abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35419580
Ik heb nu Bittorrent gedownload, en ik heb een poort in de router open gezet zodat ik geen NAT errors krijg. Maaaar.... ik download maar met 25 kb/s, terwijl ik overal verhalen hoor dat bittorrent zo snel gaat! Aan de internetverbinding ligt het in ieder geval niet, die is gewoon snel (breedband). Wat moet ik doen?
pi_35419821
bittorrent gaat niet altijd snel
newsleechen gaat altijd snel
pi_35419893
Hoeveel leechers/seeds zijn er op je torrent? En hoeveel geduld heb je gehad? Het duurt gewoon even voor hij snelheid gaat opbouwen en je moet ook geluk hebben dat er genoeg snelle seeders zijn. En dan nog is een torrent met +1000 seeds / +10duizends leechers weer erg traag omdat iedereen aan het download is.
-
pi_35419895
Bittorent gaan soms snel, maar ook soms langzaam. Ligt er een beetje aan wat je download en of er veel seeds zijn.
Mark Meisner Motografie! MarkMeisner.com
pi_35420195
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 20:47 schreef splendor het volgende:
Hoeveel leechers/seeds zijn er op je torrent? En hoeveel geduld heb je gehad? Het duurt gewoon even voor hij snelheid gaat opbouwen en je moet ook geluk hebben dat er genoeg snelle seeders zijn. En dan nog is een torrent met +1000 seeds / +10duizends leechers weer erg traag omdat iedereen aan het download is.

Ik heb 'm zeker lang genoeg snelheid laten opbouwen want hij heeft de hele nacht aangestaan... Ik weet niet hoeveel seeds/leechers er waren maar was er niet zo iets dat je poort 6881 tm nog iets open moet zetten in je router of firewall?
pi_35420245
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 20:45 schreef reactiefractie het volgende:
Newsleechen?
pi_35420262
Welke poort heb je ingesteld in je bittorrent client? Dan moet je die namelijk gewoon forwarden. O ja, als je chello hebt kan je normaal downloaden met bittorrent wel vergeten. Gelukkig geen eigen ervaring, maar er is wel een enorm topic over op tweakers.
pi_35420285
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 20:54 schreef EricG het volgende:

[..]

Newsleechen?
http://www.binaries4all.nl/
pi_35420434
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 20:54 schreef thedude0 het volgende:
Welke poort heb je ingesteld in je bittorrent client? Dan moet je die namelijk gewoon forwarden. O ja, als je chello hebt kan je normaal downloaden met bittorrent wel vergeten. Gelukkig geen eigen ervaring, maar er is wel een enorm topic over op tweakers.
Forwarden heb ik gedaan, en ik heb @Home. Ik zal nog iets proberen te downloaden, kijken of -ie dan wel snel gaat. In ieder geval bedankt voor alle hulp
pi_35420504
torrents zijn bij mij ook troep...

s'morgens files met 1500 uppers openzetten, dan nog s'avonds 0.0 kb gedownload
Bij tijd en wijle aanwezig...
pi_35420557
Torrents zijn alleen snel als je het geluk hebt dat er een paar peers met 200 kbs naar je uploaden. Aangezien dat bijna nooit gebeurd ben je qua snelheid beter af met usenet.
pi_35420622
-EDIT-heeft meestal snelle downloads, als het daar niet snel gaat dan is er iets mis

De eerste -EDIT-gaat al met 313 kBps door de bocht en stijgt nog steeds.

[ Bericht 29% gewijzigd door Marty26 op 23-02-2006 21:49:14 (geen urls van torrent meuk. aub.) ]
pi_35420686
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 20:45 schreef reactiefractie het volgende:
nieuwsgroepen
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_35420687
Torrents zijn niet zo snel hoor. Ik ben meestal al bij als het rond de 25kb/s zit. Vroeger was het misschien snel, de laatste tijd zijn dit hele normale snelheden voor BitTorrent.
pi_35421062
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 21:06 schreef ChRoNiC het volgende:
Torrents zijn niet zo snel hoor. Ik ben meestal al bij als het rond de 25kb/s zit. Vroeger was het misschien snel, de laatste tijd zijn dit hele normale snelheden voor BitTorrent.
Bij mij komen ze toch meestal rap binnen, zowel bij public trackers en privat, ja als je de eerste downloader bent van de net geuploade torrent ben je afhankelijk v/d uploader.
pi_35421163
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 21:15 schreef perezoso het volgende:

[..]

Bij mij komen ze toch meestal rap binnen, zowel bij public trackers en privat, ja als je de eerste downloader bent van de net geuploade torrent ben je afhankelijk v/d uploader.
Bij mij gaan ze bijna nooit snel. Vooral niet via die met veel te veel leechers gevulde publieke trackers, damn snel man 50 kbs! !
Geef mij maar usenet, even een paar groepen headeren en je hebt weer genoeg te downloaden
pi_35421469
Vreemd, doe je iets niet goed lijkt mij, 50 is idd niet snel, als je de uploadsnelheid helemaal openzet kakt de download snelheid in maar dat wist je denk ik wel, ik haal meestal mijn maximum, ik mag per maand 10 gb van newsservers leechen maar ik laat t links liggen, heb 't niet nodig.
pi_35421526
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 21:18 schreef thedude0 het volgende:

[..]

Bij mij gaan ze bijna nooit snel. Vooral niet via die met veel te veel leechers gevulde publieke trackers, damn snel man 50 kbs! !
Geef mij maar usenet, even een paar groepen headeren en je hebt weer genoeg te downloaden
BIj mij over het algemeen ook niet inderdaad.

usenet vind ik ook niet fijn..
pi_35421576
nieuwsgroepen vind ik ook troep, volgens mij staat er nix fatsoenlijks op nova.planet.nl

dc++ heeft mijn voorkeur
pi_35421591
Tja, ik weet ook niet erg goed waarom torrents soms extreem langzaam gaan Een tijdje terug had ik er een die met 300 kbs ging maar dat was alleen omdat er 1 iemand was die met 280 kbs aan het uploaden was naar mij. Vaak zijn er genoeg seeders maar dan download ie met 10 kbs of zoiets, zelfs als ik hem een uur aan heb laten staan
pi_35421641
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 21:26 schreef greatgonzo het volgende:
nieuwsgroepen vind ik ook troep, volgens mij staat er nix fatsoenlijks op nova.planet.nl

dc++ heeft mijn voorkeur
Brakke server is nova ook, met zo'n lage rententie en compleetheid krijg je bijna nooit iets goeds binnen. Bijna alle providers hebben klote servers, er zijn er maar een paar met goede (onder andere tweakdsl).
pi_35421736
misschien toch eens eweka nemen dan...

maar we gaan off topic
  donderdag 23 februari 2006 @ 21:46:28 #23
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_35422392
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 20:40 schreef EricG het volgende:
Ik heb nu Bittorrent gedownload, en ik heb een poort in de router open gezet zodat ik geen NAT errors krijg. Maaaar.... ik download maar met 25 kb/s, terwijl ik overal verhalen hoor dat bittorrent zo snel gaat! Aan de internetverbinding ligt het in ieder geval niet, die is gewoon snel (breedband). Wat moet ik doen?
Het ligt er sterk aan WAT je download, en WAAR je de torrents vandaan haalt en vooral WIE er aan het uploaden (seeden) zijn. Sommige downloads gaan bij mij ook niet sneller dan 40 tot 50 kbyte/s, andere downloads komen met 400 kbyte/s omdat er een snelle seed bij zit.

Probeer je eens aan te melden bij prive trackers (links zijn hier verboden), soms duurt het een paar dagen voordat je een account kunt aanmaken omdat ze een limiet hebben, maar vaak zijn die prive trackers wat sneller omdat men meer upload/seed.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_35423129
Idd aanmelden bij prive-trackers... gaat altijd prima snel bij mij hoor (200 tot 800 kb/s). Publieke trackers zijn minder omdat veel meer mensen het willen hebben en maar een klein deel blijft delen...
pi_35423448
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 21:18 schreef thedude0 het volgende:

[..]

headers lang leve NZB
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_35423496
bij de prive trackers gaat het vaak gewoon met max dl snelheid (dvdr op 670kb/sec binnentrekken )
op de public wordt het soms wel minder, maar ook afhankelijk van de soort torrent
pi_35423704
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 22:14 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

headers lang leve NZB
Onoverzichtelijke teringzooi en je mist de helft als je alleen via nzb's download
pi_35423807
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 22:15 schreef mschol het volgende:
bij de prive trackers gaat het vaak gewoon met max dl snelheid (dvdr op 670kb/sec binnentrekken )
op de public wordt het soms wel minder, maar ook afhankelijk van de soort torrent
Ja ik zit ook bij een private tracker maar een wat kleinere en daar wil de snelheid toch nog wel tegenvallen.

Ik weet zo even 1,2,3 ook geen grote private trackers..
pi_35423886
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 22:23 schreef ChRoNiC het volgende:

[..]

Ja ik zit ook bij een private tracker maar een wat kleinere en daar wil de snelheid toch nog wel tegenvallen.

Ik weet zo even 1,2,3 ook geen grote private trackers..
het mooie van die private trackers is juist dat het zo'n kleine community is
pi_35432827
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 22:20 schreef thedude0 het volgende:

[..]

Onoverzichtelijke teringzooi en je mist de helft als je alleen via nzb's download
Niet als je een goede search gebruikt.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_35433759
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 07:50 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Niet als je een goede search gebruikt.
Ik vind het veel handiger om te zien wat er aangeboden wordt, over newsgroeps browsen via binsearch bijvoorbeeld is echt onoverzichtelijk vind ik, je ziet soms dingen veel te snel over het hoofd terwijl je met headers kan sorteren enz. Je zit dan gelijk wat er allemaal gepost is.
pi_35440216
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 21:24 schreef perezoso het volgende:
Vreemd, doe je iets niet goed lijkt mij, 50 is idd niet snel, als je de uploadsnelheid helemaal openzet kakt de download snelheid in maar dat wist je denk ik wel, ik haal meestal mijn maximum, ik mag per maand 10 gb van newsservers leechen maar ik laat t links liggen, heb 't niet nodig.
hebben we het nu over Azureus? Als je zegt van neem mijn gehele bandbreedte maar dan krijg je niets?
pi_35444683
hmm, als we het dan toch over Azureus hebben....
ik heb nooit problemen met Azureus maar sinds gisteravond doet ie niets meer uploaden. Mijn upload blijft op 0kb/s staan met als gevolg dat de download ook errug laag blijft, minder dan 1kb/s terwijl hij een paar dagen geleden nog makkelijk 200kb/s aankon...
wat kan dit zijn?
Spread your love like a fever!
pi_35446290
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 15:15 schreef BlackRebel het volgende:
hmm, als we het dan toch over Azureus hebben....
ik heb nooit problemen met Azureus maar sinds gisteravond doet ie niets meer uploaden. Mijn upload blijft op 0kb/s staan met als gevolg dat de download ook errug laag blijft, minder dan 1kb/s terwijl hij een paar dagen geleden nog makkelijk 200kb/s aankon...
wat kan dit zijn?
Misschien dat het daar aan ligt, ik gebruik ook Azureus.
pi_35446488
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 15:58 schreef EricG het volgende:

[..]

Misschien dat het daar aan ligt, ik gebruik ook Azureus.
Het ligt NIET aan de client, lees het topic nog maar een keer door