in dit geval omdat deze man ons allemaal beinvloed, aka politiek.quote:Op donderdag 23 februari 2006 23:26 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Waarom trouwens die schaamte bij de helft van de Nederlanders? Waarom zou je je schamen voor hoe een ander is/overkomt/doet?
Hij representeert daarnaast de nederlanders, gaat namens de Nederlanders bij Barosso op de koffiequote:Op vrijdag 24 februari 2006 09:21 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
in dit geval omdat deze man ons allemaal beinvloed, aka politiek.
Het is ook vreemd. Iedereen weet al voor de verkiezingen hoe hij eruit ziet, hoe hij overkomt. Wat je niet (met zekerheid) kan zeggen is wat zijn beleid zal zijn en hoe dat gaat uitpakken.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 20:10 schreef PJORourke het volgende:
Eerst stemmen ze op, hem nu schamen ze zich. Daar is een term voor: manisch depressief.
Gelukkig maar. Want het klote van veel EU-subsidies is dat het land zelf ook nog eens de helft moet bijdragen aan die projecten voor 'achterstandsgebieden' als Delfzijl en Flevoland.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 13:06 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Korting op bijdrage: 1 miljard
Korting op subsidies: 1,8 miljard
Netto verlies: 0,8 miljard.Beleid
[..]
Waar staat dat het over uiterlijk gaat, dan?
Al doet ie een clownsneus op, ik geef er niet om. Maar zijn beleid zuigt, gouden bergen beloven, maar eerder een dolk in de rug steken. O.a. ook die 800 miljoen verlies, om maar wat te noemen. Pure nonsens. Daar schaam ik me voor. Die wassen neus van hem.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 20:21 schreef Flumina het volgende:
[..]
Het is ook vreemd. Iedereen weet al voor de verkiezingen hoe hij eruit ziet, hoe hij overkomt. Wat je niet (met zekerheid) kan zeggen is wat zijn beleid zal zijn en hoe dat gaat uitpakken.
Nederlanders schamen denk ik voor zichzelf.
Ligt niet aan de linkse media, hij is gewoon niet zo mediageniek, onafhankelijk van het poppetje wat achter de camera staat.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 02:39 schreef MalotauxBastiaan het volgende:
Waarom oordelen jullie zo over iemand die jullie nooit ontmoet hebben? Het enige wat het overgrote deel van jullie van Balkenende gezien heeft is via de (linkse) media.
Ik zou hem op z'n minst een aantal kritische vragen voor de voeten werken, en niet over zijn kapsel of iets anders, daar kijk ik wel doorheen.quote:Dan man voelt zich enigzins ongemakkelijk in het bijzijn, so what? is toch niets om je voor te schamen? In de normale omgang is hij juist helemaal niet stijf. Ik heb hem 2maal ontmoet en hij was juist zeer ontspannen en heel scherp en grappig.
Hij is zeker integer, ben ik met je eens, maar ik vind dat hij de ministers teveel individuele vrijheid geeft in deze instabiele periode in Nederland. Al die proefballonetjes leveren ons niks goeds op.quote:Verder is het een zeer integere politicus, heeft hij veel visie en bezit hij uitstekende leiderskwaliteiten (kijk maar eens hoe hij telkens het kabinet bij elkaar weet te houden, terwijl de linkerkant de ene na de andere crisis probeert te forceren om de impopulariteit van Balkenende in zetels om te zetten.
Mij ook niet, Bos is nog toegeeflijker dan Balk, we hebben iemand met een flinke berg charisma nodig (Ben Bot).quote:En nee, het lijkt me niet grappig om 4 jaar Bos als premier te hebben. Het is makkelijker om iets af te breken dan om het op te bouwen.
Helemaal mee eens. Sinds zijn aantreden zijn de media er al op uit hem onderuit te halen. NOS Journaal voorop...quote:Op dinsdag 28 februari 2006 02:39 schreef MalotauxBastiaan het volgende:
Waarom oordelen jullie zo over iemand die jullie nooit ontmoet hebben? Het enige wat het overgrote deel van jullie van Balkenende gezien heeft is via de (linkse) media.
quote:Op zaterdag 25 februari 2006 20:50 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Al doet ie een clownsneus op, ik geef er niet om. Maar zijn beleid zuigt, gouden bergen beloven, maar eerder een dolk in de rug steken. O.a. ook die 800 miljoen verlies, om maar wat te noemen. Pure nonsens. Daar schaam ik me voor. Die wassen neus van hem.
Normen en waarden? En ondertussen big brother doorvoeren? Ik vind dat weinig van normen en waarden getuigen, om eerlijk te zijn.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 13:26 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Wanneer heeft hij gouden bergen beloofd? Balkenende is juist iemand die dat soort dingen niet doet, maar wat realistischer en genuanceerder is in zijn opvattingen.
We hebben een betere wereldeconomische situatie nodig... (wat nu ook gebeurt), geen übercharismatische politicus.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 13:14 schreef meurdoos het volgende:
Mij ook niet, Bos is nog toegeeflijker dan Balk, we hebben iemand met een flinke berg charisma nodig (Ben Bot).
Normen en waarden zijn niet echt gouden bergen...quote:Op dinsdag 28 februari 2006 13:28 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Normen en waarden? En ondertussen big brother doorvoeren? Ik vind dat weinig van normen en waarden getuigen, om eerlijk te zijn.
Hoe kom je hier nu weer bij?quote:Op dinsdag 28 februari 2006 13:28 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Dat niemand achteruit zou gaan in het zorgstelsel
Het was zo ongeveer zijn boegbeeld, dus ik dacht nou, gaan we dan eindelijk een nette politiek krijgen? Wat netter met elkaar omgaan? Wat integer doen? Ik zie juist het omgekeerde. En niet alleen bij die big-brother zooi. Leuk geprobeerd, dat wel.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 13:32 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Normen en waarden zijn niet echt gouden bergen...
Het zorgstelsel ben ik met je eens. Dat is nou niet echt een geweldig plan geweest (om het zwak uit te drukken).quote:Op dinsdag 28 februari 2006 13:28 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Normen en waarden? En ondertussen big brother doorvoeren? Ik vind dat weinig van normen en waarden getuigen, om eerlijk te zijn.
Dat niemand achteruit zou gaan in het zorgstelsel, maar dat het juist bedoeld was om mensen de 'ware kosten' van ziekenhuizen e.d. te laten zien. Veel zijn we daar niet mee opgeschoten. Om over 'innovatieplatform' of 'nederland kennisland' nog maar niet te beginnen. Het idee is altijd leuk, de uitvoering minder, en soms zelfs tegendraads.
Al is hij aan de andere kant wel realistisch inderdaad, en dat hij zegt dat het eventjes niet zo goed zal gaan, maar soms slaat dat door naar een excuus, já mensen het gaat niet zo goed nu, maar dat móet.
De normen en waarden gingen over de hele samenleving. En dat is een erg moeilijk punt, omdat we met z'n allen een stuk individualistischer zijn geworden. De sfeer van denken en uiten is wat asocialer geworden (minder genuanceerd of bedachtzaam) en om dat te veranderen lijk je soms een burgertrut. Maar hij heeft wel gelijk dat hij het heeft aangesneden. Maar uiteindelijk ligt de uitvoering van die normen en waarden bij de samenleving.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 13:33 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Het was zo ongeveer zijn boegbeeld, dus ik dacht nou, gaan we dan eindelijk een nette politiek krijgen? Wat netter met elkaar omgaan? Wat integer doen? Ik zie juist het omgekeerde. En niet alleen bij die big-brother zooi. Leuk geprobeerd, dat wel.
Aan de ene kant hebben we maatschappelijke onrust, aan de andere kant een veranderende wereldeconomie. Het blijft moeilijk om je hier als MP tussendoor te laveren, maar ik denk dat de maatschappelijke onrust wel degelijk gebaat is bij een persoon die vertrouwen en rust uitstraalt.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 13:30 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
We hebben een betere wereldeconomische situatie nodig... (wat nu ook gebeurt), geen übercharismatische politicus.
Het is inderdaad goed dat hij het aangesneden heeft, en de politiek is de laatste jaren volgens mij actueler dan daarvoor, wat op zich ook niet helemaal verkeerd is. Uiteindelijk moeten we allemaal gewoon samen leven, want allemaal langs elkaar leven is ook niet alles.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 13:36 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
De normen en waarden gingen over de hele samenleving. En dat is een erg moeilijk punt, omdat we met z'n allen een stuk individualistischer zijn geworden. De sfeer van denken en uiten is wat asocialer geworden (minder genuanceerd of bedachtzaam) en om dat te veranderen lijk je soms een burgertrut. Maar hij heeft wel gelijk dat hij het heeft aangesneden. Maar uiteindelijk ligt de uitvoering van die normen en waarden bij de samenleving.
Pardon, dit klopt echt van geen kant, was Kok juist niet degene die door Clinton zo werd opgehemeld vanwege zijn inbreng in "the third way" en heeft Kok niet op de cover van Time gestaan? Nederland is juist in die tijd zeer hot geweest in de VS vooral omdat Clinton Kok als zielsverwant zag en de economische koploperpositie die Nederland toen in Europa had.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 18:22 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Kok had weinig atlantische uitstraling (of was dat gewoon zijn naam?). De amerikanen negeerden ons toen opzichtig, iets wat nu best wel anders is, ik denk dat de amerikanen wel degelijk Balkenende en Nederland zien staan.
Je ziet momenteel een samenleving die veel directer is geworden. De ghettowaarden gaan over naar de middenklasse en zelfs de hogere regionen. Asociaal gedrag wordt/is de norm.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 13:42 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Het is inderdaad goed dat hij het aangesneden heeft, en de politiek is de laatste jaren volgens mij actueler dan daarvoor, wat op zich ook niet helemaal verkeerd is. Uiteindelijk moeten we allemaal gewoon samen leven, want allemaal langs elkaar leven is ook niet alles.
Het is vaak een probleem, is de politiek een afspiegeling van de samenleving, en als de samenleving asociaal is dan is de politiek dat ook?
of
als de politiek het voorbeeld geeft, volgt de bevolking vanzelf, waarmee een risico ingebakken zit dat de burger een grotere onwelkome kloof voelt tussen hemzelf en de politiek?
Maar ik mis dus iets bij hem, niet dat ik iemand ken die het momenteel beter zou doen overigens, want dat is ook maar pure schijn ophouden wat je vaak ziet. Een Zalm zie ik het bijvoorbeeld niet beter doen.
Ik ga binnenkort het boek Il Principe van Machiavelli lezen, ik gok dat dat wat te maken heeft met dat directe en 'het doel heiligt de middelen'-denken van tegenwoordig.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 13:46 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Je ziet momenteel een samenleving die veel directer is geworden. De ghettowaarden gaan over naar de middenklasse en zelfs de hogere regionen. Asociaal gedrag wordt/is de norm.
Geloof ik niet.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 13:46 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Je ziet momenteel een samenleving die veel directer is geworden. De ghettowaarden gaan over naar de middenklasse en zelfs de hogere regionen. Asociaal gedrag wordt/is de norm.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |