abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37978034
De dakkapellen zijn beide waterdicht

een goede test gehad vannacht, want het heeft de hele nacht gespookt.

Paar keer op geweest om te kijken, maar nix aan de hand
blijft toch altijd spannend

Deze week de boeiboorden aan de voorkant van het huis gemaakt. Ziet er meteen helemaal sjiek uit

Het plan was om morgen te gaan schilderen buiten, maar ik vraag me af of dat doorgaat qua weer. Gewoon ff afwachten dus
pi_37978425
Wat kost dat nu om zo'n dakkapel zelf te doen, ipv het laten doen?

Puuuuure nieuwsgierigheid
_Disruption by Design, by any means necessary_
I'll describe the way I feel ...You're my new Achilles heel
Can this savior be for real. Or are you just my seventh seal?
pi_37979434
Wij waren ongeveer 1500 kwijt.

Is het wel met rockpanel op kleur (onderhoudsvrij) afgetimmerd.

In totaal zitten we nu op zo'n 47000 euro met de verbouwing, inclusief dakkapellen.

[ Bericht 30% gewijzigd door arithaterhorst op 19-05-2006 10:04:52 ]
pi_37980047
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 16:14 schreef arithaterhorst het volgende:
Hoi!

Dit is een beetje het idee qua indeling. Het schuine stuk is de deur. En links is het raam van de dakkapel. De kast is wel open, dus er komen geen deuren voor de 'hangkast' en de 'legkast'. De rechterwand wordt helemaal spiegel. En er komt ergens nog een plaats voor de wasmand.

[afbeelding]

Ik denk dat we een keer naar IKEA gaan om te kijken wat voor materialen ze daar hebben. We zitten een beetje naar deze stijl te zoeken:

[afbeelding]

Hoewel ik me afvraag nog of we het wel zo donker willen. Echt heel vastomlijnd zijn de plannen nog niet. We zijn nog aan het brainstormen

Wat voor plannen hebben jullie tot nu toe voor jullie inloopkast?
Nou, we gaan verhuizen binnenkort en daar hebben we een slaapkamer over.
Ik heb niet echt het idee er een 'kast' van te maken, maar gewoon planken ophangen voor het leg gedeelte en van muur tot muur een ronde buis ophangen, waar ik hang spullen kwijt kan.
Spiegel erbij enzo.
pi_38150533
Tekst update

Even maar een update met tekst Er zijn wel foto's maar die volgen, want ik heb de camera niet bij me.

Er is weer lekker veel gebeurd afgelopen (anderhalve) week.

• De nieuwe dakkapel afgewerkt met gips
  • En gestuuct
  • De eerste dakkapel ook gestuuct
  • Knieschotten links bij de tweede dakkapel naar voren geplaatst zodat het matcht met de knieschotten aan de rechterkant van die dakkapel. Gelijk ook stroom aangelegd daar.
  • De eerste vensterbank geplaatst een kleintje in de kleedkamer
  • Het plafond in de kleedkamer gemaakt (dat had nog geen gips). En gestuuct
  • Aan de achterkant van het huis boeiboorden geplaatst
  • Schuren & plamuren van houtwerk binnen tussendoor (is nog lang niet af)
  • Verder gegaan met voorstrijken van de woonkamer. Die is nu echt helemaal af. Alleen in de zijkamer nog een stukje.

en....we hebben voor het eerst gelatext.
  • Het plafond in de oude keuken (nu bijkeuken) voor de eerste keer in de witte latex gezet
  • De muren in een camel kleur latex gezet (moet nog een keer)

En: erachter gekomen dat als je gebruikte kwasten in een plastic bakje met terpentine doet, dat het bakje dan smelt en alle terpentine over je aanrecht ligt

Zo spoedig mogelijk foto's
  • pi_38150954
    Gebruik ipv terpentine rauwe of gekookte lijnolie. Werkt veel beter. Wel eerst je kwasten uitspoelen met terpetine.
    pi_38158261
    Waarom? Is dat beter?
    pi_38158358
    Nog een foto van onze vloer gevonden (wij krijgen hem iets lichter).
    Nu nog dat uitzicht....

pi_38158963
    Nee, het is niet beter maar makkelijker. Neem een oud blik en vul dat met rauwe lijnolie. Je hangt je met terpentine uitgespoelde kwasten daarin en dekt e.e.a. even af met een stukje folie (Verdampt heel langzaam)

Het is veel minder aggresief, je kwasten blijven mooi soepel en als je met alkydverf schildert is even afslaan voldoende om ze weer te gebruiken om te schilderen.

Ik doe dat tegenwoordig ook, en het werkt zoveel makkelijker.
    pi_38882562
    Ik ben een belangrijke dag vergeten... 6 juni 2005. Toen gingen de heipalen erin. Dus toen waren we officieel een jaar bezig (met 4 maanden niet werken). In Juli & Augustus hebben we niets gedaan, en febr/maart dit jaar ook niet.

Verder liggen we redelijk op schema. Wat is er de afgelopen tijd is gebeurd:
  • 3 dakramen geplaatst & gestuuct. Jeumig wat is het warm boven. We hebben nu 6 dakramen op het zuiden
  • Alle vensterbanken op de eerste verdieping geplaatst.
  • Alle koplatten, plinten etc gemonteerd en gekit(behalve die in de kleedkamer want die staat vol)
  • Een knieschot naar voren geplaatst en afgestuuct.
  • Begonnen met muren schuren. Dat is een klusje. En heeft ook al de eerste laag latex gehad.
  • Een nieuw expansievat geplaatst. (de onze was van 1998)
  • Afwerkwerk. De vloer op de eerste verdieping geegaliseerd waar dat nog niet het geval was.
  • Beneden is begonnen met het strikolithen van de woonkamer. Ziet er onwijs mooi uit al!

En we hebben denk ik een goede parketlegger gevonden. Wel via marktplaats, maar we gaan het niet zelf doen. Het wordt ons teveel afgeraden, zelfs door een timmerman

In principe is het huis nu 'opleverklaar'. Wat ons rest is nu schilderen en vloerbedekking leggen. En de open haard plaatsen.
    'k Vind het niet slecht, voor 3 weken werk ;-)
  •   donderdag 15 juni 2006 @ 14:48:09 #191
    87509 Duderinnetje
    Miskend decadent
    pi_38884314
    Hulde ende lof!!!

Heerlijk zeker, dat het einde in zicht is?
    Snobs have more fun!
    KLIK!
    pi_38899471
    .
    Knap knap knap
    Op deze schaal en naast jullie werk om dit te fixen !

Heb ik het verhaal van de schoorsteen gemist in je verslag ?

En je hebt vast al op M'plaats geneusd voor een airco met 7 ramen op het zuiden...
    .
    pi_38993137
    Het is *te warrum* binnen nu .
    Binnentemperatuur was 32 graden afgelopen weekeind ;-)).

Maar we gaan screens kopen. En als dat niet werkt een airco
    pi_39384428
    Update

Spakkuh
    Boven is de hal, het plafond van de slaapkamer gespackt. ZIet er ineens onwijs af uit en heel mooi. we moeten het nog wel schilderen.

Schilder
    Qua schilder: we hebben een schilder ingehuurd. We hebben besloten dat we de laatste laag niet zelf gaan doen. Zijn we te precies voor. Ik was begonnen met het schuren van de wanden van de slaapkamer, maar zag overal dingetjes enzo... En mij kennende blijf ik daarnaar kijken.

Dus we zijn op zoek gegaan naar een schilder, en we hebben er eentje gevonden. Hij is jarenlang schilder geweest, maar kreeg last van zijn rug. Nu doet hij het nog af en toe. En hij doet het precies mijn netjes .

Vensterbanken
    We hebben composiet vensterbanken besteld, weken geleden. Daar hangt het strikolithen beneden een beetje op. Dat kan pas gebeuren als de vensterbanken erin zitten. Dus deels is het nu gestrikolith en deels niet.

Een paar weken geleden zouden ze komen. En toen kwamen ze ook. Bleken ze allemaal van een verkeerde afmeting. En niet te groot, maar te klein.
    Het was niet de schuld van NVB Kamphuis Lelystad, maar van het hoofdkantoor waar het mis is gegaan. Er klopte werkelijk nix van.
    Dus nu kunnen we nog een keer 3 weken wachten. Als het er voor volgende week zaterdag niet is, gaan de strikolithers met vakantie dus dan wordt het misschien wel na de bouwvak
    Of we gaan op zoek naar andere strikolithers.. Stom hoor, van Kamphuis. Ze zeiden dat het 3 weken zou duren, en dat was half mei.

Parketteur
    Verder hebben we ook een parketlegger gevonden die al vaker ons parket heeft gelegd. Hij wil het voor een gunstige prijs leggen + hij komt dan een week slapen omdat hij uit Dordrecht komt. Hij werkt voor Bruynzeel parket.
    En hij was de enige parketlegger die wij hebben gesproken die hoogrand bamboe kende en ook nog wist dat bamboe niet in de breedte uitzet. Dus helemaal top
    En hij is ook leuk (maar dag mag ik niet meer zeggen van René)
    pi_39564239
    Jaaaaaaaah!!!

De vensterbanken zijn gisteren geleverd.. En we hebben ze er meteen ingezet!!!
    Staat gaaaaaf ;-)

Plus Internet is gisteren aangesloten (nu via tiscali) en morgen komt de nieuwe laptop. Lijkt erop dat we binnenkort weer helemaal online zijn en weer foto's kunnen uppen
      donderdag 6 juli 2006 @ 09:32:17 #196
    87509 Duderinnetje
    Miskend decadent
    pi_39564402
    Een parketlegger die blijft logeren!

Kost dat niet vreselijk veel geld? Of neemt hij dat gewoon voor lief?

Foto tzt svp
    Snobs have more fun!
    KLIK!
    pi_39564536
    quote:
    Op donderdag 6 juli 2006 09:32 schreef Duderinnetje het volgende:
    Een parketlegger die blijft logeren!

Kost dat niet vreselijk veel geld? Of neemt hij dat gewoon voor lief?

Foto tzt svp
    Vraagt hij helemaal nietz voor .

We hebben een totaalprijs afgesproken, en hij vroeg of hij hier eventueel kon blijven slapen.
    Dat is natuurlijk geen probleem
    pi_39571416
    .
    Bed & breakfast en pamperen zo'n man !

Goh, wat was het stil met updates en foto's. Blij dat je weer in cyberspace bent

Veel succes ...

.
    pi_39575096
    quote:
    Op donderdag 6 juli 2006 13:34 schreef AnneX het volgende:
    .
    Bed & breakfast en pamperen zo'n man !
    psies!
    quote:
    Goh, wat was het stil met updates en foto's. Blij dat je weer in cyberspace bent

Veel succes ...

.
    Als het goed is komt de laptop morgen en dan kunnen we ook weer Internetten. De afgelopen maand kon dat alleen vanaf werk, en daar was het ook druk
    pi_39973486
    .
    Kick..........

Gaan jullie straks foto's showen dat het allemaal áf is ?

Juist de stappen onderweg naar het eindresultaat zijn zo leuk om te volgen !

Dus: kom op en laat maar zien wat de logé gast heeft neergelegd bv.
    .
    pi_40817565
    Aritha,

Drukte allom in K&W maar jullie zitten er niet bij steeds, klusdipje gone bad ?
    pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
      Moderator dinsdag 15 augustus 2006 @ 18:03:01 #202
    92034 crew  Vonkenboer
    Geen woorden, maar draden !
    pi_40843567
    Ja zat ook al te denken waar is Aritha toch? Mischien nog steeds heel erg druk op het werk en de laptop is mischien nog niet gekomen, of zijn ze gewoon lekker aan het relaxen / vakantie vieren.

Aritha
      woensdag 16 augustus 2006 @ 09:02:08 #204
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_40857741
    Waren ze indd niet op vakantie?
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
      woensdag 16 augustus 2006 @ 11:26:57 #205
    84152 fietsie
    Don't Panic.
    pi_40861257
    Of ze is er met de parketteur van door
    Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
    pi_40874430
    Ik zag volgens mij ook geen auto staan toen ik er zondag langsreed.
    pi_40874584
    .
    er zijn toch internet café's all over the world ?!
    .
    pi_41474890
    Het is hier erg stil, wanneer komt de volgende update :-p
    pi_41475931
    joehoeeeeeeeeeeeeeeeee
    waar zijn jullie ?
    pi_41479018
    quote:
    Op dinsdag 15 augustus 2006 18:03 schreef Vonkenboer het volgende:
    De grootste klusdip tot nu toe
    Als na z'on verbouwing een klusdip toeslaat dan is het einde zoek er wordt er de komende tien jaar niet meer geklust
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')