abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35396971
quote:
Wilders gaat voor de vrijheid
DEN HAAG - Het Tweede Kamerlid Geert Wilders gaat een partij aanvoeren die de Partij voor de Vrijheid gaat heten. Onder die titel wil de Groep Wilders na de Tweede Kamerverkiezingen van 2007 in de Kamer terugkeren.

Dat heeft Wilders donderdag bekendgemaakt. In de aanloop naar de verkiezingen van mei 2007 zal de partij zich afficheren als Groep Wilders/Partij voor de Vrijheid.

Liberale beginselen
„De naam van de nieuwe partij is een knipoog naar de Partij van de Vrijheid die eind jaren veertig in Nederland bestond en uiteindelijk opging in de VVD”, zegt Wilders. Met de nieuwe partij wil Wilders oude liberale beginselen doen herleven.

Wilders (42) werd in 1998 Tweede Kamerlid voor de VVD. Hij stapte in september 2004 uit de fractie, omdat hij weigerde in te stemmen met een eventueel lidmaatschap van Turkije van de Europese Unie. Sindsdien vormt Wilders een eenmansfractie. In de politieke barometer van vorige week stond Groep Wilders op twee zetels.

Speerpunten
Het programma van de partij van Wilders bestaat uit tien punten, maar drie punten doen er volgens Wilders het meest toe: lagere belasting, betere scholen en immigratiestop.

Bij dat laatste thema gaat het om een stop op de komst van niet-westerse allochtonen. Over een maand denkt Wilders zijn programma onder de titel Klare Wijn te publiceren
Eigenlijk moet het veranderd worden in vrijheid van provocatie.
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_35397124
Ik vind het een goede naam
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_35397148
Westerse allochtonen kan je niet weigeren in de EU, toch?
pi_35397168
Een uitstekende naam zelfs, maar natuurlijk totaal niet passend bij Geert Wilders en zijn vrijheidsinperkende standpunten.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_35397176
Ik vraag me af hoe Wilders het woord Vrijheid wil verenigen met een verbod op vrije vestiging (Immigratiestop), waarmee hij ook meteen inbreuk maakt op het Europese vrij verkeer van mensen (Schengen)

Wilders heeft zich definitief compleet belachelijk en ongeloofwaardig gemaakt.
pi_35397193
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 09:52 schreef Sidekick het volgende:
Een uitstekende naam zelfs, maar natuurlijk totaal niet passend bij Geert Wilders en zijn vrijheidsinperkende standpunten.
Zoals welke vrijheidsinperkende standpunten?
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_35397197
Dubbel
pi_35397210
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 09:54 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Ik noem het een post boven je al
pi_35397230
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 09:55 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Ik noem het een post boven je al
Een immigratiestop? Dat noem ik de vrijheid om in een veilige buurt te wonen...
  donderdag 23 februari 2006 @ 09:57:02 #10
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_35397235
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 09:53 schreef Vhiper het volgende:
Ik vraag me af hoe Wilders het woord Vrijheid wil verenigen met een verbod op vrije vestiging (Immigratiestop), waarmee hij ook meteen inbreuk maakt op het Europese vrij verkeer van mensen (Schengen)
Het recht op vrije vestiging geldt gelukkig alleen voor inwoners van de EU.

Wat mij betreft heeft Wilders wel een punt. Alleen denk ik dat je niet bepaalde groepen uit moet sluiten op basis van afkomst maar wel op basis van wat ze aan de NL maatschappij bij kunnen dragen/toevoegen Kortom van NL een immigratieland maken, net zoals USA/Canada/Australië.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_35397259
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 09:56 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Een immigratiestop? Dat noem ik de vrijheid om in een veilige buurt te wonen...
De vooroordelen zitten nog diep bij je he?
pi_35397260
Wat een na-aaper, het is gewoon de naam van de voorganger van de VVD.
quote:
De PvdV ontstond op 23 maart 1946 als voortzetting van de vooroorlogse Liberale Staatspartij i (LSP). De oprichters wilden wel dat de nieuwe partij een vooruitstrevender koers zou volgen dan haar voorganger. In 1948 kwam er al weer een einde aan het bestaan van de PvdV, toen zij met leden van het Comité-Oud (vrijzinnig-democraten die uit de Partij van de Arbeid waren getreden) opging in de VVD i.

Tijdens haar bestaan regeerde het kabinet-Beel i. De PvdV voerde tegen dat kabinet oppositie, met name tegen het Indiëbeleid dat als te slap werd beschouwd.

Bekende personen binnen de PvdV waren Stikker, Bierema en Korthals.
Hier de rest...

-edit, stond al in dat nieuwsbericht-
pi_35397300
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 09:57 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Het recht op vrije vestiging geldt gelukkig alleen voor inwoners van de EU.
Klopt, maar als partij voor de Vrijheid pleiten voor een niet-vrij punt, lijkt me jezelf ongeloofwaardig maken.
quote:
Wat mij betreft heeft Wilders wel een punt. Alleen denk ik dat je niet bepaalde groepen uit moet sluiten op basis van afkomst maar wel op basis van wat ze aan de NL maatschappij bij kunnen dragen/toevoegen Kortom van NL een immigratieland maken, net zoals USA/Canada/Australië
Graag. De migratiewetten van de USA, Canada en Australië zijn milder dan ons huidige beleid.
pi_35397321
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 09:58 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
Wat een na-aaper, het is gewoon de naam van de voorganger van de VVD.
[..]

Hier de rest...

-edit, stond al in dat nieuwsbericht-
Zou de VVD nog enig recht op het naamgebruik hebben? Kunnen ze Wilders nog eens lekker dwars zitten
  donderdag 23 februari 2006 @ 10:03:13 #15
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_35397350
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 10:00 schreef Vhiper het volgende:

Graag. De migratiewetten van de USA, Canada en Australië zijn milder dan ons huidige beleid.
Maar die wetten werken wel op basis van merites, niet op basis van "laat alle zielepoten maar komen"
  donderdag 23 februari 2006 @ 10:06:38 #16
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_35397407
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 09:54 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Het verbieden van scholen met een Islamitische grondslag bijvoorbeeld. Zijn vergaande immigratie- en integratieplannen geven ook niet erg veel vrijheid aan nieuwkomers. Of zijn hoofdoekjesverbod. Of dat privacy ondergeschikt is aan terrorismemaatregelen.

Vrijheid voor eigen volk zou nog een goede benaming kunnen zijn. Selectieve, egoistische, vrijheid noem ik dat.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_35397517
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 10:03 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Maar die wetten werken wel op basis van merites, niet op basis van "laat alle zielepoten maar komen"

Op het sterk ingeperkte asielbeleid na, komt hier geen enkele "zielepoot" meer binnen, dit in tegenstelling tot Amerika, welke je zelfs door een simpele loterij binnen kan komen en Australie en Canada, waar je met een halve loodgietersopleiding ook zo binnen kan wandelen.
  donderdag 23 februari 2006 @ 10:12:15 #18
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_35397533
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 10:06 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Het verbieden van scholen met een Islamitische grondslag bijvoorbeeld. ...
Dat is idd. een zwak punt van Wilders.

Gewoon alle scholen op geloofsgrondslag afschaffen (net zoals in de meeste beschaafde landen om ons heen) zou een standpunt zijn wat mi. echt te rijmen valt met Wilders zijn standpunt betreffende scheiding van staat en kerk.
pi_35397560
quote:

[..]

Het verbieden van scholen met een Islamitische grondslag bijvoorbeeld. Zijn vergaande immigratie- en integratieplannen geven ook niet erg veel vrijheid aan nieuwkomers. Of zijn hoofdoekjesverbod. Of dat privacy ondergeschikt is aan terrorismemaatregelen.

Vrijheid voor eigen volk zou nog een goede benaming kunnen zijn. Selectieve, egoistische, vrijheid noem ik dat.
en zelfs voor eigen volk geeft hem nog te veel eer, gezien zijn vergaande privacy schendende ideetjes. Ik krijg bij hem meer het idee van een gesloten politiestaat.
  donderdag 23 februari 2006 @ 10:14:43 #20
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_35397586
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 10:11 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Op het sterk ingeperkte asielbeleid na, komt hier geen enkele "zielepoot" meer binnen, dit in tegenstelling tot Amerika, welke je zelfs door een simpele loterij binnen kan komen en Australie en Canada, waar je met een halve loodgietersopleiding ook zo binnen kan wandelen.
Er komen nog heel wat zielepoten het land binnen; via die fijne gezinshereniging en (schijn)huwlijken bv. Als iemand niets toevoegt aan de NL maatschappij zie ik geen reden om diegene hier binnen te laten.
pi_35397624
De andere partijen zijn allemaal tegen vrijheid, daar heeft hij nog wel een punt
pi_35397667
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 10:14 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Er komen nog heel wat zielepoten het land binnen; via die fijne gezinshereniging en (schijn)huwlijken bv. Als iemand niets toevoegt aan de NL maatschappij zie ik geen reden om diegene hier binnen te laten.
Ja zoveel zielepoten joh!! Heb je de immigratie cijfers gezien of niet? Want die spreken je dus wel tegen. Bovendien wilt WIlders een immigratiestop op basis van afkomst en niet op basis van opleiding.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 23 februari 2006 @ 10:19:41 #23
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_35397684
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 10:11 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Landen die nog willen uitgaan van het goede in een mens. En anderen nog een kans willen geven. Terwijl het enige wat hier gebeurd is het voeren van een hoop praatjes zonder het vullen van gaatjes.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_35397704
quote:

[..]

Het verbieden van scholen met een Islamitische grondslag bijvoorbeeld.
De vrijheid voor ieder kind om in een niet religieuze omgeving educatie te volgen.
pi_35397708
Hij zal ook wel weer GAAN met zijn partijtje...
Gelukkig zonder haar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')