abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35355200
Zuidelijk California

Vorige deel : California deel 5 - wat zullen vandaag bekijken?

Ik dacht dat het een goed idee was om eens zuidelijk California uit te lichten uit California en de grootste actracties/bezienswaardigheden op een rij te zetten en tevens wat globale informatie te geven.

Pret/Thema Parken:

In de buurt van Los Angeles
- Disneyland Anaheim
- Knott's Berry Farm
- Six Flags Magic Mountain
- Universal Studios Hollywood

In de buurt van San Diego
- Legoland California
- San Diego Zoo
- Sea World
- Birch Aquarium
- San Diego Wild Animal Park

Pas op! Anaheim heeft 2 Disney Parken. 'California Adventure' en het 'Bekende Disney Land'. Als je kleine Kinderen meeneemt ga dan niet naar 'California Adventure' maar naar 'Disney Land'. Disney Land heeft meer attracties en is het geld meer waard dan het nieuwe park. Als je toevallig een paar mensen uit California leert kennen kunnen deze waarschijnlijk wel een ticket voor beide parken regellen voor de prijs van 1 park.

Musea:
- Getty Museum (gratis toegang) niet gratis parkeren*
- Queen Mary
- Huntington Library and Botanical Gardens*
- Museum of Contemporary Art (MOCA)
- Richard Nixon Library & Birthplace*
- Arboretum of Los Angeles*
- Reagan Presidential Library

Bezienswaardigheden:
- Rancho La Brea Tar Pits*
- Hollywood Walk of Fame
- Hollywood Walk of Fame
- Santa Monica Pier
- Crystal Cathedral*
- Griffith Observatory*

Natuurparken:
- Big Bear Lake*
- Bear Mountain Resort (skien en snowboarden in Big Bear)
- Griffith Park
- Lake Arrowhead*

Stranden:
Natuurlijk is California bekend vanwege zijn stranden, de stranden zijn over het algemeen goed verzorgt. Er zijn echter wel een aantal regels!

- Geen alcohol
- Geen sigaretten (op de meeste stranden)
- Geen Glas
- Geen huisdieren

- Seal Beach* (bezoek de hamburger tent op de pier!)
- Huntington Beach
- Laguna Beach*
- Een goede index is hier te vinden

Huurauto's:
Over het algemeen moet je 25 zijn en in het bezit zijn van een creditcard om een auto te kunnen huren. Hier zijn een aantal verhuurders die te vertrouwen zijn.

- Hertz
- Enterprise
- Budget
- Alamo
- Avis

Als de verhuurder het aanbiedt kun je vragen naar de huur van de GPS/navigatie systeem in je auto. Dit kan veel problemen / gezoek schelen.

Hotels:
Natuurlijk kun je hotels vinden zoals: Hilton, Marriot etc etc. Kijk uit dat je geen getto hotel neemt. Soms wonen er complete gezinnen in een hotelkamer. Deze hotels zijn meestal een verzamelnest van ellend zoals drugs en criminaliteit. Wees geen pin en pak een wat duurder hotel, je zit dan meestal wel goed. Gebruik google.com om te zien wat voor een hotels er in de buurt zijn!

Verkeersregels:
De verkeersregels in Amerika zijn een beetje anders dan in Nederland, daar is natuurlijk ook informatie over te vinden op het internet. Bestuurders Handboek voor California

Belangrijke stukken hieruit zijn
- Laws and Rules of the Road
- Safe Driving Practices
- Sharing the Road with Other Vehicles

Opmerkingen
- Amerikanen zijn geen boemannen, stel ze gerust een vraag
- In de buurt van grote steden kijk uit welke buurten je ingaat
- Koop ALTIJD een map, je bent zo de weg kwijt (zelfs ik raak soms nog de weg kwijt)
- schoolbussen en tankwagens met chemische zooi stoppen voor 'rail road crossings' houdt afstand (dat is altijd slim)

Niet roken policy
Roken is in alle openbare gebouwen verboden, bar en restaurants hebben een 'no smoking policy' opgelegd gekregen van de staat Dit betekend dus dat je lekker van je sappige steak kunt genieten zonder dat mijnheer of mevrouw de kettingrookster naast je je eetlust aan het vergallen is met zijn/haar verslaving (ja roken is een van de wereld zondes hier in California). Af en toe zie je toch een persoon op straat lopen dat rookt... de meeste mensen ontwijken deze personen met een grote boog

Eten in California
Een tip voor het wat betere eten. In Amerika heb je veel restaurant ketens, probeer echter eens de kleine zelfstandige tentjes, deze geven namelijk veel meer kwaliteit dan de 'grote jongens'. Bovendien is de service meestal beter.

Als je toch lekker wilt eten bij de grote jongens:
- Olive Garden (Italiaans)*
- Outback Steakhouse (Australies / veel steak )*
- Don Jose (Mexikaans)
- Red Robin (Amerikaans)
- Mimi's (Amerikaans)
- Coco's (Amerikaans)
- Denny's (Amerikaans)
- Sizzler (Amerikaans)
- Marie Calendar (Amerikaans / wat traditioneler)
- Hoffs Hutt (probeer de chicken strips and chips met bbq saus)
- El Torito (Mexikaans)

Tippen is verplicht! 10 to 15% is heel normaal!

Fast food restuarants
- Mac Donalds.
- Del Taco
- Jack in the Box
- In and out burger, de oudste fast food keten op de aardbol.
- Taco Bell
- Green Burrito
- Carls Junior.
- Wiener Snitzel..... (NEXT)
- Burgerking net zoals in Nederland en beslist beter dan de Mac
- El Polo Loco
- Wendy's
- Kentucky fried chicken

Indien je in de problemen komt met de wet neem altijd contact op met jhe familie en het Nederlandse consulaat. Blijf altijd rustig en beleefd en als je niet strafbaars uitgevreten hebt zal het allemaal wel goed komen (het is namelijk geen film)

Nederlands Consulaat
11766 Wilshire Blvd., Suite 1150
Los Angeles CA 90025
Tel.: 310-268-1598
Fax.: 310-312-0989

Er is natuurlijk nog veel meer te zien, maar dat is teveel om op te noemen.

Website van California

links aangeduid met een * zijn mijn persoonlijke favoriet.

Foto's © Melijs de Vries / Patrick van Arkel

[ Bericht 1% gewijzigd door Vampier op 22-02-2006 04:23:12 ]
Free people own guns! Slaves do not!
pi_35360260
Deel 6 alweer.
Ik ben zelf toen ik in LA was naar de La Brea Tar Pits gegaan en het bijbehorende museum, vond ik erg indrukwekkend.
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_35363713
TVP, komende zomer misschien weer naar Berkeley/SF.
New Yorker in spe
http://www.thefootballbox.nl
pi_35365264
goed bevallen dus Jeroenus

voor mij alweer zo'n 2jaar geleden dat ik in Cali was.
pi_35368423
Ik ga wellicht in oktober terug.. oude bekenden opzoeken en halloween vieren daar! Vorige keer zat ik in de verkeerde periode. En oh ja, een NFL game bekijken!
pi_35384036
Komende zomer ga ik naar de westcoast van USA.
SF LV LA enz. Rond tourtje met de auto heb er zo'n zin in
  donderdag 23 februari 2006 @ 09:32:00 #7
69307 Pat-man
.: || StarsDesign || :.
pi_35396837
Hele mooie start Vampier!!! Heb weer zin in deeltje 6 !!!!

Mis alleen nog de National Parks in CA.
En op de pier in Huntington Beach zit ook een super hamburger tent!!!
If the human brain was so simple that we could understand it, we would be so simple that we couldn't
designer of : www.dissident-wear.com
pi_35397070
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 04:10 schreef Vampier het volgende:

- In and out burger, de oudste fast food keten op de aardbol.

the best burger joint ever met hun secret menus!

http://www.zenlemur.com/innout.shtml
pi_35397327
vond 5 jaar terug inenout burger helemaal te gek! kan nu niet wachten tot ik eind maart weer die heerlijke burger kan neme!
pi_35404106
ik vlieg eind maart met united airlines!

zijn die een beetje goed?
pi_35404221
jawel.
pi_35432666
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 09:46 schreef Smeich het volgende:

[..]

the best burger joint ever met hun secret menus!

http://www.zenlemur.com/innout.shtml
Dit werd me 6 maanden geleden voor het eerst verteld... en ik woon hier alweer 3.5 jaar

600 S. Brookhurst St.
Anaheim, CA 92804

deze is het dichtst bij

9032 Trask Ave.
Garden Grove, CA 92644

deze is ook aardig in de buurt.

[ Bericht 6% gewijzigd door Vampier op 24-02-2006 06:35:44 ]
pi_35432668
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 09:32 schreef Pat-man het volgende:
Hele mooie start Vampier!!! Heb weer zin in deeltje 6 !!!!

Mis alleen nog de National Parks in CA.
En op de pier in Huntington Beach zit ook een super hamburger tent!!!
Ruby heet die tent geloof ik erg goed inderdaad

btw ik heb de fotos even aangepast
pi_35435133
kan niet wachten,vandaag mail terug van de familie.

gaan in san diego walvissen proberen te kijken,waarschijnlijk surfen in de oceaan,la lakers game. volgens mij redden we het nooit allemaal in 8 dagen
pi_35439780
Hoi ik ben Jag, ik ben in 2003 naar Cal geweest, hoop er weer terug te komen en ben jullie graag van dienst met mijn kennis over Cal.

Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_35440204
Ik zie in de startpost een foto van een wintersport gebied(je), weet iemand daar iets meer over? Waar kun je goed snowboarden en wat zijn de prijzen ongeveer? Als ik er heen ga voor een half jaar lijkt het me echt tof om elke vrije middag te boarden .
pi_35453892
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 12:52 schreef Jaguarized het volgende:
Hoi ik ben Jag, ik ben in 2003 naar Cal geweest, hoop er weer terug te komen en ben jullie graag van dienst met mijn kennis over Cal.

Hoi, ik ben Indra, ik heb in 2005 zes maanden in Santa Cruz gewoond, en ben met kerst weer voor vier weken teruggegaan. En ik wil weer terug dammit
pi_35461672
Californians Anonymous of zoiets?

Hoi, ik ben Michel, ik heb in 2005 zes maanden in San Francisco gewoond, en ben sindsdien obsessed with it. En ik wil ook weer terug dammit
pi_35466362
Zijn er mensen die tijd hebben gespendeerd in Santa Barbara? Ben zelf wel cali doorgetrokken, maar ben hier niet geweest. Kan nu een half jaar in Santa Barbara of Singapore studeren, ben nog een beetje aan het afwachten / afwegen.. iemand tips?
  zaterdag 25 februari 2006 @ 01:33:35 #20
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_35466386
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 23:05 schreef Smeich het volgende:
Californians Anonymous of zoiets?

Hoi, ik ben Michel, ik heb in 2005 zes maanden in San Francisco gewoond, en ben sindsdien obsessed with it. En ik wil ook weer terug dammit
Ga dan terug.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_35469271
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 01:32 schreef mrkoenz het volgende:
Zijn er mensen die tijd hebben gespendeerd in Santa Barbara? Ben zelf wel cali doorgetrokken, maar ben hier niet geweest. Kan nu een half jaar in Santa Barbara of Singapore studeren, ben nog een beetje aan het afwachten / afwegen.. iemand tips?
SB is een feest stad... wil je voor fun of educatie?
pi_35472177
het valt me op dat er veel nederlanders in amerika wonen in de verschillende usa topics.
ben wel benieuwd naar:

hoe oud ben je?
waarom woon je in usa?
hoelang woon je er al?
kom je ooit nog terug naar nl?
pi_35480158
29
omdat ik het kan
3.5 jaar
niet om te wonen
pi_35490513
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 16:50 schreef Vampier het volgende:
29
omdat ik het kan
3.5 jaar
niet om te wonen
waarom weggegaan uit nederland?bepaalde reden?
thx for you're answer
pi_35490595
quote:
- Seal Beach* (bezoek de hamburger tent op de pier!)
Done! Op de eerste dag al
pi_35502935
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 21:36 schreef Repeat het volgende:

[..]

Done! Op de eerste dag al
mooi lekker he als de golven tegen die pier slaan
pi_35502949
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 21:34 schreef nelisb het volgende:

[..]

waarom weggegaan uit nederland?bepaalde reden?
thx for you're answer

http://forum.fok.nl/showtopic.php/235842
  zondag 26 februari 2006 @ 09:06:51 #28
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_35502954
Hoi vampier, ben je al bruin?

Ik niet.

Nog heel even wachten.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_35502975
Vampier's grote emigratie perikelen

ik ben zo wit als een stuk wc papier (voor gebruik ) geen tijd om in de zon rond te hangen
  zondag 26 februari 2006 @ 09:16:29 #30
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_35502983
quote:
Op zondag 26 februari 2006 09:12 schreef Vampier het volgende:
Vampier's grote emigratie perikelen

ik ben zo wit als een stuk wc papier (voor gebruik ) geen tijd om in de zon rond te hangen
Ja ik heb die topics gelezen, kwam wel van pas op bepaalde momenten.

We hebben het alleen zonder advocaat gedaan.
pi_35504212
quote:
thanx! leuk om te lezen!
pi_35519271
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 21:34 schreef nelisb het volgende:

[..]
thx for you're answer
Kijk in een topic met een zooi semi-Amerikanen alsjeblieft uit met je Engels Au.

On topic: Ik ga misschien eind vd zomer weer eventjes, als ik een betaalbare ticket kan vinden.
pi_35735497
Vandaag komt San Francisco aan bod bij Boarding now om 19:50 op RTL5.

jay!
pi_35736731
bedankt voor de tip! Ik ga zeker kijken!

Wie is er oveirgens al eens in de Universal Studios geweest? Wij zijn de komende zomer 2 dagen in LA en ik wil graag op een van die dagen naar de Universal Studios. Is het de moeite waard of kan ik beter iets anders met mn tijd doen?
pi_35744242
Ik ben er een dag geweest en ik vond het erg leuk! De Terminator 3d show vond ik leuk, Jurassic Park vond ik super, en de Waterworld voorstelling vond ik helemaal genieten! Wel lang moeten wachten voor sommige attracties, zoals de mummy ride, maar die 20 seconden ofzo waren wel erg leuk. Aan het eind van de middag konden we zonder enige wachttijd veel attracties in. De tour was ook erg leuk! Wat ik zeker zou aanraden is de . special effects tour. En oh ja, ik had nog zo'n verklede gast van Van Helsing aan het schrikken gemaakt, leuk moment was dat! De "aap" bij de volgende deur nam wraak denk ik want hij sloeg mijn pet van me kop af

Ik zou zeker gaan, het was het in mijn ogen waard. We hadden ook een kortingskaart bemachtigt, kun je volgens mij wel bij erg veel motels krijgen.

[ Bericht 20% gewijzigd door Smeich op 05-03-2006 16:49:11 ]
pi_35745406
Bedankt voor je reactie Smeich! Het klinkt erg leuk allemaal
  zondag 5 maart 2006 @ 23:29:47 #37
69307 Pat-man
pi_35759466
Zou echt niet in de rij gaan staan voor de Mummy. Duurt inderdaad iets van 20 sec. en is 3x nix aan. Wel zijn de bovengenoemde dingen verder echt aan te raden. Zeker die Waterworld show is mooi gedaan. Hollywood effecten maar dan een x niet op de beeldbuis.
If the human brain was so simple that we could understand it, we would be so simple that we couldn't
  maandag 6 maart 2006 @ 14:29:43 #38
77879 MevrouwKoRn
Uberrammelaar
pi_35773855
Universal Studios vond ik zeker weten erg leuk!! Alleen toen wij er waren was het echt 40 graden ofzo dus dat was een beetje erg warm, maar ze hadden er wel van die sproei installatie dingen voor als je in de wachtrij stond, dat was wel ok.
Jurrasic park rit vond ik geloof ik 1 van de leukste dingen, en oja volgens mij bij ET zeggen ze op het laatst je naam in die attractie, das ook wel grappig.
Wij hebben ons er toen wel een hele dag vermaakt
Gependeld
3 kinderen/1 kind, meisje/3 kinderen totaal, meisje, meisje, jongen/
april 2009 en het word een jongen
pi_35776529
Iemand gister ook Boarding Now gezien? IK had Jet en Tim veel meer kunnen laten zien dat die twee groepjes. Ik bedoel, je oude huis opzoeken doe je maar in je eentje, heeft tv kijkend Nederland weinig aan. De Pacific Coast Highway (PCH) is zeker de moeite waard, maar laat dan meer zien van de omgeving. En dan dat breiclubje.. hoe verzin je t!
Maar al met al, ontzettend geweldig om te zien.. al stonden de tranen me dichterbij dan het lachen ... ik mis het zo ontzettend erg zeg!
pi_35782969
Ik vond het een beetje 'n duffe uitzending.. dat huis was natuurlijk niet boeiend, evenals dat breiclubje (overigens, 90 dollar voor drie bollen wol??? )
Ik had gehoopt om Alcatraz wat meer te zien, of wat andere leuke dingen waar ik wat tips uit kon halen. Maar helaas
Ik vond Bassie & Adriaan in Amerika boeiender
pi_35787113
Die moet ik nog steeds zien! Was van plan m laatst te kopen op bol.com
Voor tips over San Francisco, I'm your man Hoelang zul je in San Fran zijn dan? Wel jammer dat zeer waarschijnlijk je de zeeleeuwen niet zult zien daar op my beloved Pier 39.
pi_35811246
Dat breien was inderdaad wel erg duf. Als het over een wereldstad als SF gaat, moet je vooral een breiclubje laten zien. Sowieso viel het een beetje tegen.
pi_35814260
Een breiclubje in Californie... wat voor een doelgroep hadden ze? Rimpelhuiden van 95+ ?

Maargoed... in SF zijn et ook een stel geitenwollen sokken breiers (as if je die hier nodig hebt) in SF misschien maar hier in het zuiden niet
pi_35942157
Jippie!!! wij gaan ook (voor het eerst) naar California! de reis staat gepland voor September 2006,
heb er nu al heeeeel veeeeel zin in!! Op naar de ZON
Van het concert des levens, krijgt niemand het program
pi_35942238
San Francisco is echt heel tof, maar op de een of andere manier is het er vaak als ik ben van dat druilerige weer
En je kuiten doen zo'n zeer van et lopen op die heuvels
pi_35942265
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 16:05 schreef almeersmeisje het volgende:
Jippie!!! wij gaan ook (voor het eerst) naar California! de reis staat gepland voor September 2006,
heb er nu al heeeeel veeeeel zin in!! Op naar de ZON
doe even een uitstapje naar Death Valley als je van de zon houdt
pi_35942807
Hey Fannetje, ik ben ook naar Universal studio's geweest en ik vond het hardstikke leuk. Ik ben eigenlijk helemaal niet zo obsessed met filmsterren en hollywood enzo, maar toch een hele leuke dag gehad. Ben zelfs met spiderman en shrek enzo op de foto geweest Die tour over de set vond ik ook wel heel bijzonder, heb bijvoorbeeld de set van desperate housewives gezien, is toch wel grappig als je zulke dingen herkent!
pi_35943200
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 16:10 schreef Repeat het volgende:

[..]

doe even een uitstapje naar Death Valley als je van de zon houdt
Stond idd in de planning
  † In Memoriam † zaterdag 11 maart 2006 @ 22:50:37 #49
88815 The_Emotion
98.3
pi_35956429
quote:
Op zondag 5 maart 2006 12:56 schreef Fannetje het volgende:
bedankt voor de tip! Ik ga zeker kijken!

