oi polemoi enzo.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 00:44 schreef LuQas het volgende:
[..]
Het Grieks is een veel genuanceerdere taal dan het Latijn, en voor classici - die close-reading-freaks bij uitstek zijn - is dat natuurlijk om lyrisch van te worden. Door de complexere structuur valt er meer uitdaging uit te halen voor een docent.
Het nadeel aan het Grieks vind ik het weinig esthetische geluid van bepaalde klanken zoals de etha of de vele oi-klanken.
Mijn Kleine AHtje heeft niet eens meer bagels. Zo Klein is het AHtje!quote:Op dinsdag 21 februari 2006 00:45 schreef Nuvole het volgende:
[..]
Heb jij ook een Klein AHtje dan?
Bij Kleine AHtjes moet je juist met een mandje lopen, in plaats van met een kar. Dat moet gewoon, vanwege de kleinte van het AHtje..
Ik ben met Grieks niet zo lang doorgegaan, maar ik begrijp wel wat je bedoelt. Geef je ook les aan (voor)examenklassen? Of merk je dat verschil qua diepgang van structuur tussen Grieks en Latijn ook al bij de minder complexe teksten?quote:Op dinsdag 21 februari 2006 00:44 schreef LuQas het volgende:
[..]
Het Grieks is een veel genuanceerdere taal dan het Latijn, en voor classici - die close-reading-freaks bij uitstek zijn - is dat natuurlijk om lyrisch van te worden. Door de complexere structuur valt er meer uitdaging uit te halen voor een docent.
Het nadeel aan het Grieks vind ik het weinig esthetische geluid van bepaalde klanken zoals de etha of de vele oi-klanken.
In de bovenbouw geef ik alleen Latijn dit schooljaar.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 00:51 schreef Nuvole het volgende:
[..]
Ik ben met Grieks niet zo lang doorgegaan, maar ik begrijp wel wat je bedoelt. Geef je ook les aan (voor)examenklassen? Of merk je dat verschil qua diepgang van structuur tussen Grieks en Latijn ook al bij de minder complexe teksten?
quote:Op dinsdag 21 februari 2006 00:52 schreef LuQas het volgende:
[..]
In de bovenbouw geef ik alleen Latijn dit schooljaar.
Je merkt het ook in de onderbouw ja. Partikels worden in week vier ofzo al geintroduceerd.
Wat doe jij hier dan?quote:Op dinsdag 21 februari 2006 00:55 schreef petre86 het volgende:
jeeeeeejeen echt topic uit de a'damse containers
Nee, dat zijn participiaquote:Op dinsdag 21 februari 2006 00:54 schreef Nuvole het volgende:
[..]
![]()
Hmm, ik merk dat het alweer even geleden is.
Partikels....
Bedoel je daarmee p.p.a. en p.p.p. en dergelijke verwante constructies?
Dat zou je denken ja, maar ik ben momenteel bij mijn ouders.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 00:55 schreef petre86 het volgende:
jeeeeeejeen echt topic uit de a'damse containers
ik lig naast Des.. maar kan daarom nog wel online heurquote:
Ohw..quote:Op dinsdag 21 februari 2006 01:00 schreef petre86 het volgende:
[..]
ik lig naast Des.. maar kan daarom nog wel online heur
@LuQas: truste
en rest dan ook maar alvast
Oja.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 00:57 schreef LuQas het volgende:
[..]
Nee, dat zijn participia
Partikels zijn woordjes (bij Grieks) als: men, de, toi, dè, per enzo.
quote:Op dinsdag 21 februari 2006 01:30 schreef Blubberzwijn het volgende:
ik kom alleen maar aan in vet de laatste tijd
mjah ik kwam niet meer vooruit qua kracht dus ik ben meer gaan eten.. maar merk dat mn vet sneller vooruit gaat dan mn spier..quote:
Ik snap nooit dat mensen dat kunnen zeggen, waarom zou jij het niet kunnen als ik het wel kan? Of trainde je pas 2 weken en zag je geen resultaatquote:Op dinsdag 21 februari 2006 01:34 schreef Blubberzwijn het volgende:
[..]
mjah ik kwam niet meer vooruit qua kracht dus ik ben meer gaan eten.. maar merk dat mn vet sneller vooruit gaat dan mn spier..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |