Ik ben bang dat er krachten in Irak bezig zijn met het ontketenen van een burgeroorlog. Ik hoor net op de radio dat allen verloven van politie en leger al ingetrokken zijn. Wat denken jullie dat er allemaal aan de hand is? Volgens Amerika zit Al Qaeda hier achter.quote:Tientallen mensen in Bagdad gedood
Gepubliceerd op donderdag 23 februari 2006
BAGDAD (ANP) - Tachtig met kogels doorzeefde lichamen zijn sinds woensdagochtend naar het mortuarium van de Iraakse hoofdstad Bagdad gebracht. Dat heeft de plaatsvervangend directeur van het lijkenhuis donderdag laten weten.
Eerder op de dag meldde het Iraakse ministerie van Binnenlandse Zaken dat sinds woensdag in Bagdad ongeveer zestig mensen om het leven zijn gebracht. Het ministerie vermoedt dat de moorden wraakacties zijn voor de aanslag woensdagmorgen op één van de belangrijke sjiitische heiligdommen, de Gouden Moskee in Samarra. Soennieten zouden achter die actie zitten.
De politie heeft extra veiligheidsmaatregelen voor de moskeeën ingesteld. Desondanks openden gewapende mannen donderdagochtend het vuur op een soennitische moskee in de stad Baquba ten noorden van Bagdad. De politie zei dat bij de aanval één persoon werd gedood en dat er twee gewonden vielen.
Aanslag
Zeker elf mensen zijn donderdag om het leven gekomen door een aanslag op een legerpatrouille in de stad Baquba ten noorden van Bagdad. Ongeveer twintig mensen raakten gewond.
Dat heeft een legerwoordvoerder laten weten. Onder de slachtoffers zijn burgers en militairen.
Volgens Amerika ja. Maar Al Queda bestaat niet. Niet in de vorm zoals de VS die voorstelt in ieder geval. Dit is een ordinaire burgeroorlog die wordt geregisseerd, maar niet per se door dezelfde terroristenbende die het WTC neerhaalde.quote:Op donderdag 23 februari 2006 11:04 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Ik ben bang dat er krachten in Irak bezig zijn met het ontketenen van een burgeroorlog. Ik hoor net op de radio dat allen verloven van politie en leger al ingetrokken zijn. Wat denken jullie dat er allemaal aan de hand is? Volgens Amerika zit Al Qaeda hier achter.
Het zou ook een beetje beschamend zijn voor Amerika wanneer extremistische, Iraakse soennieten achter de aanslag zitten en voor het wankele politieke proces in Irak is het behoorlijk funest. Daarom wordt er natuurlijk zo de nadruk gelegd op Al-Kaida.quote:Op donderdag 23 februari 2006 11:04 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Ik ben bang dat er krachten in Irak bezig zijn met het ontketenen van een burgeroorlog. Ik hoor net op de radio dat allen verloven van politie en leger al ingetrokken zijn. Wat denken jullie dat er allemaal aan de hand is? Volgens Amerika zit Al Qaeda hier achter.
ik ook niet nu kunnen ze zeker niet wegquote:Op donderdag 23 februari 2006 20:10 schreef Monidique het volgende:
Ik zie niet echt in hoe dit Amerika goed uitkomt.
Net zo waarschijnlijk als dat Iran hier achter zit.quote:Op donderdag 23 februari 2006 19:42 schreef Demophon het volgende:
Ik zit al te wachten op de (linkse) Fok'ers die met complot-theorieën komen dat 'natuurlijk' weer de Amerikanen of de joden er achter zitten![]()
Inderdaad, vrouwen kinderen allemaal dood.quote:Op donderdag 23 februari 2006 12:15 schreef Blind_Guardian het volgende:
Wat doet dit in nieuws? Dit is toch aan de orde van de dag in Irak? Laat ze elkaar maar lekker uitroeien daar, i.p.v. dat ze aanslagen plegen in Europa of Amerika
Inderdaad, die mannen die deze aanslag pleegden waren Amerikanen.quote:Op donderdag 23 februari 2006 22:11 schreef Meki het volgende:
Dit wilt USA graag ze willen enkel bloed zien - ze hebben geen vrede gebracht maar n+oed
ik dacht jodenquote:Op vrijdag 24 februari 2006 13:01 schreef Miss_MacPhisto het volgende:
[..]
Inderdaad, die mannen die deze aanslag pleegden waren Amerikanen.
![]()
Tadaaa! En jawel hoor:quote:Op donderdag 23 februari 2006 19:42 schreef Demophon het volgende:
Ik zit al te wachten op de (linkse) Fok'ers die met complot-theorieën komen dat 'natuurlijk' weer de Amerikanen of de joden er achter zitten![]()
quote:Op donderdag 23 februari 2006 22:11 schreef Meki het volgende:
Dit wilt USA graag ze willen enkel bloed zien - ze hebben geen vrede gebracht maar n+oed
Shock and Awe en de invasie op zich waren al terrorisme en wat nu in Bagdad gebeurt is kinderspel vergeleken daarmee. Je redt geen tienduizenden mensen uit de klauwen van Saddam door tienduizenden te vermoorden zoals Amerika heeft gedaan. Bovendien is het leven in Irak nu véél slechter dan onder Saddam. Niks tegen Amerikanen hoor, het zijn hele aardige mensen maar ook verschrikkelijk naïef zodat elke gek die zegt een bekeerd christen te zijn aan de macht komt.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 13:01 schreef Miss_MacPhisto het volgende:
[..]
Inderdaad, die mannen die deze aanslag pleegden waren Amerikanen.
![]()
Natuurlijk, dan ligt het iig niet aan hun eigen incompetentie.quote:Op donderdag 23 februari 2006 11:04 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Volgens Amerika zit Al Qaeda hier achter.
Denk je niet dat een democratisch en vredig Irak Amerika óók gelegenheid geeft Irak te verlaten?quote:Op donderdag 23 februari 2006 20:21 schreef dancemacabre het volgende:
Een burgeroorlog verschaft de legimiteit om het wespennest te verlaten, vervolgens de boel in evenwicht te houden met een kruisrakettenregen.
Heeft China niets aan het olie & gas contract met Iran.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |