Er komt een open keuken in. Daar waar de cementzakken enzo liggen komt een kookeiland, de ketel wordt verplaatst en daar komt een kastenwand.
Eigenlijk is het altijd al het idee geweest om de laatste laag te laten doen. Als ik zelf schilder, doe ik dat minitieus en als ik dan later zo'n ruimte inloop, dan zie ik alle fouten die niemand anders ziet maar die ik zelf wel zie omdat ik het zelf heb gedaan. Door het te laten doen ben ik niet minitieus bezig en kan ik bovendien iemand anders "de schuld" geven. René is precies zo en daarom hebben we beide besloten dat we dit als ons cadeautje voor het harde werk zouden zien.
Dus schilderen, parket leggen, vloerbedekking leggen, spuitwerk doen we allemaal niet zelf. Wel een decadent gevoel overigens, terwijl wij op ons werk zitetn staat er iemand te schilderen
![]()
.
Schilderen is overigens wel meer werk dan we dachten voor dit huis. Er moet ook veel worden gedaan.
12 binnendeuren, paar honderd meter plint, 3 schuifpuien, openslaande deuren, 11 ramen, voordeur, 7 dakramen, 2 dakkapellen, 3 kamers muren schuren & 2 x latexen, gang en overloop 2x latexen, vlisotrap, op een paar plaatsen slapers schilderen. En dan nog de buitenboel.