ach, arctic monkeys is zo'n typische NME hype net zoals franz ferdinand, bloc party en interpol dat voor hen waren.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 21:42 schreef Tranceptor het volgende:
Radiohead was een grote hype en nu is Coldplay dat. Alles wat zich alternatief wil noemen of zich als zodanig wil profileren kreeg en krijgt spontaan een stijve van alles wat twee voorgaande bands uitbrengen. Daarnaast creeren bladen als Q. en Rolling Stone een hype waarin alles wat deze mensen uitbrengen gelijk staat aan geniaal. Ik zie dat nu inderdaad ook bij de Arctic Monkeys gebeuren, maar in tegenstelling tot beide voorgenoemde bands heeft de zanger geen halfvalse jankstem. Dit valt mijns inziens dan vooral ook toe te juichen.
Ga Radiohead lekker ergens anders bashen......quote:Op dinsdag 14 maart 2006 21:42 schreef Tranceptor het volgende:
Radiohead was een grote hype en nu is Coldplay dat. Alles wat zich alternatief wil noemen of zich als zodanig wil profileren kreeg en krijgt spontaan een stijve van alles wat twee voorgaande bands uitbrengen. Daarnaast creeren bladen als Q. en Rolling Stone een hype waarin alles wat deze mensen uitbrengen gelijk staat aan geniaal. Ik zie dat nu inderdaad ook bij de Arctic Monkeys gebeuren, maar in tegenstelling tot beide voorgenoemde bands heeft de zanger geen halfvalse jankstem. Dit valt mijns inziens dan vooral ook toe te juichen.
Ik bash radiohead niet, ik zeg dat ze nogal gehyped zijn.quote:Op woensdag 15 maart 2006 03:14 schreef Evertje het volgende:
[..]
Ga Radiohead lekker ergens anders bashen......
Bloc Party en Franz Ferdinand is nogal veel van hetzelfde, zoals Interpol ook weer erg vergelijkbaar (dare I say inwisselbaar) klinkt met een aantal bandjes. Ik vind de Arctic Monkeys toch even wat ander qua sound, het is juist niet zo gepolijst als die 80's-sound van de eerste twee bandjes. Dat maakt ze nou net even anders. Ik zou ze dan ook eerder vergelijken met Jet (al gaat dat ook niet helemaal op) dan met Franz Ferdinand. NME hyped alles standaard, zie maandelijkse voorkant. Iedere maand weer de 'next big thing'...quote:Op woensdag 15 maart 2006 02:52 schreef MuseMuse het volgende:
[..]
ach, arctic monkeys is zo'n typische NME hype net zoals franz ferdinand, bloc party en interpol dat voor hen waren.
quote:Op woensdag 15 maart 2006 10:52 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
Bloc Party en Franz Ferdinand is nogal veel van hetzelfde, zoals Interpol ook weer erg vergelijkbaar (dare I say inwisselbaar) klinkt met een aantal bandjes. Ik vind de Arctic Monkeys toch even wat ander qua sound, het is juist niet zo gepolijst als die 80's-sound van de eerste twee bandjes. Dat maakt ze nou net even anders. Ik zou ze dan ook eerder vergelijken met Jet (al gaat dat ook niet helemaal op) dan met Franz Ferdinand. NME hyped alles standaard, zie maandelijkse voorkant. Iedere maand weer de 'next big thing'...
Beste vergelijking die ik tot nu toe gehoord heb, natuurlijk is 't wel anders en beter (vind ik...), maar het zijn veel meer èchte rocksongs dan van Bloc Party, Franz Ferdinand en Interpol. Inwisselbaar vind ik de bandjes trouwens niet. Het lijkt soms op elkaar (hoewel ik dat van deze bandjes helemaal niet vind), maar toch vind ik dat er verschillen zijn en daardoor blijven ze voor mij allemaal luisterbaar en erg fijn..quote:Op woensdag 15 maart 2006 10:52 schreef Tranceptor het volgende:
Bloc Party en Franz Ferdinand is nogal veel van hetzelfde, zoals Interpol ook weer erg vergelijkbaar (dare I say inwisselbaar) klinkt met een aantal bandjes. Ik vind de Arctic Monkeys toch even wat ander qua sound, het is juist niet zo gepolijst als die 80's-sound van de eerste twee bandjes. Dat maakt ze nou net even anders. Ik zou ze dan ook eerder vergelijken met Jet (al gaat dat ook niet helemaal op) dan met Franz Ferdinand. NME hyped alles standaard, zie maandelijkse voorkant. Iedere maand weer de 'next big thing'...
och..deze is al een aardig eindje vol na bijna een maand.. Maar het loopt niet echt storm meer neequote:Op woensdag 15 maart 2006 19:57 schreef kreuk050 het volgende:
Ik ben bang dat we de 3 topics vol niet binnen 3 maanden gaan halen, daardoor concludeer ik dat deze band mislukt is en niet meer als een hype is geworden.
Dit denk ik ook doordat ik nog geen top 40 notitie heb bevonden, dit zou toch minstens nr.1 moeten staan met de singel binnen 3 weken vanaf nu denk ik.
Of duurt zoiets langer en ben ik stoned?
Dankzij mij wordt er weer over gesproken hierquote:Op woensdag 15 maart 2006 19:59 schreef lienelien het volgende:
[..]
och..deze is al een aardig eindje vol na bijna een maand.. Maar het loopt niet echt storm meer nee![]()
Scroll naar boven dan..quote:Op woensdag 15 maart 2006 20:04 schreef kreuk050 het volgende:
Weer? Sinds wanneer?
Je hebt gelijk, wil je mijn kaarten hebben?quote:Op woensdag 15 maart 2006 21:14 schreef Elusive het volgende:
de Arctic Monkeys zuigen, verkoop dus snel je 2 tickets voor het concert in de paradiso aan mij voordat het te laat is!
Ze staan met When The Sun Goes Down (vond de oude Scummy titel leuker) volgens mij wel gewoon in de top 40 hoorquote:Op woensdag 15 maart 2006 19:57 schreef kreuk050 het volgende:
Ik ben bang dat we de 3 topics vol niet binnen 3 maanden gaan halen, daardoor concludeer ik dat deze band mislukt is en niet meer als een hype is geworden.
Dit denk ik ook doordat ik nog geen top 40 notitie heb bevonden, dit zou toch minstens nr.1 moeten staan met de singel binnen 3 weken vanaf nu denk ik.
Of duurt zoiets langer en ben ik stoned?
quote:Op woensdag 15 maart 2006 21:18 schreef spanks het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, wil je mijn kaarten hebben?
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
not.![]()
Een hype gaat juist wel in razend tempo vol. Dus dat gaat makkelijk lukken!quote:Op woensdag 15 maart 2006 19:57 schreef kreuk050 het volgende:
ze komen inderdaad best wel saai over ja, wat een loosers zijn het eigelijkquote:Op vrijdag 17 maart 2006 20:04 schreef MaJo het volgende:
In de nieuwste OOR staat een groot interview met Turner en gitarist Jamie Cook. Ze komen in het interview net zo ongeïnteresseerd over als op het podium in de Melkweg. Beetje jammer...
Vooruit!quote:Op zaterdag 18 maart 2006 12:21 schreef berc het volgende:
[..]
ze komen inderdaad best wel saai over ja, wat een loosers zijn het eigelijk
wie wilt mijn kaartje hebben?![]()
Dat is ook wel weer een overdreven conclusiequote:Op zaterdag 18 maart 2006 12:21 schreef berc het volgende:
[..]
HIER, GEEF, NU!quote:Op zaterdag 18 maart 2006 12:21 schreef berc het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |