quote:Op woensdag 22 februari 2006 04:10 schreef Vampier het volgende:
- In and out burger, de oudste fast food keten op de aardbol.
Dit werd me 6 maanden geleden voor het eerst verteld... en ik woon hier alweer 3.5 jaarquote:Op donderdag 23 februari 2006 09:46 schreef Smeich het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
the best burger joint ever met hun secret menus!
http://www.zenlemur.com/innout.shtml
Ruby heet die tent geloof ikquote:Op donderdag 23 februari 2006 09:32 schreef Pat-man het volgende:
Hele mooie start Vampier!!! Heb weer zin in deeltje 6 !!!!![]()
Mis alleen nog de National Parks in CA.
En op de pier in Huntington Beach zit ook een super hamburger tent!!!
Hoi, ik ben Indra, ik heb in 2005 zes maanden in Santa Cruz gewoond, en ben met kerst weer voor vier weken teruggegaan. En ik wil weer terug dammitquote:Op vrijdag 24 februari 2006 12:52 schreef Jaguarized het volgende:
Hoi ik ben Jag, ik ben in 2003 naar Cal geweest, hoop er weer terug te komen en ben jullie graag van dienst met mijn kennis over Cal.
Ga dan terug.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 23:05 schreef Smeich het volgende:
Californians Anonymous of zoiets?
Hoi, ik ben Michel, ik heb in 2005 zes maanden in San Francisco gewoond, en ben sindsdien obsessed with it. En ik wil ook weer terug dammit
SB is een feest stad... wil je voor fun of educatie?quote:Op zaterdag 25 februari 2006 01:32 schreef mrkoenz het volgende:
Zijn er mensen die tijd hebben gespendeerd in Santa Barbara? Ben zelf wel cali doorgetrokken, maar ben hier niet geweest. Kan nu een half jaar in Santa Barbara of Singapore studeren, ben nog een beetje aan het afwachten / afwegen.. iemand tips?
waarom weggegaan uit nederland?bepaalde reden?quote:Op zaterdag 25 februari 2006 16:50 schreef Vampier het volgende:
29
omdat ik het kan
3.5 jaar
niet om te wonen
quote:Op zaterdag 25 februari 2006 21:34 schreef nelisb het volgende:
[..]
waarom weggegaan uit nederland?bepaalde reden?
thx for you're answer
Ja ik heb die topics gelezen, kwam wel van pas op bepaalde momenten.quote:Op zondag 26 februari 2006 09:12 schreef Vampier het volgende:
Vampier's grote emigratie perikelen
ik ben zo wit als een stuk wc papier (voor gebruik) geen tijd om in de zon rond te hangen
thanx! leuk om te lezen!quote:Op zondag 26 februari 2006 09:05 schreef Vampier het volgende:
[..]
http://forum.fok.nl/showtopic.php/235842
quote:
doe even een uitstapje naar Death Valley als je van de zon houdtquote:Op zaterdag 11 maart 2006 16:05 schreef almeersmeisje het volgende:
Jippie!!! wij gaan ook (voor het eerst) naar California! de reis staat gepland voor September 2006,
heb er nu al heeeeel veeeeel zin in!! Op naar de ZON![]()
Stond idd in de planningquote:Op zaterdag 11 maart 2006 16:10 schreef Repeat het volgende:
[..]
doe even een uitstapje naar Death Valley als je van de zon houdt
Universal Studio's is gaaf, dat moet je zeker doen.quote:Op zondag 5 maart 2006 12:56 schreef Fannetje het volgende:
bedankt voor de tip! Ik ga zeker kijken!
Wie is er oveirgens al eens in de Universal Studios geweest? Wij zijn de komende zomer 2 dagen in LA en ik wil graag op een van die dagen naar de Universal Studios. Is het de moeite waard of kan ik beter iets anders met mn tijd doen?
LA is saai... maar house of blues is wel te doen.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 22:50 schreef Remqo het volgende:
[..]
Universal Studio's is gaaf, dat moet je zeker doen.
De studiotour is zeker de moeite waard, je ziet een hoop filmsets en er zitten ook een aantal verassende attracties tussen, zo gebeurt er iets bij een metrostation.
Misschien wel een tip als je er bent, zorg dat je er vroeg bij bent en begin achterin, daar zitten de leukste attracties en het is dan nog niet zo druk. The Revenge of the Mummy en Jurassic Park heb ik toen 2x kunnen doen zonder lang te wachten. De 3D-shows zijn ook erg vermakelijk.
Naast het pretpark is er nog een soort van winkelstraat, met allemaal leuke winkeltjes en restaurants, ook dat is leuk om er even rond te lopen. Alvast veel plezier.![]()
Over een paar maanden zit ik weer 2 dagen in LA, maar ik laat de pretparken deze keer met rust.
Heeft iemand nog tips om wat te gaan doen in LA?
ok, thanks. Nog een vraagje: we gaan met vier mensen + bagage. Nu weet ik dat de auto's in de US een stuk groter zijn, maar is een redelijk formaat 5-deurs sedan groot genoeg, of moeten we meer aan een minivan / SUV gaan denken? We zullen wel redelijk veel in de auto zitten..quote:Op zondag 12 maart 2006 17:43 schreef Repeat het volgende:
Hertz
Mét navigatie svp, is namelijk onmisbaar in steden als LA
Fullsize is inderdaad goed te doen met 4 personen, maar bagage valt vies tegen. Kan je toch beter voor SUV oid gaan. Had zelf afgelopen jaar ook een Chevy Impala en waren maar met z'n 2en maar had niet echt heel veel ruimte over in de kofferbak. (allebei een grote en een kleine koffer bij ons) Dus met 4 personen wordt het echt proppen.quote:Op zondag 12 maart 2006 22:03 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
ok, thanks. Nog een vraagje: we gaan met vier mensen + bagage. Nu weet ik dat de auto's in de US een stuk groter zijn, maar is een redelijk formaat 5-deurs sedan groot genoeg, of moeten we meer aan een minivan / SUV gaan denken? We zullen wel redelijk veel in de auto zitten..
Ah, bedankt voor de tip!quote:Op maandag 13 maart 2006 10:40 schreef Pat-man het volgende:
[..]
Fullsize is inderdaad goed te doen met 4 personen, maar bagage valt vies tegen. Kan je toch beter voor SUV oid gaan. Had zelf afgelopen jaar ook een Chevy Impala en waren maar met z'n 2en maar had niet echt heel veel ruimte over in de kofferbak. (allebei een grote en een kleine koffer bij ons) Dus met 4 personen wordt het echt proppen.
Zou trouwens ook eerder bij Alamo gaan huren. Zijn een stukje goedkoper en hebben dezelfde goede service.
Prijzen voor jouw periode:
Hertz: $746,-
Alamo: $618,-
Beide zonder navigatie en vind 't bij Hertz onduidelijk aangegeven maar bij Alamo is dit de Gold versie en bevat: Volle tank, Unlimited Miles en optimaal verzekerd!
Dit is trouwens voor een full-size auto!
nofi hoor, maar zonder navigatiequote:Op maandag 13 maart 2006 10:40 schreef Pat-man het volgende:
[..]
Fullsize is inderdaad goed te doen met 4 personen, maar bagage valt vies tegen. Kan je toch beter voor SUV oid gaan. Had zelf afgelopen jaar ook een Chevy Impala en waren maar met z'n 2en maar had niet echt heel veel ruimte over in de kofferbak. (allebei een grote en een kleine koffer bij ons) Dus met 4 personen wordt het echt proppen.
Zou trouwens ook eerder bij Alamo gaan huren. Zijn een stukje goedkoper en hebben dezelfde goede service.
Prijzen voor jouw periode:
Hertz: $746,-
Alamo: $618,-
Beide zonder navigatie en vind 't bij Hertz onduidelijk aangegeven maar bij Alamo is dit de Gold versie en bevat: Volle tank, Unlimited Miles en optimaal verzekerd!
Dit is trouwens voor een full-size auto!
als je het niet besteld hebt zal het er wel niet inzittenquote:Op donderdag 16 maart 2006 22:25 schreef Svyatagor het volgende:
Net een Ford Explorer gehuurd bij Budget
[afbeelding]
Weet niet of er navigatie in zit, maar goed, dat zien we dan wel weer.
quote:Op donderdag 23 maart 2006 13:54 schreef nelisb het volgende:
nog 17 uurtjes en dan zit ik in het vliegtuig naar LA!!![]()
Veel plezier.quote:Op donderdag 23 maart 2006 13:54 schreef nelisb het volgende:
nog 17 uurtjes en dan zit ik in het vliegtuig naar LA!!![]()
Oh ik doelde op die vlucht via Frankfurt. Veel UA vluchten gaan via Frankfurt.quote:
quote:Rental Car Insurance: O! The horror! There is nothing so complicated as the insurance that surrounds rental cars. You can count on the following: First, whatever insurance you buy at the rental car counter will be horrendously overpriced. Second, if you own a car at home and have insurance, it's almost always totally unnecessary to buy any additional insurance for a rental car. Third, whatever you do, do NOT drive in the United States without liability coverage. Repeat: Don't drive here without liability coverage. If you get in an accident and it's even partly your fault and you don't have liability coverage, you'll wish you were the one who died.
Collision insurance. Many credit cards will pay the collision insurance deductible, and so will many personal insurance policies. Check this before you travel. The CDW (Collision Damage Waiver) policies sold by rental car companies are expensive. There is also something called LDW (Loss Damage Waiver), which is CDW that also covers damage from theft and vandalism. Credit card policies vary on this, and so do personal insurance policies. One thing is for certain: If you're going to purchase CDW from the rental car company, you might as well buy LDW if it's available. But don't buy both.
Personal Effects insurance. Let's imagine you don't have a car at home so there's no backup insurance policy. You buy the LDW and someone steals the rental car. And along with it, they swipe your luggage and all your other stuff. Or they simply break into your rental car's trunk and swipe everything. Guess what? The LDW covers the car, not your stuff. That coverage goes by the usual term PEC (Personal Effects Coverage). If you buy PEC, you'd better have receipts for everything you lost, or the insurance company will stiff you on the reimbursement. And you'll have to file a police report.
Crucial: You must have liability insurance! Neither CDW, LDW or PEC, nor anything provded by credit card policies, cover liability, i.e., the damage you do to another person's car or person while driving. This is your responsibility, and it can be a financial nightmare if you get into an accident. Check your own car insurance before you go, because it usually covers this. If you don't own a car at home and will be renting one here, then you need to buy separate liability insurance for your rental car. It's typically available from the rental car agency, and is often split into SLI (Supplemental Liability Insurance) or ALI (Additional Liability Insurance) and PAI (Personal Accident Insurance).
Insurance isn't for the happy outcomes, so let's imagine something really bad. You get in a terrible accident on a busy street in Los Angeles. You're injured, your passenger dies, the other driver dies and his passenger is critically injured. Further imagine that it all happened because you didn't notice that the light had turned red, and therefore the accident is ruled to be your fault. Not only that, but witnesses say you were speeding. You will be liable not only for the damage to the other driver's vehicle, but for their medical expenses and the financial value of wrongful death, pain & suffering, etc. SLI/ALI pays for this. PAI pays your medical bills, your passenger's medical bills and a death benefit for your passenger. The American Automobile Assn. (AAA, commonly called "Triple-A") also sells liability insurance. Do not ignore this issue!
Read the Fine Print!. Those credit card CDWs, and often your own personal insurance, tend not to cover the rental of exotic, expensive or specialty vehicles. If you're going to rely on those coverages, check the wording before renting, for example, an SUV, a recreational vehicle or a luxury car. I think SUVs are almost always covered, but only for on-road use. Don't assume that you're covered for any vehicle going anywhere. Same goes for renting a car in the U.S. and then driving it into Canada or (especially) Mexico. Reading the fine print could save you a bundle of money. Don't assume you're covered, because you might not be!
Foto's zijn altijd welkom!quote:Op maandag 3 april 2006 08:14 schreef nelisb het volgende:
ben weer terug!
was geweldig! heel veel gedaan in 1 week.
naar nfl ijshockey geweest,mighty ducks op dag van aankomst.waren 1230 in la en 1930 bij de ducks.
dag ernaa naar la clippers,vip box van de la times,leren stoelen en onbeperkt eten en drinken was geweldig.wedstrijd was wat saai maar de hele sfeer was geweldig
universal studio's geweest ook super veel leuke dingen gezien en gedaan.
1 dag en nacht naar vegas geweest. geld gewonnen en dus voor niks in vegas geweest.(slapen,gokken,eten allemaal teruggewonnen)
1 dag san diego geweest.mooie stad.
doflijnen en walvissen gezien in de oceaan vlakbij laguna beach, ook echt super waren wel 30/40 dolfijnen.kerel van die boot had er nog nooit zoveel gezien.
dit was het ff kort. als er interesse is voor meer hoor ik het wel
Ik alleen het strandquote:Op maandag 3 april 2006 13:35 schreef Repeat het volgende:
in san diego heb ik alleen maar het winkelcentrum gezien
Lekker hoor! veel plezier daarquote:Op vrijdag 7 april 2006 09:34 schreef Svyatagor het volgende:
Morgenochtend zit ik in het vliegtuig naar San Francisco![]()
Als in vliegticket.quote:Op zaterdag 8 april 2006 11:56 schreef Jaguarized het volgende:
Lastminute als in vliegticket of pakketreis?
Ik weet het niet zeker, maar met ervaringen naar andere landen (o.a griekenland) waren de lastminutes in het hoogseizoen toch iets voordeliger dan vroegboeken..quote:Op zaterdag 8 april 2006 12:17 schreef RichardQuest het volgende:
Dat weet ik wel hoor. Ik ga in het hoogseizoen naar LA, en wil alleen weten of het zin heeft om te wachten op een last minute, of dat het beter is nu te bestellen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |