Ik was net bezig een antwoord te posten, toen ik merkte dat het topic vol was. Met dank aan Frank-NL
Hoewel het voor mij momenteel een beetje op een laag pitje staat om het gedrag van mijn kat nader te onderzoeken (dit doordat ik het best druk heb thuis), vind ik dat 'de discussie' best door kan gaan
![]()
Binnenkort ga ik met Pie naar de dierenarts, omdat ik vermoed dat hij lichte oormijt heeft.
Dan heb ik mooi de gelegenheid om hem verder te laten nakijken (ogen, gedrag
![]()
ahum ok enz.)
Ik ben bang dat ik sommigen moet teleurstellen, omdat ik gewoon bijna zeker weet dat mijn kat zowel geestelijk als lichamelijk gezond is. Neemt niet weg dat de kans altijd bestaat dat er wel iets is.
Het filmpje zal ik op een moment maken als zowel mijn kat als ik rustig ben, nu komt daar toch niets van terecht. En zoals ik al eerder aan gaf ben ik zwanger en hebben we ook nog een kleintje van net 9 maanden rondkruipen, dus kan je wel stellen dat dit een vermoeiende periode voor mij is.
Ook zijn er nog de plannen om Pie te introduceren aan een zgn dierentolk. Dit zal voor velen misschien niet echt een uitdaging zijn omdat daar geen meetbare bewijzen (dus eigenlijk heeft het filmpje dan ook weinig zin, maar goed) voor zijn, maar ik ben er erg nieuwsgierig naar omdat ik geloof in telepathie. Ook met dieren dus. Sommige zaken zijn gewoon niet met toeval te verklaren. Als je regelmatig de Paravisie (een serieus paranormaal blad met veel ervaring en onderzoek) leest, weet je waarom.
Verder wil ik YourGuardian vragen om iets gedetailleerdere info hier neer te zetten over (zijn)gidsen e.d.
Hij heeft naar eigen zeggen gepraat met zijn gidsen (persoonlijke begeleiders in de vorm van entiteiten) en informatie van hen los gekregen over het gedrag van katten.
Hier bleek niet iedereen tevreden over, omdat een aantal natuurkundige aspecten die daarin stonden volgens sommigen niet bleken te kloppen. Dus Robert (YourGuardian) brand alsjeblieft los
![]()
Ook ben ik momenteel in het boekje Katten Orakel aan het lezen. Al klinkt de naam wat zweverig, dat is het absoluut niet. Ik zal zeer binnenkort wat teksten eruit citeren
![]()
Mijn antwoord dat ik in deel 2 niet kwijt kon:
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 09:44 schreef NiGeLaToR het volgende:Naast het gedrag verklaren met iets onverklaarbaars zou je je ook verder kunnen proberen te verdiepen in de psyche van je kat. Daarnaast kan het geen kwaad je kat (als je echt zekerheid aan het zoeken bent) eens goed laten nakijken, zodat je weet dat hij 'technisch' gezien in orde is.
Tis erg makkelijk om voor jou vreemd gedrag te bestempelen als 'hij is paranormaal begaafd', terwijl de praktijk leert dat vreemd gedrag in 99,99% van de gevallen gewoon rationeel verklaarbaar is.
Ik ken genoeg voorbeelden van katteneigenaren met katten die geestelijk niet 100% waren, de normale huiskat wordt bijvoorbeeld nogal doorgefokt, waardoor familie dieren nestjes bij elkaar maken en zo dus feitelijk mongolide dieren ter wereld brengen. Daarnaast kun je het ook niet aan je beessie vragen natuurlijk, het staar voorbeeld is wel aardig, er zweeft dan op een gegeven moment troep door je kat z'n oogbol - dus dan ziet ie ook echt wat bewegen wat er voor jou niet is! En zo kun je - naast jouw theorie - dus nog genoeg andere, plausibele theorien beredeneren. Dat jij denkt dat jouw theorie de juiste is maakt de andere theorien niet bij voorbaat onwaar natuurlijk
![]()
En dan nog, het zou zomaar eens kunnen zijn dat jouw kat wel speciaal is op dit vlak, alleen reken in onze rationele cultuur op flink wat (terechte) scepcis. Iaw je zal moeten bewijzen dat het niets anders is, niet veel mensen zullen het zomaar van je aannemen
![]()
Je kan overigens ook gewoon de tegen-betogen naast je neerleggen en genieten van het idee wat jij erbij hebt, tis immers jouw kat.
Er zijn diverse aanwijzingen dat elke kat paranormaal begaafd is. Andere dieren zoals honden trouwens ook. Ik gebruik mijn ratio elke dag, maar sluit zeker niet uit dat er meer mogelijk is dan alleen de wetenschappelijke feiten laten zien.
Het blijft speculeren, maar het lijkt wel of sommige puzzelstukjes steeds meer op zijn plaats komen.
Ben trouwens aan het lezen in Katten Orakel, nu klinkt dit voor velen natuurlijk heel zweverig, maar is het absoluut niet. Het betreft veel informatie, o.a. dat katten geen onuitputtelijke alwetende bronnen zijn, maar dat zij trillingen die wij als mens uitzenden opvangen zodat je hun gedrag als het ware jouw gedrag weerspiegelt. Zo schijnt je kat dus te kunnen vertellen hoe het met je gemoed is gesteld. Zit m.i. zeker wat in, het klinkt allemaal behoorlijk logisch en is niet het zoveelste standaard katten gedrag boekje die elke idioot kan schrijven.
Tot slot....Rationele en wetenschappelijke zaken zijn zeker niet onbelangrijk, maar het wordt tijd dingen vanaf een ander niveau te gaan bekijken en wakker te worden! Vind ik dan
http://freefilehosting.net/file/?id=q9/3lqjROnze allerliefste kleine Isabella! (en weer zwanger! uitgerekend in sept '06)
The Truth, the whole Truth and nothing but the Truth. Addictive!