abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35441966
quote:
Weer meevaller van een miljard voor schatkist
ANP

DEN HAAG - De schatkist heeft vorig jaar nog eens een extra meevaller gehad van 1 miljard euro. Het financieringstekort van de Nederlandse overheid over 2005 komt daardoor uit op 0,5 procent. Dat heeft het ministerie van Financiën vrijdag bevestigd. De nieuwe begrotingsmeevaller komt vrijdagmiddag aan de orde in de ministerraad.

Vorige maand meldde minister van Financiën Zalm nog een meevaller van ongeveer 2,5 miljard, waardoor het tekort op 0,7 procent zou uitkomen. Die meevaller blijkt nu dus 3,5 miljard te zijn. Zalm heeft eerder gewaarschuwd dat het lang niet zeker is dat het kabinet dit jaar weer op dergelijke extraatjes kan rekenen.
Wat is er met Zalm aan de hand, kan hij niet meer rekenen ofzo? Eerst het ozbverhaal en nu een misser van een miljard !!!

Valt het uit te leggen dat een minister van financien zomaar even een miljardje mist?
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_35442433
Hij mist het toch niet, hij heeft wat over.
Gewoon overgebudgetteerd lijkt me.

Het lijkt er dus toch op dat het kabinet wat goed gedaan heeft als ze geld over hebben.
Dat ze het nu ook maar slim gebruiken dan.

Hopelijk krijgen we geen linkse regering anders is het ook zo weer afgelopen met deze vooruitgang.
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
pi_35442479
Ja hoor, meneer zag dit allang aankomen. Het is natuurlijk geweldig vlak voor de verkiezingen de ene na de andere meevaller te melden. Na de verkiezingen heeft ie weer een tegenvaller van een miljard, uiteraard.
pi_35442577
Een meevaller is iets anders. Daar is nl dan geen rekening meegehouden. Zoals bijvoorbeeld stijgende aardgasbaten door een hogere olieprijs.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  vrijdag 24 februari 2006 @ 14:25:43 #5
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_35442680
Denkt dat TS zich eens in de realiteit van de financien moet verdiepen. Je kan als overheid niet de toekomst kennen, dus ook niet je inkomsten precies voorspellen, daar is de werkelijkheid te grillig voor.
Een meevaller is goed nieuws, en moet direct aan de tekorten en de staatsschuld. Wat er straks minder aan rente betaald moet worden op de staatsschuld gaan we nog hard nodig hebben voor de kosten van de vergrijzing.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_35442703
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 14:18 schreef Bloemkool het volgende:
Hij mist het toch niet, hij heeft wat over.
Gewoon overgebudgetteerd lijkt me.

Het lijkt er dus toch op dat het kabinet wat goed gedaan heeft als ze geld over hebben.
Dat ze het nu ook maar slim gebruiken dan.
Het is tegenwoordig goed verkeerd te budgetteren en, gezien de meevallers, meer te bezuinigen dan nodig, ten koste van de burger?
quote:
Hopelijk krijgen we geen linkse regering anders is het ook zo weer afgelopen met deze vooruitgang.
Hier word ik nou inmiddels echt schijtziek van he. Voortdurend dat doemgezeik over een linkse regering. Man, we hebben hier nog nooit een linkse regering gehad
pi_35442726
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 14:25 schreef Pietverdriet het volgende:
Denkt dat TS zich eens in de realiteit van de financien moet verdiepen. Je kan als overheid niet de toekomst kennen, dus ook niet je inkomsten precies voorspellen, daar is de werkelijkheid te grillig voor.
Een meevaller is goed nieuws, en moet direct aan de tekorten en de staatsschuld. Wat er straks minder aan rente betaald moet worden op de staatsschuld gaan we nog hard nodig hebben voor de kosten van de vergrijzing.
ach, kom. 1 miljard is een hoop geld hoor. Dat raak je niet even kwijt. Laat staan dat het als een verrassing komt
pi_35442737
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 14:25 schreef Pietverdriet het volgende:
Ach ja, laten we die babyboomers nog wat meer toeschuiven
pi_35442774
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 14:27 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

ach, kom. 1 miljard is een hoop geld hoor. Dat raak je niet even kwijt. Laat staan dat het als een verrassing komt
Het totaal aan meevallers staat inmiddels al op 3,5 miljard.
pi_35442788
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 14:28 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Het totaal aan meevallers staat inmiddels al op 3,5 miljard.
pi_35443112
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 14:27 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

Een meevaller van één miljard is helemaal niet veel op het totale budget van de overheid.
pi_35443191
Beter meevallers dan tegenvallers!
pi_35443207
Meevaller?

Het is gewoon strategie! Iedere keer vlak voordat er verkiezingen zijn heeft Zalm weer 'meevallers'.

Er zal heus wel wat echte meevallende inkomsten zijn, maar de vraag is of dit dan écht voortkomt uit onvoorziene omstandigheden of dat die eigenlijk al wel te voorspellen waren.

Dan kun je je afvragen of Zalm niet bewust de financiële positie iedere keer lager inschat om het zo makkelijker te maken om op bepaalde voorzieningen te bezuinigen.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_35443231
Dat is nou eenmaal de strategie van zalm, hij begroot alles heel nauw, waardoor we dus te maken hebben met veel meevallers. Like it or not.
Jupiler is goed
pi_35443286
of zoals Wiegel gister zei in Nova,
quote:
De krant staat er vol van, maar zoals u weet, de vis van vandaag wordt verpakt in de krant van gister
pi_35443310
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 14:39 schreef Tomatenboer het volgende:
Meevaller?

Het is gewoon strategie! Iedere keer vlak voordat er verkiezingen zijn heeft Zalm weer 'meevallers'.

Er zal heus wel wat echte meevallende inkomsten zijn, maar de vraag is of dit dan écht voortkomt uit onvoorziene omstandigheden of dat die eigenlijk al wel te voorspellen waren.

Dan kun je je afvragen of Zalm niet bewust de financiële positie iedere keer lager inschat om het zo makkelijker te maken om op bepaalde voorzieningen te bezuinigen.
Daarom gooide Balkenende I de eigen ruiten in door voor de verkiezingen van BII te komen met allemaal tegenvallers?
pi_35443444
Laten we de staatsschuld eens aflos...oh wacht, dat is een 30 jaren plan.
Stel je voor dat we eens minder belasting moeten betalen omdat de rente die afgelost moet worden is verdwenen

of ben ik nu erg kortzichtig
pi_35443636
die stomme staatsschuld krijgen we never de nooit niet afgelost Hij wordt alleen maar groter.
Jupiler is goed
pi_35443668
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 14:03 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

Wat is er met Zalm aan de hand, kan hij niet meer rekenen ofzo? Eerst het ozbverhaal en nu een misser van een miljard !!!

Valt het uit te leggen dat een minister van financien zomaar even een miljardje mist?
Is het ieder al opgevallen dat die man oud wordt?
Laatst op tv had hij een trillend lipje..
wenie hoor
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_35443724
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 14:51 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Is het ieder al opgevallen dat die man oud wordt?
Laatst op tv had hij een trillend lipje..
wenie hoor
en gister liet hij zich al ontvallen dat hij even minister van economische zaken mocht spelen
pi_35443734
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 14:50 schreef Aurelium het volgende:
die stomme staatsschuld krijgen we never de nooit niet afgelost Hij wordt alleen maar groter.
staatsschuld?
Waarom lost Nederland dan een staatsschuld op van andere landen?
Geloof dat ze laatst een bedrag van *pff nadenkt * 2 miljard ergens aan afstond..
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_35443852
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 14:40 schreef Aurelium het volgende:
Dat is nou eenmaal de strategie van zalm, hij begroot alles heel nauw, waardoor we dus te maken hebben met veel meevallers. Like it or not.
Ach ja, zo kan ik natuurlijk ook met meevallers komen. Eerst te hoge budgetten stellen, vervolgens niks willen uitgeven, zodat iedereen een dalende koopkracht heeft en daarna komen met meevallers. Nee meneer Zalm, meevallers moet je uitgeven, niet er mee showen.
pi_35443991
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 14:52 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

staatsschuld?
Waarom lost Nederland dan een staatsschuld op van andere landen?
Geloof dat ze laatst een bedrag van *pff nadenkt * 2 miljard ergens aan afstond..
weet ik veel, ik weet alleen dat we nog steeds iets van 100 miljard staatsschuld hebben en dat we af en toe eens wat extra geld hebben, zeg een miljardje ter aflossing. En de jaren erna kunnen we weer een paar miljardjes bij lenen.
Jupiler is goed
pi_35444018
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 14:55 schreef Phoenixjuh het volgende:

[..]

Ach ja, zo kan ik natuurlijk ook met meevallers komen. Eerst te hoge budgetten stellen, vervolgens niks willen uitgeven, zodat iedereen een dalende koopkracht heeft en daarna komen met meevallers. Nee meneer Zalm, meevallers moet je uitgeven, niet er mee showen.
Nouja, hij zal het heus wel uit gaan geven, niet dat ie het inlijst en op zn schouw zet ofzo hoor
Jupiler is goed
pi_35444226
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 14:42 schreef Jan_de_Hertog het volgende:

[..]

Daarom gooide Balkenende I de eigen ruiten in door voor de verkiezingen van BII te komen met allemaal tegenvallers?

Die verkiezingen waren niets meer en niets minder dan het lozen van de LPF
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')