Wie is er oveirgens al eens in de Universal Studios geweest? Wij zijn de komende zomer 2 dagen in LA en ik wil graag op een van die dagen naar de Universal Studios. Is het de moeite waard of kan ik beter iets anders met mn tijd doen?
Universal Studio's is gaaf, dat moet je zeker doen.
De studiotour is zeker de moeite waard, je ziet een hoop filmsets en er zitten ook een aantal verassende attracties tussen, zo gebeurt er iets bij een metrostation.
Misschien wel een tip als je er bent, zorg dat je er vroeg bij bent en begin achterin, daar zitten de leukste attracties en het is dan nog niet zo druk. The Revenge of the Mummy en Jurassic Park heb ik toen 2x kunnen doen zonder lang te wachten. De 3D-shows zijn ook erg vermakelijk.
Naast het pretpark is er nog een soort van winkelstraat, met allemaal leuke winkeltjes en restaurants, ook dat is leuk om er even rond te lopen. Alvast veel plezier.

Over een paar maanden zit ik weer 2 dagen in LA, maar ik laat de pretparken deze keer met rust.
Heeft iemand nog tips om wat te gaan doen in LA?
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_35957330
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 22:50 schreef Remqo het volgende:

[..]

Universal Studio's is gaaf, dat moet je zeker doen.
De studiotour is zeker de moeite waard, je ziet een hoop filmsets en er zitten ook een aantal verassende attracties tussen, zo gebeurt er iets bij een metrostation.
Misschien wel een tip als je er bent, zorg dat je er vroeg bij bent en begin achterin, daar zitten de leukste attracties en het is dan nog niet zo druk. The Revenge of the Mummy en Jurassic Park heb ik toen 2x kunnen doen zonder lang te wachten. De 3D-shows zijn ook erg vermakelijk.
Naast het pretpark is er nog een soort van winkelstraat, met allemaal leuke winkeltjes en restaurants, ook dat is leuk om er even rond te lopen. Alvast veel plezier.

Over een paar maanden zit ik weer 2 dagen in LA, maar ik laat de pretparken deze keer met rust.
Heeft iemand nog tips om wat te gaan doen in LA?
LA is saai... maar house of blues is wel te doen.
pi_35957380
Japans eten in dat restaurant (Yamashiro dus) op die berg waar je over de stad uitkijkt is ook wel tof
CalAsian eten is het tegenwoordig lees ik net

[ Bericht 32% gewijzigd door Repeat op 12-03-2006 01:07:25 ]
  zondag 12 maart 2006 @ 15:37:25 #52
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_35966617
Iemand goeie tips voor autohuur vanuit Nederland? Heb gehoord dat als je het vanuit hier boekt, het wel wat goedkoper kan zijn. Bovendien is het wel een relaxed idee om het al geregeld te hebben. Ik ga, by the way, van 6 tot 22 april naar Cali, vliegen op en terug van SF, en willen in die twee weken een rondje SF - Pacific Highway - LA - Sequoia - Yosemite - SF doen.

tevens tvp
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_35970397
Hertz
Mét navigatie svp, is namelijk onmisbaar in steden als LA
  zondag 12 maart 2006 @ 22:03:14 #54
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_35974538
quote:
Op zondag 12 maart 2006 17:43 schreef Repeat het volgende:
Hertz
Mét navigatie svp, is namelijk onmisbaar in steden als LA
ok, thanks. Nog een vraagje: we gaan met vier mensen + bagage. Nu weet ik dat de auto's in de US een stuk groter zijn, maar is een redelijk formaat 5-deurs sedan groot genoeg, of moeten we meer aan een minivan / SUV gaan denken? We zullen wel redelijk veel in de auto zitten..
Check mijn band Glorybox
pi_35977083
Ik had afgelopen zomer een Ford Taurus, daarvoor een Chevrolet Impala en nog een keer een Mazda 6.
Past in alle 3 die auto's prima met 4 man, je bagage is het grootste probleem denk ik
  maandag 13 maart 2006 @ 10:40:56 #56
69307 Pat-man
pi_35984238
quote:
Op zondag 12 maart 2006 22:03 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

ok, thanks. Nog een vraagje: we gaan met vier mensen + bagage. Nu weet ik dat de auto's in de US een stuk groter zijn, maar is een redelijk formaat 5-deurs sedan groot genoeg, of moeten we meer aan een minivan / SUV gaan denken? We zullen wel redelijk veel in de auto zitten..
Fullsize is inderdaad goed te doen met 4 personen, maar bagage valt vies tegen. Kan je toch beter voor SUV oid gaan. Had zelf afgelopen jaar ook een Chevy Impala en waren maar met z'n 2en maar had niet echt heel veel ruimte over in de kofferbak. (allebei een grote en een kleine koffer bij ons) Dus met 4 personen wordt het echt proppen.

Zou trouwens ook eerder bij Alamo gaan huren. Zijn een stukje goedkoper en hebben dezelfde goede service.

Prijzen voor jouw periode:
Hertz: $746,-
Alamo: $618,-

Beide zonder navigatie en vind 't bij Hertz onduidelijk aangegeven maar bij Alamo is dit de Gold versie en bevat: Volle tank, Unlimited Miles en optimaal verzekerd!
Dit is trouwens voor een full-size auto!
  maandag 13 maart 2006 @ 10:55:15 #57
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_35984535
quote:
Op maandag 13 maart 2006 10:40 schreef Pat-man het volgende:

[..]

Fullsize is inderdaad goed te doen met 4 personen, maar bagage valt vies tegen. Kan je toch beter voor SUV oid gaan. Had zelf afgelopen jaar ook een Chevy Impala en waren maar met z'n 2en maar had niet echt heel veel ruimte over in de kofferbak. (allebei een grote en een kleine koffer bij ons) Dus met 4 personen wordt het echt proppen.

Zou trouwens ook eerder bij Alamo gaan huren. Zijn een stukje goedkoper en hebben dezelfde goede service.

Beide zonder navigatie en vind 't bij Hertz onduidelijk aangegeven maar bij Alamo is dit de Gold versie en bevat: Volle tank, Unlimited Miles en optimaal verzekerd!
Ah, bedankt voor de tip! Ik zou het liefste nog gewoon een station huren (hoewel een suv natuurlijk ook wel cool is), alleen dat bieden ze vrijwel nergens aan. Hertz heeft evt een Volvo XC70 op aanvraag. Maar Alamo kende ik niet, en die zijn wel goed geprijsd ja!
Check mijn band Glorybox
pi_35987065
quote:
Op maandag 13 maart 2006 10:40 schreef Pat-man het volgende:

[..]

nofi hoor, maar zonder navigatie Je weet echt niet wat je mist!
  donderdag 16 maart 2006 @ 22:25:36 #59
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_36100358
Net een Ford Explorer gehuurd bij Budget

Weet niet of er navigatie in zit, maar goed, dat zien we dan wel weer.
Check mijn band Glorybox
pi_36105290
Ik zit nu naar pursuit te kijken.... een of andere joekel die een standoff heeft

http://www.abclocal.go.com/kabc/front

[ Bericht 23% gewijzigd door Vampier op 17-03-2006 01:25:41 ]
pi_36142434
nog 6 dagen! la ik kom eraan!!!
pi_36142519
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 22:25 schreef Svyatagor het volgende:
Net een Ford Explorer gehuurd bij Budget

[afbeelding]

Weet niet of er navigatie in zit, maar goed, dat zien we dan wel weer.
als je het niet besteld hebt zal het er wel niet inzitten
pi_36295521
nog 17 uurtjes en dan zit ik in het vliegtuig naar LA!!
  donderdag 23 maart 2006 @ 15:54:47 #64
69183 biggetje
niet wat naam doet vermoeden!
pi_36299402
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 13:54 schreef nelisb het volgende:

Ik ben jaloers...
puurheid zonder vergankelijkheid
pi_36313136
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 13:54 schreef nelisb het volgende:
Veel plezier.
  donderdag 23 maart 2006 @ 23:51:26 #66
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_36315023
Hij zal er nu al wel zijn, toch?
  vrijdag 24 maart 2006 @ 01:25:19 #67
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_36317093
6 uur 's nachts vertrekken? 10 uur vliegen = 16.00 nederlandse tijd aankomen op de 24e.
pi_36317581
ik ga 7 uur weg vanaf schiphol naar frankfurt
om 10 uur vetrek vanaf frankfurt airport.
2130 ned tijd in los angeles
pi_36326455
Had je niet beter gewoon Amsterdam - LA kunnen vliegen
  vrijdag 24 maart 2006 @ 13:57:20 #70
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_36327332
Is dat met United?
pi_36335555
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 13:57 schreef Jaguarized het volgende:
Is dat met United?
KLM vlucht 605
pi_36335850
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 18:27 schreef Vampier het volgende:

[..]

KLM vlucht 605
605 gaat toch naar San Fran?
pi_36345564
weet ik veel ik weet dat het is met 600 was... 602 kan ook, ik ben allang niet meer in nederland geweest en ik vloog altijd met UA.
pi_36345857
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 18:27 schreef Vampier het volgende:

[..]

KLM vlucht 605
Oh ik doelde op die vlucht via Frankfurt. Veel UA vluchten gaan via Frankfurt.
  woensdag 29 maart 2006 @ 10:44:25 #75
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_36456740
Ik word nog maar weinig wijs uit de extra verzekeringen die je nodig hebt voor een huurauto in de US. In principe moet de verhuurder toch ervoor zorgen dat die auto verzekerd is? Ook WA? Maar als ik dit dan weer lees, verwarring alom...
quote:
Rental Car Insurance: O! The horror! There is nothing so complicated as the insurance that surrounds rental cars. You can count on the following: First, whatever insurance you buy at the rental car counter will be horrendously overpriced. Second, if you own a car at home and have insurance, it's almost always totally unnecessary to buy any additional insurance for a rental car. Third, whatever you do, do NOT drive in the United States without liability coverage. Repeat: Don't drive here without liability coverage. If you get in an accident and it's even partly your fault and you don't have liability coverage, you'll wish you were the one who died.

Collision insurance. Many credit cards will pay the collision insurance deductible, and so will many personal insurance policies. Check this before you travel. The CDW (Collision Damage Waiver) policies sold by rental car companies are expensive. There is also something called LDW (Loss Damage Waiver), which is CDW that also covers damage from theft and vandalism. Credit card policies vary on this, and so do personal insurance policies. One thing is for certain: If you're going to purchase CDW from the rental car company, you might as well buy LDW if it's available. But don't buy both.

Personal Effects insurance. Let's imagine you don't have a car at home so there's no backup insurance policy. You buy the LDW and someone steals the rental car. And along with it, they swipe your luggage and all your other stuff. Or they simply break into your rental car's trunk and swipe everything. Guess what? The LDW covers the car, not your stuff. That coverage goes by the usual term PEC (Personal Effects Coverage). If you buy PEC, you'd better have receipts for everything you lost, or the insurance company will stiff you on the reimbursement. And you'll have to file a police report.

Crucial: You must have liability insurance! Neither CDW, LDW or PEC, nor anything provded by credit card policies, cover liability, i.e., the damage you do to another person's car or person while driving. This is your responsibility, and it can be a financial nightmare if you get into an accident. Check your own car insurance before you go, because it usually covers this. If you don't own a car at home and will be renting one here, then you need to buy separate liability insurance for your rental car. It's typically available from the rental car agency, and is often split into SLI (Supplemental Liability Insurance) or ALI (Additional Liability Insurance) and PAI (Personal Accident Insurance).

Insurance isn't for the happy outcomes, so let's imagine something really bad. You get in a terrible accident on a busy street in Los Angeles. You're injured, your passenger dies, the other driver dies and his passenger is critically injured. Further imagine that it all happened because you didn't notice that the light had turned red, and therefore the accident is ruled to be your fault. Not only that, but witnesses say you were speeding. You will be liable not only for the damage to the other driver's vehicle, but for their medical expenses and the financial value of wrongful death, pain & suffering, etc. SLI/ALI pays for this. PAI pays your medical bills, your passenger's medical bills and a death benefit for your passenger. The American Automobile Assn. (AAA, commonly called "Triple-A") also sells liability insurance. Do not ignore this issue!

Read the Fine Print!. Those credit card CDWs, and often your own personal insurance, tend not to cover the rental of exotic, expensive or specialty vehicles. If you're going to rely on those coverages, check the wording before renting, for example, an SUV, a recreational vehicle or a luxury car. I think SUVs are almost always covered, but only for on-road use. Don't assume that you're covered for any vehicle going anywhere. Same goes for renting a car in the U.S. and then driving it into Canada or (especially) Mexico. Reading the fine print could save you a bundle of money. Don't assume you're covered, because you might not be!
Check mijn band Glorybox
  zondag 2 april 2006 @ 20:28:28 #76
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_36587773
Even een vraagje voor de Californie-kenners.

We zitten in mei een week in L.A. Nu willen we een sportwedstrijd bezoeken (baseball, basketball, hockey of football).

• Is er een site waar we kunnen zien of er in die week uberhaupt wedstrijden zijn?
  • Hoe komen we vanuit Nederland aan kaartjes?
  • "Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
    pi_36592894
    Baseball zal er dan zeker wel zijn, maar anderen weten daar vast meer vanaf...
    pi_36593922
    tickets van bv de dodgers kan je gewoon op de site bestellen

http://losangeles.dodgers(...)eting/singlegame.jsp
    pi_36594944
    Anaheim Angels is ook nog een optie...

http://losangeles.angels.(...)g/index.jsp?c_id=ana

[ Bericht 47% gewijzigd door NY_Giant op 02-04-2006 23:40:30 ]
    pi_36599151
    ben weer terug!
    was geweldig! heel veel gedaan in 1 week.

naar nfl ijshockey geweest,mighty ducks op dag van aankomst.waren 1230 in la en 1930 bij de ducks.
    dag ernaa naar la clippers,vip box van de la times,leren stoelen en onbeperkt eten en drinken was geweldig.wedstrijd was wat saai maar de hele sfeer was geweldig

universal studio's geweest ook super veel leuke dingen gezien en gedaan.
    1 dag en nacht naar vegas geweest. geld gewonnen en dus voor niks in vegas geweest.(slapen,gokken,eten allemaal teruggewonnen)
    1 dag san diego geweest.mooie stad.
    doflijnen en walvissen gezien in de oceaan vlakbij laguna beach, ook echt super waren wel 30/40 dolfijnen.kerel van die boot had er nog nooit zoveel gezien.

dit was het ff kort. als er interesse is voor meer hoor ik het wel
    pi_36599299
    MEER MEER MEER! Mooie week zeg!
    San Diego is echt schitterend inderdaad!
      maandag 3 april 2006 @ 09:08:34 #82
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_36599682
    quote:
    Op maandag 3 april 2006 08:14 schreef nelisb het volgende:
    ben weer terug!
    was geweldig! heel veel gedaan in 1 week.

naar nfl ijshockey geweest,mighty ducks op dag van aankomst.waren 1230 in la en 1930 bij de ducks.
    dag ernaa naar la clippers,vip box van de la times,leren stoelen en onbeperkt eten en drinken was geweldig.wedstrijd was wat saai maar de hele sfeer was geweldig

universal studio's geweest ook super veel leuke dingen gezien en gedaan.
    1 dag en nacht naar vegas geweest. geld gewonnen en dus voor niks in vegas geweest.(slapen,gokken,eten allemaal teruggewonnen)
    1 dag san diego geweest.mooie stad.
    doflijnen en walvissen gezien in de oceaan vlakbij laguna beach, ook echt super waren wel 30/40 dolfijnen.kerel van die boot had er nog nooit zoveel gezien.

dit was het ff kort. als er interesse is voor meer hoor ik het wel
    Foto's zijn altijd welkom!
    pi_36605989
    in san diego heb ik alleen maar het winkelcentrum gezien
    pi_36609955
    quote:
    Op maandag 3 april 2006 13:35 schreef Repeat het volgende:
    in san diego heb ik alleen maar het winkelcentrum gezien
    Ik alleen het strand
      donderdag 6 april 2006 @ 22:26:22 #85
    61447 Douwe
    Ik heb gelijk
    pi_36723487
    Ik vond het strand van San Diego maar lastig bereikbaar. Ik heb er Mardi Gras gevierd. Win ik?
      vrijdag 7 april 2006 @ 01:44:22 #86
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_36728131
    San Diego ben ik niet eens geweest.
      vrijdag 7 april 2006 @ 09:34:02 #87
    44602 Svyatagor
    A great face for radio
    pi_36730628
    Morgenochtend zit ik in het vliegtuig naar San Francisco
    Check mijn band Glorybox
    pi_36743086
    quote:
    Op vrijdag 7 april 2006 09:34 schreef Svyatagor het volgende:
    Morgenochtend zit ik in het vliegtuig naar San Francisco
    Lekker hoor! veel plezier daar
    pi_36761630
    Weten jullie of het zin heeft om een lastminute te boeken voor de zomer (hoogseizoen) naar LA?
    Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
      zaterdag 8 april 2006 @ 11:56:10 #90
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_36761666
    Lastminute als in vliegticket of pakketreis?
    pi_36761677
    quote:
    Op zaterdag 8 april 2006 11:56 schreef Jaguarized het volgende:
    Lastminute als in vliegticket of pakketreis?
    Als in vliegticket.
    Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
      zaterdag 8 april 2006 @ 12:02:11 #92
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_36761828
    En waar naar toe? Het is misschien zinvol om eens te vergelijken wat de tarieven zijn van losse tickets en lastminutes.
    pi_36761892
    LAX.

Ik kan nu alleen lastminutes van deze maand bekijken natuurlijk hè, weet je of het in het hoogseizoen ook veel uitmaakt?
      zaterdag 8 april 2006 @ 12:14:30 #94
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_36762125
    De lastminutes in het hoogseizoen zullen sowieso hoger zijn dan van dit moment. Als ik nu een vliegticket zou boeken voor 22/4 - 29/4 zou ik uitkomen op een ticketprijs van 574,16 euro. In mei voor een weekje kost zo ongeveer 648,34.
    pi_36762189
    Dat weet ik wel hoor . Ik ga in het hoogseizoen naar LA, en wil alleen weten of het zin heeft om te wachten op een last minute, of dat het beter is nu te bestellen.
      zaterdag 8 april 2006 @ 12:26:59 #96
    110962 Jaguarized
    Globetrotter
    pi_36762437
    Das dan mooi dat je het zelf weet!
    pi_36762582
    Nou ja, misschien kan iemand anders antwoorden?
    pi_36813488
    quote:
    Op zaterdag 8 april 2006 12:17 schreef RichardQuest het volgende:
    Dat weet ik wel hoor . Ik ga in het hoogseizoen naar LA, en wil alleen weten of het zin heeft om te wachten op een last minute, of dat het beter is nu te bestellen.
    Ik weet het niet zeker, maar met ervaringen naar andere landen (o.a griekenland) waren de lastminutes in het hoogseizoen toch iets voordeliger dan vroegboeken..
    Misschien zou je een reisbureau kunnen checken..
    pi_36814340
    Ja, maar er zit toch wel een verschil tussen de Europese tickets en naar LA denk ik zo.
      maandag 10 april 2006 @ 23:27:43 #100
    69307 Pat-man
    pi_36841735
    HOEEEERRRRAAAA.... ik ga voor 5 maandjes naar Newport Beach!!!!

Eindelijk na een maandenlange zoektocht een stage-adres gevonden in Newport Beach. Niet echt de ideale plek om rond te kunnen komen maar krijg gelukkig een kleine vergoeding.

Maartena en Vampier en alle andere USA fokkers die hier in dit forum zitten, hebben jullie misschien tips waar ik goedkoop een kamer kan vinden?
    Denk dat appartement niet mogelijk is aangezien ze nogal moeilijk schijnen te doen over je betaalverleden enzo en dat heb ik natuurlijk niet in de VS. Plus dat kamer ook wel iets cheaper is.

En zit ook misschien te denken om een auto a.k.a. rijdend stuk ijzer te kopen voor zo min mogelijk, weten jullie stel goedkope dealers te zitten bij jullie in de buurt? Heb toen wel gezien dat langs Harbor Blvd heel veel dealers zitten maar dat was volgens mij alleen maar nieuwe/dure auto's.
    Of heeft een van jullie nog een auto die het vanaf september nog zo'n 5 maandjes volhoud voor zo'n 1000 euri???

Nu eerst maar eens m'n visum regelen en de hele papieren klotezooi...
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')