Dat is wel uiterst zachte informatie. In principe draait het om een keiharde berekening... daar hoort dat allemaal niet bij. Als jou inkomen te laag is voor hypotheek x dan kun je met 100 diploma's aankomen... maakt niet uit.quote:Op donderdag 23 februari 2006 21:39 schreef Aventura het volgende:
Klopt, en ze kijken ook naar je opleidingsniveau en verwachte salarisontwikkeling.
Nou, ik denk dat de trend aan het veranderen is. Denk maar aan iemand die zijn P heeft gehaald, die kan opeens meer lenen bij de bank. Iemand die op de universiteit zit kan bijvoorbeeld ook meer lenen dan iemand die MBO doet. Banken realiseren tegenwoordig dat het toekomstperspectief iets uit kan maken. Aan de andere kant kan je nog zoveel verdienen als je wilt, maar als je bedrijf/sector bijna instort, dan denk ik niet dat banken zo makkelijk een hypotheek gaan vertrekken.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 19:16 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Dat is wel uiterst zachte informatie. In principe draait het om een keiharde berekening... daar hoort dat allemaal niet bij. Als jou inkomen te laag is voor hypotheek x dan kun je met 100 diploma's aankomen... maakt niet uit.
Tsja... ik zou persoonlijk geen lening met een looptijd van 40 jaar verstrekken op basis van een papier dat inhoudt dat iemand in de toekomst misschien wel goed gaat verdienen. Ik zou er ook niet op rekenen dat een bank denkt we doen eens lekker gek.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 19:36 schreef Phoenixjuh het volgende:
[..]
Nou, ik denk dat de trend aan het veranderen is. Denk maar aan iemand die zijn P heeft gehaald, die kan opeens meer lenen bij de bank. Iemand die op de universiteit zit kan bijvoorbeeld ook meer lenen dan iemand die MBO doet. Banken realiseren tegenwoordig dat het toekomstperspectief iets uit kan maken. Aan de andere kant kan je nog zoveel verdienen als je wilt, maar als je bedrijf/sector bijna instort, dan denk ik niet dat banken zo makkelijk een hypotheek gaan vertrekken.
Dat is niet waar. Er zijn verstrekkers die op basis van diploma's een hogere hypotheek kunnen verstrekken.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 19:16 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Dat is wel uiterst zachte informatie. In principe draait het om een keiharde berekening... daar hoort dat allemaal niet bij. Als jou inkomen te laag is voor hypotheek x dan kun je met 100 diploma's aankomen... maakt niet uit.
Niet op basis van een papiertje nee, maar als je WO hebt gedaan, en een baan hebt met zoveel toekomstperspectief, dan is het zo gek niet.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 19:38 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Tsja... ik zou persoonlijk geen lening met een looptijd van 40 jaar verstrekken op basis van een papier dat inhoudt dat iemand in de toekomst misschien wel goed gaat verdienen. Ik zou er ook niet op rekenen dat een bank denkt we doen eens lekker gek.
Wat voor verstrekkers moet ik dan aan denken? En is die hypotheek dan ook hoger dan dan de max die je krijgt bij een andere verstrekker die niets moet weten van diploma's?quote:Op dinsdag 28 februari 2006 19:47 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat is niet waar. Er zijn verstrekkers die op basis van diploma's een hogere hypotheek kunnen verstrekken.
Mijn werkgever, om er maar 1 te noemen: Postbank.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 19:58 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Wat voor verstrekkers moet ik dan aan denken? En is die hypotheek dan ook hoger dan dan de max die je krijgt bij een andere verstrekker die niets moet weten van diploma's?
Kijk, elk bank gaat anders om met risico's. De ene bank neemt meer risico's dan een ander bank. Banken die niks willen weten over diploma's zijn slechte banken. Het is een belangrijke factor, en als je dat niet meeneemt in je risicobeoordeling, dan doe je het als bank iets verkeerds.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 19:58 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Wat voor verstrekkers moet ik dan aan denken? En is die hypotheek dan ook hoger dan dan de max die je krijgt bij een andere verstrekker die niets moet weten van diploma's?
Wij hebben er zelfs een complete hypotheek omheen gebouwd.(startershypotheek)quote:Op dinsdag 28 februari 2006 20:01 schreef Phoenixjuh het volgende:
[..]
Kijk, elk bank gaat anders om met risico's. De ene bank neemt meer risico's dan een ander bank. Banken die niks willen weten over diploma's zijn slechte banken. Het is een belangrijke factor, en als je dat niet meeneemt in je risicobeoordeling, dan doe je het als bank iets verkeerds.
Wat een lulkoek... dan doe je niets verkeerds maar dan speel je op zeker. Een diploma is geen keiharde garantie voor inkomen x.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 20:01 schreef Phoenixjuh het volgende:
[..]
Kijk, elk bank gaat anders om met risico's. De ene bank neemt meer risico's dan een ander bank. Banken die niks willen weten over diploma's zijn slechte banken. Het is een belangrijke factor, en als je dat niet meeneemt in je risicobeoordeling, dan doe je het als bank iets verkeerds.
Je hebt je zelf al tegen gesproken, geen keiharde garantie. Dat je nu een contract hebt van onbepaalde tijd met een salaris van 1 miljoen per jaar, is ook geen keiharde garantie, maar de kans dat je het terug kan betalen is wel hoger. Dit heeft risicomanagement, waar ik o.a. in heb gestudeerd, en waar alle banken aan doen. Enig idee wat de triple A status van de Rabobank betekend?quote:Op dinsdag 28 februari 2006 20:06 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Wat een lulkoek... dan doe je niets verkeerds maar dan speel je op zeker. Een diploma is geen keiharde garantie voor inkomen x.
Het is fijn als de bank dat wel doet allemaal, maar roepen dat de bank anders iets verkeerds doet is wel erg kort door de bocht.
En dat is dus niet waar.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 20:11 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
1 goede stap is in ieder geval gemaakt. Tophypotheken worden verboden na de zomer. Dit betekent dat er nooit meer geleend mag worden dan de executiewaarde van het huis. UItestekende zaak!
Hé, niet vloeken in dit topicquote:
Ja ik moet op m'n woorden passen. Maar wat je hebt zul je denk ik minder snel kwijtraken dan andersom.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 20:10 schreef Phoenixjuh het volgende:
[..]
Je hebt je zelf al tegen gesproken, geen keiharde garantie. Dat je nu een contract hebt van onbepaalde tijd met een salaris van 1 miljoen per jaar, is ook geen keiharde garantie, maar de kans dat je het terug kan betalen is wel hoger. Dit heeft risicomanagement, waar ik o.a. in heb gestudeerd, en waar alle banken aan doen. Enig idee wat de triple A status van de Rabobank betekend?
Sorryquote:Op dinsdag 28 februari 2006 20:13 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Hé, niet vloeken in dit topic![]()
...
Lijkt me erg sterk... dan mag je dus nooit genoeg lenen om je huis te financieren.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 20:14 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
@five_horizons, in het acht uur journaal zei men letterlijk dat men vanaf de zomer niet méér mag lenen dan de executiewaarde van het huis.
jawel, want je kan gewoon het bedrag van de executiewaarde lenen, de rest moet je eerst bij elkaar sparen.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 20:15 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Lijkt me erg sterk... dan mag je dus nooit genoeg lenen om je huis te financieren.
Jenee, je kunt dan dus niet genoeg lenen om je huis te financieren. En 20-40 duizend euro spaar je niet zo effe bij elkaar. En zulke verschillen moet je wel aan denken.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 20:18 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
jawel, want je kan gewoon het bedrag van de executiewaarde lenen, de rest moet je eerst bij elkaar sparen.
Ik heb het ook gezien, maar dat was dan ook in tegenspraak met het persbericht van de Nederlandse Vereniging van Banken. (daar staat exact wat ik al schreef): http://www.nvb.nl/scrivo/asset.php?id=16507quote:Op dinsdag 28 februari 2006 20:22 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
dan kun je ook eerst huren en zuinig leven om genoeg geld bij elkaar te sparen. dan kun je later naar een koophuis. Het maakt huren weer wat aantrekkelijker.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |