Eensch!quote:Op donderdag 23 februari 2006 09:12 schreef -Sandstorm- het volgende:
WTF, wie is Maaike. Vrouwen horen niet op JOUW spelcomputer te spelen.
Punt 2: Zeg dat je ouders moeten optyfen. Jou geld, jij mag beslissen wat je ermee doet.
Serieus, als mijn vriendin ooit zonder het te vragen aan mijn X-Box zat, kon ze of ze het wou of niet, meteen vertrekken. NIemand komt aan een man zijn spelcomputer.quote:
Jaja, en vanavond sta je weer braaf aan de afwas he?quote:Op donderdag 23 februari 2006 09:18 schreef -Sandstorm- het volgende:
[..]
Serieus, als mijn vriendin ooit zonder het te vragen aan mijn X-Box zat, kon ze of ze het wou of niet, meteen vertrekken. NIemand komt aan een man zijn spelcomputer.
Dump haar man.
quote:Op donderdag 23 februari 2006 09:20 schreef Solopeople het volgende:
[..]
Jaja, en vanavond sta je weer braaf aan de afwas he?
EN je ouders lezen mee ?quote:Op donderdag 23 februari 2006 09:24 schreef Kevin_VS_Ps3 het volgende:
Ik heb toch zeker ook niet gevraagd om geboren te worden uit haar kut
quote:Op donderdag 23 februari 2006 09:18 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Waarom mag je het niet kopen dan?
iddquote:Op donderdag 23 februari 2006 09:21 schreef BarraCupraCuda het volgende:
duss... gewoon kopen die zooit...t is toch jou geld.
Dan ben je net als de overige PSP-aanbieders in V&A, leuk voor een maand, daarnaquote:Op donderdag 23 februari 2006 09:17 schreef Kevin_VS_Ps3 het volgende:
Ik was het van plan zelf te kopen, maar het mag niet. Ik heb het geld er al klaar voor liggen
Verwend kutkind.quote:Op donderdag 23 februari 2006 09:09 schreef Kevin_VS_Ps3 het volgende:
3. films kijken (je hoeft geen dvd speler meer te kopen voor in auto)
Waarom heb je dan een DS gekocht?quote:Op donderdag 23 februari 2006 09:31 schreef Kevin_VS_Ps3 het volgende:
VOLGENS hun mag ik niet kopen omdat ik al een ds heb. WTF?? DS rotzoooi
Ik heb het niet gevraagd. Ik zei dat ik een psp ging kopen. Dan kan ik hem wel kopen maar als zei het niet goed vindt kan ik hem gaan terug brengenquote:Op donderdag 23 februari 2006 09:31 schreef Opa_vertelt het volgende:
Gewoon kopen, het is je eigen geld.
Ik vraag me trouwens wel af waarom je het überhaubt aan ze hebt gevraagd?
Sorry hoor, maar minderjarig & thuiswonend = luisteren met je donder. En zo te horen komt de knaap niks te kort qua spullen en luxe.quote:Op donderdag 23 februari 2006 09:32 schreef Keukenprinsesje het volgende:
Onze kids hebben geloof ik erg veel geluk. Wij hebben hier in huis 2 PS2's, 1 X-Box en 1Gameboy DS (3 kinderen van 11, 14 en 15). Ik heb ze nog niet over de PSP gehoord, maar zou het alleen maar toejuichen als ze iets dergelijks van hun eigen geld zouden willen kopen (Hoeven wij het niet te betalen ;-) ). Maar sorry hoor, als je 17 bent ga je dat toch niet meer vragen of het mag, dan koop je het toch gewoon. Het is toch jouw geld!! Hooguit kunnen je ouders je adviseren of het wel of niet verstandig is je geld eraan uit te geven, toch?
Hoe oud zijn die mensen? En in welk jar denken ze dat we leven?
Tyf toch op..... 17 jaar bier drinken elke zaterdag avond en zelf weten hoe laat je thuis komt....quote:Op donderdag 23 februari 2006 09:34 schreef Solopeople het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar minderjarig & thuiswonend = luisteren met je donder. En zo te horen komt de knaap niks te kort qua spullen en luxe.
Met dit als resultaat zeker. Nee dank je.quote:Op donderdag 23 februari 2006 09:37 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Tyf toch op..... 17 jaar bier drinken elke zaterdag avond en zelf weten hoe laat je thuis komt....
Ach welnee man, dat zeggen ze maar om je af te schrikken.quote:Op donderdag 23 februari 2006 09:33 schreef Kevin_VS_Ps3 het volgende:
[..]
Ik heb het niet gevraagd. Ik zei dat ik een psp ging kopen. Dan kan ik hem wel kopen maar als zei het niet goed vindt kan ik hem gaan terug brengen
Het is toch zijn eigen geld??!! Nah ik vind het vreemd hoor. Dat je nou tegen een kind van 4 zegt dat het niet verstandig is iets te kopen van zijn/haar zakgeld, maar iemand van 17?! Ik wist echt niet dat er nog zulke ouders bestaan. Wij hebben ook echt wel regels hier in huis en onze kids zijn allesbehalve losgeslagen, maar om je zoon van 17 nou te verbieden iets te kopen van zijn eigen geld. Ik kan er gewoon niet bij. Maar dat zal dan wel aan mij liggen.....quote:Op donderdag 23 februari 2006 09:34 schreef Solopeople het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar minderjarig & thuiswonend = luisteren met je donder. En zo te horen komt de knaap niks te kort qua spullen en luxe.
We kennen de hele situatie niet. Voor hetzelfde geld heeft íe al een kamer vol met dvd spelers, xboxen, 100-en dvd's en weet ik veel wat. Dan kan ik me best voorstellen dat je als ouders zegt, en nu is het wel een keer mooi geweest. Als ik vroeger zoiets had, dan zeiden ze meestal, ja mag het kopen, prima, maar denk er eerst een maand of 3 over na. Dan was het meestal wel gezakt.quote:Op donderdag 23 februari 2006 09:39 schreef Keukenprinsesje het volgende:
[..]
Het is toch zijn eigen geld??!! Nah ik vind het vreemd hoor. Dat je nou tegen een kind van 4 zegt dat het niet verstandig is iets te kopen van zijn/haar zakgeld, maar iemand van 17?! Ik wist echt niet dat er nog zulke ouders bestaan. Wij hebben ook echt wel regels hier in huis en onze kids zijn allesbehalve losgeslagen, maar om je zoon van 17 nou te verbieden iets te kopen van zijn eigen geld. Ik kan er gewoon niet bij. Maar dat zal dan wel aan mij liggen.....
Laat me raden je bent 12...quote:Op donderdag 23 februari 2006 09:09 schreef Kevin_VS_Ps3 het volgende:
Goedendag allemaal,
Wat betreft het volgende. Ik mag geen psp kopen van me ouders![]()
Nu heb ik wat feiten en meningen onder mekaar gezet
Wat vinden jullie, maak ik kans om het aan te kaarten?
PSP
Samengevat
1. in de vakantie speelt maaike met mijn ds en ze wil er geen voor haar
verjaardag hebben.
2. als je ziet hoe vet dat ding is dat wil je niet geloven, hij kan alles
zoals:
1. heel mooi gamen (graphics)
2. groot scherm (ruim twee keer zo groot als dat van de ds)
3. films kijken (je hoeft geen dvd speler meer te kopen voor in auto)
4. muziek luisteren (er past meer muziek dan op de ipod)
5. filmpjes + muziek van computer afhalen en op psp zetten
(zo kan ik grappige filmpjes op me psp zetten en bekijken)
(dus snel grappige filmpjes bij de hand i.p.v. email)
leg uit dat het bedrag helemaal niet zo duur vergeleken met wat je
ervoor krijgt.
playstation 2 150
tv 200
dvd 50
totaal 400
bespaar dus 100 euro op een geweldig apparaat waarmee ik heel veel
plezier kan beleven. Het is duur ik realiseer dat maar wat je ervoor
terugkrijgt is boven de prijs. Het is gewoon een supermodern apparaat.
Gamen is mijn hobby en ik blijf het toch nog heel lang doen. Het is
een dure hobby, dat weet ik. Maar wil je mijn hobby afpakken?
Of ik het geld nu uitgeef aan kleding of iets anders, weg gaat het
toch. wat maakt het dan uit?
FOK! on
![]()
Een tv,dvd en ps2 werken niet op een accu hoor dus maak daar maar een -punt vanquote:Op donderdag 23 februari 2006 09:09 schreef Kevin_VS_Ps3 het volgende:
playstation 2 150
tv 200
dvd 50
totaal 400
Zoals PietVerdriet al zei, leer eens nee zeggen. 't Is verdorie 650 oud hollandse guldens waar we het over hebben welke een knaap van 17 even bij de Intertoys wil deponeren!quote:Op donderdag 23 februari 2006 09:39 schreef Morpheus2002 het volgende:
Ik geef je ouders geen ongelijk. Je bent nog geen 18. Je ouders hebben vast wel een goede reden om NEE te zeggen. Tegenwoordig wil iedereen altijd alles maar gelijk kopen kopen kopen...
Jammer johquote:Op donderdag 23 februari 2006 09:45 schreef -Sandstorm- het volgende:
Kevin reageert niet meer zie ik. De brugklas begint weer met het eerste uur
Mee eens, maar met verbieden leer je dat ze echt niet hoor. Dan wordt de drang alleen maar groter. Je kunt hoogstens zeggen dat het niet slim is blablabla hij is 17 hoor!! Over een paar jaar zal hij voor zichzelf moeten zorgen, als je als ouders dan alle beslissingen altijd voor hem genomen hebt krijgt ie een groot probleem. Maar goed, dat is mijn insteek. Ik probeer onze kinderen zo zelfstandig mogelijk op te voeden, zodat ze zelf na leren denken over hun beslissingen. Misschien ligt dat ding inderdaad over 2 maanden ongebruikt in een hoek. Dan heeft ie er toch mee geleerd...quote:Op donderdag 23 februari 2006 09:44 schreef Solopeople het volgende:
[..]
We kennen de hele situatie niet. Voor hetzelfde geld heeft íe al een kamer vol met dvd spelers, xboxen, 100-en dvd's en weet ik veel wat. Dan kan ik me best voorstellen dat je als ouders zegt, en nu is het wel een keer mooi geweest. Als ik vroeger zoiets had, dan zeiden ze meestal, ja mag het kopen, prima, maar denk er eerst een maand of 3 over na. Dan was het meestal wel gezakt.
Je mag je kinderen best leren dat materiaal bezit niet alles is.
Ja tuurlijk kerel, jij weet verbanden te leggen....quote:Op donderdag 23 februari 2006 09:37 schreef Solopeople het volgende:
[..]
Met dit als resultaat zeker. Nee dank je.
Mensen die zomaar alles kopen wat los en vast zit, eindigen vaak bij Leen van Frisia.quote:Op donderdag 23 februari 2006 09:50 schreef Keukenprinsesje het volgende:
[..]
Mee eens, maar met verbieden leer je dat ze echt niet hoor. Dan wordt de drang alleen maar groter. Je kunt hoogstens zeggen dat het niet slim is blablabla hij is 17 hoor!! Over een paar jaar zal hij voor zichzelf moeten zorgen, als je als ouders dan alle beslissingen altijd voor hem genomen hebt krijgt ie een groot probleem. Maar goed, dat is mijn insteek. Ik probeer onze kinderen zo zelfstandig mogelijk op te voeden, zodat ze zelf na leren denken over hun beslissingen. Misschien ligt dat ding inderdaad over 2 maanden ongebruikt in een hoek. Dan heeft ie er toch mee geleerd...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |