abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35436097
Ik vind dat de WW je juist wel bewust maakt van je voeding. Ik weet zo snel eventjes geen voorbeelden, maar ik kwam regelmatig dingen tegen dat ik dacht: zoveel punten! dat is het me niet waard. Daardoor ging ik toch bewuster met mijn eten om. Bv weten dat je een feestje hebt en dus bepaalde dingen met veel punten maar laten staan, zodat je op het feest iets extra's kon nemen. In dat opzicht werd ik me wel bewust van wat ik at.
Er wordt idd geen nadruk gelegd op wat het doet in je lichaam, daar heb je wel gelijk in, maar in principe weet je toch wel wat gezond is? Groente, fruit.
pi_35436679
Het is nogal een warrig verhaal geworden hierboven heb ik het idee.
Ik bedoel te zeggen, dat WW je bewust maak van wat dikmakers zijn.
Ze maken je idd niet bewust van wat nou echt gezond eten is.
  vrijdag 24 februari 2006 @ 11:25:01 #103
126246 Klein
Klein maar fijn
pi_35437143
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 11:10 schreef Maddy_K het volgende:
Het is nogal een warrig verhaal geworden hierboven heb ik het idee.
Ik bedoel te zeggen, dat WW je bewust maak van wat dikmakers zijn.
Ze maken je idd niet bewust van wat nou echt gezond eten is.
Ik snap je wel hoor Maddy..
Zelf schrik ik ook soms van het aantal punten in bepaald eten.
Vaak is dat achteraf en ben ik dus te laat..maar dan weet ik het voor de volgende keer!
Meestal als ik nieuwe dingen uitprobeer, check ik van te voren wel even..
Het programma maakt mij wel veel bewuster van wat ik eet!

Ben superblij! Mag waarschijnlijk als freelancer blijven hangen na mn stage bij RTL..
pi_35437517
Ben superblij! Mag waarschijnlijk als freelancer blijven hangen na mn stage bij RTL..
[/quote]

Wat deed je dan en wat ga je doen?
pi_35437720
Gaaf Klein!

@Maddy: ik snap het wel hoor, ik denk ook dat de WW voor heel veel mensen de oplossing is. Ik volg zelf al jaren montignac, het er ook een website over om mensen aan de gang te helpen, maar ik merk gewoon dat veel mensen dat te ingewikkeld vinden. Veel mensen willen gewoonweg helemaal niet veel van voeding weten, die willen liever een systeem zoals dat van de WW
  vrijdag 24 februari 2006 @ 11:52:29 #106
126246 Klein
Klein maar fijn
pi_35438089

[ Bericht 40% gewijzigd door Klein op 24-02-2006 14:15:59 ]
pi_35445701
Mag mijn regel er ook bij?? Ik ben al 1 kg afgevallen Ik zie de toekomst kleurig in hahaha
Sannelie (1.70) (21,5) was 63 kg, is nu 62 kg en wil graag 57 kg wegen -1
pi_35448201
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 08:07 schreef Isabeau het volgende:
Dat kan het hele hormoonevenwicht uit balans brengen (soms te herkennen aan een buffalo hump iets onder de nek op de rug).
Late reactie, maar wat is een buffalo hump precies? Is dat vet zeg maar onder je nek, zeg maar tussen je schouderbladen? Ik dacht dat dat normaal was nl., maar is dat altijd iets hormonaals dan?
Sanity is (not) statistical
pi_35448634
Kweenie hoor, maar in de OT staan mensen wier streefgewicht ónder een gezond BMI ligt... dat lijkt me niet echt normaal?
pi_35450414
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 11:42 schreef wendy-tje het volgende:
Veel mensen willen gewoonweg helemaal niet veel van voeding weten, die willen liever een systeem zoals dat van de WW
Nou, dat valt ook wel weer mee. Ik weet bijvoorbeeld best veel van goede voeding en ik wil er ook zo veel mogelijk over weten, maar dat wil niet zeggen dat je dan meteen een ingewikkeld dieet moet volgen of dat WW te simpel is. Dat programma stimuleert in elk geval het eten van groente, fruit en producten met calcium. Verder ben je er altijd nog zelf bij, en uiteindelijk ben jij het die beslist of je voor 10 punten bijvoorbeeld één McChicken eet, of een gezonde maaltijd. Die McChicken wordt vanzelf afgestraft want dan heb je nadat je punten op zijn nog honger over.
Met andere woorden, je bepaalt zelf wat je met je punten doet en het is je eigen verantwoordelijkheid om op te letten dat je genoeg vezels, eiwitten, ijzer etc. binnenkrijgt. Je kunt bij WW trouwens ook wel meer informatie krijgen over wat voor voedingsstoffen enzo je nodig hebt, het wordt alleen niet allemaal doorberekend in de punten want dan zou het zo ingewikkeld worden dat je het doel van een handig systeem dat iedereen thuis kan gebruiken (ipv naar een diëtist te gaan ofzo) helemaal voorbij streeft.
Ik zit nu al veel te rekenen wat ik precies mag hebben en hoe ik dat zo gezond mogelijk kan indelen. Meer tijd moet je er echt niet aan besteden want dan wordt het een obsessie, en dat is ook niet gezond.
Are you pondering what I'm pondering?
pi_35452657
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 16:45 schreef Maeghan het volgende:

Late reactie, maar wat is een buffalo hump precies? Is dat vet zeg maar onder je nek, zeg maar tussen je schouderbladen? Ik dacht dat dat normaal was nl., maar is dat altijd iets hormonaals dan?
Nou, je moet het echt als een bobbel zien, Maeghan. Dus niet gewoon een laagje vet, maar duidelijk als een vetbobbel te herkennen gebied.

"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 26 februari 2006 @ 11:05:54 #112
126246 Klein
Klein maar fijn
pi_35503961
We zitten in een weekend dip! Daarom kick ik het topic even omhoog..

Ben gister uit eten geweest met mn 'schoonfamilie' naar een buffet restaurant. En heb me supergoed gehouden! Heb drie porties salades gehad, met wat ei, feta, en 2 miniblokjes kip.. Daarnaast nog één heel klein stukje quiche en wat champignons... Mjammie, heb heerlijk gegeten en ben trots op mezelf dat ik het toetjesbuffet heb kunnen overslaan!

Ga nu ook weer 1x in de week onder de snelbruiner, héérlijk!
Ben na twee keer al supergoed verkleurd, voel ik me altijd veel lekkerder en slanker bij!
pi_35519934
Weer een schopje. Vanochtend stond ik op m'n moeder's weegschaal... 61,6 kilo!
Vandaag heb ik me alleen nergens aan gehouden, want we hebben traditioneel bij m'n opa thuis de carnavalsoptocht gekeken en die doet altijd zoveel moeite voor de hapjes en drankjes dat ik het niet kon laten staan. Maar goed, ik vond dat het ook wel weer eens mocht. Ik ben nu al 2 maanden erg streng aan het lijnen, ben nu ook over de helft van wat ik gepland had. Dit weekend heb ik wat oude kleren aangetrokken en ze passen weer prima, terwijl daar dingen bij zijn waar ik sinds de middelbare school niet meer in paste!
Ik vind dus dat ik het van nu af aan best af en toe wat minder streng mag doen. Gewoon gezond blijven eten en blijven sporten, dan moet de rest wel goed komen.

Oja, mijn regeltje:
Mini_rulez (1m65) (22,6) was 67 kg, weegt nu 61,6 kg en wil graag 57 kg wegen. -5,4
pi_35522154
En na het photoshoppen van vandaag gemaakte foto's om de onderkin weg te werken besloot ik me hier ook maar eens te melden. Nou ben ik het zat

Ik heb geen weegschaal, maar denk dat mijn rijtje zoiets is:

innepin (1m78) (21.8) was 69 kg, weegt nu 69 kg, wil graag 59 kg wegen. -0
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_35523258
Een mede-UC'er!
pi_35524152
quote:
Op zondag 26 februari 2006 21:16 schreef Mini_rulez het volgende:
Een mede-UC'er!
Sssshhh!
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  maandag 27 februari 2006 @ 07:16:21 #117
126246 Klein
Klein maar fijn
pi_35533733
Na mijn overwinning van zaterdagavond, heb ik mij gister misdragen...
Had een dip en voelde me kut, na een uur janken heb ik me maar tegoed gedaan aan een zak chips..en half op gekregen. Nou dat tikt wel aan...

En voor die 10 minuten was het even lekker, maar op het moment dat de chips erin ging, vloeide alle energie uit me weg. Ben gister om half negen gaan slapen en voel me nu nog net zo lusteloos als toen.. Maarja, nu weet ik weer hoe nutteloos het is om te snaaien..en de volgende keer ga ik me niet meer te goed doen aan eten! Stomme emotie-eter ben ik ook.
pi_35536124
Ik heb gisteren ook weer voor het eerst in tijden chips gehad, met dipsaus nog wel. Heerlijk!
Vandaag ga ik weer verder met lijnen, en tot nu toe gaat het weer goed.

Vanochtend op m'n moeder's weegschaal woog ik 61,9 kilo, maar daar had ik al een tijdje niet op gestaan. Kom ik thuis, zegt mijn eigen weegschaal 63,4... Een paar ons meer dan eind vorige week!

Maar goed, zo'n dagje zondigen is wel leuk af en toe. Dan maar ietsjes later op m'n streefgewicht.
pi_35551448
Ik ga ook maar weer eens echt beginnen voel me de laatste tijd steeds beter en heb nu vakantie dus het moet makkelijk lukken
  maandag 27 februari 2006 @ 21:26:05 #120
126246 Klein
Klein maar fijn
pi_35556142
Ik heb me zojuist eindelijk aangemeld bij de sportschool!
Was elke keer te lui om me uberhaupt aan te melden..
Maar nu moet ik wel! Betaal veel te veel om niet te gaan..
pi_35556992
quote:
Op maandag 27 februari 2006 21:26 schreef Klein het volgende:
Ik heb me zojuist eindelijk aangemeld bij de sportschool!
Was elke keer te lui om me uberhaupt aan te melden..
Maar nu moet ik wel! Betaal veel te veel om niet te gaan..
Een goed begin is het halve werk.

Ach, ik heb me ook in moeten schrijven voor een wekelijkse cursus, anders zou ik ook niet gaan.
  dinsdag 28 februari 2006 @ 13:24:09 #122
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_35570966
Zow, de carnaval is voor mij voorbij. 4 dagen van bier, friet, hamburgers, broodje doner etc.etc.

wel heel leuk carnaval gehad, nu gaan we weer terug op dieet. Ben maar twee kilo bijgekomen trouwens die zijn er zo weer af
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_35574946
Weekendje weggeweest, ook gecarnavald en 2x p dag buiten de deur gegeten . Heb achteraf mn punten toch ingevoerd en het viel nog best mee!!

Vandaag weer begonnen en het gaat supergoed .
  dinsdag 28 februari 2006 @ 15:53:28 #124
126246 Klein
Klein maar fijn
pi_35575476
Ik vroeg me al af waar iedereen gebleven was!
Maar iedereen was gewoon flink aan het feesten!
pi_35578839
Een portie chicken tonight (met kip & saus & rijst) is maar 8 punten . .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')