Daar zijn veel mensen niet vies van.quote:Op zondag 5 maart 2006 20:20 schreef Arcee het volgende:
[..]
Okee, dan hou je alleen jezelf dus voor de gek.
Elke adviseur is afhankelijk van provisie en doet zaken met een beperkt aantal geldverstrekkers... Een echt objectieve adviseur bestaat dus niet.quote:Op zondag 5 maart 2006 20:20 schreef Arcee het volgende:
[..]
Iedere onafhankelijke hypotheekadviseur.
http://www.dehypotheker.nl Maar ja, of die zo onafhankelijk zijn.
Klopt helemaal.quote:Op zondag 5 maart 2006 20:21 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Daar zijn veel mensen niet vies van.
Neuh, maar de een is objectiever dan de ander. De kunst is er een te vinden.quote:Op zondag 5 maart 2006 20:22 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Elke adviseur is afhankelijk van provisie en doet zaken met een beperkt aantal geldverstrekkers... Een echt objectieve adviseur bestaat dus niet.
Dat klopt zeker. Objectiviteit is dan ook een illusie, wat belangrijker is, is een goed advies. Dat schort er ook nogal eens aan bij veel adviseurs.quote:Op zondag 5 maart 2006 20:25 schreef Arcee het volgende:
[..]
Neuh, maar de een is objectiever dan de ander. De kunst is er een te vinden.
was ik al bang voor hehequote:Op zondag 5 maart 2006 20:18 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Als je het niet erg vindt, sla ik deze vraag uiteraard over.
Hypotheekkeuzemodelquote:Op zondag 5 maart 2006 20:28 schreef komrad het volgende:
was ik al bang voor hehe
dan stel ik de vraag voor de postbank nogmaals> hoeveel echt verschillene hypotheekvormen zijn er. Annuiteiten, Spaar, Aandelen, combi aandelen en spaar
is er nog iets maar wat aardig kan uitpakken?
vanzelfsprekendquote:Op zondag 5 maart 2006 20:31 schreef Arcee het volgende:
[..]
Hypotheekkeuzemodel
Kun je gelijk kijken welke vorm het best bij jou past.
Uiteraard geheel objectief.
Ze zijn er overigens wel. Zelfstandig adviseurs die weten waar ze over praten (want de gemiddelde adviseur heeft géén EHA, niet dat dat altijd wat zegt, maar dat weer terzijde) én luisteren naar de klant.quote:Op zondag 5 maart 2006 20:26 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Dat klopt zeker. Objectiviteit is dan ook een illusie, wat belangrijker is, is een goed advies. Dat schort er ook nogal eens aan bij veel adviseurs.
quote:Op zondag 5 maart 2006 20:28 schreef komrad het volgende:
[..]
was ik al bang voor hehe
dan stel ik de vraag voor de postbank nogmaals> hoeveel echt verschillene hypotheekvormen zijn er. Annuiteiten, Spaar, Aandelen, combi aandelen en spaar
is er nog iets maar wat aardig kan uitpakken?
Niet elke adviseur krijgt provisie. (Meeste wel ja).quote:Op zondag 5 maart 2006 20:22 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Elke adviseur is afhankelijk van provisie en doet zaken met een beperkt aantal geldverstrekkers... Een echt objectieve adviseur bestaat dus niet.
Het is maar welke indeling je maakt.quote:Op zondag 5 maart 2006 17:59 schreef gelly het volgende:
[..]
Onzin. Geldschieters houden rekening met de aflossing die je moet doen voor je studieschuld. M'n huidige appartement heb ik kunnen kopen omdat de koop door 2 ex-studenten niet doorging. Die gingen er ook vanuit dat de bank hun studieschuld niet zou meerekenen in de hypotheekberekening.
waarom zouden die dat niet zijn?quote:Op zondag 5 maart 2006 20:20 schreef Arcee het volgende:
[..]
Iedere onafhankelijke hypotheekadviseur.
http://www.dehypotheker.nl Maar ja, of die zo onafhankelijk zijn.
1: Premiesquote:Op maandag 6 maart 2006 11:19 schreef megapauper het volgende:
Als je weet wat je wilt, heb je niet eens een adviseur nodig. Kwestie van de hypotheekvorm erbij pakken en een paar keer op je rekenmachientje slaan. Even googlen op een betrouwbare en goedkope aanbieder en je hebt hetzelfde resultaat als wat je van zo'n adviseur krijgt
En als je niet weet wat je wilt, moet je helemaal niet aan een hypotheek beginnen
Wat bedoel je met premies? Die kun je toch zelf uitrekenen adhv de door jouw gekozen hypotheekvorm.quote:Op maandag 6 maart 2006 11:36 schreef Five_Horizons het volgende:
1: Premies
2: Rentes? (kortingen/toeslagen, om maar iets te noemen)
3: Woonquotes?
quote:Op maandag 6 maart 2006 12:48 schreef megapauper het volgende:
[..]
Wat bedoel je met premies? Die kun je toch zelf uitrekenen adhv de door jouw gekozen hypotheekvorm.
quote:En de rentes zijn op Internet te vinden (niet 100% bijgewerkt, maar wel een indicatie waar je duur en goedkoop terecht kunt)
quote:Wat de woonquote betreft, dat is een kwestie van 2 getallen delen, ook niet zo lastig
En dat is weer in tegenspraak met wat je eerder aangaf. Waar je het wilt onderbrengen is voor veel mensen nog steeds afhankelijk van prijs.quote:Op maandag 6 maart 2006 13:07 schreef megapauper het volgende:
Dat zijn m.i dingen die je na kunt vragen bij de instantie waar jij graag je hypotheek onder wilt brengen.
quote:Ik geef toe dat adviseurs handig zijn omdat ze alle up to date info bij de hand hebben, maar bij het beroep "adviseur" zou ik eigenlijk verwachten dat ze je goede adviezen geven. Leuke vernieuwende informatie, die de klant voordeel oplevert. Dat hebben ze niet (behalve dan die laptop met de goedkoopste rentes en premies erin opgeslagen) Ik zou eigenlijk liever alleen met die laptop aan tafel zitten dan ook nog eens met een adviseur erbij.........of mis ik iets?
Hier heb je hem dus enkel nodig voor z'n laptop, niet voor adviesquote:Op maandag 6 maart 2006 13:10 schreef Five_Horizons het volgende:
En dat is weer in tegenspraak met wat je eerder aangaf. Waar je het wilt onderbrengen is voor veel mensen nog steeds afhankelijk van prijs.
dus hebt 2 soorten adviseurs? Groep A luistert niet en schotelt iets voor waar ze zelf het meeste aan ovehouden. En groep B luistert wel, voert netjes je wensen in en draait vervolgens wat varianten uit naar de wens van de klant. Klinkt leuk dat van groep B, maar ik zie de adviserende factor niet echt. Ze voeren slechts uit wat de klant aangeeft, het enige vernieuwende voor de klant is, is dat er exacte bedragen uit komen rollen..............of mis ik ietsquote:Op maandag 6 maart 2006 13:10 schreef Five_Horizons het volgende:
Eigenlijk beledig je me (en een zwik collega's) met deze opmerkingen. Er zijn er bij die niet kijken/luisteren naar de klant. Maar uiteindelijk ben je er toch ook zelf bij.
Klopt, maar je hebt hem dus wél nodig.quote:Op maandag 6 maart 2006 13:21 schreef megapauper het volgende:
[..]
Hier heb je hem dus enkel nodig voor z'n laptop, niet voor advies
quote:dus hebt 2 soorten adviseurs? Groep A luistert niet en schotelt iets voor waar ze zelf het meeste aan ovehouden. En groep B luistert wel, voert netjes je wensen in en draait vervolgens wat varianten uit naar de wens van de klant. Klinkt leuk dat van groep B, maar ik zie de adviserende factor niet echt. Ze voeren slechts uit wat de klant aangeeft, het enige vernieuwende voor de klant is, is dat er exacte bedragen uit komen rollen..............of mis ik iets
Ik denk dat het achterhalen wat de daadwerkelijke klantwens in veel gevallen ook een kunst is. Sommige mensen zijn zich nu eenmaal niet goed bewust v/d voor- en nadelen en bijbehorende risico's. Dan kun jij wel makkelijk zeggen "dan moet je geen hypotheek nemen", maar dat vind ik een zelfde soort dooddoener als: "wanneer je niet alles weet van computers, moet je er ook maar geen gebruik van maken". Dit terwijl je vaak nu eenmaal genoodzaakt bent tot het gebruik ervan.quote:Op maandag 6 maart 2006 13:21 schreef megapauper het volgende:
[..]
Hier heb je hem dus enkel nodig voor z'n laptop, niet voor advies
[..]
dus hebt 2 soorten adviseurs? Groep A luistert niet en schotelt iets voor waar ze zelf het meeste aan ovehouden. En groep B luistert wel, voert netjes je wensen in en draait vervolgens wat varianten uit naar de wens van de klant. Klinkt leuk dat van groep B, maar ik zie de adviserende factor niet echt. Ze voeren slechts uit wat de klant aangeeft, het enige vernieuwende voor de klant is, is dat er exacte bedragen uit komen rollen..............of mis ik iets
NHG hanteert andere woonquotes.quote:Op maandag 6 maart 2006 13:28 schreef Bloemkool het volgende:
Een adviseur van de Postbank heb ik dus over de vloer gehad.
En ik kon bij de Postbank een slordige 16k minder lenen als wat ik op de website van NHG als berekening krijg met dezelfde waardes.
Dan vraag ik me toch af waar de NHG website zijn berekenings gegevens vandaan haalt?
Als je er veel vanaf weet heb je 'n adviseur niet nodig, als je er wat minder vanaf weet kan het geen kwaad eerst zelf eens te rekenen en te bekijken wat je precies wilt. Dat vergemakkelijkt het gesprek met de adviseur.quote:Op maandag 6 maart 2006 11:36 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
1: Premies
2: Rentes? (kortingen/toeslagen, om maar iets te noemen)
3: Woonquotes?
Als ik jou was zou ik alvast aan jouw baas vragen of hij bereid is de intentieverklaring te ondertekenen, meer niet. De daadwerkelijke werkgevers & intentieverklaring kun je dan aanleveren wanneer de verstrekker erom vraagt.quote:Op maandag 27 maart 2006 12:34 schreef MaLo het volgende:
Een schopje omhoog. Vraagje: ik heb op dit moment nog geen vast contract (jaarcontract), mijn vriend wel. Moet ik vóór het aanvragen van hypotheekoffertes al een intentieverklaring vragen bij mijn werkgever of komt dat pas als je werkelijk een huis koopt?
Hoe lang is een intentieverklaring geldig (als er überhaupt iets van geldigheidsduur voor zoiets bestaat) ?
op het moment dat jij geen vast contract hebt, heb je in principe altijd een intentie verklaring nodig.quote:Op maandag 27 maart 2006 18:58 schreef MaLo het volgende:
Ik verwacht niet dat mijn inkomen hoog genoeg is om zonder intentieverklaring een hypotheek met daarin mijn inkomen meegenomen te krijgen.
Nee dats niet helemaal waar. Als d'r vriend wel een vast contract heeft, en hij 60% van de hoofdsom kan dragen, krijgen ze gewoon een volledige hypotheek, 125% van de executiewaarde.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 09:15 schreef avotar het volgende:
[..]
op het moment dat jij geen vast contract hebt, heb je in principe altijd een intentie verklaring nodig.
Tuurlijk.. daar hoor je me niet over.. maar volgens mij kon je uit de posts van TS opmaken dat dat niet het geval wasquote:Op dinsdag 28 maart 2006 11:58 schreef Nouk het volgende:
[..]
Nee dats niet helemaal waar. Als d'r vriend wel een vast contract heeft, en hij 60% van de hoofdsom kan dragen, krijgen ze gewoon een volledige hypotheek, 125% van de executiewaarde.
Dan is een intentieverklaring idd de betere optie.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 12:22 schreef avotar het volgende:
[..]
Tuurlijk.. daar hoor je me niet over.. maar volgens mij kon je uit de posts van TS opmaken dat dat niet het geval was![]()
Op een werkgeversverklaring staat juist die intentieverklaring. Het zijn niet twee verschillende formulieren.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 11:56 schreef Afwasborsteldetweede het volgende:
Je kunt beter een werkgeversverklaring (model van NHG) tekenen dan een intentieverklaring.
Dit ding dus:
http://www.homefinance.nl(...)rsverklaring2006.pdf
Dat ligt maar net aan de verstrekker.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 11:58 schreef Nouk het volgende:
[..]
Nee dats niet helemaal waar. Als d'r vriend wel een vast contract heeft, en hij 60% van de hoofdsom kan dragen, krijgen ze gewoon een volledige hypotheek, 125% van de executiewaarde.
Alleen heeft de werkgeversverklaring meer waarde dan een intentieverklaring.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 12:33 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Op een werkgeversverklaring staat juist die intentieverklaring. Het zijn niet twee verschillende formulieren.
[..]
Dat ligt maar net aan de verstrekker.
Is bij de Postbank iig wel zoquote:Op dinsdag 28 maart 2006 12:33 schreef Five_Horizons het volgende:
Dat ligt maar net aan de verstrekker.
Dat ben ik niet met je eens. In een werkgeversverklaring staat niets over wat er gaat gebeuren na de contractperiode. In een intentieverklaring kun je dat wel afleiden.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 12:40 schreef Afwasborsteldetweede het volgende:
[..]
Alleen heeft de werkgeversverklaring meer waarde dan een intentieverklaring.
Jij hoeft daar ook niet mee eens te zijn, zo lang hypotheekverstrekkers dat wel zijn, is het voldoende.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 15:48 schreef sanger het volgende:
[..]
Dat ben ik niet met je eens. In een werkgeversverklaring staat niets over wat er gaat gebeuren na de contractperiode. In een intentieverklaring kun je dat wel afleiden.
Dat hoef je mij niet te vertellenquote:
Nogmaals: dat is één en hetzelfde formulier.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 12:40 schreef Afwasborsteldetweede het volgende:
[..]
Alleen heeft de werkgeversverklaring meer waarde dan een intentieverklaring.
Sterker nog, al hebben beiden geen contract voor onbepaalde tijd EN geen intentieverklaring, dan nog verstrekken wij (Postbank).quote:Op dinsdag 28 maart 2006 11:58 schreef Nouk het volgende:
[..]
Waarom zou je uberhaupt proberen dit in waardes te gaan meten?quote:Op dinsdag 28 maart 2006 16:34 schreef Afwasborsteldetweede het volgende:
[..]
Jij hoeft daar ook niet mee eens te zijn, zo lang hypotheekverstrekkers dat wel zijn, is het voldoende.
Wat leuk. Heb ik je al vast eens ingeboektquote:Op dinsdag 28 maart 2006 17:09 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat hoef je mij niet te vertellen(ik werk er als hyp.adviseur)
[..]
Op welke afd werk je precies?quote:Op dinsdag 28 maart 2006 18:15 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Waarom zou je uberhaupt proberen dit in waardes te gaan meten?
quote:Op dinsdag 28 maart 2006 18:31 schreef Nouk het volgende:
[..]
Wat leuk. Heb ik je al vast eens ingeboekt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |