abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 24 februari 2006 @ 13:56:12 #1
137541 test55
sterf gristenhond sterf
pi_35441740

De erfenis van Pim Fortuyn wordt in Rotterdam bewaakt door Ronald Sörensen en zijn fractiegenoten van Leefbaar Rotterdam. De partij kwam de afgelopen vier jaar niet ongeschonden door. Marco Pastors moest zijn taak als wethouder neerleggen. Planet bekeek samen met Sörensen de Rotterdamse stemwijzer.
"Ah, daar ben ik het mee eens. De gemeente mag zich niet laten adviseren door een islamitische koepelorganisatie. Die is helemaal niet representatief voor moslims, weg ermee! Zes ton in euro's krijgen die." Fractieleider Sörensen van Leefbaar Rotterdam loopt als een razende door de stemwijzer heen en laat af en toe zijn ongenoegen blijken. "Dat is dat clubje moslims die zeggen dat we niet alle moslims over één kam mogen scheren, maar ze doen het zelf wel."

Nederlands spreken
Nieuwkomers die na een jaar nog nauwelijks Nederlands spreken, moeten hun verblijfsvergunning inleveren. Daar is Sörensen het helemaal mee eens. "Die komen niet om in te burgeren, die willen helemaal geen onderdeel van de samenleving zijn. Mensen vergeten vaak dat ik les heb gegeven aan kinderen van asielzoekers. Als die een jaar bij mij in de klas hadden gezeten, spraken ze echt wel Nederlands."

Islamitische vlag
Sörensen zou het liefst met de VVD een coalitie vormen na de komende verkiezingen. "Dat lukt volgens de peilingen helaas niet. Maar als de PvdA in het college komt, koersen we af op een regelrechte ramp. Dan zal binnenkort naast de rode vlag van de PvdA ook de groene vlag van de islam op het stadhuis wapperen." Volgens de fractievoorzitter heeft de PvdA de afgelopen twintig jaar zijn eigen stemmers het land binnengehaald. "Van de allochtonen stemt slechts twee procent op de VVD, de rest stemt allemaal links."

Ideologie
Maar zijn partij heeft ook linkse punten, vindt Sörensen. Zo wil zijn partij niet dat de gemeentelijke nutsbedrijven en het Rotterdamse openbaar vervoer geprivatiseerd worden. "Dat is veel te belangrijk, dat mag niet in particuliere handen komen." Hij vindt dat zijn partij dus niet echt kiest voor links of rechts. "Onze ideologie is problemen oplossen, dat is het enige waar je de overheid voor nodig hebt. Je mag het ook pragmatisme, realisme of populisme noemen."

Racist
De fractievoorzitter van Leefbaar Rotterdam vindt het onterecht dat hij soms voor racist wordt uitgemaakt. "Een collega van mij woont bij mij in de straat, maar die stuurt haar kinderen wel een paar kilometer verderop naar een witte school. En dan noemt ze mij een racist. Je hoeft maar iets over moslims te zeggen en je bent gelijk een racist."

CoalitieEen coalitie met de PvdA is voor Sörensen uitgesloten. "Ze zeggen dat wij het het slechtste college ooit zijn, maar ze nemen wel onze standpunten over." Leefbaar Rotterdam wil het karwei in Rotterdam graag afmaken. "Als het nodig is, willen we ook met het CDA in een coalitie." De plannen van wethouder Geluk om coffeeshops in de nabijheid van scholen te sluiten vindt hij niet erg realistisch. "Hij heeft wel een beetje gelijk, maar dan moet je ook de cafés sluiten. Maar het is naīef om te denken dat die jongens dan niet gaan blowen."

Opvoeding
Volgens de Rotterdammer mogen probleemjongeren niet worden beloond met hangplekken en buurtcentra. Hij vindt ook dat ouders van spijbelende jongeren gekort mogen worden op hun kinderbijslag. "Je moet die mensen wel helpen bij de opvoeding. Maar als ze weigeren hun kinderen op te voeden is die kinderbijslag gewoon extra inkomen. We moeten voorwaarden stellen aan hulp. Soms steek je er veel geld in, maar komt er niets uit. Dan moet je zeggen: Nu is het afgelopen."

Voorwaarden aan hulpverlening
Voorwaarden stellen aan hulpverlening is volgens Leefbaar Rotterdam dé oplossing. "Dat hebben we al twintig jaar niet gedaan. Je hebt in deze stad een hele klasse van sociaal werkers en beroepsmoslims die een dikbetaalde boterham hebben aan het oplossen van problemen. Die hebben er alle belang bij dat die problemen niet opgelost worden. En als ze een probleem oplossen, dan vinden ze wel een ander om die subsidie maar te blijven krijgen."

Metamorfose
De rasechte Rotterdammer is tevreden met wat zijn partij de afgelopen vier jaar heeft bereikt. "Rotterdam heeft een ware metamorfose ondergaan. We willen dat beleid graag continueren. We willen verder nog het subsidiecircuit aanpakken en de stad leefbaar houden. En we willen het geld investeren dat dit college heeft verdiend. Dat mag niet worden verdeeld onder de linkse vriendjes."

poll :: Straks wappert hier de islamitische vlag

- Ja, met de PvdA in het bestuur grijpen moslims de macht.
- nee onzin.

pi_35442011
goede verkiezingsstunt joh.
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
  vrijdag 24 februari 2006 @ 14:07:04 #3
137541 test55
sterf gristenhond sterf
pi_35442064
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 14:05 schreef Tafkahs het volgende:
goede verkiezingsstunt joh.
ik ben niet verkiesbaar
pi_35442067
Ik mis het stukje: Met Groenlinks wel en met een linkse coalitie wel...
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
  vrijdag 24 februari 2006 @ 14:08:00 #5
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_35442095
'beroepsmoslims', ik vind 'm geniaal
pi_35442158
Kenmerkend voor het simplisme van de Leefbaren. "De islamitische vlag"... kom op zeg
Unox, the worst operating system.
  vrijdag 24 februari 2006 @ 14:10:30 #7
137541 test55
sterf gristenhond sterf
pi_35442181
deze tekst is niet van mij
  vrijdag 24 februari 2006 @ 14:10:42 #8
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_35442187
Jammer dat het ook altijd over moslims, integratie en dergelijke moet gaan, want op bestuurlijk niveau vind ik ze best interessant.
pi_35452243
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 14:08 schreef Heerlijkheid het volgende:
'beroepsmoslims', ik vind 'm geniaal
het is weer eens wat anders dan querulant inderdaad
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_35879702
Liever een Islamitische vlag dan een Limburgse vlag
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_35880221
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 15:08 schreef Roi het volgende:
Liever een Islamitische vlag dan een Limburgse vlag
ach man zanik niet zo
jij laat vrij weinig tolerantie zien. liever 10 limburgers om mee te praten dan 1 iemand zoals jij...
pi_35896972
Sorensen zegt
quote:
Maar als de PvdA in het college komt, koersen we af op een regelrechte ramp. Dan zal binnenkort naast de rode vlag van de PvdA ook de groene vlag van de islam op het stadhuis wapperen."
Demagogie, inspelen op en opfokken van moslimfobie...
pi_35897202
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 23:18 schreef Bluesdude het volgende:
Sorensen zegt
[..]

Demagogie, inspelen op en opfokken van moslimfobie...
En een wij-zij-gat creeren van formaat.
pi_35897232
Hoe ziet de moslimvlag er eigenlijk uit?
pi_35897380
zoiets gok ik...
  donderdag 9 maart 2006 @ 23:37:04 #16
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_35897604
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 23:24 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

En een wij-zij-gat creeren van formaat.
Jup.

En die mensen daar noemen zich dan politici.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_35897642
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 23:29 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[afbeelding] zoiets gok ik...
Kleurt wel mooi bij het Rotterdamse stadhuis
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_35898491
Vind het dat ie een redelijk verhaal houdt, en die opmerking over die islamitische vlag is natuurlijk zwaar aangezet en niet helemaal serieus. Typerend dat een dergelijke opmerking eruit wordt gelicht.
pi_35898925
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 00:05 schreef Godslasteraar het volgende:
Vind het dat ie een redelijk verhaal houdt, en die opmerking over die islamitische vlag is natuurlijk zwaar aangezet en niet helemaal serieus. Typerend dat een dergelijke opmerking eruit wordt gelicht.
Het ligt in de de gehele attitude dat zulke lulkoek ineens geponeerd wordt.
Onder het meer rationele logischer lijkend verhaal schuilt die lulkoek mee en bepaalt de inhoudelijk mede.
Dezelfde hysterie zie je ook in de pollstand.. waar een meerderheid - heden- 'ja' antwoord
  vrijdag 10 maart 2006 @ 00:41:22 #20
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_35899316
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 00:21 schreef Bluesdude het volgende:
waar een meerderheid - heden- 'ja' antwoord
Das gewoon om Meki te fokken

En de kern van het verhaal, dat er in Rotterdam wel heel veel belangenorganisaties zijn die eigenlijk alleen maar bestaan van overheidssubsidie en dan vervolgens als taak hebben enkel wat "oh wat zijn we zielig"-kabaal te maken, kan ik zeker onderschrijven. Toen ik er nog werkte ontdekte ik dat de gemeente 60.000 euro er jaar aan subsidie gaf voor een homo-sauna. Kan iemand mij dit uitleggen?
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_35899569
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 00:21 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Het ligt in de de gehele attitude dat zulke lulkoek ineens geponeerd wordt.
Onder het meer rationele logischer lijkend verhaal schuilt die lulkoek mee en bepaalt de inhoudelijk mede.
Dezelfde hysterie zie je ook in de pollstand.. waar een meerderheid - heden- 'ja' antwoord
Kijk, die hysterie zal me eigenlijk een worst wezen. Jammer voor de moslims, maar die zijn in vooroordelen zelf heer en meester, dus die bekijken het maar.
Waar ik echt de kriebels van krijg is die pathologische bestedingsdrift van de politiek. Dit land staat helemaal stijf van het clientelisme. Ik denk dat Sörensen de spijker op z'n kop slaat met z'n opmerking over die islamitische koepelorganisatie. Maar het meest primaire instinct in de Nederland is om zo snel mogelijk een "orgaan" op te richten waarmee dan vergaderd kan worden. Of een dergelijk orgaan ook maar enigzins relevant is of niet doet er niet toe.

Vergelijk het met de geilheid (anders kan ik het niet omschrijven) waarmee Aboe Ja Ja werd binnengehaald in het publieke debat. De spelbederver van dat 'heerlijk Hollands geneuzel' was natuurlijk de reality-check van de plaatselijke verkiezingen in België waar de AEL niet meer dan 0,6% van de stemmen kreeg.
En dat geld vermoedelijk voor honderden, zo niet duizenden "organen" die in het geheel niet representatief zen en een volstrekte verspilling van geld. En die blijven bestaan omdat de reality-check niet aanwezig is, of vermeden wordt, Doodziek wordt ik ervan.
pi_35903235
Slechts zo'n 10% van de bevolking is moslim en onderling zijn er dan ook nog eens allerlei verschillende stromingen. De grote boze moslim komt eraan

Wat een gelul zeg.
pi_35903374
Ik ben ook nog niet zo bang (wb de TT). Ik ben trouwens wel bang voor het feit dat er straks allemaal linkse colleges komen . Maar dat heeft een andere reden.
pi_35903458
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 09:43 schreef Airelle het volgende:
Ik ben ook nog niet zo bang (wb de TT). Ik ben trouwens wel bang voor het feit dat er straks allemaal linkse colleges komen . Maar dat heeft een andere reden.
Ga je toch emigreren. .
I´m back.
pi_35903475
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 09:48 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ga je toch emigreren. .
Mag ik eerst een paar maandjes op vakantie, kijken hoe het bevalt? .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')