Nou, die fout maak ik normaal niet, maar door de taalpuristen hier, krijg ik acuut faalangst wat resulteert in fouten. (Geen grapje)quote:
Ach... Managers die het over "quantiteit" hebben, vind ik ook bedroevend. Dan ga ik toch echt twijfelen aan zo iemand...quote:Op woensdag 22 februari 2006 15:17 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ach, iedereen maakt wel eens een foutje. Het gaat er meer om dat je wel wéét hoe het wel hoort en het in 99% van de gevallen ook goed doet. Dat is iets waar ik bij de huidige generatie nogal eens aan twijfel...
Dat zou ik ook doen.quote:Op woensdag 22 februari 2006 15:21 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Ach... Managers die het over "quantiteit" hebben, vind ik ook bedroevend. Dan ga ik toch echt twijfelen aan zo iemand...
"Onthoudt" is in deze context, als gebiedende wijs meervoud, wel correct. De gebiedende wijs meervoud is echter wel wat in onbruik aan het raken.quote:
Mijn leraar Latijn op de middelbare school hamerde altijd op het behoud van deze vorm, vandaar. Maar als ik zo wat google lijkt het er inderdaad op dat je gelijk hebt ja.quote:Op woensdag 22 februari 2006 16:06 schreef Frollo het volgende:
'Wel wat in onbruik aan het raken'? Maak daar maar gerust van 'wordt al sinds enkele decennia sterk afgeraden door taaladviseurs'
Logisch gevolg als je een dode taal doceert... Help help... verandering...quote:Op woensdag 22 februari 2006 16:14 schreef ijsklont het volgende:
[..]
Mijn leraar Latijn op de middelbare school hamerde altijd op het behoud van deze vorm, vandaar. Maar als ik zo wat google lijkt het er inderdaad op dat je gelijk hebt ja.
...en ik maar denken. Wat is ge-mért nou weer?quote:Op woensdag 22 februari 2006 16:27 schreef XcUZ_Me het volgende:
dag versnellingsbak
Van zo'n OP word ik dus droevig.
Ik had hetzelfdequote:Op woensdag 22 februari 2006 16:32 schreef jack4ya het volgende:
[..]
...en ik maar denken. Wat is ge-mért nou weer?
Dat en het gebruik van "me" als bezittelijk voornaamwoordquote:Op woensdag 22 februari 2006 16:32 schreef jack4ya het volgende:
[..]
...en ik maar denken. Wat is ge-mért nou weer?
Deutsch ist geil!quote:Op woensdag 22 februari 2006 16:34 schreef mazaru het volgende:
dat is een duitse uitdrukking, waarom moeten we dat goed schrijven?
quote:Op woensdag 22 februari 2006 16:41 schreef Denocorp het volgende:
Terecht, zo'n topic als dit. Er zijn te weinig taalpuristen in dit land. En vooral op Fok!![]()
Zinnen beginnen zowiezo met een hoofdletter en eindigen met een punt.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |