HALquote:Op dinsdag 28 maart 2006 22:44 schreef Nouk het volgende:
[..]
Op welke afd werk je precies?. Ik kan niet reageren in je fb..
Nou, dat verhaal van ABN kan zeker wel, hoor. De voorwaarden voor NHG liggen inderdaad vast. Net als de woonquotes. Máár de rentepercentages stellen banken zelf vast en doordat hij/zij een lager percentage hanteert, kun jij weer meer lenen. Is een logisch rekensommetjequote:Op donderdag 6 april 2006 21:16 schreef MaLo het volgende:
Wij zijn deze week bij de ABN bank geweest en deze wilde ons alleen maar hypotheek verstrekken op NHG basis. En dat was nogal weinig in onze ogen. (184.000, terwijl we een gezamenlijk jaarinkomen van 40.000 hebben).
Eerst zei de adviseur dat dat vaste normen zijn die overal hetzelfde zijn en waar niet van afgeweken kan worden. Maar toen hij later ging goochelen met een percentage kwam hij op 190.000. Dat kan dan toch helemaal niet? De NHG staat toch vast, zei hij eerst, dan kun je toch niet opeens het rentepercentage gaan aanpassen van 3.9 naar 3.6?
Bij bijvoorbeeld Bank of Scotland kunnen we zonder problemen 215.000 lenen. Wel vreemd dat er zoveel verschil zit tussen wat de verschillende aanbieders je als maximale hypotheek willen verstrekken.
Overigens gaan we dit weekend drie huizen bezichtigen.
Ok, duidelijk! Ik dacht dat het rentepercentage voor NHG vast stond, maar dat is dus niet zo.quote:Op donderdag 6 april 2006 22:08 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Nou, dat verhaal van ABN kan zeker wel, hoor. De voorwaarden voor NHG liggen inderdaad vast. Net als de woonquotes. Máár de rentepercentages stellen banken zelf vast en doordat hij/zij een lager percentage hanteert, kun jij weer meer lenen. Is een logisch rekensommetje
Er zit gewoon een groot verschil in wat aanbieders kunnen/willen lenen. De manier van berekenen verschilt gewoon. Wij rekenen ook anders dan een ABN of BoS en daar komen weer andere getallen uit.
doen... toegegeven.. de kosten zijn iets hoger, maar je krijgt er een lagere rente voor terug en zou je onverhoopt je huis moeten verkopen door nare omstandigheden en dan verlies lijden, compenseren zij dit weer...quote:Op vrijdag 7 april 2006 08:20 schreef MaLo het volgende:
[..]
Ok, duidelijk! Ik dacht dat het rentepercentage voor NHG vast stond, maar dat is dus niet zo.
Hoe denken de kenners hier trouwens over NHG? Wel of niet doen? Ik weet dat daar geen eenduidig antwoord op te geven is, maar ik ben wel benieuwd naar argumenten voor en tegen.
Als je de kans hebt, moet je het altijd doen. Het scheelt over het algemeen in de rente en het biedt (een beetje) zekerheid, máár:quote:Op vrijdag 7 april 2006 08:20 schreef MaLo het volgende:
[..]
Ok, duidelijk! Ik dacht dat het rentepercentage voor NHG vast stond, maar dat is dus niet zo.
Hoe denken de kenners hier trouwens over NHG? Wel of niet doen? Ik weet dat daar geen eenduidig antwoord op te geven is, maar ik ben wel benieuwd naar argumenten voor en tegen.
Dit is trouwens wel redelijk weinig ja. Heb je nog schulden ergens? Bij Rabo kon ik ook iets van 210 lenen. Uiteindelijk ook gedaan.quote:Op donderdag 6 april 2006 21:16 schreef MaLo het volgende:
Wij zijn deze week bij de ABN bank geweest en deze wilde ons alleen maar hypotheek verstrekken op NHG basis. En dat was nogal weinig in onze ogen. (184.000, terwijl we een gezamenlijk jaarinkomen van 40.000 hebben).
Eerst zei de adviseur dat dat vaste normen zijn die overal hetzelfde zijn en waar niet van afgeweken kan worden. Maar toen hij later ging goochelen met een percentage kwam hij op 190.000. Dat kan dan toch helemaal niet? De NHG staat toch vast, zei hij eerst, dan kun je toch niet opeens het rentepercentage gaan aanpassen van 3.9 naar 3.6?
Bij bijvoorbeeld Bank of Scotland kunnen we zonder problemen 215.000 lenen. Wel vreemd dat er zoveel verschil zit tussen wat de verschillende aanbieders je als maximale hypotheek willen verstrekken.
Overigens gaan we dit weekend drie huizen bezichtigen.
Onder NHG staat er.....quote:Op vrijdag 7 april 2006 11:06 schreef Whoopsydaisy het volgende:
[..]
Dit is trouwens wel redelijk weinig ja. Heb je nog schulden ergens? Bij Rabo kon ik ook iets van 210 lenen. Uiteindelijk ook gedaan.
Dan is het maximum 214.000 toch?quote:
250.000 (het absolute maximum, je eigen maximum ligt aan o.a. je inkomen, hypotheekrente en premies)quote:
Je hebt gelijk das het maximum bedrag van de lening toch? Is dat iets hoger geworden dit jaar?quote:Op vrijdag 7 april 2006 11:13 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
250.000 (het absolute maximum, je eigen maximum ligt aan o.a. je inkomen, hypotheekrente en premies)
Maar wie zegt dat de omstandigheden hetzelfde zijnquote:Op vrijdag 7 april 2006 11:16 schreef Whoopsydaisy het volgende:
[..]
Ik heb NHG afgesloten op die hypotheek hoor.
Dit jaar: 223.214,-- bestaande bouw en 231.481,-- nieuwbouw.quote:Op vrijdag 7 april 2006 11:15 schreef sanger het volgende:
[..]
Je hebt gelijk das het maximum bedrag van de lening toch? Is dat iets hoger geworden dit jaar?
Maximum koopbedrag was 214.000 vorig jaar?
Misschien dat jouw inkomen hoger is dat dat van ons en dat de rente lager was?quote:Op vrijdag 7 april 2006 11:16 schreef Whoopsydaisy het volgende:
[..]
Ik heb NHG afgesloten op die hypotheek hoor.
En vorig jaar dus 214.000?quote:Op vrijdag 7 april 2006 11:18 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dit jaar: 223.214,-- bestaande bouw en 231.481,-- nieuwbouw.
Dat zijn ze er allemaalquote:Op vrijdag 7 april 2006 11:20 schreef MaLo het volgende:
Wij gaan overigens zeker niet in zee met de man van de ABN, wat een rare kwiebus was dat.
Zoiets, inderdaad. (max is verhoogd van 240.000 naar 250.000)quote:
4,5 procent. Ik heb later wel de maandlasten 100 euro lager gemaakt door 15.000 aflossingsvrij te doen.quote:Op vrijdag 7 april 2006 11:20 schreef MaLo het volgende:
[..]
Misschien dat jouw inkomen hoger is dat dat van ons en dat de rente lager was?
Wij gaan overigens zeker niet in zee met de man van de ABN, wat een rare kwiebus was dat.
Dat lijkt me best knap..... 15000 euro niet af lossen en dan 100 euro per maand minder betalen. (dat is bruto al heel optimistisch, laat staan netto...)quote:Op vrijdag 7 april 2006 12:05 schreef Whoopsydaisy het volgende:
[..]
4,5 procent. Ik heb later wel de maandlasten 100 euro lager gemaakt door 15.000 aflossingsvrij te doen.
Zal wel optimistisch afgerond zijn, of een typefoutje (150.000)quote:Op vrijdag 7 april 2006 12:08 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat lijkt me best knap..... 15000 euro niet af lossen en dan 100 euro per maand minder betalen. (dat is bruto al heel optimistisch, laat staan netto...)
Nietes, ik ben heel geen rare kwiebus!quote:Op vrijdag 7 april 2006 11:22 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat zijn ze er allemaal![]()
ABN-AMRotterdam-Bank![]()
ajax![]()
Talpa![]()
In dat geval kan het geen NHG geweest zijn.(als 150.000 aflosvrij)quote:Op vrijdag 7 april 2006 12:18 schreef sanger het volgende:
[..]
Zal wel optimistisch afgerond zijn, of een typefoutje (150.000)
Ik ga geen reclame (ABN AMRO)quote:Op zaterdag 8 april 2006 16:41 schreef nightfall het volgende:
welke hypotheekverstrekker is er aan te raden?,. ik heb vandaag mijn huurhuis te koop aangeboden gekregen,. hij moet 124000 kosten,. maar met een woongarantregeling van vidomes kan je hem ook kopen voor 105400 of 93000...en het lijkt me wel aantrekkelijk..
Kun je 'n garagebox van kopen.quote:Op zaterdag 8 april 2006 21:55 schreef Stealth-B2 het volgende:
ik kan maar hypotheek van 50000 krijge 17 jaar daar kom je nog nie ver mee dus datword ff wachten
Of een parkeerplek in Amsterdam.quote:
Gewoon op basis van je huidige contract een berekening aanvragen bij een adviseurquote:Op zondag 9 april 2006 10:05 schreef komrad het volgende:
maar wat kan ik dan meer krijgen met een afgeronde TU opleiding? uitgaande van het feit dat ik 1 jaar werk nu
Ik meen me te herinneren dat een baas een intentie verklaring moet ondertekenen bij een tijdelijk contract (een intentie verklaring verplicht je baas overigens verder nergens toe)quote:Op zondag 9 april 2006 10:18 schreef komrad het volgende:
is er een groot verschil tussen een tijdelijk contract en een vaste aanstelling of maakt dat niet veel meer uit ?
aha, weet ik dat ook weer. Zal me er eens in gaan verdiepen, wordt toch tijd voor wat vastgoed in bezit te krijgenquote:Op zondag 9 april 2006 10:20 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik meen me te herinneren dat een baas een intentie verklaring moet ondertekenen bij een tijdelijk contract (een intentie verklaring verplicht je baas overigens verder nergens toe)
Niks. Het gaat om harde cijfers, niet om een prognose.quote:Op zondag 9 april 2006 10:05 schreef komrad het volgende:
maar wat kan ik dan meer krijgen met een afgeronde TU opleiding? uitgaande van het feit dat ik 1 jaar werk nu
Dat is een groot verschil. Al kan je baas gewoon een intentieverklaring afgeven. Dan is er niets aan de hand als je een tijdelijk contract hebt.quote:Op zondag 9 april 2006 10:18 schreef komrad het volgende:
is er een groot verschil tussen een tijdelijk contract en een vaste aanstelling of maakt dat niet veel meer uit ?
Daar denken sommige mensen hier schijnbaar anders overquote:Op zondag 9 april 2006 10:54 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Niks. Het gaat om harde cijfers, niet om een prognose.
Ik snap niet waar dat vandaan komt. Uiteindelijk wordt de berekening toch gemaakt op basis van je salaris, niet op basis van je opleiding, CV of looks.quote:Op zondag 9 april 2006 10:55 schreef komrad het volgende:
[..]
Daar denken sommige mensen hier schijnbaar anders over
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |