abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40817565
Aritha,

Drukte allom in K&W maar jullie zitten er niet bij steeds, klusdipje gone bad ?
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
  Moderator dinsdag 15 augustus 2006 @ 18:03:01 #202
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_40843567
Ja zat ook al te denken waar is Aritha toch? Mischien nog steeds heel erg druk op het werk en de laptop is mischien nog niet gekomen, of zijn ze gewoon lekker aan het relaxen / vakantie vieren.

Aritha
  woensdag 16 augustus 2006 @ 09:02:08 #204
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_40857741
Waren ze indd niet op vakantie?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  woensdag 16 augustus 2006 @ 11:26:57 #205
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_40861257
Of ze is er met de parketteur van door
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_40874430
Ik zag volgens mij ook geen auto staan toen ik er zondag langsreed.
pi_40874584
.
er zijn toch internet café's all over the world ?!
.
pi_41474890
Het is hier erg stil, wanneer komt de volgende update :-p
pi_41475931
joehoeeeeeeeeeeeeeeeee
waar zijn jullie ?
pi_41479018
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 18:03 schreef Vonkenboer het volgende:
De grootste klusdip tot nu toe
Als na z'on verbouwing een klusdip toeslaat dan is het einde zoek er wordt er de komende tien jaar niet meer geklust
pi_41667793
Updeet

Zo, vandaag ben ik van plan dit hele topic weer helemaal up to date te maken met foto's enzo. Er is een tijd niet geupdate (laatste update van begin juli) omdat we een soort van bouwvak hebben gehad waarin we onze focus even op andere zaken moesten richten. Dat heeft ongeveer 6 weken in beslag genomen, waarin we wel het een en ander hebben gedaan, maar daar had het FOK topic updaten helemaal niets van doen

Hoe zag het er ook al weer uit:

Nou, we waren gebleven (qua foto updates) dat we de tweede dakkapel hadden geplaatst.

En bezig waren met voorstrijken voor het strikolithen:

Met Strikolithen bedoen ik eigenlijk spachtelputzen of korrelpleisteren. Voorstrijken dient ervoor dat bij het opbrengen de muur niet te glad is zodat de korrels bijven waar ze moeten blijven en je ze niet gewoon wegstrijkt.
Heel leuk klusje want voor het eerst zie je de kleur van de muur zoals die moet zijn.

Nou, en dan nog een laatste shot op de kamer om de stand van zaken van toen even te laten zien:

Verder in volgenden post
  zondag 10 september 2006 @ 09:31:57 #212
67478 Radjesh
Dire Straits!
pi_41667887
Wauw, wat een mooi huis, wat kost zoiets?
pi_41667916
Dakkapellen afwerken

We zijn vervolgens verder gegaan met het afwerken van de dakkapellen. Zo de voorbereiding voor de vensterbanken:

Onder de vensterbanken zit heel veel isolatie en het is verder hierna nog dicht gepurrt. (rechtopstaand tegen het raam zie je een stukje van het parket dat in de woonkamer wordt gelegd)

De eerste geplaatste vensterbank, en ook de minst belangrijkste. In de kleedkamer, en het is een vensterbank die we nog over hadden .

Deze vensterbank is in onze huidige slaapkamer. Beetje notenhout achtig iets. Vonden wij heel mooi. In de slaapkamer is dezelfd vensterbank.

Daarna moesten er in de logeerkamer nog twee dakramen worden geplaatst:

Dat zijn dan ook meteen de laatste twee van de in totaal 6 geplaatste dakramen

Voor deze ramen (omdat ze ook in een andere kamer zijn) hebben we voor een ander soort
aftimmering gekozen:

Tot zover deze update. Vanavond of anders morgen weer meer.. Qua niet alles in een keer enzo .
pi_41668758
Een update
Ben benieuwd verder!
  Moderator zondag 10 september 2006 @ 12:11:41 #215
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_41670679
Ziet er prima uit ! (We verwachten ook bijna niet anders )
Wonen jullie nu onderhand al een beetje in de woning ? Of bivakkeren jullie nog steeds op de bovenverdieping
pi_41672312
We bivakkeren nog op de bovenverdieping...

Maar... we gaan bijna over. Plan is in deze maand. We willen alles helemaal af hebben (op de keuken en wat andere dingetjes na).

Onze taak zit er in ieder geval wel op. De rest (vanaf nu) willen we laten doen. Schilderen en vloerbedekking leggen enzo. Die laatste laag. Wij gaan ons bezig houden met de gang naar Ikea, uitzoeken van gordijnen, weer een beetje leven enzo

Ik zal de bovenverdieping binnenkort nog gaan missen We hebben er als we overgaan bijna een jaar gewoond. (het plan was een paar maanden ).
  zondag 10 september 2006 @ 13:25:31 #217
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_41672732
quote:
Op zondag 10 september 2006 13:11 schreef arithaterhorst het volgende:
We bivakkeren nog op de bovenverdieping...

Maar... we gaan bijna over. Plan is in deze maand. We willen alles helemaal af hebben (op de keuken en wat andere dingetjes na).

Onze taak zit er in ieder geval wel op. De rest (vanaf nu) willen we laten doen. Schilderen en vloerbedekking leggen enzo. Die laatste laag. Wij gaan ons bezig houden met de gang naar Ikea, uitzoeken van gordijnen, weer een beetje leven enzo

Ik zal de bovenverdieping binnenkort nog gaan missen We hebben er als we overgaan bijna een jaar gewoond. (het plan was een paar maanden ).
Heerlijk joh! Dat mag ook wel na een jaar ploeteren.

Moeten (willen) jullie veel meubels kopen? Je hebt immers veel meer ruimte nu.
Snobs have more fun!
KLIK!
  zondag 10 september 2006 @ 13:44:02 #218
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_41673239
Wat een onwijs mooie ruimte wordt die woonkamer toch!

En terecht dat jullie nu een aantal dingen gaan laten doen! Jullie hebben er zelf al zo ontzettend veel tijd en werk in gestoken! Nu is het tijd voor het leukere werk!
pi_41698221
wauw, een prachtig mooie grote woonkamer. en de keuken, wat gebeurt daar mee(of lees ik niet goed)?
pi_41698351
Er komt een open keuken in. Daar waar de cementzakken enzo liggen komt een kookeiland, de ketel wordt verplaatst en daar komt een kastenwand.

Eigenlijk is het altijd al het idee geweest om de laatste laag te laten doen. Als ik zelf schilder, doe ik dat minitieus en als ik dan later zo'n ruimte inloop, dan zie ik alle fouten die niemand anders ziet maar die ik zelf wel zie omdat ik het zelf heb gedaan. Door het te laten doen ben ik niet minitieus bezig en kan ik bovendien iemand anders "de schuld" geven. René is precies zo en daarom hebben we beide besloten dat we dit als ons cadeautje voor het harde werk zouden zien.

Dus schilderen, parket leggen, vloerbedekking leggen, spuitwerk doen we allemaal niet zelf. Wel een decadent gevoel overigens, terwijl wij op ons werk zitetn staat er iemand te schilderen .

Schilderen is overigens wel meer werk dan we dachten voor dit huis. Er moet ook veel worden gedaan.
12 binnendeuren, paar honderd meter plint, 3 schuifpuien, openslaande deuren, 11 ramen, voordeur, 7 dakramen, 2 dakkapellen, 3 kamers muren schuren & 2 x latexen, gang en overloop 2x latexen, vlisotrap, op een paar plaatsen slapers schilderen. En dan nog de buitenboel.
pi_41698499
Hee, echt leuk om weer updates te lezen, ik vind het tof dat je ondanks dat je vanaf nu veel laat doen toch de updates laat zien. Dat is echt een heel raar gevoel, 's avonds na het werk thuis komen en dan zien dat er veel gebeurd is en het in korte tijd een 'ander' huis geworden is.

Keukenplannen zijn al gemaakt dacht ik, is daar al wat meer planning in? Wanneer e.d.?

Succes weer hoor!
pi_41698559
Hey welkom terug van bouwvak zier er weer goed uit!
pi_41717202
quote:
Op zondag 10 september 2006 13:25 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Heerlijk joh! Dat mag ook wel na een jaar ploeteren.

Moeten (willen) jullie veel meubels kopen? Je hebt immers veel meer ruimte nu.
Jaaaaaaaaaaaaa

In de periode voor de verbouwing hebben we heel veel aankopen uitgesteld tot na de verbouwing. Juist omdat je het nieuw wilt houden enzo. Veel dingen (zoals servies enzo) komt eigenijk grotendeels van onze studententijd af. Dus wat er wat mij betreft mag komen is:

• een plasma/lcd tv voor beneden en ook eigenlijk eentje in de keuken,
  • een logeerbed + nachtkastje + beddengoed + lampje
  • eigenlijk een nieuwe bank voor beneden,
  • een nieuwe bank voor in de slaapkamer,
  • goede stellingkasten voor in de garage,
  • een nieuw servies en ook een nieuw glasservies, bestek.
  • Gordijnen voor beneden (we zitten aan terra/oranje te denken)
  • Lampen (ik wil in de woonkamer graag een paar leuke hanglampen)
  • Nieuwe pannen (we gaan op inductie koken)
  • Buitenverlichtng rondom het huis
  • Bijzettafels voor de woonkamer
  • Een moderne kroonluchter voor in de hal
  • Complete inrichting voor de kamer waar we nu slapen (kamer heeft nog geen bestemming)
  • nog veeel meer waar ik nu zo even niet aan denk

Je begrijpt, niet alles in 1 keer . Maar dit is wel heel leuk, net zo lang zoeken tot je iets leuks hebt gevonden voor een betaalbaren prijs.
  • pi_41717704
    quote:
    Op maandag 11 september 2006 09:10 schreef Marsepein het volgende:
    Hee, echt leuk om weer updates te lezen, ik vind het tof dat je ondanks dat je vanaf nu veel laat doen toch de updates laat zien. Dat is echt een heel raar gevoel, 's avonds na het werk thuis komen en dan zien dat er veel gebeurd is en het in korte tijd een 'ander' huis geworden is.
    Het is zo opmerkelijk te zien dat er zo'n dunne laag is wat een ruimte van 'in de bouw' tot 'bewoonbaar' maakt. Die laatste laag maakt of breekt het.
    quote:
    Keukenplannen zijn al gemaakt dacht ik, is daar al wat meer planning in? Wanneer e.d.?

Succes weer hoor!
    Keukenplannen zijn in de maak. Same old same . Nee, we willen de definitieve ruimte eerst zien en voelen voor we hem kopen. In een ruimte die zo verdeeld is (tegels, cementdekvloer, een gat in de tegels waar ooit een muur stond), kan ik me gewoon geen voorstelling maken hoe de door ons bedachte keuken eruit zal komen te zien.

Maar, het kan bijna wel... Ik denk met een dag of 10 dat we kunnen bestellen

Overigens nog wel een voor www.inbouwsite.nl. We hebben de apparatuur denk ik zo'n 4 maanden geleden besteld, en zij houden het gewoon bij hun voor ons vast tot wij een keer onze keuze hebben gemaakt. Top service.
      maandag 11 september 2006 @ 20:40:07 #225
    87509 Duderinnetje
    Miskend decadent
    pi_41718079
    quote:
    Op maandag 11 september 2006 20:18 schreef arithaterhorst het volgende:

[..]

Jaaaaaaaaaaaaa

In de periode voor de verbouwing hebben we heel veel aankopen uitgesteld tot na de verbouwing. Juist omdat je het nieuw wilt houden enzo. Veel dingen (zoals servies enzo) komt eigenijk grotendeels van onze studententijd af. Dus wat er wat mij betreft mag komen is:

-heerlijke wish list-

Je begrijpt, niet alles in 1 keer . Maar dit is wel heel leuk, net zo lang zoeken tot je iets leuks hebt gevonden voor een betaalbaren prijs.
    O lekker man!

Overigens zoeken wij steeds net zo lang tot we iets leuks hebben gevonden voor een onbetaalbare prijs
    Snobs have more fun!
    KLIK!
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')