Och, alleen de tekst is anders en de teksten boeien toch niet zo bij Coldplayquote:Op vrijdag 24 februari 2006 19:45 schreef PhoenixPerry het volgende:
Ik vind Speed of Sound van Coldplay veel beter dan het origineel Clocks van Coldplay.
Ja, want ze hadden wel ongeveer ook dezelfde videoclip als het origineel.....quote:Op vrijdag 24 februari 2006 19:49 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Och, alleen de tekst is anders en de teksten boeien toch niet zo bij Coldplay![]()
quote:Op vrijdag 24 februari 2006 19:48 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Idd ja.
Maar iedereen die dat niet vindt heeft een slechte smaak![]()
Opgelost.
Oh ja ik was vergeten dat jij een autoriteit op dat vlak was...quote:Op vrijdag 24 februari 2006 19:48 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Idd ja.
Maar iedereen die dat niet vindt heeft een slechte smaak![]()
Opgelost.
Alleen om te bewijzen dat hij het beter kanquote:Op vrijdag 24 februari 2006 19:57 schreef peaceman het volgende:
[..]
Oh ja ik was vergeten dat jij een autoriteit op dat vlak was...![]()
Ik heb alleen 1 vraagje: waarom moet Stevie zo nodig iemand coveren als ie zelf al zo briljant was als jij zegt? Dan had hij toch zelf dat liedje kunnen schrijven?
Heeft ie dat voor of na de dood van Bob gedaan?quote:Op vrijdag 24 februari 2006 20:01 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Alleen om te bewijzen dat hij het beter kan
Och, ik ben geen scherpslijper hoor.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 19:57 schreef peaceman het volgende:
[..]
Oh ja ik was vergeten dat jij een autoriteit op dat vlak was...![]()
Tsssss, een paar gecoverde nummertjes (als tribute nota bene!) naast wagonladingen zelf geschreven juweeltjes. Kun je hem dat niet vergeven?quote:Ik heb alleen 1 vraagje: waarom moet Stevie zo nodig iemand coveren als ie zelf al zo briljant was als jij zegt? Dan had hij toch zelf dat liedje kunnen schrijven?
Nadat Stevie blind was in ieder geval.. kom daar maar ns tegenop.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 20:02 schreef peaceman het volgende:
[..]
Heeft ie dat voor of na de dood van Bob gedaan?
Hehequote:Op vrijdag 24 februari 2006 20:03 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Nadat Stevie blind was in ieder geval.. kom daar maar ns tegenop.
voor of na zijn dood. Dat is de vraag waar het om gaat. Postuum had Bob immers weinig aan dat tribuutje van Stevie...quote:Op vrijdag 24 februari 2006 20:03 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Nadat Stevie blind was in ieder geval.. kom daar maar ns tegenop.
Boeie. Van Bob Marley ken ik geen melodieën, aparte riffs of modulaties vergelijkbaar met wat Stevie gedurende de hele jaren '70 uit zijn mouw schudde. Harmonisch was ie ook lang niet zo interessant. Het was de hele tijd hetzelfde, 'vibe', best leuk hoor, met vaak mooie vocalen. Maar het was 1 kunstje, niet vergelijkbaar met een veel veelzijdiger talent als Stevie Wonder, die ook nog eens op meerdere instrumenten onnavolgbaar én innovatief was.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 20:06 schreef peaceman het volgende:
[..]
Overigens heb ik Stevie nog nergens te boek zien staan als grondlegger van een genre....
Je zegt het zelf al: appels met peren vergelijken. Mooi besluit wat mij betreft...quote:Op vrijdag 24 februari 2006 20:33 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Boeie. Van Bob Marley ken ik geen melodieën, aparte riffs of modulaties vergelijkbaar met wat Stevie gedurende de hele jaren '70 uit zijn mouw schudde. Harmonisch was ie ook lang niet zo interessant. Het was de hele tijd hetzelfde, 'vibe', best leuk hoor, met vaak mooie vocalen. Maar het was 1 kunstje, niet vergelijkbaar met een veel veelzijdiger talent als Stevie Wonder, die ook nog eens op meerdere instrumenten onnavolgbaar én innovatief was.
Nou vooruit dan, omdat het vrijdagavond isquote:Op vrijdag 24 februari 2006 20:34 schreef peaceman het volgende:
[..]
Je zegt het zelf al: appels met peren vergelijken. Mooi besluit wat mij betreft...
Steekhoudend verhaal, op 1 ding na: als er iets een simpele truc is is het wel moduleren...quote:Op vrijdag 24 februari 2006 20:33 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Boeie. Van Bob Marley ken ik geen melodieën, aparte riffs of modulaties vergelijkbaar met wat Stevie gedurende de hele jaren '70 uit zijn mouw schudde. Harmonisch was ie ook lang niet zo interessant. Het was de hele tijd hetzelfde, 'vibe', best leuk hoor, met vaak mooie vocalen. Maar het was 1 kunstje, niet vergelijkbaar met een veel veelzijdiger talent als Stevie Wonder, die ook nog eens op meerdere instrumenten onnavolgbaar én innovatief was.
Waarom doen pop- en rockmuzikanten het dan zo weinig? In elk geval zo weinig interessant.... En iets kan wel een simpele truc zijn, het smaakvol en origineel toepassen is een ander verhaal. Stevie Wonder kon/kan dat vind ikquote:Op vrijdag 24 februari 2006 20:47 schreef GLO het volgende:
[..]
Steekhoudend verhaal, op 1 ding na: als er iets een simpele truc is is het wel moduleren...
Dat wil ik niet tegenspreken, maar het is zo'n opvállende truc, dat je er als artiest héél zuinig mee moet omspringen, juist om niet beticht te worden van een kunstje of erger nog, goedkoop effectbejag (want dat modulatie opzwepend werkt is natuurlijk een feit). Stevie is er bijkans verslaafd aan. Not good vind ikquote:Op vrijdag 24 februari 2006 20:51 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Waarom doen pop- en rockmuzikanten het dan zo weinig? In elk geval zo weinig interessant.... En iets kan wel een simpele truc zijn, het smaakvol en origineel toepassen is een ander verhaal. Stevie Wonder kon/kan dat vind ik
Ja, af en toe schiet hij wel eens door in zijn enthousiasme, dat zal ik niet tegenspreken. Maar het is bij hem wel altijd oprecht, geen kunstje. Bovendien is het door zijn veelzijdigheid en gevoel voor harmonie nooit erg storend vind ik. Bij iemand als Joni Mitchell wel, die moduleert ook vrij veel en daarbij raak ik haar nogal eens kwijt. Is dat voorzichtig genoeg geformuleerd?quote:Op vrijdag 24 februari 2006 20:59 schreef GLO het volgende:
[..]
Dat wil ik niet tegenspreken, maar het is zo'n opvállende truc, dat je er als artiest héél zuinig mee moet omspringen, juist om niet beticht te worden van een kunstje of erger nog, goedkoop effectbejag (want dat modulatie opzwepend werkt is natuurlijk een feit). Stevie is er bijkans verslaafd aan. Not good vind ik
quote:Op vrijdag 24 februari 2006 21:11 schreef Soul79 het volgende:
Is dat voorzichtig genoeg geformuleerdmoduleerd?
het isquote:Op vrijdag 24 februari 2006 21:11 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Ja, af en toe schiet hij wel eens door in zijn enthousiasme, dat zal ik niet tegenspreken. Maar het is bij hem wel altijd oprecht, geen kunstje. Bovendien is het door zijn veelzijdigheid en gevoel voor harmonie nooit erg storend vind ik. Bij iemand als Joni Mitchell wel, die moduleert ook vrij veel en daarbij raak ik haar nogal eens kwijt. Is dat voorzichtig genoeg geformuleerd?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |