abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 26 juni 2007 @ 20:39:01 #201
84046 dscx
Bite me...
pi_50872212
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 16:20 schreef ranzige_pad het volgende:
Alleen service. Kom nog een dag bij voor de montage. Goed 1dag voor monteren is prima, de rest is minder. Maar 13dagen is wel erg veel. Het kan dus nog erger.

De rechtsbijstand denkt niet veel te kunnen doen, maar buigen zich toch over deze zaak.
Klinkt als een gevalletje dat ik laatst had met onze dakkapel (schade). We hadden hier een aantal uren gestoken in het wachten op de bouwlui, het begeleiden van de bouwlui etc.

Uiteindelijk kwam dit neer op (maar) iets van 20 uur, viel nog mee... We hebben het aantal uren vermenigvuldigd met ons commerciele uurtarief en een fikse klachtbrief in elkaar gezet, met daaronder een claim voor onze uren.

- Klachtbrief verzonden naar hoofdkantoor & bijkantoor;
- Klachtbrief gemaild naar hoofd & bijkantoor;
- Klachtbrief bijgevoegd in de enveloppe van het enqueteformulier;
(oh ja, nergens reactie op)...
- Klachtbrief gefaxt naar beide kantoren;

Tot ik op het punt stond om dagelijks de brief door te faxen naar alle vestigingen.

Eind van 't verhaal: de directeur van de firma nam contact met ons op, hebben het volledig geclaimde bedrag ontvangen.

moraal: 1 klachtbrief kun je in je bureaulade verstoppen zonder dat iemand het ooit ziet, 10 klachtbrieven zal al lastiger worden. In 't ergste geval vinden ze je een zeikerd..
  dinsdag 26 juni 2007 @ 21:17:42 #202
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_50874112
ik hoop dat mijn vraag hier op z'n plaats is.
Weet iemand hoe zo'n afzuigunit heet die in het werkbad zit en je omhoog kunt laten komen als je 'm nodig hebt? Je ziet ze wel eens in kookeilanden.

edit: wat eigen zoekwerk leert dat het volgens mij een randafzuiging heet...

[ Bericht 19% gewijzigd door maedel op 26-06-2007 21:36:06 ]
Du weißt alles ganz genau, Hältst dich für wahnsinnig schlau
Aber einmal werd ich ganz gelassen, An dir vorbeigehn ohne dich zu hassen
pi_50889229
randafzuiging zit tegenwoordig ook in "gewone" installaties die je wel op moet hangen.. dus misschien toch nog ff verder zoeken
  woensdag 27 juni 2007 @ 12:57:38 #204
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_50895423
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 09:57 schreef Nirak het volgende:
randafzuiging zit tegenwoordig ook in "gewone" installaties die je wel op moet hangen.. dus misschien toch nog ff verder zoeken
Ja, maar ik geloof dat je die dingen niet mag gebruiken met een gaskookplaat.
Da's nou jammer.

We hebben geen plek om de afzuigkap neer te hangen namelijk....
Du weißt alles ganz genau, Hältst dich für wahnsinnig schlau
Aber einmal werd ich ganz gelassen, An dir vorbeigehn ohne dich zu hassen
  maandag 7 januari 2008 @ 12:19:58 #205
13306 DarkChylde
pow..pow.....powder!!!!
pi_55844297
*kickje voor 191 dagen voor dit keukentopic*

Wij gaan ook een keuken bestellen voor ons nieuwbouw huis..
We zijn van recent bij keukencentrumtiel geweest. En daar met een goed gevoel en een goede offerte weggegaan. Komende weekend gaan we nog naar bloksma.
En dan de keuze maken tussen deze 2.

Hoe zijn jullie ervaringen met keukencentrumtiel en bloksma?
I am always right, once I thought I was wrong, but I was mistaken
pi_55844561
mijn ervaring met keukencentrumTiel:

goede prijzen en goed te woord gestaan. Wij hebben daar dus ook onze keuken gekocht.

Keuken werd op tijd geleverd alleen zaten er wel wat beschadigingen op sommige panelen. dit was niet te zien in de verpakking en moet dus al gebeurd zijn in de fabriek. uiteindelijk is dit allemaal opgelost (al heb ik wel een keer een nieuw deurtje terug moeten sturen omdat deze dezelfde beschadiging had: waarschijnlijk door het productieproces)

ik heb zelf de keuken geplaatst en vond het wel jammer dat er niet een kleine beschrijving bij zat van hoe het een en ander in elkaar gezet diende te worden (er zat alleen een handleiding voor het uitnemen van de lades bij), maar telefonisch kom je dan heel veel te weten.

de kookplaat was niet geleverd bij de keuken: die zou volgens de chauffeur bij het granieten blad geleverd worden (die zou later gebracht worden), maar toen het blad geleverd werd vonden ze het raar dat ik geen kookplaat had want die had al bij de eerste levering moeten zitten

uiteindelijk is alles geregeld en heb ik een mooie keuken staan in enkele weken tijd (en dat voor een leek!)

ik ben dus wel positief omdat het volgens mij maar zelden helemaal in 1 keer goed gaat bij de keukenboeren
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  maandag 7 januari 2008 @ 12:43:48 #207
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_55844885
Die in Tiel heb ik wel goede dingen over gehoord.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 8 januari 2008 @ 11:26:08 #208
79128 HarryP
mijnCV.com
  woensdag 9 januari 2008 @ 11:05:13 #209
13306 DarkChylde
pow..pow.....powder!!!!
pi_55892933
hoe duur zijn miele keukens eigenlijk?
Ik heb het beeld dat je voor een miele keuken wel 20.000 ¤ kwijt bent zonder apparatuur...
Heeft er iemand een miele keuken
pi_55895506
Zogenaamde Miele keukens worden door een andere fabrikant gemaakt.
En die mag er de naam Miele opplakken.
* heeft ze vernomen.
  woensdag 9 januari 2008 @ 13:00:12 #211
65960 sanger
pi_55895830
Miele keukens? Volgens mij doet Miele alleen de apparatuur..
  woensdag 9 januari 2008 @ 14:05:39 #212
13306 DarkChylde
pow..pow.....powder!!!!
pi_55897371
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 13:00 schreef sanger het volgende:
Miele keukens? Volgens mij doet Miele alleen de apparatuur..
Zit in villa arena. Is dus echt een keuken van Miele...
Ze hebben ook apparatuur in het assortiment die niet Miele is.
http://www.mieledekeuken.nl/
  woensdag 9 januari 2008 @ 14:12:20 #213
65960 sanger
pi_55897541
Dat wist ik niet. Kende het ook niet.

Waarom bel je de toko niet even en vraag gewoon of het zin heeft langs te komen met het budget wat je in gedachten hebt.
  woensdag 9 januari 2008 @ 14:25:11 #214
13306 DarkChylde
pow..pow.....powder!!!!
pi_55897841
Nou, ik ben al een keer langsgelopen
Toen ik vroeg om een indicatie, kreeg ik te horen dat het al gauw 20k kon zijn (volgens mij exc apparatuur)
Het zag er allemaal wel leuk uit, maar ben benieuwd naar de ervaringen van anderen.
Gesprek bij Miele voor de keuken duurt ook al gauw een uurtje of 3, en probeer nu te bepalen of het de moeite waard is. De keukens hebben nl een hoog gadget gehalte (oplichten laag onder keukenblad, ligt in de laatjes etc.). En ik weet dat ik het niet de moeite vind om daar extra geld voor neer te leggen, en vermoed dat dit juist de dure opties zijn..
  woensdag 9 januari 2008 @ 14:33:18 #215
65960 sanger
pi_55898017
Voor dat budget kun je imo ook goed terecht bij Siematic
pi_55900059
¤ 20 k zegt he-le-maal niets, keukenverkopers gaan er van uit dat er afgedongen gaat worden, zo niet dan lachen ze je (weliswaar achter je rug) echt keihard uit. Onze keuken werd in eerste instantie aangeboden voor ¤ 35 k (excl plaatsen ook nog), uiteindelijk precies dezelfde keuken (incl. plaatsen) voor ¤ 17 k.
je bent echt een dief van je eigen geld als je niet afdingt, en niet in gaan op rare/domme acties als 1000 euro korting of zo, maar gewoon er de tijd voor nemen (dat wel), eerst kiezen wat je wilt, een grens stellen voor wat je wilt uitgeven, en daar gewoon echt niet overheen gaan. meestal krijg je wat je wilt, voor een aanvaardbaar bedrag, je moet natuurlijk geen belachelijke dingen gaan eisen, maar dat snapt iedereen zelf ook wel.
Gelukkig zonder haar
  maandag 14 januari 2008 @ 16:15:48 #217
23170 WebForce
Kijk mij nou!
pi_56026134
meer dan 15 k voor een keuken . Een keuken zelf (apparatuur & kasten) maximaal ¤7.000 (dan heb je een gote keuken met eiland, hoge kasten etc.). Alles wat boven dat bedrag zit betaal je gewoon echt veel en veels te veel.
  maandag 14 januari 2008 @ 16:51:56 #218
13306 DarkChylde
pow..pow.....powder!!!!
pi_56027035
quote:
Op maandag 14 januari 2008 16:15 schreef WebForce het volgende:
meer dan 15 k voor een keuken . Een keuken zelf (apparatuur & kasten) maximaal ¤7.000 (dan heb je een gote keuken met eiland, hoge kasten etc.). Alles wat boven dat bedrag zit betaal je gewoon echt veel en veels te veel.
en apparatuur kost natuurlijk ook niks
ik wil niet weten wat voor keuken jij hebt , ikea zeker

een mooie keuken met goede apparatuur mag wel wat kosten
Dat wil niet zeggen dat ik te veel ga betalen...
pi_56027504
Wij hebben het werkblad zelf gemaakt om het betaalbaar te houden en geen laminaat werkblad te moeten kiezen.

Nu de afwerking nog...
  maandag 14 januari 2008 @ 18:04:51 #220
23170 WebForce
Kijk mij nou!
pi_56028529
quote:
Op maandag 14 januari 2008 16:51 schreef DarkChylde het volgende:

[..]

en apparatuur kost natuurlijk ook niks
ik wil niet weten wat voor keuken jij hebt , ikea zeker

een mooie keuken met goede apparatuur mag wel wat kosten
Dat wil niet zeggen dat ik te veel ga betalen...
IKEA idd, wat is daar mis mee? Beste koop vaatwasser, beste koop oven, beste koop combimagnetron. Standaard 5 jaar garantie, 25 jaar garantie op de keuken. Oké niet alle indelingen zijn mogelijk, maar toch wel de doorgaans normale opstellingen (Recht, hoek, U-vorm, eiland, hoge kasten wand). En verschillende bladen: maatwerk steen, laminaat en standaard masief hout.
En dat met meestal betere kwaliteit dan keukens van >¤10.000, en dat is óók getest!

Wat is er niet goed aan? Dat een oven niet zo mooi is als dat van een ander oké, maar dan koop je die toch elders?
  dinsdag 15 januari 2008 @ 08:29:36 #221
65960 sanger
pi_56041409
Laatste tijd toevallig paar keer bij Ikea geweest en het viel me inderdaad op dat de keukens net zo degelijk aanvoelen als die van elders. Ook bieden ze 25 jaar garantie op de keuken zoals WebForce zegt. Steevast komen ze goed uit consumentenonderzoeken. Een Ikea-keuken is dus niet echt een slechte koop denk ik.
pi_56041596
Ik heb een beetje gemengde verhalen gehoord over Ikea keukens. Kwalitatief zou het goed spul zijn, alleen een vriendin van me heeft een paar maanden moeten wachten op nalevering van wat onderdelen, voornamelijk greepjes. Ik heb in de showrooms ook wel eens zelf aan alles gerammeld en gevoeld en dat ziet er best goed uit. Ik vind alleen de apparatuur er zo ielig uitzien, zal wel komen omdat ik zelf fornuizen verkoop.

Vanavond maar eens het hele topic doorlezen, 'k hoop op een verhuizing dit jaar en wil wel eens weten wat een hele keuken kost. Zo voor hypotheek-beeldvorming,
pi_56041691
Wij hadden er ook echt het geld niet voor over, zelfs de gammakeuken van 4000 euro vond ik te veel geld om uit te geven aan een keuken...
Nu vind ik het ook gewoon een uitdaging om met zo weinig mogenlijk geld iets leuks te kunnen doen.
  dinsdag 15 januari 2008 @ 09:01:57 #224
65960 sanger
pi_56041711
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 08:53 schreef Fixers het volgende:
Ik heb een beetje gemengde verhalen gehoord over Ikea keukens. Kwalitatief zou het goed spul zijn, alleen een vriendin van me heeft een paar maanden moeten wachten op nalevering van wat onderdelen, voornamelijk greepjes. Ik heb in de showrooms ook wel eens zelf aan alles gerammeld en gevoeld en dat ziet er best goed uit. Ik vind alleen de apparatuur er zo ielig uitzien, zal wel komen omdat ik zelf fornuizen verkoop.

Vanavond maar eens het hele topic doorlezen, 'k hoop op een verhuizing dit jaar en wil wel eens weten wat een hele keuken kost. Zo voor hypotheek-beeldvorming,
De apparatuur is allemaal van Whirlpool (zelfde kwaliteit en producten als Bauknecht wat beter staat aangeschreven). Speciaal omgelabeld voor Ikea.
  dinsdag 15 januari 2008 @ 09:02:26 #225
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_56041719
Ok, 'keuken newbie' hier

Ik lees in dit topic over afdingen. Is dat echt standaard in de meeste keukenzaken?
Ik ben daar niet zo'n held in, en als ik een poging waag wil ik wel zeker weten dat het 'normaal' is, anders voel ik me helemaal zo opgelaten
En hoeveel zou je er dan ongeveer af moeten kunnen praten?
  dinsdag 15 januari 2008 @ 09:06:21 #226
13306 DarkChylde
pow..pow.....powder!!!!
pi_56041760
@bass-miss, ziet er leuk uit!

@web-force, ik zat je ff te stangen om aan te geven dat je reactie een beetje overdreven is.

een keuken is ook voor een deel wat je eraan uit wil geven.
Beste koop apparatuur is niet de beste apparatuur.
wij bv:
-een vaatwasser, die volautomatisch is en maar 42 db herrie maakt
-een borreti gasfornuis
-inbouw magnetron
-inbouw koelkast met vitafresh
-krachtige maar stille afzuigkap

verder kost een composiet blad ook wel wat pieken.
en dan gaat het ineens hard met de prijs.

Ik heb zelf ook gekeken naar een ikea keuken, maar ik heb daar toch wisselende verhalen over gelezen.
Maar ja, die lees je over elke keuken wel

Mijn moeder heeft nu ook al een aantal jaar een paar ikea keukendelen erbij. en die zien er nog redelijk uit.
Verder vind ik ikea keukens niet supergoedkoop. Is gewoon wel redelijk geprijsd, denk dat een goede keukenboer niet heel veel duurder is.
pi_56041874
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 09:06 schreef DarkChylde het volgende:
@bass-miss, ziet er leuk uit!
De keukenkasten komen nochtans uit ikea, hoor.
  dinsdag 15 januari 2008 @ 09:22:06 #228
65960 sanger
pi_56041952
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 09:02 schreef pluisje het volgende:
Ok, 'keuken newbie' hier

Ik lees in dit topic over afdingen. Is dat echt standaard in de meeste keukenzaken?
Ik ben daar niet zo'n held in, en als ik een poging waag wil ik wel zeker weten dat het 'normaal' is, anders voel ik me helemaal zo opgelaten
En hoeveel zou je er dan ongeveer af moeten kunnen praten?
Ja dat is heel normaal. Sterker nog, het wordt min of meer van je verwacht. Hoeveel is puur afhankelijk van model, verkoper en je eigen onderhandelingstatctiek.

Pas wel op dat je je niet te snel tevreden toont. De verkoper zal er alles aan doen om je het gevoel te geven dat hij je veel cadeau doet.

Mijn vriendin en ik hebben het als volgt gedaan:

Wij komen binnen met de tekeningen van de concurrent. We geven aan de keuken te willen zoals de concurrent deze getekend had. Bij de concurrent vulden ze echter eerst een budget in, en gingen vervolgens rekenen. Het aangevinkte budget was tussen de 5.000 en 10.000. Zij kwamen echter ook op 18.000 uit, zoals de andere keukenzaak.

De verkoopster rekende ons voor waar we op uit zouden komen. Wij gaven aan dat te duur te vinden. Ook met het oog op de prijs die de concurrent ons voorrekende (immers op papier stond tussen 5k en 10k).

Na veel rekenen kwam ze uit op 12.000. Dat lange rekenen doen ze om je ongeduldig te laten worden. Neem rustig de tijd, loop wat rond. Praat wat met elkaar of neem je huiswerk mee. Zorg iig dat je je niet gaat vervelen en daardoor zsm een eind aan de onderhandelingen wilt maken. Wij gaven vervolgens weer aan dat dat te duur was. Mijn vriendin begon bij mij echter aan te dringen dat ze hem, graag wilde enzo (was afgesproken min of meer). Vervolgens hebben wij een soort van ruzie lopen maken in de winkel. Ik met als insteek dat het te duur was en we het niet konden betalen. Zij dat ze hem heel graag wilde hebben etc.

De verkoopster wist zich niet echt een houding te geven. Na een uurtje onderhandelen met haar en ruzieen met mijn vriendin ging ze ons een laatste voorstel doen. En dat was precies wat wij afgesproken hadden uit te willen geven aan de keuken.
pi_56041956
Boretti fornuizen vind ik niet eens zo duur als ik kijk naar de bedragen die mensen uitgeven aan kookplaat+inbouwoven. Zeker niet als je ook nog eens kastjes eromheen moet hebben.

Overigens als ik zelf mijn prijzen bereken voor de Boretti's die ik verkoop, houd ik altijd een klein beetje onderhandelingsruimte. Het is een spel, beetje onderhandelen voor een goede deal. Ik kom van oorsprong uit de Hotellerie en daar is het standaard om voor twee exact dezelfde producten een totaal andere prijs te vragen. Gewoon omdat er een iets andere leveringsconditie is.

@DarkChylde: wat is er eigenlijk automatischer aan een volautomatische vaatwasser dan aan een gewone vaatwasser?
  dinsdag 15 januari 2008 @ 09:48:58 #230
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_56042385
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 09:22 schreef sanger het volgende:

[..]

Ja dat is heel normaal. Sterker nog, het wordt min of meer van je verwacht. Hoeveel is puur afhankelijk van model, verkoper en je eigen onderhandelingstatctiek.

Mijn dank is groot!

We hebben er een avond en een dag voor uitgetrokken, en willen 3 zaken afgaan, beginnend bij degene die als goedkoopste bekend staat. En dan idd met de offerte daarvan bij de andere aankloppen.

Nu ik zie dat je vooral veeeeel geduld moet hebben, ben ik blij dat we ons zoontje dat weekend bij opa en oma ter logeren brengen
  dinsdag 15 januari 2008 @ 09:56:19 #231
13306 DarkChylde
pow..pow.....powder!!!!
pi_56042517
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 09:22 schreef Fixers het volgende:
Boretti fornuizen vind ik niet eens zo duur als ik kijk naar de bedragen die mensen uitgeven aan kookplaat+inbouwoven. Zeker niet als je ook nog eens kastjes eromheen moet hebben.

Overigens als ik zelf mijn prijzen bereken voor de Boretti's die ik verkoop, houd ik altijd een klein beetje onderhandelingsruimte. Het is een spel, beetje onderhandelen voor een goede deal. Ik kom van oorsprong uit de Hotellerie en daar is het standaard om voor twee exact dezelfde producten een totaal andere prijs te vragen. Gewoon omdat er een iets andere leveringsconditie is.

@DarkChylde: wat is er eigenlijk automatischer aan een volautomatische vaatwasser dan aan een gewone vaatwasser?
deze http://www.kieskeurig.nl/(...)C1257377004B0A31.htm
en het volautomatische is dat je helemaal niets hoeft te kiezen.
hij bepaalt zelf wat voor programma enzo.
gebruikt trouwens ook maar 9L

maaruh, ik moet dus bij jou een borreti komen halen
  dinsdag 15 januari 2008 @ 12:27:24 #232
23170 WebForce
Kijk mij nou!
pi_56045570
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 09:06 schreef DarkChylde het volgende:
[...] denk dat een goede keukenboer niet heel veel duurder is.
Nou dat is zeker niet waar. Kijk in de folders van de keukenconcurrent ed staan idd goedkope keukens, maar wil je één kastje net iets anders, dan ben je gelijk honderden euro's kwijt... Je ziet bij geen enkele keukenboer waar de prijs in zit. Er wordt alleen onderscheid gemaakt in keuken en apparatuur. Je wordt gewoon sowieso beflikkerd, hoe erg je ook aan het afdingen bent, je betaald altijd te veel. Dat vind ik gewoon het erge van die zaken, en dat komt idd omdat ik bij IKEA keukens verkoop.
Als je een offerte van ons ziet zie je tot aan het scharnier aan toe hoeveel het kost! Niets is geheim en nergens zit een marge op en dát maakt de keukens zo goedkoop bij IKEA.

Daarnaast wat Sanger zegt: je kruist eerst je budget aan en dan gaan ze pas een keuken voor je tekenen, goh tuurlijk komen ze dan altijd rond het bedrag uit wat je hebt aangekruist! . Collega van mij heeft bij Brugman gewerkt, nou wat een verkoopzinnen en truukjes ze daar hebben geleerd en uitgevoerd , je moet het maar kunnen en willen... Als je er een beetje fatsoenlijk uitziet wanneer je daar binnenkomt gaat je verkoopprijs met alles gelijk fors omhoog!
  dinsdag 15 januari 2008 @ 15:12:57 #233
13306 DarkChylde
pow..pow.....powder!!!!
pi_56049323
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 12:27 schreef WebForce het volgende:

[..]

Nou dat is zeker niet waar. Kijk in de folders van de keukenconcurrent ed staan idd goedkope keukens, maar wil je één kastje net iets anders, dan ben je gelijk honderden euro's kwijt... Je ziet bij geen enkele keukenboer waar de prijs in zit. Er wordt alleen onderscheid gemaakt in keuken en apparatuur. Je wordt gewoon sowieso beflikkerd, hoe erg je ook aan het afdingen bent, je betaald altijd te veel. Dat vind ik gewoon het erge van die zaken, en dat komt idd omdat ik bij IKEA keukens verkoop.
Als je een offerte van ons ziet zie je tot aan het scharnier aan toe hoeveel het kost! Niets is geheim en nergens zit een marge op en dát maakt de keukens zo goedkoop bij IKEA.

Daarnaast wat Sanger zegt: je kruist eerst je budget aan en dan gaan ze pas een keuken voor je tekenen, goh tuurlijk komen ze dan altijd rond het bedrag uit wat je hebt aangekruist! . Collega van mij heeft bij Brugman gewerkt, nou wat een verkoopzinnen en truukjes ze daar hebben geleerd en uitgevoerd , je moet het maar kunnen en willen... Als je er een beetje fatsoenlijk uitziet wanneer je daar binnenkomt gaat je verkoopprijs met alles gelijk fors omhoog!
je bent een ikea keukenverkoper
ik had het ook over een goede keukenboer..
Ik ben bij 2 zaken geweest, en heb bij bv keukencentrumtiel een volledig gespecificeerd offerte.
Ze doen daar trouwens ook niet aan nu tekenen en dan krijg je 50% korting.
Of ja, ik loop nu de winkel uit, tenzij je me een paar duizend euro korting geeft.
Veel zaken werken zo. En ik houd daar niet van.. heb wel betere dingen te doen met mijn tijd.
Dus ik heb specifiek gezocht naar goede zaken die geen rare prijsonderhandelingen doen..
  dinsdag 15 januari 2008 @ 15:20:26 #234
23170 WebForce
Kijk mij nou!
pi_56049512
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 15:12 schreef DarkChylde het volgende:

[..]

je bent een ikea keukenverkoper
ik had het ook over een goede keukenboer..
Begin je nou weer !
quote:
Ik ben bij 2 zaken geweest, en heb bij bv keukencentrumtiel een volledig gespecificeerd offerte.
Ze doen daar trouwens ook niet aan nu tekenen en dan krijg je 50% korting.
Of ja, ik loop nu de winkel uit, tenzij je me een paar duizend euro korting geeft.
Veel zaken werken zo. En ik houd daar niet van.. heb wel betere dingen te doen met mijn tijd.
Dus ik heb specifiek gezocht naar goede zaken die geen rare prijsonderhandelingen doen..
Er zijn natuurlijk zaken (meestal de wat kleinere) die gewoon eerlijk werken, alleen is daar weer het nadeel van: garantie...
  dinsdag 15 januari 2008 @ 15:24:32 #235
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_56049616
Webforce heeft natuurlijk wel gelijk Brugman/Keukenconcurrent/Grando/Mandemakers verkopers (allemaal 1 pot nat van de mandemakers groep) krijgen eerst een cursus 'verkopen' , en daar leer je echt smerige trucjes.
Nee ik zou m'n keuken daar nooit kopen.

tip : Keukenloods Zaandam
Ik ben inmiddels overleden
pi_56049658
Je bent gewoon dom als je daar intrapt.
  dinsdag 15 januari 2008 @ 15:30:25 #237
23170 WebForce
Kijk mij nou!
pi_56049746
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 15:26 schreef Bass-Miss het volgende:
Oftewel, dom als je daar iets wilt aanschaffen...
  dinsdag 15 januari 2008 @ 15:32:06 #238
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_56049768
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 15:26 schreef Bass-Miss het volgende:
Tja wat is dom , sommige mensen weten niet beter , zien het woord "Brugman" en denken dan dat ze bij een goede winkel een goede prijs hebben.
Plus dat soort winkels verkopen meestal aan mensen die geen NEE durven te zeggen
Ik ben inmiddels overleden
pi_56049769
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 15:30 schreef WebForce het volgende:

[..]

Oftewel, dom als je daar iets wilt aanschaffen...
Klopt.
pi_56049811
Nee, serieus.
Het enige dat ik mij zou kunnen inbeelden waarom ik veel meer geld aan een keuken zou spenderen is moesten de kasten ook uit vol hout zijn.
Maar dat is dus bij de duurdere keukens ook niet echt het geval heb ik gezien.
  zondag 22 februari 2009 @ 09:42:12 #241
227354 Martinehhh
Be the best you can be!
pi_66333974
Goedemorgen,

Kunnen jullie me helpen met het volgende?

Gisteren een bezoekje gebracht aan de huishoudbeurs waar ook Keukenconcurrent vertegenwoordigd was. We liepen langs en er werd gevraagd of we ook een keuken zochten. Aangezien ik een nieuwbouwhuis heb gekocht, ben ik dus op zoek naar een keuken! Er werd gevraagd of ik mee wilde doen aan een spel waarmee ik een keuken met 50% korting winnen kon. Dit klonk natuurlijk erg aantrekkelijk. Ik was de eerste die mee wilde doen, dus ik moest nog even wachten op andere deelnemers

We kregen wat te drinken aangeboden en moesten nog eventjes wachten. Na 10 minuten zei een verkoper dat er nog niemand gevonden was en dat ik sowieso wel de 50% korting kon krijgen. We zijn om tafel gaan zitten, mijn wensen zijn op een orderformulier gezet en de betreffende verkoper adviseerde mij dat ik wel uit kwam met mijn budget van 5000 euro. Toen ik buiten stond, besefte ik pas goed dat ik mn handtekening heb gezet onder een verplichting om een keuken bij Keukenconcurrent te kopen. Toen ik thuis kwam ben ik gelijk gaan googlen en ik lees alleen maar NEGATIEVE reacties en dat een keuken veeeeel duurder wordt dan dat je eigenlijk graag wil en dat kan ik gewoon niet gebruiken.

Nu heb ik eeen documentaire op Radar gezien dat je er nog onderuit kan komen als het blijkt dat je een blanco contract hebt getekend. Nu staat er op mijn contract van alles genoemd;dwz het budget, soort keuken in mijn geval een lichte keuken, merk apparatuur, soort blad etc.

Is er iemand die hier meer van weet of misschien zelf een ervaring met keukenconcurrent heeft gehad met een soort gelijk iets?Zijn jullie hier kostenloos onderuit gekomen?Hebben jullie annuleringskosten betaald (waar ik aan zit te denken als ik er niet kostenloos onderuit kan) of hebben jullie gewoon de keuken daar besteld.

Graag hoor ik zo snel mogelijk van jullie!!!
pi_66334416
TVP vanavond eens rustig doorlezen
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  zondag 22 februari 2009 @ 11:05:54 #243
227354 Martinehhh
Be the best you can be!
pi_66334886
Sorry ben ik hier relatief nieuw en heb nog niet zo vaak gepost. Wat is TVP?
pi_66335057
Tefal Voor Pannen
Gelukkig zonder haar
  zondag 22 februari 2009 @ 11:24:56 #245
207400 rac
Handleiding in uitvoer
pi_66335188
quote:
Op zondag 22 februari 2009 11:05 schreef Martinehhh het volgende:
Sorry ben ik hier relatief nieuw en heb nog niet zo vaak gepost. Wat is TVP?
TVP = een Terug Vind Post
dan staat dit topic bij je actieve topics
pi_66341688
quote:
Op zondag 22 februari 2009 09:42 schreef Martinehhh het volgende:
Goedemorgen,

Kunnen jullie me helpen met het volgende?

Gisteren een bezoekje gebracht aan de huishoudbeurs waar ook Keukenconcurrent vertegenwoordigd was. We liepen langs en er werd gevraagd of we ook een keuken zochten. Aangezien ik een nieuwbouwhuis heb gekocht, ben ik dus op zoek naar een keuken! Er werd gevraagd of ik mee wilde doen aan een spel waarmee ik een keuken met 50% korting winnen kon. Dit klonk natuurlijk erg aantrekkelijk. Ik was de eerste die mee wilde doen, dus ik moest nog even wachten op andere deelnemers

We kregen wat te drinken aangeboden en moesten nog eventjes wachten. Na 10 minuten zei een verkoper dat er nog niemand gevonden was en dat ik sowieso wel de 50% korting kon krijgen. We zijn om tafel gaan zitten, mijn wensen zijn op een orderformulier gezet en de betreffende verkoper adviseerde mij dat ik wel uit kwam met mijn budget van 5000 euro. Toen ik buiten stond, besefte ik pas goed dat ik mn handtekening heb gezet onder een verplichting om een keuken bij Keukenconcurrent te kopen. Toen ik thuis kwam ben ik gelijk gaan googlen en ik lees alleen maar NEGATIEVE reacties en dat een keuken veeeeel duurder wordt dan dat je eigenlijk graag wil en dat kan ik gewoon niet gebruiken.

Nu heb ik eeen documentaire op Radar gezien dat je er nog onderuit kan komen als het blijkt dat je een blanco contract hebt getekend. Nu staat er op mijn contract van alles genoemd;dwz het budget, soort keuken in mijn geval een lichte keuken, merk apparatuur, soort blad etc.

Is er iemand die hier meer van weet of misschien zelf een ervaring met keukenconcurrent heeft gehad met een soort gelijk iets?Zijn jullie hier kostenloos onderuit gekomen?Hebben jullie annuleringskosten betaald (waar ik aan zit te denken als ik er niet kostenloos onderuit kan) of hebben jullie gewoon de keuken daar besteld.

Graag hoor ik zo snel mogelijk van jullie!!!
Als je de wet heel eng interpreteert zit je nu vast aan die keuken. Beursbezoeken vallen volgens mij niet onder de wet koop op afstand. Maar als ik dit verhaal zo lees, denk ik dat de handelswijze zoals je hierboven beschrijft geen standhoud bij de rechter. Dit is misleiding.

Maar wat ik me afvraag.... waarom zetten zoveel mensen hun handtekening onder wat ze denken dat zomaar een offerte is?
  zondag 22 februari 2009 @ 15:33:38 #247
227354 Martinehhh
Be the best you can be!
pi_66342063
Je hebt helemaal gelijk, als ik dit verhaal bij iemand anders had gelezen, had ik hetzelfde gedacht, maar het is me echt overkomen. Er werd zo leuk gepraat dat er voor mijn budget een prima keuken te vinden is etc etc, en dan ook nog voor de helft!!Wist ik veel dat je altijd ee nkeuken bij keukenconcurrent kan kopen voor de helft?!

Maar zou ik er wel onderuit kunnen zonder de annuleringskosten ofniet?
pi_66342226
quote:
Op zondag 22 februari 2009 15:23 schreef Fixers het volgende:
Maar wat ik me afvraag.... waarom zetten zoveel mensen hun handtekening onder wat ze denken dat zomaar een offerte is?
En daarop verdergaand, je gaat toch geen handtekening zetten onder een offerte
pi_67987778
MEGAKICK...

Iemand ervaring met Goossens??
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_67988611
Goossens is toch meubilair ?
en ook keukens dan?

Is het misschien een (keuken)shop in de (Goossens)mall ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')