Eensch!quote:Op donderdag 23 februari 2006 09:12 schreef -Sandstorm- het volgende:
WTF, wie is Maaike. Vrouwen horen niet op JOUW spelcomputer te spelen.
Punt 2: Zeg dat je ouders moeten optyfen. Jou geld, jij mag beslissen wat je ermee doet.
Serieus, als mijn vriendin ooit zonder het te vragen aan mijn X-Box zat, kon ze of ze het wou of niet, meteen vertrekken. NIemand komt aan een man zijn spelcomputer.quote:
Jaja, en vanavond sta je weer braaf aan de afwas he?quote:Op donderdag 23 februari 2006 09:18 schreef -Sandstorm- het volgende:
[..]
Serieus, als mijn vriendin ooit zonder het te vragen aan mijn X-Box zat, kon ze of ze het wou of niet, meteen vertrekken. NIemand komt aan een man zijn spelcomputer.
Dump haar man.
quote:Op donderdag 23 februari 2006 09:20 schreef Solopeople het volgende:
[..]
Jaja, en vanavond sta je weer braaf aan de afwas he?
EN je ouders lezen mee ?quote:Op donderdag 23 februari 2006 09:24 schreef Kevin_VS_Ps3 het volgende:
Ik heb toch zeker ook niet gevraagd om geboren te worden uit haar kut
quote:Op donderdag 23 februari 2006 09:18 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Waarom mag je het niet kopen dan?
iddquote:Op donderdag 23 februari 2006 09:21 schreef BarraCupraCuda het volgende:
duss... gewoon kopen die zooit...t is toch jou geld.
Dan ben je net als de overige PSP-aanbieders in V&A, leuk voor een maand, daarnaquote:Op donderdag 23 februari 2006 09:17 schreef Kevin_VS_Ps3 het volgende:
Ik was het van plan zelf te kopen, maar het mag niet. Ik heb het geld er al klaar voor liggen
Verwend kutkind.quote:Op donderdag 23 februari 2006 09:09 schreef Kevin_VS_Ps3 het volgende:
3. films kijken (je hoeft geen dvd speler meer te kopen voor in auto)
Waarom heb je dan een DS gekocht?quote:Op donderdag 23 februari 2006 09:31 schreef Kevin_VS_Ps3 het volgende:
VOLGENS hun mag ik niet kopen omdat ik al een ds heb. WTF?? DS rotzoooi
Ik heb het niet gevraagd. Ik zei dat ik een psp ging kopen. Dan kan ik hem wel kopen maar als zei het niet goed vindt kan ik hem gaan terug brengenquote:Op donderdag 23 februari 2006 09:31 schreef Opa_vertelt het volgende:
Gewoon kopen, het is je eigen geld.
Ik vraag me trouwens wel af waarom je het überhaubt aan ze hebt gevraagd?
Sorry hoor, maar minderjarig & thuiswonend = luisteren met je donder. En zo te horen komt de knaap niks te kort qua spullen en luxe.quote:Op donderdag 23 februari 2006 09:32 schreef Keukenprinsesje het volgende:
Onze kids hebben geloof ik erg veel geluk. Wij hebben hier in huis 2 PS2's, 1 X-Box en 1Gameboy DS (3 kinderen van 11, 14 en 15). Ik heb ze nog niet over de PSP gehoord, maar zou het alleen maar toejuichen als ze iets dergelijks van hun eigen geld zouden willen kopen (Hoeven wij het niet te betalen ;-) ). Maar sorry hoor, als je 17 bent ga je dat toch niet meer vragen of het mag, dan koop je het toch gewoon. Het is toch jouw geld!! Hooguit kunnen je ouders je adviseren of het wel of niet verstandig is je geld eraan uit te geven, toch?
Hoe oud zijn die mensen? En in welk jar denken ze dat we leven?
Tyf toch op..... 17 jaar bier drinken elke zaterdag avond en zelf weten hoe laat je thuis komt....quote:Op donderdag 23 februari 2006 09:34 schreef Solopeople het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar minderjarig & thuiswonend = luisteren met je donder. En zo te horen komt de knaap niks te kort qua spullen en luxe.
Met dit als resultaat zeker. Nee dank je.quote:Op donderdag 23 februari 2006 09:37 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Tyf toch op..... 17 jaar bier drinken elke zaterdag avond en zelf weten hoe laat je thuis komt....
Ach welnee man, dat zeggen ze maar om je af te schrikken.quote:Op donderdag 23 februari 2006 09:33 schreef Kevin_VS_Ps3 het volgende:
[..]
Ik heb het niet gevraagd. Ik zei dat ik een psp ging kopen. Dan kan ik hem wel kopen maar als zei het niet goed vindt kan ik hem gaan terug brengen
Het is toch zijn eigen geld??!! Nah ik vind het vreemd hoor. Dat je nou tegen een kind van 4 zegt dat het niet verstandig is iets te kopen van zijn/haar zakgeld, maar iemand van 17?! Ik wist echt niet dat er nog zulke ouders bestaan. Wij hebben ook echt wel regels hier in huis en onze kids zijn allesbehalve losgeslagen, maar om je zoon van 17 nou te verbieden iets te kopen van zijn eigen geld. Ik kan er gewoon niet bij. Maar dat zal dan wel aan mij liggen.....quote:Op donderdag 23 februari 2006 09:34 schreef Solopeople het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar minderjarig & thuiswonend = luisteren met je donder. En zo te horen komt de knaap niks te kort qua spullen en luxe.
We kennen de hele situatie niet. Voor hetzelfde geld heeft íe al een kamer vol met dvd spelers, xboxen, 100-en dvd's en weet ik veel wat. Dan kan ik me best voorstellen dat je als ouders zegt, en nu is het wel een keer mooi geweest. Als ik vroeger zoiets had, dan zeiden ze meestal, ja mag het kopen, prima, maar denk er eerst een maand of 3 over na. Dan was het meestal wel gezakt.quote:Op donderdag 23 februari 2006 09:39 schreef Keukenprinsesje het volgende:
[..]
Het is toch zijn eigen geld??!! Nah ik vind het vreemd hoor. Dat je nou tegen een kind van 4 zegt dat het niet verstandig is iets te kopen van zijn/haar zakgeld, maar iemand van 17?! Ik wist echt niet dat er nog zulke ouders bestaan. Wij hebben ook echt wel regels hier in huis en onze kids zijn allesbehalve losgeslagen, maar om je zoon van 17 nou te verbieden iets te kopen van zijn eigen geld. Ik kan er gewoon niet bij. Maar dat zal dan wel aan mij liggen.....
Laat me raden je bent 12...quote:Op donderdag 23 februari 2006 09:09 schreef Kevin_VS_Ps3 het volgende:
Goedendag allemaal,
Wat betreft het volgende. Ik mag geen psp kopen van me ouders![]()
Nu heb ik wat feiten en meningen onder mekaar gezet
Wat vinden jullie, maak ik kans om het aan te kaarten?
PSP
Samengevat
1. in de vakantie speelt maaike met mijn ds en ze wil er geen voor haar
verjaardag hebben.
2. als je ziet hoe vet dat ding is dat wil je niet geloven, hij kan alles
zoals:
1. heel mooi gamen (graphics)
2. groot scherm (ruim twee keer zo groot als dat van de ds)
4. muziek luisteren (er past meer muziek dan op de ipod)
5. filmpjes + muziek van computer afhalen en op psp zetten
(zo kan ik grappige filmpjes op me psp zetten en bekijken)
(dus snel grappige filmpjes bij de hand i.p.v. email)
leg uit dat het bedrag helemaal niet zo duur vergeleken met wat je
ervoor krijgt.
playstation 2 150
tv 200
dvd 50
totaal 400
bespaar dus 100 euro op een geweldig apparaat waarmee ik heel veel
plezier kan beleven. Het is duur ik realiseer dat maar wat je ervoor
terugkrijgt is boven de prijs. Het is gewoon een supermodern apparaat.
Gamen is mijn hobby en ik blijf het toch nog heel lang doen. Het is
een dure hobby, dat weet ik. Maar wil je mijn hobby afpakken?
Of ik het geld nu uitgeef aan kleding of iets anders, weg gaat het
toch. wat maakt het dan uit?
FOK! on
![]()
Een tv,dvd en ps2 werken niet op een accu hoor dus maak daar maar een -punt vanquote:Op donderdag 23 februari 2006 09:09 schreef Kevin_VS_Ps3 het volgende:
playstation 2 150
tv 200
dvd 50
totaal 400
Zoals PietVerdriet al zei, leer eens nee zeggen. 't Is verdorie 650 oud hollandse guldens waar we het over hebben welke een knaap van 17 even bij de Intertoys wil deponeren!quote:Op donderdag 23 februari 2006 09:39 schreef Morpheus2002 het volgende:
Ik geef je ouders geen ongelijk. Je bent nog geen 18. Je ouders hebben vast wel een goede reden om NEE te zeggen. Tegenwoordig wil iedereen altijd alles maar gelijk kopen kopen kopen...
Jammer johquote:Op donderdag 23 februari 2006 09:45 schreef -Sandstorm- het volgende:
Kevin reageert niet meer zie ik. De brugklas begint weer met het eerste uur
Mee eens, maar met verbieden leer je dat ze echt niet hoor. Dan wordt de drang alleen maar groter. Je kunt hoogstens zeggen dat het niet slim is blablabla hij is 17 hoor!! Over een paar jaar zal hij voor zichzelf moeten zorgen, als je als ouders dan alle beslissingen altijd voor hem genomen hebt krijgt ie een groot probleem. Maar goed, dat is mijn insteek. Ik probeer onze kinderen zo zelfstandig mogelijk op te voeden, zodat ze zelf na leren denken over hun beslissingen. Misschien ligt dat ding inderdaad over 2 maanden ongebruikt in een hoek. Dan heeft ie er toch mee geleerd...quote:Op donderdag 23 februari 2006 09:44 schreef Solopeople het volgende:
[..]
We kennen de hele situatie niet. Voor hetzelfde geld heeft íe al een kamer vol met dvd spelers, xboxen, 100-en dvd's en weet ik veel wat. Dan kan ik me best voorstellen dat je als ouders zegt, en nu is het wel een keer mooi geweest. Als ik vroeger zoiets had, dan zeiden ze meestal, ja mag het kopen, prima, maar denk er eerst een maand of 3 over na. Dan was het meestal wel gezakt.
Je mag je kinderen best leren dat materiaal bezit niet alles is.
Ja tuurlijk kerel, jij weet verbanden te leggen....quote:Op donderdag 23 februari 2006 09:37 schreef Solopeople het volgende:
[..]
Met dit als resultaat zeker. Nee dank je.
Mensen die zomaar alles kopen wat los en vast zit, eindigen vaak bij Leen van Frisia.quote:Op donderdag 23 februari 2006 09:50 schreef Keukenprinsesje het volgende:
[..]
Mee eens, maar met verbieden leer je dat ze echt niet hoor. Dan wordt de drang alleen maar groter. Je kunt hoogstens zeggen dat het niet slim is blablabla hij is 17 hoor!! Over een paar jaar zal hij voor zichzelf moeten zorgen, als je als ouders dan alle beslissingen altijd voor hem genomen hebt krijgt ie een groot probleem. Maar goed, dat is mijn insteek. Ik probeer onze kinderen zo zelfstandig mogelijk op te voeden, zodat ze zelf na leren denken over hun beslissingen. Misschien ligt dat ding inderdaad over 2 maanden ongebruikt in een hoek. Dan heeft ie er toch mee geleerd...
quote:Op donderdag 23 februari 2006 09:52 schreef Solopeople het volgende:
[..]
Mensen die zomaar alles kopen wat los en vast zit, eindigen vaak bij ALS Leen van Frisia.
quote:Op donderdag 23 februari 2006 09:09 schreef Kevin_VS_Ps3 het volgende:
Ik mag geen psp kopen van me ouders![]()
Lijkt mij niet, juist nu leert hij op een onschuldige manier dat hij zijn geld maar een keer uit kan geven. Hij heeft nu voor iets gespaard, maar wordt daar niet voor beloond. Het soort mensen dat bij Leen van Frisia eindigt, zijn mensen die nooit geleerd hebben dat je geld maar een keer uit kunt geven. Die altijd geld van ouders geleend hebben om dingen te kopen die ze hebben willen bijvoorbeeld. Dat vind ik heel iets anders.quote:Op donderdag 23 februari 2006 09:52 schreef Solopeople het volgende:
[..]
Mensen die zomaar alles kopen wat los en vast zit, eindigen vaak bij Leen van Frisia.
Hij is 16. Straks wil -ie het huis uit, daar moet natuurlijk een breedbeeld tv in, surround set, een keuken, alles. Op de 1 of andere manier komt -ie niet over als het type dat flink spaart.quote:Op donderdag 23 februari 2006 09:56 schreef Keukenprinsesje het volgende:
[..]
Lijkt mij niet, juist nu leert hij op een onschuldige manier dat hij zijn geld maar een keer uit kan geven. Hij heeft nu voor iets gespaard, maar wordt daar niet voor beloond. Het soort mensen dat bij Leen van Frisia eindigt, zijn mensen die nooit geleerd hebben dat je geld maar een keer uit kunt geven. Die altijd geld van ouders geleend hebben om dingen te kopen die ze hebben willen bijvoorbeeld. Dat vind ik heel iets anders.
ook als je spaart heb je dat geld niet.. dus zoveel schiet dat niet op.quote:Op donderdag 23 februari 2006 09:57 schreef Solopeople het volgende:
[..]
Hij is 16. Straks wil -ie het huis uit, daar moet natuurlijk een breedbeeld tv in, surround set, een keuken, alles. Op de 1 of andere manier komt -ie niet over als het type dat flink spaart.
Hij kostte toendertijd 150 euro. heb hem inmiddels al een jaarquote:Op donderdag 23 februari 2006 09:46 schreef Solopeople het volgende:
[..]
Zoals PietVerdriet al zei, leer eens nee zeggen. 't Is verdorie 650 oud hollandse guldens waar we het over hebben welke een knaap van 17 even bij de Intertoys wil deponeren!. En over twee maanden is handheld Xyz weer populair en moet er weer een opvolger komen, wat heeft die DS gekost TS? Ook snel op uitgekeken zeker he?
Je vergeet de spelcomputer......quote:Op donderdag 23 februari 2006 09:58 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
jankende k*t puber![]()
voor 30 euro ofzo heb je ook een dvd-speler en voor onder de 100 euro heb je een tv, dus is het weer goedkoper dan zo'n psp![]()
quote:Op donderdag 23 februari 2006 09:59 schreef Rekkie het volgende:
Ik ben 30+ en heb een Xbox, Xbox 360, een pc en een laptop.
Ik mag nu een nieuwe laptop kopen![]()
Hm, ik kon anders mijn huis bijna geheel inrichten met eigen geld. Hier en daar wat krijgertjes, maar that's it. Ik vind het echt schokkend hoe makkelijk mensen denken over een uitgave van 300 (!) euro voor een spelletjesapparaat.quote:Op donderdag 23 februari 2006 09:59 schreef jagermaster het volgende:
[..]
ook als je spaart heb je dat geld niet.. dus zoveel schiet dat niet op.
nee hoor want de prijs van de spelcomputer is wel gewoon goed. dus voor onder de 300 euro heb je je complete setquote:Op donderdag 23 februari 2006 09:59 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Je vergeet de spelcomputer......![]()
Eeeh...hebben wij ook...en niet van Leen of weet ik veel. Wij hebben er hard voor gewerkt. Op die manier laten wij de kinderen zien dat je als je graag iets wilt en er hard voor werkt/spaart je jezelf kunt belonen. Veel vriendjes gaan op wintersport, wij hebben een breedbeeld gekocht...Je kunt het aar een keer uitgeven. Alleen naar die breedbeeld kijken wij volgende week etc. nog naar. Die wintersport is volgende week over.quote:Op donderdag 23 februari 2006 09:57 schreef Solopeople het volgende:
[..]
Hij is 16. Straks wil -ie het huis uit, daar moet natuurlijk een breedbeeld tv in, surround set, een keuken, alles. Op de 1 of andere manier komt -ie niet over als het type dat flink spaart.
En ruim onder de 300 heb je ook een PSP, dus wat is nu je punt?quote:Op donderdag 23 februari 2006 10:00 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
[..]
nee hoor want de prijs van de spelcomputer is wel gewoon goed. dus voor onder de 300 euro heb je je complete set
dat de ts geen 100 euro bespaard door een psp te kopen, sjezusquote:Op donderdag 23 februari 2006 10:02 schreef Rekkie het volgende:
[..]
En ruim onder de 300 heb je ook een PSP, dus wat is nu je punt?
Ja en? Als de TS het zo zou kunnen verkopen, wat dan nog?quote:Op donderdag 23 februari 2006 10:04 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
[..]
dat de ts geen 100 euro bespaard door een psp te kopen, sjezus![]()
Hier zijn scholieren deze week vrij....quote:Op donderdag 23 februari 2006 10:05 schreef Camplo het volgende:
[..]
Tegewoordig sturen ze je naar Halt als je spijbelt. Mag je samen met Maikuuul plantsoentjes harken.
Wie naait wie nu hequote:Op donderdag 23 februari 2006 09:50 schreef Camplo het volgende:
Fucking kneus, laat een breezer op zn Nintendo DS
En geilt nu op een PSP.
whehehe
Kijk zo denken mijn ouders ookquote:Op donderdag 23 februari 2006 10:00 schreef Solopeople het volgende:
[..]
Hm, ik kon anders mijn huis bijna geheel inrichten met eigen geld. Hier en daar wat krijgertjes, maar that's it. Ik vind het echt schokkend hoe makkelijk mensen denken over een uitgave van 300 (!) euro voor een spelletjesapparaat.
Ouderwetse beef teriyaki'squote:Op donderdag 23 februari 2006 10:10 schreef Kevin_VS_Ps3 het volgende:
[..]
Kijk zo denken mijn ouders ook![]()
als hij het zo zou kunnen verkopen aan zijn ouders vind ik het knap, mij lukt zoiets nooit, maar het lijkt erop dat zijn ouders er ook niet intrapt.quote:Op donderdag 23 februari 2006 10:05 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Ja en? Als de TS het zo zou kunnen verkopen, wat dan nog?
quote:Op donderdag 23 februari 2006 10:11 schreef Camplo het volgende:
[..]
Een gift van 250 euro aan de kerk is zeker wel?
En terecht.quote:Op donderdag 23 februari 2006 10:10 schreef Kevin_VS_Ps3 het volgende:
[..]
Volgend seizoen mag je met Ajax weer thug-life Mestreech aanschouwenquote:Op donderdag 23 februari 2006 10:09 schreef Camplo het volgende:
[..]
Heel thug life mestreech staat erbij en kijkt erna![]()
jouw kinderen komen nog wel eens buiten?quote:Op donderdag 23 februari 2006 09:32 schreef Keukenprinsesje het volgende:
Onze kids hebben geloof ik erg veel geluk. Wij hebben hier in huis 2 PS2's, 1 X-Box en 1Gameboy DS (3 kinderen van 11, 14 en 15). Ik heb ze nog niet over de PSP gehoord, maar zou het alleen maar toejuichen als ze iets dergelijks van hun eigen geld zouden willen kopen (Hoeven wij het niet te betalen ;-) ). Maar sorry hoor, als je 17 bent ga je dat toch niet meer vragen of het mag, dan koop je het toch gewoon. Het is toch jouw geld!! Hooguit kunnen je ouders je adviseren of het wel of niet verstandig is je geld eraan uit te geven, toch?
Idd, ik ben nu 15 en verdien 5,50 per uur (quote:Op donderdag 23 februari 2006 09:59 schreef jagermaster het volgende:
[..]
ook als je spaart heb je dat geld niet.. dus zoveel schiet dat niet op.
En terecht! Leer maar eens dat 300 euro VEEL geld is, en dat je dat niet moet weggooien aan een of ander stukje speelgoed wat Maaike toch weer van je afpakt straks...quote:Op donderdag 23 februari 2006 10:10 schreef Kevin_VS_Ps3 het volgende:
[..]
ik vind het ook belachelijk veel geld voor zo'n apparaat, maar als de ts dat de moeite vindt, moet hij het zelf weten. beter dat het geld uitgeeft aan drugs of met zijn vriendjes op straat meisjes gaan verkrachten, weet ik veel ik zeg ook maar watquote:Op donderdag 23 februari 2006 10:00 schreef Solopeople het volgende:
[..]
Hm, ik kon anders mijn huis bijna geheel inrichten met eigen geld. Hier en daar wat krijgertjes, maar that's it. Ik vind het echt schokkend hoe makkelijk mensen denken over een uitgave van 300 (!) euro voor een spelletjesapparaat.
quote:Op donderdag 23 februari 2006 10:11 schreef Camplo het volgende:
[..]
Ouderwetse beef teriyaki's![]()
Zeker gristenen? Een gift van 250 euro aan de kerk is zeker wel?
Jongen?quote:Op donderdag 23 februari 2006 10:17 schreef Kevin_VS_Ps3 het volgende:
[..]
Een jongen die voor een meisje opkomt die ICT doet![]()
Nee dat is te zienquote:Op donderdag 23 februari 2006 10:20 schreef Kevin_VS_Ps3 het volgende:
En waarom sparen voor meubels enz als ik toch nog lang niet klaar ben met school
Waar verdien jij 15-25 euro per uur dan op je 19-20ste?quote:Op donderdag 23 februari 2006 10:15 schreef MJay1 het volgende:
[..]
Idd, ik ben nu 15 en verdien 5,50 per uur (). Dan kun je wel over the top gaan werken om te sparen, wat vast door iedereen word aangemoedigt. Maar weet je wat het dan is. Dan ben je rond de 19, 20 jaar en ga je vast werken, dan verdien je rond de 15-25 euro per uur, dat is bijna 4x zo veel..
Hey man ik heb ipod shuffle 512 mb en bij psp zit 1gb card. Dus wat doe jequote:Op donderdag 23 februari 2006 10:22 schreef Burbo het volgende:
precies, want over een jaar is er de Gameboy NogWat en die is nog tofferder dan je DS en je PSP bij elkaar. En die is zo vet cool dat je er wel 500 euro voor over hebt, want natasja (want maaike is dan allang ingeruild natuurlijk) speelt de hele tijd op je pspquote:Op donderdag 23 februari 2006 10:17 schreef Cid het volgende:
[..]
En terecht! Leer maar eens dat 300 euro VEEL geld is, en dat je dat niet moet weggooien aan een of ander stukje speelgoed wat Maaike toch weer van je afpakt straks...
Je bent zeker net 18 en wil al man genoemd wordenquote:
Ik een ipod Nano 4 GB.quote:Op donderdag 23 februari 2006 10:23 schreef Kevin_VS_Ps3 het volgende:
[..]
Hey man ik heb ipod shuffle 512 mb en bij psp zit 1gb card. Dus wat doe je
OMFG wat ben jij een verrot verwend kutkind zeg.quote:Op donderdag 23 februari 2006 10:23 schreef Kevin_VS_Ps3 het volgende:
[..]
Dat een PSP meer ruimte heeft dan zijn huidige Ipod, dat staat er tochquote:Op donderdag 23 februari 2006 10:24 schreef Camplo het volgende:
[..]
Ik een ipod Nano 4 GB.
Dus wat zeg jij?
Hey, vergeet de [ sub ] niet he...quote:
mag je nie mee zeuren met 5,5 per uur. Das bijna het dubbele van het miniumloon. Ga er maar lekker niet vanuit dat als je 20 bent je 25 euro de uur verdient.quote:Op donderdag 23 februari 2006 10:15 schreef MJay1 het volgende:
[..]
Idd, ik ben nu 15 en verdien 5,50 per uur (). Dan kun je wel over the top gaan werken om te sparen, wat vast door iedereen word aangemoedigt. Maar weet je wat het dan is. Dan ben je rond de 19, 20 jaar en ga je vast werken, dan verdien je rond de 15-25 euro per uur, dat is bijna 4x zo veel..
Blinde scheelkwal:quote:Op donderdag 23 februari 2006 10:25 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Dat een PSP meer ruimte heeft dan zijn huidige Ipod, dat staat er toch![]()
want anders wordt je straks net zo'n eikel als ik die altijd gelijk iets nieuws wil hebbenquote:Op donderdag 23 februari 2006 10:25 schreef Kevin_VS_Ps3 het volgende:
Fraai dan dat je niets _mag_ hebbenquote:Ben ik al
Nee, maar hij geeft aan een Ipod shuffle te hebben van 512 MB, dat is zijn motivatie om een PSP te willen.....quote:Op donderdag 23 februari 2006 10:26 schreef Camplo het volgende:
[..]
Blinde scheelkwal:
Stond nergens dat het over die 512 MB ipodje van hem ging. Leer dissen Murdock!![]()
Wel 'het boek' krijgt ie jaarlijks de update versie vanquote:Op donderdag 23 februari 2006 10:26 schreef InsertCredit het volgende:
[..]
want anders wordt je straks net zo'n eikel als ik die altijd gelijk iets nieuws wil hebben
[..]
Fraai dan dat je niets _mag_ hebben
Dat ontken ik ook niet. Ik geef alleen aan dat zijn ouders wel eens hele goede redenen kunnen hebben om het er niet mee eens te zijn. En dat het op zich niet zo gek is als je je zoon van 16 even 300 euro (wat voor mij bijna een halve maand hypotheek is) in een put ziet gooien.quote:Op donderdag 23 februari 2006 10:18 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
[..]
ik vind het ook belachelijk veel geld voor zo'n apparaat, maar als de ts dat de moeite vindt, moet hij het zelf weten.
Dat vroeg ik me dus ook afquote:Op donderdag 23 februari 2006 10:29 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Als je nou die ipod, je dvd-speler, je tv en je DS verkoopt mag je dan nog steeds geen PSP kopen?
Ik bedoel, je geeft zelf aan dat de PSP al die apparaten zou kunnen vervangen.
Is voor mij een hele zelfsquote:Op donderdag 23 februari 2006 10:28 schreef Solopeople het volgende:
[..]
Dat ontken ik ook niet. Ik geef alleen aan dat zijn ouders wel eens hele goede redenen kunnen hebben om het er niet mee eens te zijn. En dat het op zich niet zo gek is als je je zoon van 16 even 300 euro (wat voor mij bijna een halve maand hypotheek is) in een put ziet gooien.
Maar goed, dat willen de oh-zo stoere FOK! pubers niet horen natuurlijk. Je ouders zijn kutvolk dat er de ballen van snapt en als jij een x-doos wilt dan haal je die!
Scherpquote:Op donderdag 23 februari 2006 10:29 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Als je nou die ipod, je dvd-speler, je tv en je DS verkoopt mag je dan nog steeds geen PSP kopen?
hahh, die PS2 kan ie dus ook verpatsen. TS koopt dadelijk een PSP en houdt nog geld over ook.quote:Op donderdag 23 februari 2006 10:33 schreef jpg97 het volgende:
volkomen nutteloos ook dattie een PS2 heeft EN een dvd speler
Vind je werkelijk?quote:Op donderdag 23 februari 2006 10:33 schreef jpg97 het volgende:
volkomen nutteloos ook dattie een PS2 heeft EN een dvd speler
TS kan toch gewoon pr0n kijken op z'n ps2? En daarbij heeft ie ook nog een dualshock controller dus..quote:Op donderdag 23 februari 2006 10:36 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Vind je werkelijk?
De kwaliteit van de DVD speler van de PS2 is ronduit om te huilen..... en bovendien speelt niet alle DVD's af.
En misschien had TS de DVD-speler wel eerst!
Als je nou die ipod, je dvd-speler, je tv en je DS verkoopt...quote:Op donderdag 23 februari 2006 10:34 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
hahh, die PS2 kan ie dus ook verpatsen. TS koopt dadelijk een PSP en houdt nog geld over ook.
Goeie pr0n heeft geen regio 2quote:Op donderdag 23 februari 2006 10:38 schreef jpg97 het volgende:
[..]
TS kan toch gewoon pr0n kijken op z'n ps2? En daarbij heeft ie ook nog een dualshock controller dus..
misschien opa als je opgelet had in het nieuws was je erachter gekomen dat ze het al enige tijd Groep noemen op de basis schoolquote:Op donderdag 23 februari 2006 10:42 schreef Chilli het volgende:
Misschien....
Als je nou héél erg je best doet met spellen,
en dan een mooi cijfer voor Nederlands haalt op je rapport,
krijg je hem als je overgaat naar de volgende klas!
IDD!!!quote:Op donderdag 23 februari 2006 10:42 schreef Benji-NL het volgende:
17 jaar en een misselijk verwend rot joch.
Heb je al geld bij mekaar voor een rijbewijs?
Als je die haald moet er weer een auto komen inclusief verzekeringen e.d
Ja ik kan me wel voorstellen waarom ze nee zeggen
En kan je vriendin je niet bezighouden ipv achter spelcomputer te zitten?
alsof iemand tegenwoordig gelijk een auto kan kopen, laat staan hem onderhoudenquote:Op donderdag 23 februari 2006 10:42 schreef Benji-NL het volgende:
tja hij is nog altijd 16. Heeft nog wel ff voor dat ie z'n rijbewijs bij elkaar hoeft te hebben en daarbij komt dat sommige mensen een rijbewijs zo aangeboden krijgt van hun ouders.quote:Op donderdag 23 februari 2006 10:42 schreef Benji-NL het volgende:
Waarom gaat de TS niet gewoon buitenspelen? Is nog veel gezonder ook!quote:
Daar doen ze niet aan in de 3e.quote:Op donderdag 23 februari 2006 10:42 schreef Benji-NL het volgende:
Ik kon dat wel. En nee, geen hulp van ouders. En ja: wél geleefd in de jaren voor mijn 18e. Het sleutelwoord? 'Bijverdienen'.quote:Op donderdag 23 februari 2006 10:48 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
[..]
alsof iemand tegenwoordig gelijk een auto kan kopen, laat staan hem onderhouden![]()
16 jaar en dan van je ouders niet je eigen geld mogen uitgevenquote:
Ehhh, ja die schijnen er inderdaad te zijn.....quote:Op donderdag 23 februari 2006 10:49 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
16 jaar en dan van je ouders niet je eigen geld mogen uitgeven![]()
Nah, hij gamet liever met zijn vriendinquote:Op donderdag 23 februari 2006 10:48 schreef -Marc- het volgende:
[..]
Waarom gaat de TS niet gewoon buitenspelen? Is nog veel gezonder ook!
Plus als je geluk hebt bouw je sociale contacten op!
quote:Op donderdag 23 februari 2006 10:50 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Ehhh, ja die schijnen er inderdaad te zijn.....
nou, ik ben een student en ik heb een bijbaantje, maar ik kan voorlopig dus echt never nooit een auto onderhouden. kopen gaat wel, voor de rest heb ik echt geen geld voor en nee ik koop geen psp's , xboxen of dat soort dingenquote:Op donderdag 23 februari 2006 10:49 schreef Cosworth het volgende:
[..]
Ik kon dat wel. En nee, geen hulp van ouders. En ja: wél geleefd in de jaren voor mijn 18e. Het sleutelwoord? 'Bijverdienen'.
weet nie hoe oud jij nu bent.. maar heb je er ook nog in kunnen rijden?quote:Op donderdag 23 februari 2006 10:49 schreef Cosworth het volgende:
[..]
Ik kon dat wel. En nee, geen hulp van ouders. En ja: wél geleefd in de jaren voor mijn 18e. Het sleutelwoord? 'Bijverdienen'.
aan een computer heb je tenminste iets.quote:Op donderdag 23 februari 2006 10:51 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
ik bedacht me net trouwens dat ik op mijn 16de een computer had gekocht voor 2100 gulden omdat ik of een mooie scooter of geen scooter wou en ik natuurlijk niet genoeg had aan 2100 gulden
die pc mocht ik toen ook terugbrengen
Met een PSP kan je veel meer, joh!quote:Op donderdag 23 februari 2006 10:53 schreef jagermaster het volgende:
[..]
aan een computer heb je tenminste iets.
Ik ben nu 23, maar heb al sinds mijn 18e een eigen auto. Sterker nog, ik ben nu met mijn derde bezig (onvrijwillig, die anderen zijn stuk...quote:Op donderdag 23 februari 2006 10:52 schreef jagermaster het volgende:
[..]
weet nie hoe oud jij nu bent.. maar heb je er ook nog in kunnen rijden?
Laten we er vanuit gaan dat meeste studenten/scholieren gewoon legaal werk doenquote:Op donderdag 23 februari 2006 10:49 schreef Cosworth het volgende:
[..]
Mja, ik kreeg hem 2 jaar terug niet eens verzekerd, dus toen maar laten zitten. Audi S3.quote:Op donderdag 23 februari 2006 10:52 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
[..]
nou, ik ben een student en ik heb een bijbaantje, maar ik kan voorlopig dus echt never nooit een auto onderhouden. kopen gaat wel, voor de rest heb ik echt geen geld voor en nee ik koop geen psp's , xboxen of dat soort dingen![]()
nou dan moet je wel ontzettend veel werken en haast geen vrije tijd meer over hebben want anders kan ik het me niet voorstellen dat je het allemaal rond kan krijgenquote:Op donderdag 23 februari 2006 10:55 schreef Cosworth het volgende:
[..]
Ik ben nu 23, maar heb al sinds mijn 18e een eigen auto. Sterker nog, ik ben nu met mijn derde bezig (onvrijwillig, die anderen zijn stuk...). Al die tijd (en nog steeds) fulltime student geweest. Wél ontzettend veel gewerkt naast mijn studie. Ik rij zo'n 30.000 kilometer per jaar en betaal alle benzine en al het onderhoud die daarbij hoort zelf.
Ik moet een kanttekening plaatsen: het is óf op kamers gaan, óf een auto rijden... Aangezien ik door allerlei zaken (vriendin ver weg, werk, etc) afhankelijk was van mijn auto heb ik daarvoor gekozen.
Mijn bijbaantjes in die tijd:quote:Op donderdag 23 februari 2006 10:56 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Laten we er vanuit gaan dat meeste studenten/scholieren gewoon legaal werk doen
Fordquote:Op donderdag 23 februari 2006 10:55 schreef Cosworth het volgende:
[..]
Ik ben nu 23, maar heb al sinds mijn 18e een eigen auto. Sterker nog, ik ben nu met mijn derde bezig (onvrijwillig, die anderen zijn stuk...).
ik bedoel comprimerenquote:Op donderdag 23 februari 2006 10:29 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Ja, ik heb dan ook geen S3. Helaas...quote:Op donderdag 23 februari 2006 10:56 schreef Camplo het volgende:
[..]
Mja, ik kreeg hem 2 jaar terug niet eens verzekerd, dus toen maar laten zitten. Audi S3.
De PSP kan al die apparaten comprimerenquote:
ok geen leven dus, nou sorry hoor maar ik kies dan toch voor geen auto, maar wel leuke dingen doen met vrienden. je bent maar 1 keer jongen. die auto komt later ook welquote:Op donderdag 23 februari 2006 10:57 schreef Cosworth het volgende:
[..]
Mijn bijbaantjes in die tijd:
- Assistent bij een juristenkantoor.
- Taxichauffeur
- Shell-station-medewerker
- Prive-chauffeur (Easyway.nl)
- Horecawerk
Geenstijl fanquote:Op donderdag 23 februari 2006 10:59 schreef Cosworth het volgende:
[..]
Ja, ik heb dan ook geen S3. Helaas...
- Opel Astra 1.4 uit '92 (aankoop: 3000 gulden) (motor opgeblazen, verkocht voor 100 euro)
Geen leven?quote:Op donderdag 23 februari 2006 11:01 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
[..]
ok geen leven dus, nou sorry hoor maar ik kies dan toch voor geen auto, maar wel leuke dingen doen met vrienden. je bent maar 1 keer jongen. die auto komt later ook wel
en die arme stakker blij zijn met een autoquote:Op donderdag 23 februari 2006 10:59 schreef Cosworth het volgende:
[..]
Ja, ik heb dan ook geen S3. Helaas...
Mijn auto's:
- Ford Fiesta 1.1 uit '88 (aankoop: gratis) (opgereden en weggegeven).
- Opel Astra 1.4 uit '92 (aankoop: 3000 gulden) (motor opgeblazen, verkocht voor 100 euro)
- Ford Escort 1.8i uit '96 (aankoop: 4000 euro)
Whehehe.quote:Op donderdag 23 februari 2006 11:03 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
[..]
en die arme stakker blij zijn met een auto![]()
uhm overdag zit ik meestal op school en heb dus geen tijd om te werken. 1 a 2 dagen 's avonds en zaterdag werken, daar kan ik geen auto van onderhoudenquote:Op donderdag 23 februari 2006 11:03 schreef Cosworth het volgende:
[..]
Geen leven?Als je overdags iets meer werkt kun je s'avonds meer uitgeven. Het is de keuze: Overdags achter je PSP/PS2/weetikveel hangen, of overdags werken.
quote:Op donderdag 23 februari 2006 11:01 schreef purmernoord het volgende:
Het is zorgwekkend te constateren dat de jongeren van tegenwoordig een veelvoud van electronische artikelen wil beziiten en daar ook echt alles voor over hebben. Waar is de verantwoordelijkheidszin gebleven en de opvoeding van de ouders om kinderen ook te leren sparen voor later? Er zijn duizenden kinderen in financiele problemen doordat ze niet met geld kunnen omgaan. Alles maar dan ook alles moet in huis worden gehaald. Dure computers, xboxen, psp, playstations, mobiele telefoons met liefst het duurste abonnement en de mogelijkhied tot het maken en versturen van foto's en wappen. Merkkleding wordt ieder jaar nieuw gekocht, want kleding van vorig jaar is "out"!
Ik krjg in de volgende postings op mijn kop, dat weet ik nu al bijna zeker, want dan wordt er gezegd dat ik niet van deze tijd ben. Maar het gemis aan realiteitszin en verantwoordeljkheidsgevoel is groot. Als deze jongeren straks op eigen benen moeten staan hebben ze geen cent om aan hun reet te krabben. Verwend tot op het bod. En dan op het forum bijval vragen omdat zo;n verwend nest een keer niet krijgt wat ie wil.. het is toch te gek voor woorden. Moet je daarna eens zin wat voor respect hij toont voor zijn moeder... ik quote of herhaal het maar niet want ik vind het een uitspraak van het allerlaagste allooi. Als ik als ouder hier achter zou komen dan zou er wat zwaaien....
Wat voor school doe je? Ik was op mijn 18e met mijn MBO-opleiding bezig. Die duurde tot mijn 19e ofzo en in die tijd kon ik derhalve niet veel spannends kopen (zie dat lijstje met auto's...quote:Op donderdag 23 februari 2006 11:04 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
[..]
uhm overdag zit ik meestal op school en heb dus geen tijd om te werken. 1 a 2 dagen 's avonds en zaterdag werken, daar kan ik geen auto van onderhouden
tja.. toch moet ik een computer, laptop, dvd-speler en tv hebben of ik nou ff wil of nie.quote:Op donderdag 23 februari 2006 11:01 schreef purmernoord het volgende:
Alles maar dan ook alles moet in huis worden gehaald. Dure computers, xboxen, psp, playstations,
is er nog een telefoon zonder camara die ook nog een beetje fatsoenlijk is? zeg het maar ff..quote:mobiele telefoons met liefst het duurste abonnement en de mogelijkhied tot het maken en versturen van foto's en wappen.
Leuk ben je. In me eindgesprek van me stage heb ik oa wel leuk te horen dat me kleren in teveel dezelfde stijl zijn en dat ik maar 1 paar schoenen aan heb. Geen cent geven maar wel zeiken kunnen ze.quote:Merkkleding wordt ieder jaar nieuw gekocht, want kleding van vorig jaar is "out"!
inplaats van af te vragen waarom jongeren zoveel hebben en overal het duurste van willen hebben kan je ook de vraag stellen hoe komen ze aan het geld ervoor. Laat ze is wat minder gaan werken en wat meer aan school doen zou al een stuk beter zijn.quote:Ik krjg in de volgende postings op mijn kop, dat weet ik nu al bijna zeker, want dan wordt er gezegd dat ik niet van deze tijd ben. Maar het gemis aan realiteitszin en verantwoordeljkheidsgevoel is groot. Als deze jongeren straks op eigen benen moeten staan hebben ze geen cent om aan hun reet te krabben. Verwend tot op het bod. En dan op het forum bijval vragen omdat zo;n verwend nest een keer niet krijgt wat ie wil.. het is toch te gek voor woorden. Moet je daarna eens zin wat voor respect hij toont voor zijn moeder... ik quote of herhaal het maar niet want ik vind het een uitspraak van het allerlaagste allooi. Als ik als ouder hier achter zou komen dan zou er wat zwaaien....
Hou toch op!quote:Op donderdag 23 februari 2006 11:15 schreef jagermaster het volgende:
[..]
tja.. toch moet ik een computer, laptop, dvd-speler en tv hebben of ik nou ff wil of nie.
Nee, dan vind ik de eerste vraag toch echt relevanter hoor.quote:inplaats van af te vragen waarom jongeren zoveel hebben en overal het duurste van willen hebben kan je ook de vraag stellen hoe komen ze aan het geld ervoor. Laat ze is wat minder gaan werken en wat meer aan school doen zou al een stuk beter zijn.
Wat zou je doen, vraag ik me dan af?quote:Op donderdag 23 februari 2006 11:01 schreef purmernoord het volgende:
Het is zorgwekkend te constateren dat de jongeren van tegenwoordig een veelvoud van electronische artikelen wil beziiten en daar ook echt alles voor over hebben. Waar is de verantwoordelijkheidszin gebleven en de opvoeding van de ouders om kinderen ook te leren sparen voor later? Er zijn duizenden kinderen in financiele problemen doordat ze niet met geld kunnen omgaan. Alles maar dan ook alles moet in huis worden gehaald. Dure computers, xboxen, psp, playstations, mobiele telefoons met liefst het duurste abonnement en de mogelijkhied tot het maken en versturen van foto's en wappen. Merkkleding wordt ieder jaar nieuw gekocht, want kleding van vorig jaar is "out"!
Ik krjg in de volgende postings op mijn kop, dat weet ik nu al bijna zeker, want dan wordt er gezegd dat ik niet van deze tijd ben. Maar het gemis aan realiteitszin en verantwoordeljkheidsgevoel is groot. Als deze jongeren straks op eigen benen moeten staan hebben ze geen cent om aan hun reet te krabben. Verwend tot op het bod. En dan op het forum bijval vragen omdat zo;n verwend nest een keer niet krijgt wat ie wil.. het is toch te gek voor woorden. Moet je daarna eens zin wat voor respect hij toont voor zijn moeder... ik quote of herhaal het maar niet want ik vind het een uitspraak van het allerlaagste allooi. Als ik als ouder hier achter zou komen dan zou er wat zwaaien....
Ik moet het ook, van me zelf..... hoe moet ik anders mijn tijd doorbrengen?quote:Op donderdag 23 februari 2006 11:17 schreef Solopeople het volgende:
[..]
Hou toch op!. Waarom? Van wie?!
Hier ben ik het volledig mee eens.quote:Op donderdag 23 februari 2006 11:01 schreef purmernoord het volgende:
Als ik studeren en werken zeg, ben ik ouderwets zeker he?quote:Op donderdag 23 februari 2006 11:20 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Ik moet het ook, van me zelf..... hoe moet ik anders mijn tijd doorbrengen?
nou en daar heb ik het dus niet voor over. zoals jij het nu zegt is het wel zeer extreem. mijn ouders zullen dat niet goed vinden. school komt eerst en dan pas de rest. dus geen niet werken en als je tijd hebt studeren, maar goed het is maar waar jouw prioriteiten naar uit gaan. ik ga liever elke jaar op wintersport en leuke dingen doen met vrienden dan alles opzij zetten voor een auto. ik heb ook nog een ov daarmee kom ik ook bijna overal terechtquote:Op donderdag 23 februari 2006 11:07 schreef Cosworth het volgende:
[..]
Wat voor school doe je? Ik was op mijn 18e met mijn MBO-opleiding bezig. Die duurde tot mijn 19e ofzo en in die tijd kon ik derhalve niet veel spannends kopen (zie dat lijstje met auto's...). Daarna ging ik HBO doen. Eerst een jaar propedeuse (druk), maar daarna vooral veel zelfstudie. En het voordeel van prive-chauffeur of taxiwerk? Je kunt in je wachttijd studeren. Idem overigens voor Shell-station-werk. In de tijd dat er geen klanten zijn ga je studeren.
Werken, doe ik maar 60 uur per week, studeren hoef ik niet meer, en de rest van de tijd?quote:Op donderdag 23 februari 2006 11:23 schreef Solopeople het volgende:
[..]
Als ik studeren en werken zeg, ben ik ouderwets zeker he?
Opzich een goede instelling, van je ouders. Overigens ga ik ook elk jaar 1 of 2 x op vakantie. Prioriteiten inderdaad... Ik loop wel een jaartje achter, maar ach, die studietijd mag best lang duren...quote:Op donderdag 23 februari 2006 11:24 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
[..]
nou en daar heb ik het dus niet voor over. zoals jij het nu zegt is het wel zeer extreem. mijn ouders zullen dat niet goed vinden. school komt eerst en dan pas de rest. dus geen niet werken en als je tijd hebt studeren, maar goed het is maar waar jouw prioriteiten naar uit gaan. ik ga liever elke jaar op wintersport en leuke dingen doen met vrienden dan alles opzij zetten voor een auto. ik heb ook nog een ov daarmee kom ik ook bijna overal terecht
Wat ben jij voor waardeloze ouder? Je stimuleert het spelen van games toch niet?! Doe je kinderen op een sport ofzo, daar worden ze hard vanquote:Op donderdag 23 februari 2006 09:32 schreef Keukenprinsesje het volgende:
dat hebben ze niet. het is tegenwoordig een peace of cake om een credit card aan te schaffen en op de studentenrekeningen van tegenwoordig kun je zo 1000 euro in de rood staanquote:Op donderdag 23 februari 2006 11:15 schreef jagermaster het volgende:
inplaats van af te vragen waarom jongeren zoveel hebben en overal het duurste van willen hebben kan je ook de vraag stellen hoe komen ze aan het geld ervoor. Laat ze is wat minder gaan werken en wat meer aan school doen zou al een stuk beter zijn.
Ach zannik niet zo.... games zijn goed voor concentratie en reactievermogen.quote:Op donderdag 23 februari 2006 11:29 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Wat ben jij voor waardeloze ouder? Je stimuleert het spelen van games toch niet?! Doe je kinderen op een sport ofzo, daar worden ze hard vanIk ben het helemaal met de ouders van TS eens.
TS heeft al een ds, en dat is al meer dan genoeg. Bovendien kan hij beter sparen voor een reis naar Afrika, kan hij zien wat hij nog meer kan doen met dat geld ipv er een PSP voor te kopen
studie mag idd best lang duren en zolang ik op school zit, heb ik in principe geen auto nodig, al zou het wel fijn zijn. van dat geld doe ik dus liever wat andersquote:Op donderdag 23 februari 2006 11:29 schreef Cosworth het volgende:
[..]
Opzich een goede instelling, van je ouders. Overigens ga ik ook elk jaar 1 of 2 x op vakantie. Prioriteiten inderdaad... Ik loop wel een jaartje achter, maar ach, die studietijd mag best lang duren...
Ik moet er overigens bij vermelden dat mijn auto weliswaar veel kost, maar ik niet alles opzij zet daarvoor. Ik zet wel veel opzij om veel te verdienen en het weer net zo snel uit te geven. Die auto is daar maar een onderdeel van.
Ik neem aan dat je gewoon een normale baan hebt en zelfstandig bent. Dan moet je idd lekker zelf weten wat je met je geld doet.quote:Op donderdag 23 februari 2006 11:25 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Werken, doe ik maar 60 uur per week, studeren hoef ik niet meer, en de rest van de tijd?
Papa zijn. Toch?quote:Op donderdag 23 februari 2006 11:25 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Werken, doe ik maar 60 uur per week, studeren hoef ik niet meer, en de rest van de tijd?
Fijn.... maar dat mocht ik ook op mijn 16/17e hoor....quote:Op donderdag 23 februari 2006 11:34 schreef Solopeople het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je gewoon een normale baan hebt en zelfstandig bent. Dan moet je idd lekker zelf weten wat je met je geld doet.
en voor een dikke reetquote:Op donderdag 23 februari 2006 11:30 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Ach zannik niet zo.... games zijn goed voor concentratie en reactievermogen.
dat heet een opleiding volgenquote:Op donderdag 23 februari 2006 11:17 schreef Solopeople het volgende:
[..]
Hou toch op!. Waarom? Van wie?!
Vroeger sportte ik en speelde met mijn spelcomputer of voetbalde buiten.......quote:Op donderdag 23 februari 2006 11:42 schreef Viking84 het volgende:
[..]
en voor een dikke reet
Vroeger speelde ik met mijn playmobile of ik speelde buiten. Dát is goed voor je concentratievermogen en creativiteit
vroegâhquote:Op donderdag 23 februari 2006 11:42 schreef Viking84 het volgende:
[..]
en voor een dikke reet
Vroeger speelde ik met mijn playmobile of ik speelde buiten. Dát is goed voor je concentratievermogen en creativiteit
denk dat je toch echt wel wat actiever je reactievermoge traint met een fps dan met een beetje buitenspelen.quote:Op donderdag 23 februari 2006 11:42 schreef Viking84 het volgende:
[..]
en voor een dikke reet
jij welquote:Op donderdag 23 februari 2006 11:45 schreef jagermaster het volgende:
[..]
denk dat je toch echt wel wat actiever je reactievermoge traint met een fps dan met een beetje buitenspelen.
Ik kan me dat juist heel goed voorstellen.....quote:Op donderdag 23 februari 2006 11:52 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
gamen is goed, als je het maar in mate doet, maar als je een xbox, ps2, nintendo ds en een psp hebt kan ik me niet voorstellen dat je het in mate doet![]()
Hey klik hier is!quote:Op donderdag 23 februari 2006 10:23 schreef Kevin_VS_Ps3 het volgende:
[..]
Dan ben je verslaafd. Of een nerd zonder vriendenquote:Op donderdag 23 februari 2006 11:52 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
gamen is goed, als je het maar in mate doet, maar als je een xbox, ps2, nintendo ds en een psp hebt kan ik me niet voorstellen dat je het in mate doet![]()
Dan kun je dat geld beter opsturen naar Afrika, alsof Afrikanen het een ene reet uitmaakt of je ze gaat bekijken of een PSP koopt.quote:Op donderdag 23 februari 2006 11:29 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Wat ben jij voor waardeloze ouder? Je stimuleert het spelen van games toch niet?! Doe je kinderen op een sport ofzo, daar worden ze hard vanIk ben het helemaal met de ouders van TS eens.
TS heeft al een ds, en dat is al meer dan genoeg. Bovendien kan hij beter sparen voor een reis naar Afrika, kan hij zien wat hij nog meer kan doen met dat geld ipv er een PSP voor te kopen
ik denk een combo van beidequote:Op donderdag 23 februari 2006 11:56 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dan ben je verslaafd. Of een nerd zonder vrienden
quote:Op donderdag 23 februari 2006 11:56 schreef yosander het volgende:
[..]
Hey klik hier is!
Dat is wel ff 60 keer meer!!
Dat er op een PSP niet meer muziek past.quote:
OMGquote:Op donderdag 23 februari 2006 11:59 schreef yosander het volgende:
[..]
Dat er op een PSP niet meer muziek past.
Oh, en nu?quote:Op donderdag 23 februari 2006 11:59 schreef yosander het volgende:
[..]
Dat er op een PSP niet meer muziek past.
ja ik weet echt niet wat ik heb vandaagquote:Op donderdag 23 februari 2006 11:59 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Beide
Dat plaatje van de Lidl blijft je afleiden...
Geef het maar toe, vanmiddag ga je erheen..quote:Op donderdag 23 februari 2006 12:02 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
[..]
ja ik weet echt niet wat ik heb vandaag![]()
ik denk toch echt lidl![]()
quote:
zeker wetenquote:Op donderdag 23 februari 2006 12:03 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Geef het maar toe, vanmiddag ga je erheen..
Nou en hij geeft oa als argument dat een PSP goed is omdat er meer muziek op past dan bij een Ipod.quote:
Hij had al lang gezegd dat hij het vergeleek met een Ipod shuffle.quote:
als je continue gefocused zit om zo snel mogelijk ergens op te reageren train je dat dus echt wel actiever dan door buitenspelen hoor. (zeg niet dat computerspelletjes spelen gezonder is dan dan buitenspelen).quote:
Ja, en dat is niet zo. En nu?quote:Op donderdag 23 februari 2006 12:05 schreef yosander het volgende:
[..]
Nou en hij geeft oa als argument dat een PSP goed is omdat er meer muziek op past dan bij een Ipod.
Nee, doe ik dan zo?quote:Op donderdag 23 februari 2006 12:06 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ja, en dat is niet zo. En nu?Stort nu je wereld in? Of die van de TS?
TS zal je vast dankbaar zijnquote:Op donderdag 23 februari 2006 12:07 schreef yosander het volgende:
[..]
Nee, doe ik dan zo?
Ik laat het hem alleen even zien.
1. Alsof goede gfx een slechte game goed maken (en momenteel is het games aanbod van de psp barslecht).quote:1. heel mooi gamen (graphics)
Dat had ik niet gelezen alleen wat in de OP stond.quote:Op donderdag 23 februari 2006 12:06 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Hij had al lang gezegd dat hij het vergeleek met een Ipod shuffle.
Daarentegen kost die apparaat meer dan 400 euro en dan kun je niets eens gamen.
dsquote:Op donderdag 23 februari 2006 12:09 schreef Kill_em_all het volgende:
[..]
1. Alsof goede gfx een slechte game goed maken (en momenteel is het games aanbod van de psp barslecht).
2. Tja een tv heeft een nog groter scherm.
3. hehe ja gezellig 20+ euro voor een umd betalen of eerst een memorystick van 100+ euro moeten aanschaffen.
4. Dan weet ik niet wat voor ipod jij heb, maar 1gb is niet zoveel (2gb memsticks kosten al een fortuin + die 250 euro voor de psp zelf).
5. Houd er wel rekening mee dat je alles eerst moet converteren.
DS dat is past een echte handheld (en een chick magnet)![]()
Ja he, alleen ik hou er niet van dat mensen iets zeggen en het niet waar is en dat laat ik graag zien.quote:
Hij heeft puisten, een bril en z'n haar aan één kantquote:Op donderdag 23 februari 2006 12:11 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
[..]
dszo'n roze zeker met nintendogs, dat is idd wel een chick magnet
![]()
maar als jij zo'n ding nodig hebt om vrouwen te trekken doe je wellicht toch iets verkeerd
Betwetertjequote:Op donderdag 23 februari 2006 12:12 schreef yosander het volgende:
[..]
Ja he, alleen ik hou er niet van dat mensen iets zeggen en het niet waar is en dat laat ik graag zien.
Iets erop tegen?quote:
en werkt bij de lidlquote:Op donderdag 23 februari 2006 12:12 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Hij heeft puisten, een bril en z'n haar aan één kant![]()
![]()
Maar voor de rest ga je volledig aan de OP voorbij.... maar dat geeft niet hoorquote:Op donderdag 23 februari 2006 12:15 schreef yosander het volgende:
[..]
Iets erop tegen?
Alleen dit was wél een enorme fout, geef toe!
1GB en 60GB zit namelijk veel verschil in.
Oke, nu weer ontopic!!quote:Op donderdag 23 februari 2006 12:17 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Maar voor de rest ga je volledig aan de OP voorbij.... maar dat geeft niet hoor
Nou dat laatstequote:Op donderdag 23 februari 2006 12:20 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Oh dit is redelijk ontopic hoor....
Niets op tegen, maar zorg er wel voor dat je alle informatie gelezen hebt. Iets wat je in dit geval duidelijk vergeten was.quote:Op donderdag 23 februari 2006 12:15 schreef yosander het volgende:
[..]
Iets erop tegen?
Alleen dit was wél een enorme fout, geef toe!
1GB en 60GB zit namelijk veel verschil in.
Ga je dit nu in elk topic vermelden die in je AT staat en die bijna vol raakt?quote:Op donderdag 23 februari 2006 12:23 schreef -Sandstorm- het volgende:
nog een paar post en dit topic kan eindelijk dicht
Eigenlijk is dit geheel offtopic......quote:Op donderdag 23 februari 2006 12:26 schreef Viking84 het volgende:
Ik word net genadeloos op m'n vingers getikt dat het spelen van games wel degelijk goed kan zijn voor concentratievermogen en dingen als ruimtelijk inzicht. Maar goed, dat zal wel niet gelden voor hele dagen gamen, zoals het gros tegenwoordig doet. Het wil er bij mij maar moeilijk in dat games echt goed zijn voor kinderen. Ik denk dat het hen juist meer verwijdert van de maatschappij. Als (ALS!!) ik mijn kind al zou toestaan te gamen, dan zou het echt hooguit een uurtje per dag zijn en ik zou willen bepalen welke spellen er gespeeld mogen worden.
jupquote:Op donderdag 23 februari 2006 12:25 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Ga je dit nu in elk topic vermelden die in je AT staat en die bijna vol raakt?
maar dat heeft juist niets te maken over reactievermogen, ruimte inzicht en dergelijke. Iedereen kan ook wel bedenken dat als je alleen achter je computer zit te gamen je "geen" sociale contacten opbouwt.quote:Op donderdag 23 februari 2006 12:26 schreef Viking84 het volgende:
Het wil er bij mij maar moeilijk in dat games echt goed zijn voor kinderen. Ik denk dat het hen juist meer verwijdert van de maatschappij.
Noem je dat dissen?quote:Op donderdag 23 februari 2006 10:26 schreef Camplo het volgende:
[..]
Blinde scheelkwal:
Stond nergens dat het over die 512 MB ipodje van hem ging. Leer dissen Murdock!![]()
ik zou niet willen dat mijn kinderen hun tijd verdoen met spelletjes als GTA en Postal. Ja leuk joh. Tegen andere mensen aanpissen en andere mensen overhoop knallen. Hoe zinloosquote:Op donderdag 23 februari 2006 12:29 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Eigenlijk is dit geheel offtopic......
Ik zou niet de spellen van mijn kind willen bepalen, dat vind ik zo hypocriet, geef dat kind dan geen spelcomputer.
Zinloos... ja inderdaad, maar het is vermaak, net als 99% van de spellen.quote:Op donderdag 23 februari 2006 12:44 schreef Viking84 het volgende:
[..]
ik zou niet willen dat mijn kinderen hun tijd verdoen met spelletjes als GTA en Postal. Ja leuk joh. Tegen andere mensen aanpissen en andere mensen overhoop knallen. Hoe zinloos
Games als Prince of Persia zou ik daarentegen weer wél toestaan ( omdat ik ze zelf ook graag speel)
Hij wil een mooi woord gebruiken maar het past totaal niet in die contextquote:Op donderdag 23 februari 2006 11:00 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
De PSP kan al die apparaten comprimeren![]()
Waarom zeur je dan op iemand die wel geld heeft om iets te kopen wat hij graag wil?quote:Op donderdag 23 februari 2006 12:47 schreef Viking84 het volgende:
Ja ik heb vroeger ook heel vaak dingen gekocht zonder het te vragen. Mijn ouders bemoeien zich nu nog steeds met mijn uitgaven. Maar dat komt meer omdat ik de gewoonte heb dingen te kopen waar ik geen geld voor heb en waar zij mij dan weer uit moeten redden
Want daar zit geen geweld in, is uiterst geloofwaardig én je bereikt er wat meequote:Op donderdag 23 februari 2006 12:44 schreef Viking84 het volgende:
Games als Prince of Persia zou ik daarentegen weer wél toestaan ( omdat ik ze zelf ook graag speel)
Toen pas? De meeste spelen als peuter als doktertje.quote:Op donderdag 23 februari 2006 12:53 schreef Asielzoekers het volgende:
Ik luisterde nog naar mijn ouders toen ik 13 jaar was, daarna ontdekte ik het vrouwelijke geslacht en konden mijn ouders de pot op. Maar goed sommigen worden misschien wel nooit volwassen (goh, dit zou je ook kunnen interpreteren als een doodsverwensing).
Wat heeft gehoorzaamheid te maken met het ontdekken van het vrouwelijke geslacht?quote:Op donderdag 23 februari 2006 12:53 schreef Asielzoekers het volgende:
Ik luisterde nog naar mijn ouders toen ik 13 jaar was, daarna ontdekte ik het vrouwelijke geslacht en konden mijn ouders de pot op. Maar goed sommigen worden misschien wel nooit volwassen (goh, dit zou je ook kunnen interpreteren als een doodsverwensing).
Verkoop je toch eerst je DS?quote:Op donderdag 23 februari 2006 09:31 schreef Kevin_VS_Ps3 het volgende:
VOLGENS hun mag ik niet kopen omdat ik al een ds heb. WTF?? DS rotzoooi
VMBO meisjes zijn makkelijk zeker.quote:Op donderdag 23 februari 2006 12:59 schreef Kevin_VS_Ps3 het volgende:
ik heb het vrouwelijke geslacht ontdekt. Letterlijk
Laten we dit even gaan ontleden.quote:Op donderdag 23 februari 2006 09:09 schreef Kevin_VS_Ps3 het volgende:
1. heel mooi gamen (graphics)
leg uit dat het bedrag helemaal niet zo duur vergeleken met wat je
ervoor krijgt.
playstation 2 150
tv 200
dvd 50
totaal 400
bespaar dus 100 euro op een geweldig apparaat waarmee ik heel veel
plezier kan beleven. Het is duur ik realiseer dat maar wat je ervoor
terugkrijgt is boven de prijs. Het is gewoon een supermodern apparaat.
Jou mening, en nee hij kan helemaal niet alles, en wat hij kan doet hij ook nog eens slecht over het algemeen.quote:2. als je ziet hoe vet dat ding is dat wil je niet geloven, hij kan alles
Mooie graphics is ten 1e relatief, JIJ vindt het mooie graphics ok. Ten 2e betekend mooie graphics niet per definitie mooi gamen. Ik ken zat games / consoles met kut graphics die nog met kop en schouders boven de huidige generatie uitsteken. Oftewel je bent gewoon zon graphicshoer die stoer moet doen bij zijn vriendjes... "kijk eens wat vet!"quote:1. heel mooi gamen (graphics)
De DS heeft 2 schermen die een beetje kleiner zijn dan die van de PSP, dus heeft de DS alsnog ongeveer 80% meer beeldschermoppervlak.quote:2. groot scherm (ruim twee keer zo groot als dat van de ds)
Je kan er films op kijken ja, maaaarrrrr:quote:3. films kijken (je hoeft geen dvd speler meer te kopen voor in auto)
Joepie, je heb een übergrote mp3 speler voor 400 euro met 'maar' 512 MB. En NEE er kan niet meer op dan een I-Pod.quote:4. muziek luisteren (er past meer muziek dan op de ipod)
Dat kan idd, maar wil je daarvoor 400 euro neerleggen?quote:5. filmpjes + muziek van computer afhalen en op psp zetten
Probeer het op kleuternet ofzo.quote:
Mavoquote:Op donderdag 23 februari 2006 13:00 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
VMBO meisjes zijn makkelijk zeker.![]()
What's the fucking difference?quote:
Hier hield het voor mij op!quote:Op donderdag 23 februari 2006 13:00 schreef Afwazig het volgende:
[..]
Laten we dit even gaan ontleden.
[..]
VMBO neukt direct, MAVO doet net alsof ze niet direct neukenquote:Op donderdag 23 februari 2006 13:02 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
What's the fucking difference?![]()
Ja ik heb vakantie.quote:Op donderdag 23 februari 2006 13:02 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Hier hield het voor mij op!
Tijd over ofzo?
Als peuter neukte ik anders nog niet met meiden. Kan aan mij liggen hoorquote:Op donderdag 23 februari 2006 12:56 schreef Dickies het volgende:
[..]
Toen pas? De meeste spelen als peuter als doktertje.
Ik had het niet over de I-pod van jou maar over de PSP.quote:Op donderdag 23 februari 2006 13:04 schreef Kevin_VS_Ps3 het volgende:
@ afwazig. ipod kostte me maar 100 euro en hij weegt maar 99 gram dus groot is hij niet
psp giga pack is geen 400 euro. 300 euro wel te verstaan
de graphics zijn mooi voor de handheld waar we in leven.
tot zo ver kleine correcties, de rest is jouw mening
Nee jij weet duidelijk hoe het echte leven is met je 14 posts per dag op fokquote:Op donderdag 23 februari 2006 12:11 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
[..]
dszo'n roze zeker met nintendogs, dat is idd wel een chick magnet
![]()
maar als jij zo'n ding nodig hebt om vrouwen te trekken doe je wellicht toch iets verkeerd
of jij met je zinloze reacties als je niets anders weet te zeggen, maar toch je gemiddelde van 2 posts per dag op peil wilt houdenquote:Op donderdag 23 februari 2006 13:16 schreef Kill_em_all het volgende:
[..]
Nee jij weet duidelijk hoe het echte leven is met je 14 posts per dag op fok![]()
![]()
Das nog niks vergeleken bij mijn 48quote:Op donderdag 23 februari 2006 13:16 schreef Kill_em_all het volgende:
[..]
Nee jij weet duidelijk hoe het echte leven is met je 14 posts per dag op fok![]()
![]()
Scheer hier weg, dit gaat over ouders en hun kinderen. Als het aan jou ligt zul jij nooit iemands ouder worden..quote:Op donderdag 23 februari 2006 13:41 schreef Viking84 het volgende:
[..]
of jij met je zinloze reacties als je niets anders weet te zeggen, maar toch je gemiddelde van 2 posts per dag op peil wilt houden
Ik heb er 11 per dagquote:Op donderdag 23 februari 2006 13:44 schreef -Sandstorm- het volgende:
[..]
Das nog niks vergeleken bij mijn 48![]()
![]()
Of:quote:Op donderdag 23 februari 2006 13:53 schreef -Sandstorm- het volgende:
Een fragment uit de relatie Kevin - Maaike:
Ahhhh Ahhhhhh Ahhhh JAAAAAAAAAAAAAAAA Gaaaaa Dooooooooor Kevin Ga doooooooooooor Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
UITGESPEELD !!!!!!!!!!!!!!!
Ontdekken != neuken.quote:Op donderdag 23 februari 2006 13:05 schreef Asielzoekers het volgende:
[..]
Als peuter neukte ik anders nog niet met meiden. Kan aan mij liggen hoor
Kloptquote:Op donderdag 23 februari 2006 14:04 schreef Kevin_VS_Ps3 het volgende:
Er hangt hier enig jaloezie in de lucht van mensen die geen vriendin hebben
Als je op mij doelt dan pis je behoorlijk naast de pot makkerquote:Op donderdag 23 februari 2006 14:04 schreef Kevin_VS_Ps3 het volgende:
Er hangt hier enig jaloezie in de lucht van mensen die geen vriendin hebben
Gewoon laten liggen, droogt vanzelf opquote:Op donderdag 23 februari 2006 14:13 schreef Afwazig het volgende:
[..]
Als je op mij doelt dan pis je behoorlijk naast de pot makker.
Whehehe je leest ook niet echt goed zodat het "grapje" misplaatst isquote:Op donderdag 23 februari 2006 14:26 schreef Kevin_VS_Ps3 het volgende:
[..]
Gewoon laten liggen, droogt vanzelf op
Idiootquote:Op donderdag 23 februari 2006 14:32 schreef Nawien het volgende:
[..]
Whehehe je leest ook niet echt goed zodat het "grapje" misplaatst is![]()
Gewoon zeggen dat je je vriendin zwanger hebt gemaakt en dat jullie gaan trouwen.quote:Op donderdag 23 februari 2006 14:51 schreef Kevin_VS_Ps3 het volgende:
idd blijf ontopic man
noem eens je ervaringen over de psp ofzo.
Waarom? Jij mag er toch geen!quote:Op donderdag 23 februari 2006 14:51 schreef Kevin_VS_Ps3 het volgende:
Ben je marokkaan ofzo? :quote:Op donderdag 23 februari 2006 15:03 schreef Kevin_VS_Ps3 het volgende:
je weet toch.
heb er sinds 2 weken 1:quote:Op donderdag 23 februari 2006 14:51 schreef Kevin_VS_Ps3 het volgende:
idd blijf ontopic man
Kijk dat begint er al op te lijkenquote:Op donderdag 23 februari 2006 15:14 schreef JanaX het volgende:
[..]
heb er sinds 2 weken 1:
-super graphics
-Super dat je avi's kan omzetten in mp4 zodat je ze op psp kan kijken, (anime kijken in de bus![]()
)
-gave games (gta,tales of eternia)
-minder gaar als de ds
Ik ga er logischerwijs van uit dat je hett niet over mij hebt stakkerquote:
psp is echt helemaal het eindequote:Op donderdag 23 februari 2006 14:51 schreef Kevin_VS_Ps3 het volgende:
idd blijf ontopic man
quote:Op donderdag 23 februari 2006 15:43 schreef Party_P het volgende:
[..]
psp is echt helemaal het einde
EN JIJ MAG ER LEKKER GEEN 1!!!!!! HAHAHAHAHAHHA![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Net als elke ander spelcomputer dus!quote:Op donderdag 23 februari 2006 15:54 schreef jpg97 het volgende:
Ik heb er 1 gehad en lekker verkocht!
je speelt er de eerste paar dagen op, en dan is het niet meer interessant
Ik snap heel goed dat jij een pc en laptop nodig hebt voor je werk.quote:Op donderdag 23 februari 2006 11:15 schreef jagermaster het volgende:
[..]
tja.. toch moet ik een computer, laptop, dvd-speler en tv hebben of ik nou ff wil of nie.
[..]
is er nog een telefoon zonder camara die ook nog een beetje fatsoenlijk is? zeg het maar ff..
[..]
Leuk ben je. In me eindgesprek van me stage heb ik oa wel leuk te horen dat me kleren in teveel dezelfde stijl zijn en dat ik maar 1 paar schoenen aan heb. Geen cent geven maar wel zeiken kunnen ze.
[..]
inplaats van af te vragen waarom jongeren zoveel hebben en overal het duurste van willen hebben kan je ook de vraag stellen hoe komen ze aan het geld ervoor. Laat ze is wat minder gaan werken en wat meer aan school doen zou al een stuk beter zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |