abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35751707
quote:
Op zondag 5 maart 2006 20:20 schreef Arcee het volgende:

[..]

Okee, dan hou je alleen jezelf dus voor de gek.
Daar zijn veel mensen niet vies van.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_35751725
quote:

[..]

Iedere onafhankelijke hypotheekadviseur.

http://www.dehypotheker.nl Maar ja, of die zo onafhankelijk zijn.
Elke adviseur is afhankelijk van provisie en doet zaken met een beperkt aantal geldverstrekkers... Een echt objectieve adviseur bestaat dus niet.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 5 maart 2006 @ 20:25:05 #203
862 Arcee
Look closer
pi_35751803
quote:
Op zondag 5 maart 2006 20:21 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Daar zijn veel mensen niet vies van.
Klopt helemaal.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 5 maart 2006 @ 20:25:43 #204
862 Arcee
Look closer
pi_35751823
quote:
Op zondag 5 maart 2006 20:22 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Elke adviseur is afhankelijk van provisie en doet zaken met een beperkt aantal geldverstrekkers... Een echt objectieve adviseur bestaat dus niet.
Neuh, maar de een is objectiever dan de ander. De kunst is er een te vinden.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_35751830
Er zijn zelfs geldverstrekkers die zich richten op deze groep mensen.
pi_35751857
quote:
Op zondag 5 maart 2006 20:25 schreef Arcee het volgende:

[..]

Neuh, maar de een is objectiever dan de ander. De kunst is er een te vinden.
Dat klopt zeker. Objectiviteit is dan ook een illusie, wat belangrijker is, is een goed advies. Dat schort er ook nogal eens aan bij veel adviseurs.
pi_35751899
quote:
Op zondag 5 maart 2006 20:18 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Als je het niet erg vindt, sla ik deze vraag uiteraard over.
was ik al bang voor hehe

dan stel ik de vraag voor de postbank nogmaals> hoeveel echt verschillene hypotheekvormen zijn er. Annuiteiten, Spaar, Aandelen, combi aandelen en spaar
is er nog iets maar wat aardig kan uitpakken?
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 5 maart 2006 @ 20:31:33 #208
862 Arcee
Look closer
pi_35752010
quote:
Op zondag 5 maart 2006 20:28 schreef komrad het volgende:
was ik al bang voor hehe

dan stel ik de vraag voor de postbank nogmaals> hoeveel echt verschillene hypotheekvormen zijn er. Annuiteiten, Spaar, Aandelen, combi aandelen en spaar
Hypotheekkeuzemodel

Kun je gelijk kijken welke vorm het best bij jou past.

Uiteraard geheel objectief.
pi_35752109
quote:
Op zondag 5 maart 2006 20:31 schreef Arcee het volgende:

[..]

Hypotheekkeuzemodel

Kun je gelijk kijken welke vorm het best bij jou past.

Uiteraard geheel objectief.
vanzelfsprekend
pi_35752585
quote:
Op zondag 5 maart 2006 20:26 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Dat klopt zeker. Objectiviteit is dan ook een illusie, wat belangrijker is, is een goed advies. Dat schort er ook nogal eens aan bij veel adviseurs.
Ze zijn er overigens wel. Zelfstandig adviseurs die weten waar ze over praten (want de gemiddelde adviseur heeft géén EHA, niet dat dat altijd wat zegt, maar dat weer terzijde) én luisteren naar de klant.
quote:
Op zondag 5 maart 2006 20:28 schreef komrad het volgende:

[..]

was ik al bang voor hehe

Weet je: er is van alles mogelijk, maar volgens mij is het niet zozeer ík die jou kan vertellen wat goed voor je is. Je zult zelf aan moeten geven wat je precies wilt.(in elk geval op de kortere termijn) Op basis daarvan is pas goed aan te geven wat qua hypotheekvorm aantrekkelijk is.

[ Bericht 2% gewijzigd door Five_Horizons op 05-03-2006 21:10:55 ]
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_35752911
ik weet helemaal nog niet of ik iets wil kopen, maar wil gewoon wat algemene info
  zondag 5 maart 2006 @ 21:08:46 #212
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_35753612
quote:
Op zondag 5 maart 2006 20:22 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Niet elke adviseur krijgt provisie. (Meeste wel ja).
Krekker is de bom!
  zondag 5 maart 2006 @ 21:20:10 #213
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_35754140
quote:
Op zondag 5 maart 2006 17:59 schreef gelly het volgende:

[..]

Onzin. Geldschieters houden rekening met de aflossing die je moet doen voor je studieschuld. M'n huidige appartement heb ik kunnen kopen omdat de koop door 2 ex-studenten niet doorging. Die gingen er ook vanuit dat de bank hun studieschuld niet zou meerekenen in de hypotheekberekening.
Het is maar welke indeling je maakt.

Wat ik altijd zeg om het overzichtelijk te houden:

We kennen drie varianten

- Alleen rente betalen (denk bijv. aan aflossingsvrij). Hier blijft je in beginsel dus met een openstaande schuld zitten.

- Rente plus aflossing waarmee je direct aflost op de schuldrest (denk aan annuiteiten, lineair) Hier wordt dus na elke betaling jouw schuldrest lager.

- Rente + kapitaal opbouw waarmee je aan het einde v/d looptijd jouw hypotheek volledig of ten dele aflost (denk aan spaar, beleggings, leven hyp). Hier blijft jouw schuldrest onder normale omstandigheden dus tot het einde v/d looptijd gelijk. Kan maximaal fiscaal voorbeel betekenen. En aan het einde v/d looptijd los je met het opgebouwde kapitaal jouw hypotheek volledig of ten dele af.

In feite zijn er puur technisch gezien maar 2 basisvormen, namelijk de traditionele vormen (annuiteiten & lineair) en de aflossingsvrije varianten. Een spaar-, beleggings- of levenhypotheek is in feite niks anders dan een aflossingsvrije hypotheek gekoppeld aan een spaar-, beleggings,- of levenpolis.

[ Bericht 6% gewijzigd door KreKkeR op 05-03-2006 21:26:08 ]
Krekker is de bom!
  maandag 6 maart 2006 @ 09:44:14 #214
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_35765649
quote:

[..]

Iedere onafhankelijke hypotheekadviseur.

http://www.dehypotheker.nl Maar ja, of die zo onafhankelijk zijn.
waarom zouden die dat niet zijn?
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_35766371
quote:
Op maandag 6 maart 2006 09:44 schreef avotar het volgende:

[..]

waarom zouden die dat niet zijn?
  maandag 6 maart 2006 @ 11:19:17 #216
143105 megapauper
cq. superheld
pi_35767694
Als je weet wat je wilt, heb je niet eens een adviseur nodig. Kwestie van de hypotheekvorm erbij pakken en een paar keer op je rekenmachientje slaan. Even googlen op een betrouwbare en goedkope aanbieder en je hebt hetzelfde resultaat als wat je van zo'n adviseur krijgt

En als je niet weet wat je wilt, moet je helemaal niet aan een hypotheek beginnen
pi_35768278
quote:
Op maandag 6 maart 2006 11:19 schreef megapauper het volgende:
Als je weet wat je wilt, heb je niet eens een adviseur nodig. Kwestie van de hypotheekvorm erbij pakken en een paar keer op je rekenmachientje slaan. Even googlen op een betrouwbare en goedkope aanbieder en je hebt hetzelfde resultaat als wat je van zo'n adviseur krijgt

En als je niet weet wat je wilt, moet je helemaal niet aan een hypotheek beginnen
1: Premies
2: Rentes? (kortingen/toeslagen, om maar iets te noemen)
3: Woonquotes?
  maandag 6 maart 2006 @ 12:48:12 #218
143105 megapauper
cq. superheld
pi_35770698
quote:
Op maandag 6 maart 2006 11:36 schreef Five_Horizons het volgende:

Wat bedoel je met premies? Die kun je toch zelf uitrekenen adhv de door jouw gekozen hypotheekvorm.
En de rentes zijn op Internet te vinden (niet 100% bijgewerkt, maar wel een indicatie waar je duur en goedkoop terecht kunt)
Wat de woonquote betreft, dat is een kwestie van 2 getallen delen, ook niet zo lastig
pi_35770855
quote:
Op maandag 6 maart 2006 12:48 schreef megapauper het volgende:

[..]

Wat bedoel je met premies? Die kun je toch zelf uitrekenen adhv de door jouw gekozen hypotheekvorm.

Nee, die kun je niet zelf uitrekenen. (risicopremies, om maar iets te noemen)
quote:
En de rentes zijn op Internet te vinden (niet 100% bijgewerkt, maar wel een indicatie waar je duur en goedkoop terecht kunt)

Mwoa: ik kan je melden dat de rentes op internet een redelijke wassen neus zijn, omdat je te maken hebt met mogelijke kortingen en opslagen. Dat kan zo een half procent schelen.(en dat is geen indicatie meer)
quote:
Wat de woonquote betreft, dat is een kwestie van 2 getallen delen, ook niet zo lastig

Je weet niet welke woonquotes een maatschappij hanteert. Daarnaast snapt de gemiddelde consument niet wat dan inhoudt.

[/quote]
  maandag 6 maart 2006 @ 13:07:37 #220
143105 megapauper
cq. superheld
pi_35771369
Dat zijn m.i dingen die je na kunt vragen bij de instantie waar jij graag je hypotheek onder wilt brengen. Ik vind trouwens dat wanneer je bij verstrekker A niet terecht kunt en bij B wel omdat zij een soepelre woonquote hanteren, je helemaal verkeerd bezig bent. Als adviseur zou je dan moeten zeggen : "Niet doen, je financiert boven je kunnen". Maar dat doen adviseurs 9 van de 10 keer niet (denk ik)

Ik geef toe dat adviseurs handig zijn omdat ze alle up to date info bij de hand hebben, maar bij het beroep "adviseur" zou ik eigenlijk verwachten dat ze je goede adviezen geven. Leuke vernieuwende informatie, die de klant voordeel oplevert. Dat hebben ze niet (behalve dan die laptop met de goedkoopste rentes en premies erin opgeslagen) Ik zou eigenlijk liever alleen met die laptop aan tafel zitten dan ook nog eens met een adviseur erbij.........of mis ik iets?
pi_35771460
quote:
Op maandag 6 maart 2006 13:07 schreef megapauper het volgende:
Dat zijn m.i dingen die je na kunt vragen bij de instantie waar jij graag je hypotheek onder wilt brengen.
En dat is weer in tegenspraak met wat je eerder aangaf. Waar je het wilt onderbrengen is voor veel mensen nog steeds afhankelijk van prijs.
quote:
Ik geef toe dat adviseurs handig zijn omdat ze alle up to date info bij de hand hebben, maar bij het beroep "adviseur" zou ik eigenlijk verwachten dat ze je goede adviezen geven. Leuke vernieuwende informatie, die de klant voordeel oplevert. Dat hebben ze niet (behalve dan die laptop met de goedkoopste rentes en premies erin opgeslagen) Ik zou eigenlijk liever alleen met die laptop aan tafel zitten dan ook nog eens met een adviseur erbij.........of mis ik iets?

Eigenlijk beledig je me (en een zwik collega's) met deze opmerkingen. Er zijn er bij die niet kijken/luisteren naar de klant. Maar uiteindelijk ben je er toch ook zelf bij.
  maandag 6 maart 2006 @ 13:21:42 #222
143105 megapauper
cq. superheld
pi_35771837
quote:
Op maandag 6 maart 2006 13:10 schreef Five_Horizons het volgende:

En dat is weer in tegenspraak met wat je eerder aangaf. Waar je het wilt onderbrengen is voor veel mensen nog steeds afhankelijk van prijs.
Hier heb je hem dus enkel nodig voor z'n laptop, niet voor advies
quote:
Op maandag 6 maart 2006 13:10 schreef Five_Horizons het volgende:

Eigenlijk beledig je me (en een zwik collega's) met deze opmerkingen. Er zijn er bij die niet kijken/luisteren naar de klant. Maar uiteindelijk ben je er toch ook zelf bij.
dus hebt 2 soorten adviseurs? Groep A luistert niet en schotelt iets voor waar ze zelf het meeste aan ovehouden. En groep B luistert wel, voert netjes je wensen in en draait vervolgens wat varianten uit naar de wens van de klant. Klinkt leuk dat van groep B, maar ik zie de adviserende factor niet echt. Ze voeren slechts uit wat de klant aangeeft, het enige vernieuwende voor de klant is, is dat er exacte bedragen uit komen rollen..............of mis ik iets
pi_35772014
quote:
Op maandag 6 maart 2006 13:21 schreef megapauper het volgende:

[..]

Klopt, maar je hebt hem dus wél nodig.
quote:
dus hebt 2 soorten adviseurs? Groep A luistert niet en schotelt iets voor waar ze zelf het meeste aan ovehouden. En groep B luistert wel, voert netjes je wensen in en draait vervolgens wat varianten uit naar de wens van de klant. Klinkt leuk dat van groep B, maar ik zie de adviserende factor niet echt. Ze voeren slechts uit wat de klant aangeeft, het enige vernieuwende voor de klant is, is dat er exacte bedragen uit komen rollen..............of mis ik iets

Consumenten weten simpelweg niet genoeg van hypotheken en alle fiscale (on-)mogelijkheden om er zelf mee aan de gang te gaan. Wensen van klanten zouden bijvoorbeeld fiscaal nadelig kunnen zijn (en dat weten ze dan niet).
Daarnaast zeg je het zelf al: de klant geeft zijn wensen aan (en mogelijkheden) en op basis daarvan ga je dus een advies maken. Wat dat betreft zijn er meerdere wegen die naar Rome leiden en daar is het advies van een (goede) adviseur wat mij betreft gewoon nodig.

Ik kan zo een vraag of 10 opsommen die ik aan klanten stel, waarop men niet/nauwelijks een antwoord heeft, omdat ze er te weinig van weten. Da's niet erg, ieder zijn vak immers, maar onderschat het niet.
pi_35772022
Een adviseur van de Postbank heb ik dus over de vloer gehad.
En ik kon bij de Postbank een slordige 16k minder lenen als wat ik op de website van NHG als berekening krijg met dezelfde waardes.
Dan vraag ik me toch af waar de NHG website zijn berekenings gegevens vandaan haalt?
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
  maandag 6 maart 2006 @ 13:35:41 #225
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_35772220
quote:
Op maandag 6 maart 2006 13:21 schreef megapauper het volgende:

[..]

[..]

Ik denk dat het achterhalen wat de daadwerkelijke klantwens in veel gevallen ook een kunst is. Sommige mensen zijn zich nu eenmaal niet goed bewust v/d voor- en nadelen en bijbehorende risico's. Dan kun jij wel makkelijk zeggen "dan moet je geen hypotheek nemen", maar dat vind ik een zelfde soort dooddoener als: "wanneer je niet alles weet van computers, moet je er ook maar geen gebruik van maken". Dit terwijl je vaak nu eenmaal genoodzaakt bent tot het gebruik ervan.

Niet iedereen zou een adviseur nodig hebben, net zoals niet iedereen een financieel adviseur of belastingadviseur nodig heeft. (Even los van het feit dat je als klant niet met elke verstrekker direct zaken kan doen).

Daarnaast suggereer je dat de uitkomst van de klantwens een simpele uitdraai is, na een druk op de knop. Dit hangt echter totaal v/d constructie af. Vaak is het een kwestie van passen en meten: welke verdeling is de meest wenselijke, wat is haalbaar op het inkomen, wat zijn de eventuele fiscale gevolgen waar op gelet moet worden.
Krekker is de bom!
  maandag 6 maart 2006 @ 13:37:24 #226
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_35772261
quote:
Op maandag 6 maart 2006 13:28 schreef Bloemkool het volgende:
Een adviseur van de Postbank heb ik dus over de vloer gehad.
En ik kon bij de Postbank een slordige 16k minder lenen als wat ik op de website van NHG als berekening krijg met dezelfde waardes.
Dan vraag ik me toch af waar de NHG website zijn berekenings gegevens vandaan haalt?
NHG hanteert andere woonquotes.

Daarnaaast hangt het exacte bedrag dat je kan lenen, los v/d woonquotes, ook af van de manier waarop wordt gerekend: toets je 6% annuitair, reken je op werkelijke lasten tegen werkelijke rente (wat bij Postbank alleen mogelijk is bij bepaalde typen inkomen en vanaf bepaalde rentevaste periodes).
Krekker is de bom!
pi_35782665
quote:
Op maandag 6 maart 2006 11:36 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Als je er veel vanaf weet heb je 'n adviseur niet nodig, als je er wat minder vanaf weet kan het geen kwaad eerst zelf eens te rekenen en te bekijken wat je precies wilt. Dat vergemakkelijkt het gesprek met de adviseur.
pi_35871221
Ik had een keer een adviseur. Die wilde ons een "rendementshypotheek" verkopen. Min of meer beleggen dus. We konden toen onvoldoende lenen op basis van zijn berekening met een rendement van X%. Toen kwam ie een week later met een berekening met rendement Y% en we konden wel genoeg lenen. Hoe creatief wil je zijn.
Heb van iemand anders gehoord bij de Rbank die kon kiezen uit 5 enveloppen. In iedere envelop zat een korting van 0,1-0,5%. Hij wilde echter 0,5% en niet kiezen....
I don't know what's gonna happen but I'm gonna get my kicks before the whole shithouse blows up in flames! All right!
  maandag 27 maart 2006 @ 12:34:58 #229
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_36401231
Een schopje omhoog . Vraagje: ik heb op dit moment nog geen vast contract (jaarcontract), mijn vriend wel. Moet ik vóór het aanvragen van hypotheekoffertes al een intentieverklaring vragen bij mijn werkgever of komt dat pas als je werkelijk een huis koopt?
Hoe lang is een intentieverklaring geldig (als er überhaupt iets van geldigheidsduur voor zoiets bestaat ) ?
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_36401424
Intentieverklaring is geldig tot het moment waarop het voorval wijzigt. Dus tot op het moment dat jouw werkgever niet meer met je verder wil, jouw contract afloopt en niet wordt verlengd of je contract is verlengd.

De daadwerkelijke koop vindt plaats bij de notaris, dan moet je alle papieren al op orde hebben want alle ontbindende voorwaarden zijn dan al verlopen, wat inhoudt dat het je geld kost als je de boel niet op orde hebt.
  maandag 27 maart 2006 @ 18:53:05 #231
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_36412309
quote:
Op maandag 27 maart 2006 12:34 schreef MaLo het volgende:
Een schopje omhoog . Vraagje: ik heb op dit moment nog geen vast contract (jaarcontract), mijn vriend wel. Moet ik vóór het aanvragen van hypotheekoffertes al een intentieverklaring vragen bij mijn werkgever of komt dat pas als je werkelijk een huis koopt?
Hoe lang is een intentieverklaring geldig (als er überhaupt iets van geldigheidsduur voor zoiets bestaat ) ?
Als ik jou was zou ik alvast aan jouw baas vragen of hij bereid is de intentieverklaring te ondertekenen, meer niet. De daadwerkelijke werkgevers & intentieverklaring kun je dan aanleveren wanneer de verstrekker erom vraagt.

En wellicht is jouw inkomen hoog genoeg zodat de verstrekker ook zonder intentieverklaring genoeg wil verstrekken.

Daarnaast zijn bij Postbank de meeste zekerheidsstukken 3 maanden geldig. Ook is bij ons de intentieverklaring onderdeel van ons standaard werkgeversverklaringsformulier. Uiteraard mag je ook een standaard formulier van je werkgever gebruiken, maar dan heb je wel enige kans dat niet alle gegevens die wij nodig hebben daarop staan en wij de werkgeversverklaring afkeuren.
Krekker is de bom!
  maandag 27 maart 2006 @ 18:58:42 #232
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_36412488
Cherrymoon & Krekker, bedankt voor de info, daar heb ik wat aan .

Ik verwacht niet dat mijn inkomen hoog genoeg is om zonder intentieverklaring een hypotheek met daarin mijn inkomen meegenomen te krijgen. Ik werk 3 dagen in de week en krijg 1100 bruto daarvoor. Mijn vriend heeft wel een vast inkomen, 2000 bruto.

Ik ga dus gewoon volgende week aan mijn baas vragen of ze een intentieverklaring willen ondertekenen als dat nodig is en dan offertes aanvragen. Volgende week is mijn proeftijd afgelopen. En om eerlijk te zijn kunnen we bijna niet meer wachten om weg te gaan uit de flat waar we nu wonen.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  dinsdag 28 maart 2006 @ 09:15:16 #233
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_36425764
quote:
Op maandag 27 maart 2006 18:58 schreef MaLo het volgende:

Ik verwacht niet dat mijn inkomen hoog genoeg is om zonder intentieverklaring een hypotheek met daarin mijn inkomen meegenomen te krijgen.
op het moment dat jij geen vast contract hebt, heb je in principe altijd een intentie verklaring nodig.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  dinsdag 28 maart 2006 @ 11:56:56 #234
144436 Afwasborsteldetweede
Voor universeel gebruik
pi_36429488
Je kunt beter een werkgeversverklaring (model van NHG) tekenen dan een intentieverklaring.

Dit ding dus:
http://www.homefinance.nl(...)rsverklaring2006.pdf
Afwasborstel? 'Zie je wel dat zo'n titel werkt!
pi_36429541
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 09:15 schreef avotar het volgende:

[..]

op het moment dat jij geen vast contract hebt, heb je in principe altijd een intentie verklaring nodig.
Nee dats niet helemaal waar. Als d'r vriend wel een vast contract heeft, en hij 60% van de hoofdsom kan dragen, krijgen ze gewoon een volledige hypotheek, 125% van de executiewaarde.
  dinsdag 28 maart 2006 @ 12:22:53 #236
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_36430171
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 11:58 schreef Nouk het volgende:

[..]

Nee dats niet helemaal waar. Als d'r vriend wel een vast contract heeft, en hij 60% van de hoofdsom kan dragen, krijgen ze gewoon een volledige hypotheek, 125% van de executiewaarde.
Tuurlijk.. daar hoor je me niet over.. maar volgens mij kon je uit de posts van TS opmaken dat dat niet het geval was
pi_36430252
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 12:22 schreef avotar het volgende:

[..]

Tuurlijk.. daar hoor je me niet over.. maar volgens mij kon je uit de posts van TS opmaken dat dat niet het geval was
Dan is een intentieverklaring idd de betere optie.
  dinsdag 28 maart 2006 @ 12:30:24 #238
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_36430389
Nou... ik denk wél dat mijn vriend 60% van de hoofdsom kan dragen. Hij verdient 2000 bruto per maand, ik 1100.
Iedereen wederom bedankt voor de info!
pi_36430481
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 11:56 schreef Afwasborsteldetweede het volgende:
Je kunt beter een werkgeversverklaring (model van NHG) tekenen dan een intentieverklaring.

Dit ding dus:
http://www.homefinance.nl(...)rsverklaring2006.pdf
Op een werkgeversverklaring staat juist die intentieverklaring. Het zijn niet twee verschillende formulieren.
quote:

[..]

Dat ligt maar net aan de verstrekker.
  dinsdag 28 maart 2006 @ 12:40:04 #240
Voor universeel gebruik
pi_36430626
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 12:33 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Op een werkgeversverklaring staat juist die intentieverklaring. Het zijn niet twee verschillende formulieren.
[..]

Alleen heeft de werkgeversverklaring meer waarde dan een intentieverklaring.
pi_36431241
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 12:33 schreef Five_Horizons het volgende:

Is bij de Postbank iig wel zo .
  dinsdag 28 maart 2006 @ 15:48:30 #242
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_36436251
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 12:40 schreef Afwasborsteldetweede het volgende:

[..]

Dat ben ik niet met je eens. In een werkgeversverklaring staat niets over wat er gaat gebeuren na de contractperiode. In een intentieverklaring kun je dat wel afleiden.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 28 maart 2006 @ 16:34:00 #243
Voor universeel gebruik
pi_36437852
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 15:48 schreef sanger het volgende:

[..]

Dat ben ik niet met je eens. In een werkgeversverklaring staat niets over wat er gaat gebeuren na de contractperiode. In een intentieverklaring kun je dat wel afleiden.
Jij hoeft daar ook niet mee eens te zijn, zo lang hypotheekverstrekkers dat wel zijn, is het voldoende.
pi_36438908
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 13:06 schreef Nouk het volgende:

[..]

Is bij de Postbank iig wel zo .
Dat hoef je mij niet te vertellen (ik werk er als hyp.adviseur)
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 12:40 schreef Afwasborsteldetweede het volgende:

[..]

Nogmaals: dat is één en hetzelfde formulier.
Op de werkgeversverklaring staat een stukje m.b.t. de intentie om wel/niet door te gaan. Hij heeft dus niet meer/minder waarde. Hij staat op hetzelfde formulier.

Een tijdelijk contract waarbij men de werkgeversverklaring heeft ingevuld en heeft aangegeven dat men niet de intentie wil/kan afgeven om door te gaan, heeft minder waarde dan één waarbij dat wél is ingevuld.
(zie ook je eigen gebruikte link: "Verklaring voortzetting dienstverband (indien van toepassing)" )

[ Bericht 5% gewijzigd door Five_Horizons op 28-03-2006 17:19:37 ]
  dinsdag 28 maart 2006 @ 17:44:44 #245
Voor universeel gebruik
pi_36439975

[ Bericht 100% gewijzigd door Afwasborsteldetweede op 28-03-2006 17:46:40 ]
  dinsdag 28 maart 2006 @ 18:10:19 #246
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_36440703
quote:

[..]

Sterker nog, al hebben beiden geen contract voor onbepaalde tijd EN geen intentieverklaring, dan nog verstrekken wij (Postbank).

We verstrekken alleen wat minder, namelijk max 100% executiewaarde en we toetsen annuitair (zeg maar een strengere toetsing waar met zwaardere maandlasten wordt gerekend, waardoor relatief minder kan worden verstrekt op een zelfde inkomen).
Krekker is de bom!
  dinsdag 28 maart 2006 @ 18:15:53 #247
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_36440839
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 16:34 schreef Afwasborsteldetweede het volgende:

[..]

Jij hoeft daar ook niet mee eens te zijn, zo lang hypotheekverstrekkers dat wel zijn, is het voldoende.
Waarom zou je uberhaupt proberen dit in waardes te gaan meten?
Krekker is de bom!
pi_36441257
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 17:09 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dat hoef je mij niet te vertellen (ik werk er als hyp.adviseur)
[..]
Wat leuk. Heb ik je al vast eens ingeboekt .

[ Bericht 4% gewijzigd door Nouk op 28-03-2006 22:45:09 ]
pi_36449100
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 18:15 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Waarom zou je uberhaupt proberen dit in waardes te gaan meten?
Op welke afd werk je precies? . Ik kan niet reageren in je fb..
pi_36449394
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 18:31 schreef Nouk het volgende:

[..]

Wat leuk. Heb ik je al vast eens ingeboekt .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')