abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35397309
TS = Analyzing_Barb
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 09:53 schreef Analyzing_Barb het volgende:
Omdat ik zwanger ben, ga ik af en toe 's middags even liggen. Mijn kat vind het heerlijk om bij me te zijn, dus komt dan ook automatisch bij me liggen.
In deel 1 vertelde ik dat hij alleen 's avonds in de slaapkamer 'iets' waarnam, niks blijkt minder waar.
Ik ging gisteren even liggen ('s middags dus) en Pie kwam natuurlijk bij me liggen. Ik was wat aan het lezen in Reader's Digest en automatisch dwaalden mijn ogen af naar Pie, omdat dat 'iets' weer zijn aandacht trok. Ik kon geen beestje, stof of wat dan ook ontdekken. Hij keek weer in de hoek van de slaapkamer, aan mijn vriend's kant. Toen leek het 'iets' wat dichterbij te komen (op Pie gelet). Vervolgens volgde hij het naar boven. Voor de mensen die hier een rationele verklaring voor proberen te geven: het zal je niet lukken mij te overtuigen. Ik weet nu echt wat ik zie. Als het een beestje of iets dergelijks zou zijn, zou hij er achteraan gaan. Altijd. Als het ronddwarrelend stof zou zijn, waarom zou het dan naar boven gaan? Er stond geen raam open, ivm de behoorlijke kou. Het was ook geen ultrasoon geluid, echt niet. Hij volgt echt iets met zijn ogen.
Mijn kat vertoont dit gedrag slechts uitsluitend in de slaapkamer!

Rob Nanninga, ben je klaar voor de waarheid? Als mensen er behoefte aan hebben en als het interessant voor ze zou zijn, Pie stelt zichzelf ter beschikking voor onderzoek

Nee maar even serieus, ik heb goede ogen, misschien dan wel niet zo geweldig als die van een kat, maar ik weet wat ik zie. En dat is iets onverklaarbaars.
Ik ben nog steeds niet naar de dierenarts geweest met Pie, want sommigen vragen zich af of hij misschien staar krijgt, of misschien paranoïde of psychotisch wordt. Anderen zeggen dat hij misschien zo aanhankelijk is en veel mauwt en 'iets' ziet omdat hij misschien ziek is en afscheid aan het nemen is. Dit lijkt mij hoogst onwaarschijnlijk, maar goed.

Volgende keer probeer ik niet te vergeten de digitale camera mee naar bed te nemen, voor een filmopname! Dan zet ik het meteen in dit topic

[afbeelding]
Mijn kat Pie, ik heb deze al bijna 8 jaar.

(waarom krijg ik de link tussen [[url=]afbeelding[/url]] er niet op als foto maar krijg ik een kruisje te zien? :S)
En weer verder, ik had net zitten zweten op onderstaande reactie:
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 09:44 schreef NiGeLaToR het volgende:
Naast het gedrag verklaren met iets onverklaarbaars zou je je ook verder kunnen proberen te verdiepen in de psyche van je kat. Daarnaast kan het geen kwaad je kat (als je echt zekerheid aan het zoeken bent) eens goed laten nakijken, zodat je weet dat hij 'technisch' gezien in orde is.
Tis erg makkelijk om voor jou vreemd gedrag te bestempelen als 'hij is paranormaal begaafd', terwijl de praktijk leert dat vreemd gedrag in 99,99% van de gevallen gewoon rationeel verklaarbaar is.

Ik ken genoeg voorbeelden van katteneigenaren met katten die geestelijk niet 100% waren, de normale huiskat wordt bijvoorbeeld nogal doorgefokt, waardoor familie dieren nestjes bij elkaar maken en zo dus feitelijk mongolide dieren ter wereld brengen. Daarnaast kun je het ook niet aan je beessie vragen natuurlijk, het staar voorbeeld is wel aardig, er zweeft dan op een gegeven moment troep door je kat z'n oogbol - dus dan ziet ie ook echt wat bewegen wat er voor jou niet is! En zo kun je - naast jouw theorie - dus nog genoeg andere, plausibele theorien beredeneren. Dat jij denkt dat jouw theorie de juiste is maakt de andere theorien niet bij voorbaat onwaar natuurlijk

En dan nog, het zou zomaar eens kunnen zijn dat jouw kat wel speciaal is op dit vlak, alleen reken in onze rationele cultuur op flink wat (terechte) scepcis. Iaw je zal moeten bewijzen dat het niets anders is, niet veel mensen zullen het zomaar van je aannemen
Je kan overigens ook gewoon de tegen-betogen naast je neerleggen en genieten van het idee wat jij erbij hebt, tis immers jouw kat.
pi_35397634
Ehm...heel aardig van je dat je voor mij wilt spreken, maar ik wil er graag een slotje op (zie mijn eigen topic)
http://freefilehosting.net/file/?id=q9/3lqjR
Onze allerliefste kleine Isabella! (en weer zwanger! uitgerekend in sept '06)
The Truth, the whole Truth and nothing but the Truth. Addictive!
pi_35399118
Ouch, ik denk laat ik meteen een nieuwe voor je starten
Wil niet voor je spreken, maar zal een topicreport maken.. sry..
  donderdag 23 februari 2006 @ 13:08:33 #4
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_35403238
ach.. ik was toch in de buurt

(gast)slotje op verzoek dan maar
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')