Bali is ambigue. Die liet ik er uit, omdat ik geen aparte discussie wilde met "hoort Bali er wel bij".quote:Op vrijdag 24 februari 2006 13:02 schreef du_ke het volgende:
Je vergeet Bali ook nog.
Wat een onzin. In Irak is een strijd gaande tussen de Soennieten en de Shi'iten.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 13:00 schreef LangeTabbetje het volgende:
De Islamitische wereld is zo verdeeld als de neten. Kijk maar wat er zich nu afspeelt in Iraq. Er is geen sprake van 1 Islamitische wereld. Dat is hetzelfde als de IRA en de ETA op 1 hoop gooien onder het mom van "de Christenterroristen" .
Nee, juist niet, want redenering nummero 1 is mijn redenering niet.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 12:58 schreef Pracissor het volgende:
Dat er meer aanslagen in de islamitische wereld worden gepleegd dan hier in het Westen zou er dan volgens jou op kunnen duiden dat zij de islamitische wereld meer haten dan het Westen...
Vergeet Indonesie niet, Egypte, Saoudie Arabiequote:Op vrijdag 24 februari 2006 12:42 schreef Floripas het volgende:
New York 2001
Istanbul 2003
Casablanca 2003
Madrid 2004
Londen 2005
Even verder lezen...quote:Op vrijdag 24 februari 2006 13:07 schreef Yorrit het volgende:
[..]
Vergeet Indonesie niet, Egypte, Saoudie Arabie
Wat ik wil zeggen dat er mijn inziens maar weinig mensen redeneren zoals jij stelt in je OP, anders zouden ze uiteindelijk netzo moeten redeneren als ik deed.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 13:05 schreef Floripas het volgende:
[..]
Nee, juist niet, want redenering nummero 1 is mijn redenering niet.
Precies, jouw causale redenering klopt.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 13:08 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Wat ik wil zeggen dat er mijn inziens maar weinig mensen redeneren zoals jij stelt in je OP, anders zouden ze uiteindelijk netzo moeten redeneren als ik deed.
Ik ben hier alleen maar om je te steunen!quote:Op vrijdag 24 februari 2006 13:09 schreef Floripas het volgende:
[..]
Precies, jouw causale redenering klopt.![]()
Dat weet ik, ik hou ook van jou.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 13:11 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Ik ben hier alleen maar om je te steunen!![]()
![]()
quote:Op vrijdag 24 februari 2006 13:14 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dat weet ik, ik hou ook van jou.
Even serieus: ben jij deze redenering nooit tegengekomen?
Maar het neemt wel het absolute motief weg dat het met haat voor het westen te maken heeft.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 12:58 schreef Pracissor het volgende:
Dat er meer aanslagen in de islamitische wereld worden gepleegd dan hier in het Westen zou er dan volgens jou op kunnen duiden dat zij de islamitische wereld meer haten dan het Westen...
Zij haten misschien de decadentie van het Westen maar de aanslagen zijn daar natuurlijk geen causaal verband van.
Precies.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 13:19 schreef Chadi het volgende:
[..]
Maar het neemt wel het absolute motief weg dat het met haat voor het westen te maken heeft.
Ik moet ook zeggen dat het eerder een puberale rellerigheid lijkt dan iets anders.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 13:18 schreef Pracissor het volgende:
[..]
![]()
Jawel, maar waarschijnelijk van mensen die ik toch al niet serieus nam.![]()
Wat betreft de kleine aanslagen, zoals de Hofstadgroep het graag had gewild, komt denk ik wel direct voort uit een soort sektarische haat voor Nederland/Westen.
Maar een Osama Bin Laden is nog een heldere geest vergeleken met een Samir A. of een Mohammed B.
Waarom? Waarom dan ook Casablanca en Istanbul?quote:Op vrijdag 24 februari 2006 13:19 schreef Chadi het volgende:
[..]
Maar het neemt wel het absolute motief weg dat het met haat voor het westen te maken heeft.
Dat spreekt hij dan toch niet tegen?quote:Op vrijdag 24 februari 2006 13:23 schreef Floripas het volgende:
[..]
Waarom? Waarom dan ook Casablanca en Istanbul?
Als het motief haat voor het westen is, waarom dan een aanslag gepleegd waarin de meerderheid van de slachtoffers niet-westerse Moslims zijn?quote:Op vrijdag 24 februari 2006 13:25 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Dat spreekt hij dan toch niet tegen?![]()
Nee, hoor. Je zou met hetzelfde gemak de tweede opsomming gebruiken met een betoog dat moslims het Westen haten, aangezien zowel Casablanca als Istanboel niet radicaal verschillen van menig westers stedelijk gebied. Er is dus geen verband tussen "aanslagen in Istanbul" en "de westerse inmenging in het M-O". De aanslagen in de arabische landen zelf zou je kunnen verklaren met "het zuiveren van eigen gelederen van westerse invloeden, als gevolg van blinde haat", iets wat verplichte kost is voor elke serieuze extremist.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 12:42 schreef Floripas het volgende:
Het rijtje "aanslagen door Moslimterroristen" ziet er vaak als volgt uit:
New York 2001
Madrid 2004
Londen 2005
Vaak gevolgd door een betoog over hoe Moslims het Westen haten.
New York 2001
Istanbul 2003
Casablanca 2003
Madrid 2004
Londen 2005
Mijn stelling: door bewust die andere twee aanslagen erbuiten te laten, suggereer je een verkeerd motief voor de aanslagen.
Maar dan pak je de "brandhaarden" aan, niet de "invloedssferen."quote:Op vrijdag 24 februari 2006 13:29 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Nee, hoor. Je zou met hetzelfde gemak de tweede opsomming gebruiken met een betoog dat moslims het Westen haten, aangezien zowel Casablanca als Istanboel niet radicaal verschillen van menig westers stedelijk gebied. Er is dus geen verband tussen "aanslagen in Istanbul" en "de westerse inmenging in het M-O". De aanslagen in de arabische landen zelf zou je kunnen verklaren met "het zuiveren van eigen gelederen van westerse invloeden, als gevolg van blinde haat", iets wat verplichte kost is voor elke serieuze extremist.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |