En de Familie van het slachtoffer heeft hem er nog steeds niet mee terug.quote:Op woensdag 22 februari 2006 11:53 schreef Floripas het volgende:
Bovendien is het 23 jaar geleden gebeurd.
Als het in jouw ogen verkeerd is is het logisch dat anderen er niet aan mee willen werken ...??quote:Op woensdag 22 februari 2006 11:49 schreef SCH het volgende:
De doodstraf is principieel verkeerd in mijn ogen, dus logisch dat mensen er niet aan mee willen werken.
Iets met 'waarheid in pacht hebben'. En natuurlijk is het knus en veilig om vanaf de bank georganiseerde moord op een anonieme persoon toe te juichen, we noemen het gewoon anders. Het aantal missers in dergelijke strafzaken, ach.quote:Op woensdag 22 februari 2006 13:12 schreef soylent het volgende:
[..]
Wat is je punt?
..mensen laten liggen als oud vuil na het doden mag niet, maar het doden is op zich wel prima?
..bepaalde soort mensen mag je wel doden en andere niet? (meisjes niet, maar als een rechter het bepaalt wel, deze heeft immers altijd gelijk?)
..moeten we ons verlagen tot het niveau van de crimineel, om hem een lesje te leren? (Zo ja, wat maakt ons dan anders dan de crimineel?)
..iets anders?
Zelfs al is die niet pijnloos dan.quote:Op woensdag 22 februari 2006 14:10 schreef __Saviour__ het volgende:
daar is de laatste tijd dus twijfel over, of een dodelijke injectie wel pijnloos is
Onthoofding, guilotine is, is ook niet pijnloos, die gasten zijn zich nog een minuut of drie bewust en kunnne antwoorden met oogknipperen..... de vraag "doet het pijn" is op die manier dus ook beantwoordquote:Op woensdag 22 februari 2006 14:10 schreef __Saviour__ het volgende:
daar is de laatste tijd dus twijfel over, of een dodelijke injectie wel pijnloos is
ik neem aan dat je daarmee een cel bedoelt die totaal donker is, klein is, geen enkel gemak kent, etc...quote:Op woensdag 22 februari 2006 14:47 schreef desiredbard het volgende:
... is misschien levenslange opsluiting beter uit het oog om oog principe, dan echter wel het "Graaf van Monte Christo" idee van een cel
Weet je dat ik eerlijk gezegd liever een kogel door mijn harses gejaagd krijg dan een dodelijke injectie?quote:Op woensdag 22 februari 2006 11:40 schreef Super7fighter het volgende:
Pijn en dood zijn inherent aan elkaar als je geexecuteerd wordt. Je mag als crimineel al te blij zijn dat je in de VS een prikkie krijgt, want in Thailand bijvoorbeeld schieten ze je kapot in je hoofd.
Heel Christelijk natuurlijk..dat vergeven.. ben ik met je eens,quote:Op woensdag 22 februari 2006 14:54 schreef RM-rf het volgende:
[..]
ik neem aan dat je daarmee een cel bedoelt die totaal donker is, klein is, geen enkel gemak kent, etc...
Maar waarom zulk een 'marteling' van gedetineerden? is dat een soort van kleinzielige en weinig beschaafde wraakzucht, waarmee men zich vooral op de gedetineerde wil blijven wreken voor een daad die al gebeurt is ...?
daar heb je toch eigenlijk niks aan? zulk een concentratie op onmenswaardige straffen is vooral de put dempen nadat het kalf verdronken is ... zinniger is het en een teken van beschaving als je juist de zorg besteed aan het voorkomen van zulke geweldadige misdaad ...
Overigens is het opvallend dat juist landen met een softer strafsysteem, veelal minder extreem geweldadige misdaad kennen.
Inderdaad.quote:Op woensdag 22 februari 2006 11:28 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Lees jij je eigen quotes niet!?!?! Iets over een rechter die niet meer in het bewijs geloofde en niet meer zo zeker was van zijn zaak!?!?!
Klopt guilotine is dus ook pijnlijk, kogel door het hart eensgelijk, alhoewel shock meespeelt.quote:Op woensdag 22 februari 2006 14:56 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Weet je dat ik eerlijk gezegd liever een kogel door mijn harses gejaagd krijg dan een dodelijke injectie?
Nee, geef mij maar een vuurpeloton, lijkt me niet pijnlijk als ze je dwars door je hart schieten. Of je kop.
Wat een geleuter, dit klinkt erg raar.quote:Op woensdag 22 februari 2006 12:11 schreef SCH het volgende:
[..]
Jazeker maar ik vind dat sommige mensen in sommige gevallen hun recht op het leven hebben verspeeld en dat ik me dan wel iets kan voorstellen bij de doodstraf. Maar dat doet niks af aan de principiele bezwaren die ik tegen de doodstraf heb.
Een essentiele vraag is dan of lage straffen een negatief effect hebben op het 'slachtoffer-probleem'...quote:Op woensdag 22 februari 2006 15:09 schreef desiredbard het volgende:
Maar is die daad echt al verleden tijd?...de nabestaanden leven er namelijk wel iedere dag mee.
Een kind dat verkracht is door een pedofiel loopt onherstelbare schade op en blijkt statistisch gezien een verhoogde kabns te hebben om een dader te worden.
ik vind het anders best logisch klinkenquote:Op woensdag 22 februari 2006 15:21 schreef popolon het volgende:
[..]
Wat een geleuter, dit klinkt erg raar.
Van sommigen wel, niet van SCH.quote:Op woensdag 22 februari 2006 15:27 schreef Baleog het volgende:
[..]
ik vind het anders best logisch klinken![]()
Langer kijken dan je Neus lang is en de link effe klikken..... het is de moeite waardquote:Op woensdag 22 februari 2006 15:24 schreef RM-rf het volgende:
[..]
kijkend naar je sig: PETA is dat niet die terroristische dierenrechtenstrijders, die om dieren te redden zelf tot geweld overgaan? een typisch voorbeeld van mensen die denken dat het doel de middelen en zelfs geweld, heiligt... waarom heb je zoiets in je sig staan, dat is een hardstikke foute beweging?
Waarom gaat het slachtoffer zich schuldig voelen, het is erger de dader vrij rond te zien lopen en in herhaling te zien vallenquote:Op woensdag 22 februari 2006 15:24 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Een essentiele vraag is dan of lage straffen een negatief effect hebben op het 'slachtoffer-probleem'...
Bij bv slachtoffers van pedoseksuelen is het wel degelijk zo dat de maatschappelijke afkeuring juist waar die zwaarder is en zich richt op zwaarder straffen, ook de slachtoffers meer problemen geeft... die gaan zich toch ook met de dader mee schuldig voelen,
Slachtoffers die Dader worden... idd hun verstoorde ontwikkeling, door de daders niet aaan te pakken en niet publiekelijk aan de schandpaal te nagelen dringt het niet of moeilijker tot het slachtoffer door dat hem/ghaar als slachtoffer absoluut geen enkelle blaam treft.quote:vaak hadden ze niet eens door iets 'fouts' te doen, maar maakt de maatschappij door zijn afkeuring en het strenge straffen dat hen 'hard' duidelijk; en dat geeft nu juist vaak hun verstoorde sexuele ontwikkeling, waardoor ze zelf later problemen krijgen een sexuele gelijkwaardige relatie te ontwikkelen ...
Hmm als je een strafrecht hebt gebaseerd op de normen en waarden van huis uit...quote:Een strenge strafmaat, kan juist de criminaliteit ook in stand houden (ik las kort terug nog eens dat lenin uit een gegoede burgerlijke familie kwam, maar zijn broer sloot zich aan bij de revolutionairen en de russen hadden toen een strafsysteem dat bepaalde dat voor de overtredingen van zijn broer, de hele familie bestrafd werd en zijn gegoede positie verloor ... daarop sloot ook Lenin zich bij de radikale revolutionaire beweging aan) ..
Niet tereur...GEPASTE...straf.quote:Wie denkt terreur nodig te hebebn om de deugd van de mensen te handhaven, zaait daarmee enkel meer terreur en weinig deugd.
Zoals gezegd: Eerst effe de link kijken...quote:kijkend naar je sig: PETA is dat niet die terroristische dierenrechtenstrijders, die om dieren te redden zelf tot geweld overgaan? een typisch voorbeeld van mensen die denken dat het doel de middelen en zelfs geweld, heiligt... waarom heb je zoiets in je sig staan, dat is een hardstikke foute beweging?
Ik vond het alleen zo frappant dat er hier zo benadrukt wordt dat deze persoon bovenal mens is en vandaaruit niemand het recht zou moeten mogen hebben om hem het leven te ontnemen. Had de dader alvorens tot zijn daad te besluiten ook maar die instelling gehad, that's all I'm saying. Ik had daar verder niet de intentie mee om te oordelen over het wel of niet rechtvaardigen van de doodstraf. Ik woon gelukkig niet in de VS en heb verder geen idee hoe het is om te moeten leven in een maatschappij waarin mensen ter dood veroordeeld kunnen worden, schuldig of niet schuldig. En dat laatste gebeurt vast, zeker als je je bedenkt dat een evt. veroordeling vaak alleen al kan afhangen van de advocaat die je je als verdachte kan veroorloven..quote:Op woensdag 22 februari 2006 13:12 schreef soylent het volgende:
[..]
Wat is je punt?
..mensen laten liggen als oud vuil na het doden mag niet, maar het doden is op zich wel prima?
..bepaalde soort mensen mag je wel doden en andere niet? (meisjes niet, maar als een rechter het bepaalt wel, deze heeft immers altijd gelijk?)
..moeten we ons verlagen tot het niveau van de crimineel, om hem een lesje te leren? (Zo ja, wat maakt ons dan anders dan de crimineel?)
..iets anders?
Okee, nu is het genoeg.quote:Op woensdag 22 februari 2006 12:11 schreef SCH het volgende:
[..]
Jazeker maar ik vind dat sommige mensen in sommige gevallen hun recht op het leven hebben verspeeld en dat ik me dan wel iets kan voorstellen bij de doodstraf. Maar dat doet niks af aan de principiele bezwaren die ik tegen de doodstraf heb.
In veel staten is het afgeschaft gelukkig, in Michigan al rond 1870 bijvoorbeeld, nog eerder dan in Nederland.quote:Op woensdag 22 februari 2006 16:09 schreef Meaghan het volgende:
Ik woon gelukkig niet in de VS en heb verder geen idee hoe het is om te moeten leven in een maatschappij waarin mensen ter dood veroordeeld kunnen worden, schuldig of niet schuldig.
Stoertje.quote:Op woensdag 22 februari 2006 16:20 schreef Halfgedraaide het volgende:
Volgende keer mogen ze mij wel ff opbellen. Ik zet met plezier een paar spuiten voor die verkrachter en moordenaar.![]()
Wie wordt hier op voorhand veroordeeld? Diequote:Op woensdag 22 februari 2006 16:16 schreef popolon het volgende:
[..]
In veel staten is het afgeschaft gelukkig, in Michigan al rond 1870 bijvoorbeeld, nog eerder dan in Nederland.
Men staat wel snel met een oordeel klaar terwijl het bewijs vrij mager blijkt te zijn, maar goed, hij is door vele fokkers al veroordeelt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |