jij hebt draadloos internet rechtstreeks vanuit @home hq?quote:Op vrijdag 24 februari 2006 09:16 schreef vogeltjesdans het volgende:
Ik heb dus een proefabonnement van @home. En als het aan mij ligt blijft dat zo. Want sinds zondagavond heeft die baggerzooi niet meer gewerkt. Niet rechtstreeks aangesloten op mijn pc, niet aangesloten op de router, niks. Zondagavond hield het zooitje er ineens mee op. Ik kan wel van alles pingen, maar internetten ho maar. Terwijl mijn modem wel constant activity aangeeft. Een geluk dat ik ook nog mijn ADSL heb, anders had ik niet eens meer kunnen fokken
Het idiote is dat mijn @home mailaccount ook niet meer werkt. Dus ik moet nu van mijn ADSL mailaccount naar support gaan mailen om de zaak opgelost te krijgen.
Ik vind dat zo waardeloos, als je als nieuwe klant met dergelijke bagger te maken krijgt. In sommige gebieden werkt @home als een trein en in sommige gebieden is het helemaal niks. En daar zal het ook nooit iets worden.
Ik twijfel er sterk aan of ik mijn abonnement wel laat doorlopen, zelfs als dit opgelost is. Dit maakt geen goede indruk, @home!![]()
Dat wil ik ookquote:Op vrijdag 24 februari 2006 09:27 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
[..]
jij hebt draadloos internet rechtstreeks vanuit @home hq?
TS mag blij zijn dat ie kabel kan krijgen! In het gehucht waar ik woon is dat niet eens mogelijk!quote:
Ja, maar je vraagt er ook zelf omquote:Op vrijdag 24 februari 2006 09:29 schreef -Marc- het volgende:
[..]
TS mag blij zijn dat ie kabel kan krijgen! In het gehucht waar ik woon is dat niet eens mogelijk!
jij krijgt hebt niet eens kable in jouw gehucht? omgquote:Op vrijdag 24 februari 2006 09:29 schreef -Marc- het volgende:
[..]
TS mag blij zijn dat ie kabel kan krijgen! In het gehucht waar ik woon is dat niet eens mogelijk!
Mijn postduiven zijn afgelopen maandag opgehokt...quote:Op vrijdag 24 februari 2006 09:32 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
[..]
jij krijgt hebt niet eens kable in jouw gehucht? omg![]()
jij fokt nog per postduif?
Nou, grote jongenquote:Op vrijdag 24 februari 2006 09:33 schreef -Marc- het volgende:
[..]
Mijn postduiven zijn afgelopen maandag opgehokt...
Heb dus even mijn 14k4 modem uit de kast getrokken en verken zo de grote WWW wereld!
aha, maar wat snelheid betreft levert je wel inquote:Op vrijdag 24 februari 2006 09:33 schreef -Marc- het volgende:
[..]
Mijn postduiven zijn afgelopen maandag opgehokt...
Heb dus even mijn 14k4 modem uit de kast getrokken en verken zo de grote WWW wereld!
Probeer anders eens de tamtamquote:Op vrijdag 24 februari 2006 09:35 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
[..]
aha, maar wat snelheid betreft levert je wel in![]()
Dan kan je ineens internetten via de telefoonlijn.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 09:49 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
mijn planet doet het gelukkig ook altijd, tenzij de telefoon over gaat thuis
quote:Op vrijdag 24 februari 2006 09:50 schreef c0nd0r het volgende:
Had je ook maar eerst moeten gaan dansen met je PC enzo!
mijn pc kent de tango niet dus het gaat een beetje moeilijkquote:Op vrijdag 24 februari 2006 09:50 schreef c0nd0r het volgende:
Had je ook maar eerst moeten gaan dansen met je PC enzo!
Dan download je toch tango.exe?quote:Op vrijdag 24 februari 2006 09:53 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
[..]
mijn pc kent de tango niet dus het gaat een beetje moeilijk![]()
onze andere kwaliteituser is ook weer van de partij
Mijn pc kan de foxtrotquote:Op vrijdag 24 februari 2006 09:53 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
[..]
mijn pc kent de tango niet dus het gaat een beetje moeilijk![]()
onze andere kwaliteituser is ook weer van de partij
mijn antivirus doet dan raar, hij gaat dan helemaal flippûh enzoquote:Op vrijdag 24 februari 2006 09:55 schreef c0nd0r het volgende:
[..]
Dan download je toch tango.exe?
Ja ja daar ben ik weer![]()
doen jullie ook aan wedstrijden?quote:
Ah, een inhoudelijke reactie.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 09:46 schreef Sirolf het volgende:
1. Krijg je wel een normaal IP? (dus buiten de 10-, 192- of (volgens mij) 169-range enz.) Heb je dat wel, dan zou je gewoon verbinding moeten hebben.
2. Probeer eens een site op IP te bereiken (zoals Google op http://216.239.39.104/ ). Lukt dat wel? Dan is het de DNS-server.
3. Als je een Motorola-modem hebt kan je kijken of je http://192.168.100.1/ wél kan bereiken en wat voor waardes daar staan. Lijkt dat allemaal in orde of niet?
Maar als je wél kan pingen naar IPs, maar niet naar normale webadressen zou het probleem waarschijnlijk in de DNS-servers liggen.
Mijn vader was al aangemeld bij @home toen er alleen nog reclame werd gemaakt en zij nog moesten beginnen.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 09:38 schreef Rekkie het volgende:
@Home...... ik heb het al 8 jaar en ben welgeteld 1 dag offline geweest, en heb dat vergoed gekregen.
Geen last dus
Hier precies tzelfde ! Heb al jaren @home .. Nooit nergens last van !quote:Op vrijdag 24 februari 2006 10:20 schreef Seolenna het volgende:
[..]
Mijn vader was al aangemeld bij @home toen er alleen nog reclame werd gemaakt en zij nog moesten beginnen.
Net als Rekkie .. alleen lof.
En wanneer er iets was, werd het altijd snel opgelost.
In het modem zijn op dat IP vaak statistieken te vinden over de verbinding. Als die allemaal goed staan weet je dat het niet aan je modemverbinding ligt.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 10:19 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ah, een inhoudelijke reactie.
Mijn router, en mijn pc krijgen een 213.51 IP, voorzien van alle DHCP en DNS gegevens. Pingen van die servers gaat goed.
Ik heb een motorola modem, maar hoezo moet ik daarin gaan kijken? Dat moet toch allemaal goed staan? Bovendien krijg ik geen IP adressen uit de 192.168.100 rage uitgedeeld. Welke voorwaarden bedoel je precies?
Het DNS adres dat ik doorkrijg is 213.51.144.37 (uit mijn hoofd). Dus dat zou goed moeten staan. Ik heb ook het vermoeden dat het aan DNS ligt, dat zou verklaren waarom hij mail.home.nl niet kan vinden.
Over ADSL gaat alles prima, dus ligt het niet aan mijn pc. Zowel mail als internet doen het niet. Ik gok op een DNS probleem.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 10:27 schreef DaFan het volgende:
- Netwerkkaart opnieuw installeren?
- Doet niks het? MSN/IRC/surfen/mail?
- Zet je modem eens op standby (knop bovenin indrukken) en kijk welk IP-adres je krijgt:
192.168.xx.xx? -> Klantenservice bellen (ze zullen ws hetzelfde vragen)
Niks -> Lokaal probleem (PC dus)
Succes.
Ik zal het eens proberen. Tnx.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 11:23 schreef Sirolf het volgende:
[..]
In het modem zijn op dat IP vaak statistieken te vinden over de verbinding. Als die allemaal goed staan weet je dat het niet aan je modemverbinding ligt.
Probeer in je netwerk-instellingen eens wat andere DNS-servers van een andere provider op te geven en kijk of dat wél werkt. Je kan bijvoorbeeld tijdelijk gebruik proberen te maken van 194.109.6.66 en 194.109.9.99 als primaire en secundaire server (zijn van XS4ALL).
Ik had breedband..... nu ben ik terug gegaan naar basis.quote:Op maandag 27 februari 2006 18:48 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Ik woon in Groningen en ik heb @home Breedband (de duurste variant) en ik heb zelden problemen. Je kan natuurlijk ook ff de helpdesk van @home bellen.
Voor alsnog werkt het bij de TS niet, dus hij kan het niet krijgen wellicht...quote:Op vrijdag 24 februari 2006 09:29 schreef -Marc- het volgende:
[..]
Het werkt dus wel, want hij kan niet weer internettenquote:Op dinsdag 28 februari 2006 09:38 schreef Jo0Lz het volgende:
[..]
Voor alsnog werkt het bij de TS niet, dus hij kan het niet krijgen wellicht...
(Hij kan het wel krijgen, maar of het werkt)
Hier ook, maar nu gaan we van @home basis naar adsl (lite ofzo). @home basis is belachelijk duur voor zijn snelheidquote:Op dinsdag 28 februari 2006 09:09 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Ik had breedband..... nu ben ik terug gegaan naar basis.
Ik download niet zo veel meer en voor alleen internetten heb ik genoeg aan basis.
Maar ook nog steeds 0,0 problemen
In elk geval bedankt voor alle welgemeende tips.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 08:38 schreef vogeltjesdans het volgende:
Wel, ze hebben op afstand een of andere configuratie in mijn kabelmodem geduws en nu kan ik weer internetten. Kijken hoe dit afloopt.
Tja negatieve ervaringen hou je altijd.quote:Op woensdag 1 maart 2006 13:03 schreef Steffy het volgende:
Bij @home is het een ramp, ik zit er zelf ook bij, zit je weer eens zonder internet, komt bijna elke week wel voor maar ik had nooit gebelt omdat het me niet uitmaakte, maar 1 keer had ik het dringend nodig, bellen omdat het halve dorp er gewoon op kon maar ik niet. Krijg je z'n reactie van 'meneer ik zal even mijn koff....... euh even kijken, moment waarna je tijden kunt wachten om vervolgens de eerste en enige regel die er in het draaiboek voor problemen oplossen staat: 'Meneer, wij hebben een storing'. Dan sterf je maar met je storing stel josti's. Het enige wat die help desklui kunnen is die ene zin zeggen, meer kunnen ze niet![]()
Ik heb geen router? Lees mijn posts nog eens door.quote:Op woensdag 1 maart 2006 15:09 schreef JosvG het volgende:
Bij @home moet ik als hij uitvalt altijd even het modem van de stroom afhalen, en er weer aanzetten, en de router ook (maar die heb jij niet).
Probeer dat eens, dan doet hij het hier altijd weer.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |