Zelfs een heus artikel in De Telegraaf over Vuurzee.
Grappig dat zo`n "krant" aandacht geeft aan een kwaliteitsserie als Vuurzee.
quote:
Vuurzee laait weer op
AMSTERDAM - Goed nieuws voor de fans van Vuurzee. Er is namelijk weer van alles aan de hand in de badplaats Boedzand. Yasmin is weliswaar boven water, maar het bewijsmateriaal in de verkrachtingszaak tegen Peer Looman komt niet rond en hij wordt vrijgelaten. Diezelfde avond blijkt het huis van zijn vrouw Kristel in lichterlaaie te staan. In de uitgebrande woning wordt een lichaam gevonden. Als vervolgens ook het botenhuis en het Lido worden aangestoken, grijpen de geruchten en verdachtmakingen om zich heen.
Tijdens de eerste reeks werd er via het internet flink gespeculeerd over de mogelijke ontknoping. Dat zal ongetwijfeld ook bij Vuurzee II gaan gebeuren. Er vallen tenslotte heel wat vragen te beantwoorden. Want wie is de dode in het huis van Kristel Looman? Wie zit er achter alle brandstichtingen? En met wat voor geheim loopt Yasmin nog rond? „Vorige keer hing het allemaal erg op de verdwijning van dat meisje, maar nu is er veel meer aan de hand. Eigenlijk is het allemaal nog spannender”, vertelt Mark Rietman, die opnieuw de rol van Peer Looman speelt
Hij ondervond zelf hoe de speculaties op het internet een heel eigen leven kunnen gaan leiden. „Toen duidelijk werd dat ik de slechterik was, moest ik het echt ontgelden. Mensen schreven dingen als ’als ik ’m zie dan schiet ik ’m voor z’n kop’ en ’z’n lul gaat eraf’.” Toch heeft hij zich nooit echt bedreigd gevoeld. „Dat soort zwaar gefrustreerde mensen die de moeite nemen om zo’n berichtje te sturen, dat kun je toch niet serieus nemen?” aldus de acteur. Bovendien was het slechts een klein percentage dat op deze manier tekeerging. De meeste reacties gingen gewoon over het verloop van de serie en dat vond hij wel grappig. „Het is toch leuk om te zien hoeveel zo’n serie losmaakt.”
Rietman wilde graag aan Vuurzee II meewerken, al was dat wel onder bepaalde voorwaarden. „Peer eindigde natuurlijk in de gevangenis en als hij daar was gebleven, dan had ik bedankt voor het vervolg. Ik wilde wel een actieve rol houden. En er is nu een mooie verhaallijn voor hem verzonnen, dus ik ben tevreden.” Wat er met zijn personage gaat gebeuren, wil de acteur niet verklappen. Wel laat hij los dat de serie, in tegenstelling tot het eerste deel, tot het eind toe spannend blijft. Hij kon zich de teleurstelling van sommige kijkers over de afloop van de vorige reeks wel enigszins voorstellen. „Er werden ineens heel veel losse eindjes bij elkaar geknoopt en in de voorlaatste aflevering wist je eigenlijk al hoe het zat. Maar de makers nemen wat dat betreft nu hun revanche. Je moet echt tot het allerlaatste moment blijven kijken om te weten hoe het precies zit.”
De makers van Vuurzee II garanderen overigens dat men niet per se de eerste reeks gezien hoeft te hebben, om de nieuwe serie te kunnen volgen. Fans van de Nederlandse thriller zullen echter veel van de oude dorpsbewoners herkennen. Maar er zijn ook twee nieuwe gezichten te bewonderen. Victoria Koblenko speelt de mysterieuze Kim van Megen en Jochum ten Haaf geeft gestalte aan rechercheur Tom de Schepper. De acteur vertelt: „Tom doet alles volgens het boekje. Hij is een groentje, al ziet hij dat zelf heel anders. Hij denkt deze zaak zo even op te lossen, maar dat valt dus een beetje tegen.” De speurder fungeert gedurende de serie als een belangrijke leidraad. „Ik probeer de situatie voor de kijker overzichtelijk te houden via het politiebord.” Ten Haaf is blij met zijn rol. „Vuurzee is een van de beste Nederlandse dramaseries van de afgelopen jaren. De draaidagen heb ik echt als een bonus ervaren. Ik stond daar met allemaal topacteurs en een geweldig script. Wat wil je als acteur nog meer?”
http://www.telegraaf.nl/p(...)laait_weer_op__.htmlquote:
Op zaterdag 2 juni 2007 17:06 schreef booo het volgende:Ze krijgen een tweede kans, om het uberslechte einde van deel 1 goed te maken.
Volgens het artikel gaat dat idd gebeuren.