Wat gaat er dan met je gebeurenquote:Op vrijdag 24 februari 2006 14:04 schreef -Marc- het volgende:
[..]
Ga maar eens 5 minuten door de Bijlmer lopen!
Ik heb wel eens een fotootje van je gezien en ik denk dat jij eigenlijk heel veilig het totale grondgebied van het Koninkrijk der Nederlanden kunt doorkruisen.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 11:05 schreef Alicey het volgende:
Rotterdam Spaanse-Polder is de enige buurt waar ik wel eens 's nachts wat incidenten heb gehad. Ik woon zelf in Rotterdam-Zuid, waar het imo veilig is, net als in Amsterdam ZO/Bijlmer.
quote:Op dinsdag 28 februari 2006 00:46 schreef SANCTAsimplicissimus het volgende:
[..]
Ik heb wel eens een fotootje van je gezien en ik denk dat jij eigenlijk heel veilig het totale grondgebied van het Koninkrijk der Nederlanden kunt doorkruisen.
Als er nou iets is waardoor ik denk dat het komt dat ik nooit problemen heb, is het wel een 'verkeerde' uitstraling.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 12:07 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Nouja veilig...
Af en toe worden er sneeuwbalgooiende jongeren neergeschoten etc. (Of komt men aan je autoportier rukken omdat ze shit willen verkopen.)
Maar er zijn geen echte nogo area's denk ik. Wel gebieden waar je je wellicht onveiliger voelt, maar er zijn nog geen gebieden waar je je als blanke hollander helemaal niet kunt wagen. Ik woonde vroegr in west en liep 's nachts weleens helemaal naar huis. Vonden mensen ook een slecht idee maar juist dan heb je nergens last van vind ik.
Zo'n beetje rond het centrum heb je ook wel hangjongeren etc met wie je een aanvaring kunt krijgen als je misschien verkeerd kijkt, maar dan moet je dat gewoon niet doen heh.![]()
Een beetje respect tonen voor de ander scheelt toch al een hoop. Maar als iemand echt problemen wil voorkom je dat toch niet.
Nee hoor, nooit student geweest in Rotterdam (hoewel ik dat wel ooit van plan was). Ik woonde op 5 min lopen van de Ali-Baba-en-de-1001-vliegende-tapijten-moskee.quote:Op maandag 27 februari 2006 22:08 schreef ChRoNiC het volgende:
[..]
Zeker in zo'n leuk Stadswonen studentencomplex aldaar?
Hoe bedoel je dat precies?quote:Op dinsdag 28 februari 2006 10:59 schreef Pappie_Culo het volgende:
Amsterdam zuidoost (de bijlmer althans) is niet meer wat het begin jaren 80 tot midden jaren 90 was.
Maar 95% van de mensen zou daar toen met het dun in de broek door winkelcentrum ganzenhoef hebben gelopen denk ik. Je moet het gezien hebben om je voor te kunnen stellen wat een ongelovelijke, surrealistische donkere teringzooi het daar was. Ik denk wat dat betreft dat die buurt toendertijd z'n gelijke niet kende in Nederland. Maar dat had ook te maken met de hele opzet van de wijk en het winkelcentrum. Heel anders dan een 'normale' flatwijk er uit ziet.
Maar levensgevaarlijke buurten hebben we in Nederland niet echt.
Jezus, je gaat me toch niet vertellen dat er nog mensen rondlopen die nog nooit in de Bijlmer geweest zijn? Laat staan nog niet eens weten hoe het eruit ziet.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 00:32 schreef -scorpione- het volgende:
Ziet er idd erg angstaanjagend uit...![]()
Afgezien van het feit dat ik weet dat er gallerijflats staan heb ik ook geen idee. Waarom zou ik dat moeten weten? Net zo min als dat niet iedereen de Schilderswijk of Spangen kent.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 18:47 schreef BadKeukenTegel het volgende:
[..]
Jezus, je gaat me toch niet vertellen dat er nog mensen rondlopen die nog nooit in de Bijlmer geweest zijn? Laat staan nog niet eens weten hoe het eruit ziet.![]()
![]()
.
Inderdaad, wat valt er nou tenslotte te beleven?quote:Op dinsdag 28 februari 2006 18:53 schreef TC03 het volgende:
[..]
Afgezien van het feit dat ik weet dat er gallerijflats staan heb ik ook geen idee. Waarom zou ik dat moeten weten? Net zo min als iedereen de Schilderswijk of Spangen kent.
Ik zou niet weten wat ik in een woonwijk in amsterdam moet doenquote:Op dinsdag 28 februari 2006 18:47 schreef BadKeukenTegel het volgende:
[..]
Jezus, je gaat me toch niet vertellen dat er nog mensen rondlopen die nog nooit in de Bijlmer geweest zijn? Laat staan nog niet eens weten hoe het eruit ziet.![]()
![]()
.
Overtoomseveld heeft wat nare plekken.quote:Op maandag 27 februari 2006 10:54 schreef barman het volgende:
[..]
Waar in West?
Ik woon al tien jaar in West en al mn hele leven in Amsterdam. Behalve grote parken bij nacht en junkenstegen bij de Dam uiteraard na zonsondergang ken ik geen scary plekken.
Dat heet toch al een tijdje Slotervaart?quote:Op dinsdag 28 februari 2006 23:55 schreef kevin85 het volgende:
[..]
Overtoomseveld heeft wat nare plekken.![]()
Ten eerste was mijn reactie sarcastisch.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 18:47 schreef BadKeukenTegel het volgende:
[..]
![]()
.
Jawel,quote:Op dinsdag 28 februari 2006 23:59 schreef Drifter__ het volgende:
[..]
Dat heet toch al een tijdje Slotervaart?![]()
Holtenbronxquote:Op maandag 27 februari 2006 22:13 schreef BarraCupraCuda het volgende:
je moet je idd niet naar benden kijken... het beste is gewoon een beetje stoer terug doen en vriendjes maken.
1x in holtebroek in zwolle uit mijn auto getrokken ... kon nog net snel genoeg ingrijpen.
(was op weg naar een feestje en had een liter fles bacardi bij me)
charlois is ook niet alles....quote:Op maandag 27 februari 2006 22:10 schreef dvdfreak het volgende:
Rotterdam -Noord
Rotterdam-Zuid
Spangen
Crooswijk
En Pastors blijft maar claimen van het goed gaat met Rotterdam
De Bijlmer is de laatste jaren aardig onder controle.quote:
Almere Havenquote:Op vrijdag 24 februari 2006 14:02 schreef Ayaxola het volgende:
[..]
Heb er zelf gewoont hoor. Ik de mooie stukken als Almere-Buiten kun je rustig doen wat je wilt, maar in Stedenwijk en Almere-Haven loopt wel aardig wat tuig hoor.
In ieder geval niet vergelijkbaar met wijken zoals ze die in grote Amerikaanse steden hebben, of erger nog, grote Braziliaanse steden. Echte ghetto's hebben we in Nederland al helemaal niet, dus we mogen niet eens klagen.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 16:28 schreef TC03 het volgende:
In Nederland zijn geen gevaarlijke gebieden.![]()
De Nederlandse politie is dan ook een korps vol met watjes, die allleen maar goed zijn in het uitschrijven van bekeuringen. De enige manier om problemen in Kanalen eiland te krijgen is keihard gaan lopen roepen dat alle Marokkanen kut zijn, maar dat geld niet alleen voor kanalen eiland vrees ik.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 18:13 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Kanaleneiland wint het denk ik wel, volgens mij de enige nederlandse wijk waarvan de politie ooit gezegd heeft dat ze na acht uur s'avonds je veiligheid op straat niet meer kunnen garanderen![]()
Ik zelf woon in Zuilen (Utrecht) en voel me wel veilig daar. Dit komt omdat ik in het noorden van Zuilen woon. Ga je meer de Maarssen kant op (Norbruislaan/Oud-Zuilen) dan kom je wel in het tuig gedeelte terecht (groepjes hangjongeren voornamelijk allochtonen). Overvecht valt op zich wel mee een maat van me heeft er 4 jaar gewoond en er is nog nooit iets crimineels gebeurt. Kanaleneiland valt de laatste jaren ook wel mee. Zo`n 7 á 8 jaar geleden toen was Kanaleneiland erg. Grote groepen allochtone jongeren en dan kan ik me voorstellen dat je als politie de kuierlatten neemt als je met z`n tweeën tegen zo`n groep staat.quote:Op donderdag 18 mei 2006 11:11 schreef Hathor het volgende:
De Nederlandse politie is dan ook een korps vol met watjes, die allleen maar goed zijn in het uitschrijven van bekeuringen. De enige manier om problemen in Kanalen eiland te krijgen is keihard gaan lopen roepen dat alle Marokkanen kut zijn, maar dat geld niet alleen voor kanalen eiland vrees ik.Voor de rest begint de wijk snel te vervallen, maar is het er alles behalve gevaarlijk. Sterker nog, ik vind het maar een dooie buurt, er is geen reet te beleven daar.
quote:Op donderdag 18 mei 2006 11:08 schreef Canisfire het volgende:
De Rivierenwijk in Deventer.
dat is inderdaad een 'wat minder' gedeelte van het stadsdeelquote:Op woensdag 1 maart 2006 17:03 schreef kevin85 het volgende:
[..]
Ik denk toch echt dat Overtoomseveld (dan vooral Noord) toch echt het minst prettige gebiedje momenteel van Amsterdam is.
Ik zit zelf in in Overvecht sinds een jaar of twee, en hier staan ook op elke hoek groepjes jongeren, maar daar heb je totaal geen last van, ze doen geen vlieg kwaad. Ik kan zoiets dan ook geen bedreigende situatie vinden, laat staan dat het een gevaarlijke buurt zou zijn. En datzelfde geldt eigenlijk ook voor Kanalen eiland. Zuilen kom ik niet zoveel, dus daar kan ik niet veel over zeggen, behalve dat ik weet dat die hele wijk grondig gerenoveerd word momenteel, en dat ze probleemgevallen willen aanpakken daar, die zullen dan waarschijnlijk wel in dat nieuwe project terechtkomen wat ze nu aan het bouwen zijn, de Leidsche Rijn. Het is nog niet eens klaar, maar er word nu al geroepen dat dat binnen een paar jaar DE achterbuurt van Utrecht zal zijn.quote:Op donderdag 18 mei 2006 13:55 schreef freddygonzales het volgende:
[..]
Ik zelf woon in Zuilen (Utrecht) en voel me wel veilig daar. Dit komt omdat ik in het noorden van Zuilen woon. Ga je meer de Maarssen kant op (Norbruislaan/Oud-Zuilen) dan kom je wel in het tuig gedeelte terecht (groepjes hangjongeren voornamelijk allochtonen). Overvecht valt op zich wel mee een maat van me heeft er 4 jaar gewoond en er is nog nooit iets crimineels gebeurt. Kanaleneiland valt de laatste jaren ook wel mee. Zo`n 7 á 8 jaar geleden toen was Kanaleneiland erg. Grote groepen allochtone jongeren en dan kan ik me voorstellen dat je als politie de kuierlatten neemt als je met z`n tweeën tegen zo`n groep staat.
Wijken die verder in Utrecht niet helemaal koosjer zijn:
- ondiep
- sterrenwijk.
Wat De Rivierenwijk wonnen allemaal van die onprettige kleine en grote criminelen.quote:Op donderdag 18 mei 2006 14:07 schreef Sapstengel het volgende:
[..].
Zelf vond ik een stukje Den Haag minder relaxed. Ik heb geen idee hoe het precies heette, maar het was in de buurt van de schilderswijk, een soort van park/speelplaats met een hek er omheen. Redelijk groot en lag geloof ik tussen de huizen. Zag er onguur uit, maar levensgevaarlijk, nee.
Inderdaad.quote:Op donderdag 18 mei 2006 14:47 schreef Againzender het volgende:
[..]
dat is inderdaad een 'wat minder' gedeelte van het stadsdeel
niet dat ik het nou gelijk levensgevaarlijk vind trouwens, maar ik zou er niet opzichtig met m'n nieuwe telefoon gaan lopen bellen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |