij het voorgaande en de rest van je rit gewoon 120 reed doet er dan niet toe, die 10 meter heb je 130 gereden en daar wordt je flink op genaaid! Op deze manier heb ik namelijk mijn eerste en tot nu toe enigste bekeuring ontvangen.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 20:56 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Die regels weet je van te voren, dus ondanks dat iemand van tevoren weet dat je 120 mag en toch 128 rijdt en daarom een boete krijgt, is dat bureaucratisch?
ik zal je eens wat grappigs vertellen, ik ben een oetlul die altijd netjes 120 rijd... je zal het vast niet geloven, maar het is verdomme wel zo...quote:Op zaterdag 25 februari 2006 17:18 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Waar ik niet met mijn kop bij kan.... is dat je zegt dat je METEEN een boete krijgt omdat je een paar kilometer te hard rijdt. Je zegt zelf dat je al 5 jaar auto rijdt, zeg nu eens eerlijk hoeveel keer je al niet te hard hebt gereden?
Ik denk dat het een veelvoud van die 2 boetes is die je nu hebt liggen. En er is nu eenmaal een grens gesteld, en als die grens niet gehandhaafd zou worden, wat heb je dan aan die grens?
Wat wil je hiermee zeggen, de verkeersregels zijn onzin? Mensen kunnen alles zelf wel inschatten?quote:Op zondag 26 februari 2006 09:51 schreef AndreB. het volgende:
Mensen die voor zich zelf kunnen nadenken, weten over het algemeen wel wanneer je wel en wanneer niet een paar km harder kan rijden.
Ja moet je vooral doen, lekker gedogen dat hardrijden, want ja zeg nou zelf, als ik het doe is het goed, doen anderen het dan zwaai ik lekker met mijn vingertje in het rond en roep hard "foei, fout persoon!".quote:Op zaterdag 25 februari 2006 20:53 schreef Robbiej het volgende:
Nee maar je doet wel zoals van: "wees een vent en betaal" . ik bedoel die paar rottige klote kilometers (en dat zijn het!) maken geen kloot uit. en vullen alleen de staatskas.
het moet nou maar eens afgelopen zijn met al dat geslik van dit soort bureaucratische bullshit
Al was het om half 5 s`nachts, te hard is te hard. Klaar.quote:Op zondag 26 februari 2006 20:59 schreef Rekkie het volgende:
Ik heb er vandaag weer 1 te pakken!
Ik reeds net geen 60 waar je 50 mag. Het was vanmorgen 08:15
ho es ff, als je mijn punt had gelezen, was het inmiddels wel opgevallen dat het daarom dus niet helemaal ging... je zit zelf nu ook wel lekker uit te vallen, maar er ontgaat je wat...quote:Op zondag 26 februari 2006 22:26 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja moet je vooral doen, lekker gedogen dat hardrijden, want ja zeg nou zelf, als ik het doe is het goed, doen anderen het dan zwaai ik lekker met mijn vingertje in het rond en roep hard "foei, fout persoon!".
Het is altijd wat. Altijd lopen die zielige, bekrompen k*tfiguren te zeiken als ze de wet overtreden en ze gepakt worden. Al-tijd is er reden waarom hun nu juist NIET gepakt dienden te worden, en het is altijd "een paar lullige" kilometers. 123, 133, 143, ach waar stopt het? Elke automobilist denkt te weten dat hij zijn auto bij 150 nog net zo onder controle heeft als bij 120, en dat daarom de regels maar "zeikerig" zijn. Rot toch een eind op joh![]()
Stelletje hypocriete hondelullen zijn figuren zoals jij, wat kots ik erop zeg. BAH.
Ik reageer niet op jou, ik quote iemand anders zijn reactie. Hek van de dam enzo.quote:Op zondag 26 februari 2006 23:08 schreef Jerruh het volgende:
[..]
ho es ff, als je mijn punt had gelezen, was het inmiddels wel opgevallen dat het daarom dus niet helemaal ging... je zit zelf nu ook wel lekker uit te vallen, maar er ontgaat je wat...
ja tuurlijk, maar wat voor een nut heeft het om '-nachts te controleren? er rijd dan vrij weinig verkeer met betrekking tot periodes waarin het veeeeel drukker is. het flitsen heeft dan vrij weinig met verkeersveiligheid te maken... in ieder geval niet met die intentie als hoofdmoot.quote:Op zondag 26 februari 2006 23:10 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik reageer niet op jou, ik quote iemand anders zijn reactie. Hek van de dam enzo.
Feit blijft gewoon dat de wet ten allen tijde gehandhaaft moet worden. Zou wat worden zeg: Je mag niet met bakstenen gooien, behalve s`nachts, want ja dan is er niemand anders op straat![]()
Offe deze: Ik mag niet fietsen op de stoep, behalve s`nachts, want dan is er niemand! Ik mag hier niet in, behalve s`nachts, want dan is er niemand![]()
Mensen zoals jij moeten ze helemaal het land uit deporteren.quote:Op zondag 26 februari 2006 22:26 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja moet je vooral doen, lekker gedogen dat hardrijden, want ja zeg nou zelf, als ik het doe is het goed, doen anderen het dan zwaai ik lekker met mijn vingertje in het rond en roep hard "foei, fout persoon!".
Het is altijd wat. Altijd lopen die zielige, bekrompen k*tfiguren te zeiken als ze de wet overtreden en ze gepakt worden. Al-tijd is er reden waarom hun nu juist NIET gepakt dienden te worden, en het is altijd "een paar lullige" kilometers. 123, 133, 143, ach waar stopt het? Elke automobilist denkt te weten dat hij zijn auto bij 150 nog net zo onder controle heeft als bij 120, en dat daarom de regels maar "zeikerig" zijn. Rot toch een eind op joh![]()
Stelletje hypocriete hondelullen zijn figuren zoals jij, wat kots ik erop zeg. BAH.
Wat ben jij een bekrompen kut mongool! Als we even terug gaan naar het begin, de reden waarom er verkeersregels zijn gekomen: voor de verkeersveiligheid. Juist. Niks mis mee, maar als de verkeersveiligheid op een bepaald tijdstip zelfs met 200KM niet in het gevaar komt, wat voor een zin heeft het dan om te controleren? Juist ja, controleren om het controleren en incasseren. Niet meer niet minder.quote:Op zondag 26 februari 2006 22:26 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Al was het om half 5 s`nachts, te hard is te hard. Klaar.
quote:Op vrijdag 24 februari 2006 15:52 schreef eBay het volgende:
automobilisten =![]()
quote:Op maandag 27 februari 2006 00:07 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Wat ben jij een bekrompen kut mongool! Als we even terug gaan naar het begin, de reden waarom er verkeersregels zijn gekomen: voor de verkeersveiligheid. Juist. Niks mis mee, maar als de verkeersveiligheid op een bepaald tijdstip zelfs met 200KM niet in het gevaar komt, wat voor een zin heeft het dan om te controleren? Juist ja, controleren om het controleren en incasseren. Niet meer niet minder.
Het zijn allemaal smoesjes. "Ja verkeersveiligheid zus", "Ja, beter voor het milieu zo" maar ondertussen is het ze alleen maar te doen om de centen. Dus doe niet zo ongelooflijke achterlijk, moraal riddertje... trouwens er zijn genoeg uitzonderingen. "Verboden in te rijden uitgezonderd fietsers van 4 tot 5", "Verboden te parkeren, behalve op zondag als de wind uit het oosten komt" en de bekende vrachtwagen inhaal regel. Waarom 's nachts de snelheid niet verhogen? Dan hebben ze ook geen inkomsten meer en ja die flits auto's en dure traject controles moeten ook betaald worden, niet te vergeten die afgekeurde mislukte levenloze politie agentjes die zich in die auto's bevinden. Flikker toch gauw op met je regels zijn regels gewauwel. Als iedereen zich netjes aan de regels zou houden zouden we nu ook meer belastingen moeten betalen want het geld moet ergens vandaan komen.
Regels zijn er om ervoor te zorgen dat het geen rotzooitje wordt. Mensen die niet nadenken bij hun actie's kunnen daarom sneller op hun fouten worden gewezen als ze gevaarlijk bezig zijn. Op een lege weg 10 of 20 km harder moet kunnen als je auto daartoe instaat is. Daarom zetten ze ook betere remmen op een Porche 911 dan op een suzuki alto. Dat is namelijk niet om m sneller te laten afremmen van 120 naar stilstand.quote:Op zondag 26 februari 2006 21:03 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Wat wil je hiermee zeggen, de verkeersregels zijn onzin? Mensen kunnen alles zelf wel inschatten?
Goh, grappig dat je dat zegt. Hoeveel mensen komen er per weekend om in het verkeer, na het terugrijden, meestal met veel te grote snelheid, en hoe oud zijn deze mensen precies? Raar he, dat ze dan gaan controleren, juist op die tijdstippen waarop bewezen het hardst en het gevaarlijkst gereden wordt!quote:Op maandag 27 februari 2006 00:07 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Wat ben jij een bekrompen kut mongool! Als we even terug gaan naar het begin, de reden waarom er verkeersregels zijn gekomen: voor de verkeersveiligheid. Juist. Niks mis mee, maar als de verkeersveiligheid op een bepaald tijdstip zelfs met 200KM niet in het gevaar komt, wat voor een zin heeft het dan om te controleren? Juist ja, controleren om het controleren en incasseren. Niet meer niet minder.
Het zijn allemaal smoesjes. "Ja verkeersveiligheid zus", "Ja, beter voor het milieu zo" maar ondertussen is het ze alleen maar te doen om de centen. Dus doe niet zo ongelooflijke achterlijk, moraal riddertje... trouwens er zijn genoeg uitzonderingen. "Verboden in te rijden uitgezonderd fietsers van 4 tot 5", "Verboden te parkeren, behalve op zondag als de wind uit het oosten komt" en de bekende vrachtwagen inhaal regel. Waarom 's nachts de snelheid niet verhogen? Dan hebben ze ook geen inkomsten meer en ja die flits auto's en dure traject controles moeten ook betaald worden, niet te vergeten die afgekeurde mislukte levenloze politie agentjes die zich in die auto's bevinden. Flikker toch gauw op met je regels zijn regels gewauwel. Als iedereen zich netjes aan de regels zou houden zouden we nu ook meer belastingen moeten betalen want het geld moet ergens vandaan komen.
En ik heb echt geen probleem als een paar van die paupers die hier miepen zich te pletter willen rijden tegen een boom omdat "ze best wel wat harder kunnen rijden s`nachts", maar probleem is meestal dat ze dan een ander meenemen. Sterven doe je maar lekker in je 1tje in een auto.quote:Veel ongevallen in de kleine uurtjes van weekeinde
Doordeweeks viel tweederde van de verkeersdoden door een ongeval tussen zes uur ’s ochtends en zes uur ’s avonds. In het weekeinde is dat anders. Vooral in de nacht van vrijdag op zaterdag en ook in die van zaterdag op zondag is het aantal verkeersdoden fors hoger. Op deze dagen vond een kwart van de dodelijke verkeersongevallen plaats in de kleine uurtjes. Op doordeweekse dagen was dat aandeel minder dan 10 procent.
Ja dat weet ik. Ik heb ook nooit gezegd dat ik er een probleem mee had.quote:Op zondag 26 februari 2006 22:26 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Al was het om half 5 s`nachts, te hard is te hard. Klaar.
Het gaat ook niet zozeer om jouw reactie, maar zo`n systeem waarbij je s`avonds harder mag dan overdag slaat op kaas: de zichtbaarheid is minder, er is bewezen meer gevaar (lees:ongelukken met dodelijke afloop) en het is bewezen dat mensen s`nachts een minder goede reactietijd hebben.quote:Op maandag 27 februari 2006 08:52 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Ja dat weet ik. Ik heb ook nooit gezegd dat ik er een probleem mee had.
Misschien had je mijn overige reacties moeten lezen, dan had je geweten hoe ik tegenover zulke boetes sta.
Dat ben je dan niet met mij eens.... wat daar heb ik (nog) geen uitspraak over gedaan.quote:Op maandag 27 februari 2006 09:06 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het gaat ook niet zozeer om jouw reactie, maar zo`n systeem waarbij je s`avonds harder mag dan overdag slaat op kaas: de zichtbaarheid is minder, er is bewezen meer gevaar (lees:ongelukken met dodelijke afloop) en het is bewezen dat mensen s`nachts een minder goede reactietijd hebben.
Wel ben ik het eens met het feit dat je nazi`s onder de flits-figuren hebt: dan sta ze precies 5 meter achter een bord, of ze staan echt op zo`n k*tpunt, dat is zwaar irritant, maar daar kan je niks aan doen.
Je leest het verkeerd. Nergens zeg ik dat ik op jou reageer, of dat ik het eens ben met jou. Ik ben het eens met een feit, ik heb jouw reacties niet echt gelezenquote:Op maandag 27 februari 2006 09:13 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Dat ben je dan niet met mij eens.... wat daar heb ik (nog) geen uitspraak over gedaan.
Je bent het niet met me eens, terwijl we wel overeenkomstig denken over flitsers?quote:Op maandag 27 februari 2006 09:42 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je leest het verkeerd. Nergens zeg ik dat ik op jou reageer, of dat ik het eens ben met jou. Ik ben het eens met een feit, niet met jou.
Weet je wat, speciaal voor jou ga ik even al je reacties hier lezen, om het daarna volkomen met je eens te zijn op alle puntenquote:Op maandag 27 februari 2006 09:43 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Je bent het niet met me eens, terwijl we wel overeenkomstig denken over flitsers?
quote:Op maandag 27 februari 2006 09:51 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Weet je wat, speciaal voor jou ga ik even al je reacties hier lezen, om het daarna volkomen met je eens te zijn op alle punten
Was getekend: eBay, 11 jaar.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 15:52 schreef eBay het volgende:
automobilisten =![]()
Oh maar in jouw geval hebben we het ook wel over de extreme gevallen, +140KM/h. In dat geval ben ik het met je eensquote:Op maandag 27 februari 2006 08:33 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Goh, grappig dat je dat zegt. Hoeveel mensen komen er per weekend om in het verkeer, na het terugrijden, meestal met veel te grote snelheid, en hoe oud zijn deze mensen precies? Raar he, dat ze dan gaan controleren, juist op die tijdstippen waarop bewezen het hardst en het gevaarlijkst gereden wordt!
Natuurlijk verdient de staat er geld mee, natuurlijk is het niet leuk als je een hele lege weg voor je hebt die uitnodigt tot racen, maar een goede automobilist onderscheid zich juist door ook dan normaal en correct te rijden, en niet 180 te gaan blazen omdat "het wel kan". Volgens mij zijn er duizenden gevallen waarin "het net niet kon".
Zie hier wat cijfertjes.
http://www.cbs.nl/nl-nl/m(...)len/2005-1764-wm.htm
[..]
En ik heb echt geen probleem als een paar van die paupers die hier miepen zich te pletter willen rijden tegen een boom omdat "ze best wel wat harder kunnen rijden s`nachts", maar probleem is meestal dat ze dan een ander meenemen. Sterven doe je maar lekker in je 1tje in een auto.
Wil je wat plaatjes zien van mensen die ook te hard reden s`nachts? Kijk maar even op www.scheurijzer.nl bij 18+, dan zal je zien wat 160+ aanricht.
Owja, dat moraalriddertje gedoe is kinderlijk, zielig en zooooooo 2004, kom eens met tegenargumenten, en dan bedoel ik niet het gekanker op de staat omdat ze je op een strafbaar feit pakken![]()
Ben het in dit geval toch wel met hem eens, ook al mis ik af en toe ook wel eens een zebrpaadjequote:
kop dicht::P voor automobilisten is er asfalt neergelegd, voor kinderen de speeltuin.. wordt tijd dat ze daar eens een wet voor maken...quote:
Je rijdt een Fiat Panda 1988?quote:Op maandag 27 februari 2006 17:23 schreef BobbyB het volgende:
[..]
En ik hoef die plaatjes niet te zien, ik zal namelijk ook nooit 140+ rijden.
Wat weer niet in verhouding staat tot de reactiesnelheid en de remweg bij die snelheidquote:Op maandag 27 februari 2006 19:16 schreef MdMa98 het volgende:
140 is niet onverantwoord hoor.. rijdt gewoon goed door.. en wie harder rijd, rijdt allerter
Oke, dan zijn we het eensquote:Op maandag 27 februari 2006 17:23 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Oh maar in jouw geval hebben we het ook wel over de extreme gevallen, +140KM/h. In dat geval ben ik het met je eensMaar ik heb het meer over gevalletje +126 die schaamteloos op de bon wordt geslingerd. Ben het met je eens dat extreme snelheden wel degelijk aangepakt mogen worden maar <10KM te hard, kom op, dat is gewoon echt kinderachtig maar dat is wel waar ze dan het meest aan verdienen. Ze kunnen het ook op een waarschuwing houden en als je 3 waarschuwingen hebt je pas een boete geven, tenslotte zie ik dat vaak genoeg op die leuke TV programma's. Hoge snelheid: JEEEUJ BOETE! Het overige gevaarlijke en aso weggedrag wordt dan bij een waarschuwing gelaten
En ik hoef die plaatjes niet te zien, ik zal namelijk ook nooit 140+ rijden.
Nou dat niet, maar wel een boetequote:Op dinsdag 28 februari 2006 10:16 schreef SharQueDo het volgende:
3 km te hard? Levenslang voor jou! Je bent een gevaar voor de samenleving enzo![]()
Politie heeft vrijstelling van alle snelheidsbeperkingen die gelden in Nederland. Doch moeten zij zelf zorg dragen voor de veiligheid in het verkeer. Dus 140km/h door een woonwijk is ook niet echt oké. Maar 100 op 80km vind ik niet erg hoorquote:Op dinsdag 28 februari 2006 21:28 schreef MdMa98 het volgende:
en dan de politie die zelf wel eens te hard rijdt in hun dienstauto.. nee heb het niet over het moment dat ze een oproep hebben. Toch vervelend als ze eerst met hun bus voor je gaan hangen " u rijdt te hard" en er zelf vervolgens vandoorgaan met 100 op een 80kmweg...
Scheer ze niet allemaal over 1 kam.. maar toch vervelend.
Hmm nee niet mee eens... Als ze geen oproep hebben moeten ze gewoon normaal rijden.. ze hebben vrijstelling Op sommige momenten. Enne 140 in een woonwijk... t is wel geil hoor !quote:Op dinsdag 28 februari 2006 22:04 schreef Flyingdutchman het volgende:
[..]
Politie heeft vrijstelling van alle snelheidsbeperkingen die gelden in Nederland. Doch moeten zij zelf zorg dragen voor de veiligheid in het verkeer. Dus 140km/h door een woonwijk is ook niet echt oké. Maar 100 op 80km vind ik niet erg hoor![]()
en dat is dus wat ik bedoel, plus het feit dat ik me afvraag wat die lullige 4 km te hard zo strafbaar maakt.quote:Op maandag 27 februari 2006 17:23 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Oh maar in jouw geval hebben we het ook wel over de extreme gevallen, +140KM/h. In dat geval ben ik het met je eensMaar ik heb het meer over gevalletje +126 die schaamteloos op de bon wordt geslingerd. Ben het met je eens dat extreme snelheden wel degelijk aangepakt mogen worden maar <10KM te hard, kom op, dat is gewoon echt kinderachtig maar dat is wel waar ze dan het meest aan verdienen. Ze kunnen het ook op een waarschuwing houden en als je 3 waarschuwingen hebt je pas een boete geven, tenslotte zie ik dat vaak genoeg op die leuke TV programma's. Hoge snelheid: JEEEUJ BOETE! Het overige gevaarlijke en aso weggedrag wordt dan bij een waarschuwing gelaten
En ik hoef die
Omdat 120 km geen 128 km/h is......quote:Op woensdag 1 maart 2006 15:30 schreef Jerruh het volgende:
[..]
en dat is dus wat ik bedoel, plus het feit dat ik me afvraag wat die lullige 4 km te hard zo strafbaar maakt.
owja, ik heb mijn boete gewoon betaald hoor. kan ik 3 platen minder kopen deze maand, maar goed...
Oké wat stel jij je voor?quote:Op woensdag 1 maart 2006 15:30 schreef Jerruh het volgende:
plus het feit dat ik me afvraag wat die lullige 4 km te hard zo strafbaar maakt.
Een grens, die ergens trekken enzoquote:Op woensdag 1 maart 2006 15:30 schreef Jerruh het volgende:
[..]
en dat is dus wat ik bedoel, plus het feit dat ik me afvraag wat die lullige 4 km te hard zo strafbaar maakt.
owja, ik heb mijn boete gewoon betaald hoor. kan ik 3 platen minder kopen deze maand, maar goed...
mjwa, ik ben een groot voorstander dat als je een grens trekt, dat er een mogelijkheid moet zijn voor een waarschuwing. mensen die net een paar kilometer te hard rijden worden op deze manier gezien als wetsovertreders in dezelfde categorie als de snelheidsduivels, alcoholzuiperds etc. Ik snap gewoon niet dat er uberhaupt niet naar de mogelijkheid word gekeken om te waarschuwen en bij vaker voorkomend gedrag het te beboeten. Daarbij vind ik het dan inderdaad erg opvallend dat Zalm eens een uitspraak deed dat er een quotum was voor boetes en dat dat 150 miljoen per jaar extra moest gaan opleveren... Snapt die vent dan niet dat er veel mensen zijn die zien dat het niet gaat om hun veiligheid en de veiligheid op straat maar puur voor de staatskas? beetje schijnheilig.quote:
Dus je wil standaard eerst waarschuwen en pas na, ik noem maar wat, de 3e keer boeten voor bv. 5 km te hard?quote:Op woensdag 1 maart 2006 15:40 schreef Jerruh het volgende:
[..]
mjwa, ik ben een groot voorstander dat als je een grens trekt, dat er een mogelijkheid moet zijn voor een waarschuwing. mensen die net een paar kilometer te hard rijden worden op deze manier gezien als wetsovertreders in dezelfde categorie als de snelheidsduivels, alcoholzuiperds etc. Ik snap gewoon niet dat er uberhaupt niet naar de mogelijkheid word gekeken om te waarschuwen en bij vaker voorkomend gedrag het te beboeten.
En waarom nog een andere waarschuwing dan die er al zijn?quote:Op woensdag 1 maart 2006 15:44 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Dus je wil standaard eerst waarschuwen en pas na, ik noem maar wat, de 3e keer boeten voor bv. 5 km te hard?
Dat gaat een ENORME administratie met zich meebrengen...
Hoe bedoel je? Ik ff niet begrijpquote:Op woensdag 1 maart 2006 15:45 schreef Rekkie het volgende:
[..]
En waarom nog een andere waarschuwing dan die er al zijn?
die is er nu ook alquote:Op woensdag 1 maart 2006 15:44 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Dus je wil standaard eerst waarschuwen en pas na, ik noem maar wat, de 3e keer boeten voor bv. 5 km te hard?
Dat gaat een ENORME administratie met zich meebrengen...
dus als iemand 5 jaar lang supernetjes rijd, mag die iemand niet de mogelijkheid krijgen om door een politieman te worden gewezen op het feit dat het niet netjes was of niet kon als ie 4 km te hard rijd? hop emteen boete want het was strafbaar. we leven met 16 miljoen criminelen in een land weet je...quote:
Ah zo, ja ik zeg ook niet dat ik een voor ben, integendeel.quote:
Eh ja......quote:Op woensdag 1 maart 2006 15:52 schreef Jerruh het volgende:
[..]
dus als iemand 5 jaar lang supernetjes rijd, mag die iemand niet de mogelijkheid krijgen om door een politieman te worden gewezen op het feit dat het niet netjes was of niet kon als ie 4 km te hard rijd? hop emteen boete want het was strafbaar. we leven met 16 miljoen criminelen in een land weet je...
Ik moet de eerst agent nog tegen komen die voor 5 km/u te hard rijden een boete uitschrijft... dat zijn echt de flitskasten die dat doen. Of heb jij een andere ervaring?quote:Op woensdag 1 maart 2006 15:52 schreef Jerruh het volgende:
[..]
dus als iemand 5 jaar lang supernetjes rijd, mag die iemand niet de mogelijkheid krijgen om door een politieman te worden gewezen op het feit dat het niet netjes was of niet kon als ie 4 km te hard rijd? hop emteen boete want het was strafbaar. we leven met 16 miljoen criminelen in een land weet je...
waarom denk je dat ik dit topic ben gestartquote:Op woensdag 1 maart 2006 15:54 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Ik moet de eerst agent nog tegen komen die voor 5 km/u te hard rijden een boete uitschrijft... dat zijn echt de flitskasten die dat doen. Of heb jij een andere ervaring?
Ik overtreed de wet? Hoezo?quote:Op woensdag 1 maart 2006 15:59 schreef Jerruh het volgende:
[..]
@rekkie: je overtreed de wet, crimineel toch.
Waar hangt Jerney tegenwoordig uit?quote:Op woensdag 1 maart 2006 15:59 schreef Jerruh het volgende:
[..]
waarom denk je dat ik dit topic ben gestart.
@rekkie: je overtreed de wet, crimineel toch.
Ben je voor beiden bekeuringen staande gehouden?? De 2e bekeuring zou ik me nog kunnen voorstellen maar die eerste niet..quote:Op woensdag 1 maart 2006 15:59 schreef Jerruh het volgende:
[..]
waarom denk je dat ik dit topic ben gestart.
crapquote:Op woensdag 1 maart 2006 16:07 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Waar hangt Jerney tegenwoordig uit?
de tweede wel, de eerste geflitst door een bemande flitsauto.quote:Op woensdag 1 maart 2006 16:09 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Ben je voor beiden bekeuringen staande gehouden?? De 2e bekeuring zou ik me nog kunnen voorstellen maar die eerste niet..
Mja, je kan ook overdrijven natuurlijk, tenzij je echt zo kortzichtig bent, dan kun je er niks aan doen natuurlijkquote:Op woensdag 1 maart 2006 17:31 schreef hisham_abbas het volgende:
Ik weet al waarom ze die SS-tentekens uit de handel willen nemen, die worden gereserveerd voor flitsauto's
Nederland is gewoon een kutland om auto te rijden, befehl ist befehl is de enige verkeersregel.
O god.....!quote:Op woensdag 1 maart 2006 18:23 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Mja, je kan ook overdrijven natuurlijk, tenzij je echt zo kortzichtig bent, dan kun je er niks aan doen natuurlijk
Jij vond het vrij realistisch wat ie zei begrijp ik?quote:
Ah zo... ach ja, af en toe kan ik het niet latenquote:Op woensdag 1 maart 2006 20:52 schreef Rietvaerder het volgende:
Nee, ik "o god" omdat ik jou weer zie
'het" ... klinkt zo... goddelijk bijna... i like itquote:Op woensdag 1 maart 2006 21:05 schreef Rietvaerder het volgende:
Jij bent het toch?
Hij heeft anders wel gelijkquote:Op woensdag 1 maart 2006 18:23 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Mja, je kan ook overdrijven natuurlijk, tenzij je echt zo kortzichtig bent, dan kun je er niks aan doen natuurlijk
Je vind dat een bon krijgen van een agent gelijk staat aan de daden van de SS...quote:
Volgens mij denk je dat je hier op WFL zit te posten.quote:Op woensdag 1 maart 2006 20:32 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Jij vond het vrij realistisch wat ie zei begrijp ik?
Volgens mij weet ie niet eens waar SS voor staat...
Das het enige serieuze forum? Ach maakt niet uit, doe maar lekker gal spuwenquote:Op woensdag 1 maart 2006 23:35 schreef hisham_abbas het volgende:
[..]
Volgens mij denk je dat je hier op WFL zit te posten.
Dit is de KLB.quote:Op woensdag 1 maart 2006 23:37 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Das het enige serieuze forum? Ach maakt niet uit, doe maar lekker gal spuwen
Na 4 jaar een welkom voor mijquote:
De bon zelf niet, de manier waarop wel.quote:Op woensdag 1 maart 2006 21:23 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Je vind dat een bon krijgen van een agent gelijk staat aan de daden van de SS...
Pff, met wie discussieer ik hier eigenlijk![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |