abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40817565
Aritha,

Drukte allom in K&W maar jullie zitten er niet bij steeds, klusdipje gone bad ?
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
  Moderator dinsdag 15 augustus 2006 @ 18:03:01 #202
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_40843567
Ja zat ook al te denken waar is Aritha toch? Mischien nog steeds heel erg druk op het werk en de laptop is mischien nog niet gekomen, of zijn ze gewoon lekker aan het relaxen / vakantie vieren.

Aritha
  woensdag 16 augustus 2006 @ 09:02:08 #204
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_40857741
Waren ze indd niet op vakantie?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  woensdag 16 augustus 2006 @ 11:26:57 #205
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_40861257
Of ze is er met de parketteur van door
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_40874430
Ik zag volgens mij ook geen auto staan toen ik er zondag langsreed.
pi_40874584
.
er zijn toch internet café's all over the world ?!
.
pi_41474890
Het is hier erg stil, wanneer komt de volgende update :-p
pi_41475931
joehoeeeeeeeeeeeeeeeee
waar zijn jullie ?
pi_41479018
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 18:03 schreef Vonkenboer het volgende:
De grootste klusdip tot nu toe
Als na z'on verbouwing een klusdip toeslaat dan is het einde zoek er wordt er de komende tien jaar niet meer geklust
pi_41667793
Updeet

Zo, vandaag ben ik van plan dit hele topic weer helemaal up to date te maken met foto's enzo. Er is een tijd niet geupdate (laatste update van begin juli) omdat we een soort van bouwvak hebben gehad waarin we onze focus even op andere zaken moesten richten. Dat heeft ongeveer 6 weken in beslag genomen, waarin we wel het een en ander hebben gedaan, maar daar had het FOK topic updaten helemaal niets van doen

Hoe zag het er ook al weer uit:

Nou, we waren gebleven (qua foto updates) dat we de tweede dakkapel hadden geplaatst.

En bezig waren met voorstrijken voor het strikolithen:

Met Strikolithen bedoen ik eigenlijk spachtelputzen of korrelpleisteren. Voorstrijken dient ervoor dat bij het opbrengen de muur niet te glad is zodat de korrels bijven waar ze moeten blijven en je ze niet gewoon wegstrijkt.
Heel leuk klusje want voor het eerst zie je de kleur van de muur zoals die moet zijn.

Nou, en dan nog een laatste shot op de kamer om de stand van zaken van toen even te laten zien:

Verder in volgenden post
  zondag 10 september 2006 @ 09:31:57 #212
67478 Radjesh
Dire Straits!
pi_41667887
Wauw, wat een mooi huis, wat kost zoiets?
pi_41667916
Dakkapellen afwerken

We zijn vervolgens verder gegaan met het afwerken van de dakkapellen. Zo de voorbereiding voor de vensterbanken:

Onder de vensterbanken zit heel veel isolatie en het is verder hierna nog dicht gepurrt. (rechtopstaand tegen het raam zie je een stukje van het parket dat in de woonkamer wordt gelegd)

De eerste geplaatste vensterbank, en ook de minst belangrijkste. In de kleedkamer, en het is een vensterbank die we nog over hadden .

Deze vensterbank is in onze huidige slaapkamer. Beetje notenhout achtig iets. Vonden wij heel mooi. In de slaapkamer is dezelfd vensterbank.

Daarna moesten er in de logeerkamer nog twee dakramen worden geplaatst:

Dat zijn dan ook meteen de laatste twee van de in totaal 6 geplaatste dakramen

Voor deze ramen (omdat ze ook in een andere kamer zijn) hebben we voor een ander soort
aftimmering gekozen:

Tot zover deze update. Vanavond of anders morgen weer meer.. Qua niet alles in een keer enzo .
pi_41668758
Een update
Ben benieuwd verder!
  Moderator zondag 10 september 2006 @ 12:11:41 #215
92034 crew  Vonkenboer
pi_41670679
Ziet er prima uit ! (We verwachten ook bijna niet anders )
Wonen jullie nu onderhand al een beetje in de woning ? Of bivakkeren jullie nog steeds op de bovenverdieping
pi_41672312
We bivakkeren nog op de bovenverdieping...

Maar... we gaan bijna over. Plan is in deze maand. We willen alles helemaal af hebben (op de keuken en wat andere dingetjes na).

Onze taak zit er in ieder geval wel op. De rest (vanaf nu) willen we laten doen. Schilderen en vloerbedekking leggen enzo. Die laatste laag. Wij gaan ons bezig houden met de gang naar Ikea, uitzoeken van gordijnen, weer een beetje leven enzo

Ik zal de bovenverdieping binnenkort nog gaan missen We hebben er als we overgaan bijna een jaar gewoond. (het plan was een paar maanden ).
  zondag 10 september 2006 @ 13:25:31 #217
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_41672732
quote:
Op zondag 10 september 2006 13:11 schreef arithaterhorst het volgende:
We bivakkeren nog op de bovenverdieping...

Maar... we gaan bijna over. Plan is in deze maand. We willen alles helemaal af hebben (op de keuken en wat andere dingetjes na).

Onze taak zit er in ieder geval wel op. De rest (vanaf nu) willen we laten doen. Schilderen en vloerbedekking leggen enzo. Die laatste laag. Wij gaan ons bezig houden met de gang naar Ikea, uitzoeken van gordijnen, weer een beetje leven enzo

Ik zal de bovenverdieping binnenkort nog gaan missen We hebben er als we overgaan bijna een jaar gewoond. (het plan was een paar maanden ).
Heerlijk joh! Dat mag ook wel na een jaar ploeteren.

Moeten (willen) jullie veel meubels kopen? Je hebt immers veel meer ruimte nu.
Snobs have more fun!
KLIK!
  zondag 10 september 2006 @ 13:44:02 #218
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_41673239
Wat een onwijs mooie ruimte wordt die woonkamer toch!

En terecht dat jullie nu een aantal dingen gaan laten doen! Jullie hebben er zelf al zo ontzettend veel tijd en werk in gestoken! Nu is het tijd voor het leukere werk!
pi_41698221
wauw, een prachtig mooie grote woonkamer. en de keuken, wat gebeurt daar mee(of lees ik niet goed)?
pi_41698351
Er komt een open keuken in. Daar waar de cementzakken enzo liggen komt een kookeiland, de ketel wordt verplaatst en daar komt een kastenwand.

Eigenlijk is het altijd al het idee geweest om de laatste laag te laten doen. Als ik zelf schilder, doe ik dat minitieus en als ik dan later zo'n ruimte inloop, dan zie ik alle fouten die niemand anders ziet maar die ik zelf wel zie omdat ik het zelf heb gedaan. Door het te laten doen ben ik niet minitieus bezig en kan ik bovendien iemand anders "de schuld" geven. René is precies zo en daarom hebben we beide besloten dat we dit als ons cadeautje voor het harde werk zouden zien.

Dus schilderen, parket leggen, vloerbedekking leggen, spuitwerk doen we allemaal niet zelf. Wel een decadent gevoel overigens, terwijl wij op ons werk zitetn staat er iemand te schilderen .

Schilderen is overigens wel meer werk dan we dachten voor dit huis. Er moet ook veel worden gedaan.
12 binnendeuren, paar honderd meter plint, 3 schuifpuien, openslaande deuren, 11 ramen, voordeur, 7 dakramen, 2 dakkapellen, 3 kamers muren schuren & 2 x latexen, gang en overloop 2x latexen, vlisotrap, op een paar plaatsen slapers schilderen. En dan nog de buitenboel.
pi_41698499
Hee, echt leuk om weer updates te lezen, ik vind het tof dat je ondanks dat je vanaf nu veel laat doen toch de updates laat zien. Dat is echt een heel raar gevoel, 's avonds na het werk thuis komen en dan zien dat er veel gebeurd is en het in korte tijd een 'ander' huis geworden is.

Keukenplannen zijn al gemaakt dacht ik, is daar al wat meer planning in? Wanneer e.d.?

Succes weer hoor!
pi_41698559
Hey welkom terug van bouwvak zier er weer goed uit!
pi_41717202
quote:
Op zondag 10 september 2006 13:25 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Heerlijk joh! Dat mag ook wel na een jaar ploeteren.

Moeten (willen) jullie veel meubels kopen? Je hebt immers veel meer ruimte nu.
Jaaaaaaaaaaaaa

In de periode voor de verbouwing hebben we heel veel aankopen uitgesteld tot na de verbouwing. Juist omdat je het nieuw wilt houden enzo. Veel dingen (zoals servies enzo) komt eigenijk grotendeels van onze studententijd af. Dus wat er wat mij betreft mag komen is:

• een plasma/lcd tv voor beneden en ook eigenlijk eentje in de keuken,
  • een logeerbed + nachtkastje + beddengoed + lampje
  • eigenlijk een nieuwe bank voor beneden,
  • een nieuwe bank voor in de slaapkamer,
  • goede stellingkasten voor in de garage,
  • een nieuw servies en ook een nieuw glasservies, bestek.
  • Gordijnen voor beneden (we zitten aan terra/oranje te denken)
  • Lampen (ik wil in de woonkamer graag een paar leuke hanglampen)
  • Nieuwe pannen (we gaan op inductie koken)
  • Buitenverlichtng rondom het huis
  • Bijzettafels voor de woonkamer
  • Een moderne kroonluchter voor in de hal
  • Complete inrichting voor de kamer waar we nu slapen (kamer heeft nog geen bestemming)
  • nog veeel meer waar ik nu zo even niet aan denk

Je begrijpt, niet alles in 1 keer . Maar dit is wel heel leuk, net zo lang zoeken tot je iets leuks hebt gevonden voor een betaalbaren prijs.
  • pi_41717704
    quote:
    Op maandag 11 september 2006 09:10 schreef Marsepein het volgende:
    Hee, echt leuk om weer updates te lezen, ik vind het tof dat je ondanks dat je vanaf nu veel laat doen toch de updates laat zien. Dat is echt een heel raar gevoel, 's avonds na het werk thuis komen en dan zien dat er veel gebeurd is en het in korte tijd een 'ander' huis geworden is.
    Het is zo opmerkelijk te zien dat er zo'n dunne laag is wat een ruimte van 'in de bouw' tot 'bewoonbaar' maakt. Die laatste laag maakt of breekt het.
    quote:
    Keukenplannen zijn al gemaakt dacht ik, is daar al wat meer planning in? Wanneer e.d.?

Succes weer hoor!
    Keukenplannen zijn in de maak. Same old same . Nee, we willen de definitieve ruimte eerst zien en voelen voor we hem kopen. In een ruimte die zo verdeeld is (tegels, cementdekvloer, een gat in de tegels waar ooit een muur stond), kan ik me gewoon geen voorstelling maken hoe de door ons bedachte keuken eruit zal komen te zien.

Maar, het kan bijna wel... Ik denk met een dag of 10 dat we kunnen bestellen

Overigens nog wel een voor www.inbouwsite.nl. We hebben de apparatuur denk ik zo'n 4 maanden geleden besteld, en zij houden het gewoon bij hun voor ons vast tot wij een keer onze keuze hebben gemaakt. Top service.
      maandag 11 september 2006 @ 20:40:07 #225
    87509 Duderinnetje
    Miskend decadent
    pi_41718079
    quote:
    Op maandag 11 september 2006 20:18 schreef arithaterhorst het volgende:

[..]

Jaaaaaaaaaaaaa

In de periode voor de verbouwing hebben we heel veel aankopen uitgesteld tot na de verbouwing. Juist omdat je het nieuw wilt houden enzo. Veel dingen (zoals servies enzo) komt eigenijk grotendeels van onze studententijd af. Dus wat er wat mij betreft mag komen is:

-heerlijke wish list-

Je begrijpt, niet alles in 1 keer . Maar dit is wel heel leuk, net zo lang zoeken tot je iets leuks hebt gevonden voor een betaalbaren prijs.
    O lekker man!

Overigens zoeken wij steeds net zo lang tot we iets leuks hebben gevonden voor een onbetaalbare prijs
    Snobs have more fun!
    KLIK!
    pi_41749191
    Parket leggen

Eigenlijk had ik nog even willen wachten met deze update, om alles in chronologische volgorde up te daten, maar ik houd het niet meer uit . Het verschil is zo groot, en het is zooo mooi geworden. Het verhaal:

Dit is het punt waar wij echt maanden naar uit hebben gekeken. Naar goed gezocht te hebben op marktplaats enzo, en een aantal mensen die langs zijn geweest, hadden wij onze keuze laten vallen op een parketlegger uit de regio Rotterdam. Een jong iemand, met onwijs veel produktkennis. Hij zou de periode dat hij hier was bij ons 'inwonen'.

Naast dat hij zijn werk heel goed heeft gedaan, was het ook gewoon heel gezellig. Hij zou het in 5 dagen leggen, maar dat zijn er 9 geworden met name omdat we steeds zaten te geinen en te ouwehoeren .

Het parket dat wij hebben is Bamboe Hoogkant parket. Dat zijn matjes zoals op deze foto. Het parket is heel hard (bamboe = hard) en slijt nagenoeg niet. Daarnaast is het ook geschikt voor vloerverwarming. Bamboe is eigenlijk geen hout, maar een gras en daarom zet het vrijwel niet uit. Als het uitzet, zet het in de hoogte uit en niet in de breedte. Dit zijn die matjes:

De parketlegger is vrijdag 24 augustus begonnen, zondag 3 september was het klaar. Eerst alle spullen uitladen en om een uur of 5 's middags is hij met de voorbereidingen begonnen (wat heb je veel spul nodig als parketlegger!!). Allereerst moet de cementdekvloer voorbehandeld worden met een primer, anders zou hij teveel zuigen. Dat is dat blauwe spul wat erop zit.

Dan is het parket leggen geblazen. De lijm op de vloer, en de pakketjes in een rij neerleggen. De parketlegger doet 5 a 6 banen tegelijkertijd. Het is vooral veel het hout goed neerleggen, in rechte banen en aanschoppen. Zwaar werk, als zou je het zo niet zeggen. Opstaan, dan weer vloer leggen, dan vloer aanschoppen, dan weer een stuk leggen, lijmen, etc.

Hier zie je al wat meer vorderingen;

En nog een (vrij wazige) closeup:

Even een overzicht van een deel van de spullen die hij nodig heeft gehad. Een deel, want de helft (zoals een schuurmachine, kantenschuurmachine enzo) staat er nog niet eens op . Daar waar tegels als ondergrond is, moet een andere parketlijm worden gebruikt. Tegels zijn een veel gladdere ondergrond, en met normale lijm zou je met de lijmkam de lijm zo wegschuiven.

Het leggen (wat nog maar het begin is) van het parket heeft hij vrijdagavond, zaterdag, zondag en maandag over gedaan.

Dan begint het schuren. Wat een monikkenwerk is dat. En de parketlegger vind dat het leukste werk, omdat je daarmee de vloer maakt. Met de schuurmachine maakt hij heel langzaam banen van zo'n 8 a 9 cm breed. Wij hebben 110 m2 vloeroppervlak, dus da's een dag schuren ofzo. Plus, een parketschuurmachine is ontzettend zwaar, dus het is geen kwestie van er rustig achteraan lopen...

En, het verhaal gaat nog verder, want een parketvloer wordt drie keer geschuurd, van links naar rechts, van voren naar achter en nog een keer diagonaal. Ik zou het werkelijk afleggen dan!

Nou, op deze foto is hij dus van links naar rechts aan het schuren. Dat is het grootste verschil, omdat dan alle plakbandjes die de pakketjes bij elkaar houden eraf worden geschuurd.

En hier is hij al weer een stukje verder:

Tussen de tweede en de derde schuurbeurt wordt er gevoegd. Dat kan met een mengsel van schuurstof worden gedaan, wij hebben het met een mengsel waar onder andere beenmerg in zit gedaan. Dan worden alle naadjes en oneffenheden weggewerkt. Op deze foto zie je goed hoe wit de vloer dan wordt:( We zitten nu geloof ik op donderdag. )

Nu is het tijd om plintjes te leggen. