abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35408530
quote:
Vermoeidheid en dubbele gevoelens na gelijkspel tegen Inter

De lichte euforie en tegelijkertijd de teleurstelling over de toch prima prestatie tegen Internazionale lieten zich de dag na de wedstrijd voelen. De Ajacieden kopten, schoten en lachten alle vermoeidheden van zich af tijdens de donderdagse training. Een oefensessie die zoals gebruikelijk vooral in het teken stond van herstel. Al koesterden aanvoerder Olaf Lindenbergh en uitblinker Mauro Rosales, daags na de wedstrijd, toch de nodige dubbele gevoelens. ,,Vooraf hadden weinig mensen onze 2-0 voorsprong voorspeld'', blikt Lindenbergh nog eenmaal kort terug.

Ajax tegen Internazionale was vooral voor Mauro Rosales een merkwaardig duel. De Amsterdamse Argentijn trof bij de tegenpartij liefst vijf landgenoten. ,,Onder meer met Javier Zanetti en Cambiasso heb ik eerder samengespeeld in vertegenwoordigende elftallen'', vertelt Rosales, met een doelpunt en een assist tegen Inter een van de belangrijkste Ajacieden. ,,Maar je weet hoe dat rond een wedstrijd werkt: voor en na de wedstrijd ben je vrienden. Tijdens het treffen strijd je om de eer van de club.''
Ook volgens de Argentijnse Ajacied had er misschien wel meer ingezeten dan ‘slechts’ een 2-2 gelijkspel. ,,We speelden vooral als ploeg een sterke wedstrijd'', aldus de rechtsbuiten. ,,Daarbij is het fijn dat het ook met mij persoonlijk lekker gaat. Sinds mijn blessure gaat het elke wedstrijd weer een beetje beter. Nu is het een kwestie van volhouden. Dan kan ook het team daar zijn voordeel mee doen.''
De spelers die de basisploeg vormden tegen Inter, minus de licht geblesseerde Hedwiges Maduro en keeper Maarten Stekelenburg, werkten een mini-kopvolleybaltoernooitje af. Keeperstrainer Fred Grim ontfermde zich over Stekelenburg en Hans Vonk, terwijl fysiotherapeut Frank van Deursen een revalidatietraining verzorgde voor de gekwetste goalie Kenneth Vermeer. Looptrainer René Wormhoudt begeleidde Wesley Sneijder, Steven Pienaar en Nicolae Mitea op hun weg terug. De reserves van Ajax - Inter trainden onder meer op afronden en passing.
,,De eerste helft namen we een verdiende 2-0 voorsprong'', vindt Ajax-captain Olaf Lindenbergh. ,,Na rust scoorde Inter al snel de gelijkmaker. Toen ze daarna een tandje bijschakelden, kwamen we er niet meer uit. Ondanks dat we weinig echt grote kansen weggaven, kwam de tegenstander helaas dus toch op 2-2. Wat onze kansen nu zijn voor de return in Milaan? Als je ziet hoe we de eerste helft hebben gespeeld, dan hebben we toch kansen. Makkelijk wordt het niet, maar één kansje kan voldoende zijn.''
pi_35408532
Dat gevoel in de rust had nog wel even mogen duren ja...
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  donderdag 23 februari 2006 @ 15:35:14 #203
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_35408713
jammer idd
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_35409354
Mijn baas kwam vandaag ff met ze AFCA trui naar het werk... En ben zelf al een tijdje op zoek naar deze trui... Zijn deze eigk nog te koop / te bestellen ??

Deze dus

VD VAART
pi_35409355
quote:
Acht keer eerder startte Ajax in de knock-outronde van een Europees bekertoernooi met een gelijkspel in een thuiswedstrijd. Alleen in het seizoen 1996/97 bereikten de Amsterdammers met die uitgangspositie de volgende ronde van de Champions League. Na de 1-1 in de Arena tegen Atlético Madrid won Ajax, met ondermeer een prachtige goal van Dani, met 3-2 in Spanje en plaatste het zich voor de halve finale.

Europese ontmoetingen waarin Ajax thuis met een gelijkspel startte

Toernooi (seizoen) Ronde Tegenstander Thuis Uit
EC I (1957/58) Kwartfinale Vasas (Hon) 2-2 4-0
EC I (1966/67) Kwartfinale Dukla Praag (Tsj) 1-1 2-1
EC I (1967/68) Eerste ronde Real Madrid (Spa) 1-1 2-1
EC I (1977/78) Kwartfinale Juventus (Ita) 1-1 1-1 (Juve wns)
EC I (1983/84) Eerste Ronde Olympiakos (Gri) 0-0 2-0
EC II (1993/94) Kwartfinale Parma (Ita) 0-0 2-0
CL (1996/97) Kwartfinale Atlético Madrid (Spa) 1-1 2-3
CL (2002/03) Kwartfinale AC Milan (Ita) 0-0 3-2
Je hebt iemand nodig, stil en oprecht
die als het er op aan komt met je sms't en met je chat
Pas als je iemand hebt die met je skypet en met je mailt
dan pas kun je zeggen: ik heb een vriend die zich verveelt
pi_35409398
quote:
CL (2002/03) Kwartfinale AC Milan (Ita) 0-0 3-2
Ril, huiver ende schrik...
In Southern Sun
  donderdag 23 februari 2006 @ 15:50:48 #207
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_35409428
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 15:30 schreef Da_Sandman het volgende:
Dat gevoel in de rust had nog wel even mogen duren ja...
3 hele fucking minuten mochten we echt hopen nog op een stuntje......
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_35409481
Nee Firecow, die wilde ik ook maar volgens www.afca.nl zijn ze niet meer te koop.

Ben benieuwd of Ajax nu wel van Heracles gaat winnen na deze wedstrijd.
pi_35409494
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 15:50 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

donderdag 23 februari 2006 @ 15:53:00 #210
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_35409508
Heracles zal ook wel een gelijkspelletje worden .
Get woke, go broke!
  donderdag 23 februari 2006 @ 15:53:37 #211
125053 stefmans
Ze winnen nooit van de Joden.
pi_35409531
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 15:50 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

cruz de Thomasson van van Inter.
''Feyenoord, het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen'' (Fabio Capello)"
  donderdag 23 februari 2006 @ 15:54:28 #212
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_35409566
Tis wel opvallend dat het altijd die ex-kakkerlakken zijn .

Hebben ze toch nog lol daar .
Get woke, go broke!
pi_35409571
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 15:19 schreef Da_Sandman het volgende:
Whehe... Maatje van me zal hoofdpijn hebben, die sloeg ik bij de tweede goal recht in zijn gezicht
  donderdag 23 februari 2006 @ 15:55:01 #214
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_35409592
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 15:52 schreef Jasza het volgende:
Nee Firecow, die wilde ik ook maar volgens www.afca.nl zijn ze niet meer te koop.

Ben benieuwd of Ajax nu wel van Heracles gaat winnen na deze wedstrijd.
Andere truien zijn zo af en toe nog te koop bij het Supportershome.. maarja die zit nu dicht.
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_35409609
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 15:55 schreef Houniet het volgende:

[..]

Andere truien zijn zo af en toe nog te koop bij het Supportershome.. maarja die zit nu dicht.
Idd
  donderdag 23 februari 2006 @ 15:57:57 #216
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_35409710
Actie-reactie:
quote:
410 maakt zichzelf weer belachelijk

Dat kindervak 410 niet echt bekend staat om het hoge niveau is al langer bekend. Vuurwerk richting eigen spelers gooien, rotzooi naar beneden gooien waar eigen supporters zitten en een herdenking voor een niet bestaande supporter zijn slechts enkele voorbeelden. Zelfs de F-side vond dat de maat vol was en dreigde met ingrijpen.

Veel geleerd hebben de kinderen van vak 410 echter niet. Gisteren hing er namelijk bij de C(?)L-wedstrijd tegen Inter een lachwekkend spandoek. In de aRENa hing een meterslang spandoek met de tekst: `I Migliori clienti di mia madre sono i tofisi dell´Inter´. Deze tekst betekent zoveel als ´De beste klanten van mijn moeder zijn de tifosi van Inter´.

Wij zijn benieuwd wat de verschillende moeders van de kinderen van vak 410 hiervan vinden. Dat het uitvak aanstaande zondag bij de uitwedstrijd tegen Heracles Almelo gesloten blijft, zal ze echter niet slecht uitkomen, omdat de meesten na gisteravond wel huisarrest zullen hebben.

Vak 410, het grootste lachertje op supportersgebied...
quote:
Zelfs uitlachen kunnen ze niet...

Blijkbaar is er in de rotterdamse haven weer een container met radioactief materiaal aangespoeld waardoor de spaarzame hersentjes van de havenwerkers nog verder aangetast zijn. Bij gebrek aan europees succes meenden ze namelijk weer eens naar ons te moeten kijken, die klassieker dvd deed ze schijnbaar naar meer Ajax-voetbal verlangen. Een oog van een kakkerlakje viel blijkbaar op een spandoek dat op Zuid hing, de tekst die hierop stond was "I Migliori clienti di mia madre sono i tifosi dell´Inter." Dat ze in rotterdam het woord tifosi niet kunnen schrijven (LN: tofisi) is één, dat ze Zuid en 410 niet uit elkaar kunnen houden is toch behoorlijk lachwekkend te noemen. Van een fanzine dat minstens 1x per week een stukje aan ons besteed valt toch wel wat meer kennis van zaken te verwachten.

De vertaling die LN heeft weten te maken klopt inderdaad. Als de knipoog in deze echter gemist wordt snap je er als supporter weinig van. Italianen zingen standaard: "jullie moeders zijn hoeren," ok als jullie dat vinden prima, maar jullie zijn dan wel hun beste klanten hebben de makers van het doek gedacht. En wij maar denken na 010-Ajax van een paar weken terug dat die kakkerlakken met liedjes als "Danny moet blijven" eindelijk iets van amsterdamse humor leken te snappen. Een illusie blijkt nu...
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_35409760
In Southern Sun
pi_35409806
Domme Rotterdammers
  donderdag 23 februari 2006 @ 16:00:30 #219
125053 stefmans
Ze winnen nooit van de Joden.
pi_35409808
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 15:57 schreef M0NTANA het volgende:
Actie-reactie:
[..]

[..]
''Feyenoord, het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen'' (Fabio Capello)"
  donderdag 23 februari 2006 @ 16:01:58 #220
131729 jna
Je lul hangt uit je broek
pi_35409866
Ach ja, hoe kan je nou weten wat italianen altijd zingen als je geen europees voetbal speelt
Jawel, je keek.
pi_35409906
Nadenken is niet hun sterkste punt inderdaad
Houd van een lijntje.
  donderdag 23 februari 2006 @ 16:03:03 #222
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_35409925
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 16:01 schreef jna het volgende:
Ach ja, hoe kan je nou weten wat italianen altijd zingen als je geen europees voetbal speelt
Hunnie heppe al moeite met Nedurlants man. .

Meer dan k*nk*erjoden en wat gesis komt er niet uit .
Get woke, go broke!
pi_35409963
Mooi geschreven.

En die trui wil ik ook .
pi_35409987
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 16:04 schreef Nashje het volgende:
Mooi geschreven.

En die trui wil ik ook .
Idd, als iemand nog weet of je ze kan krijgen ff zeggen aub
pi_35410296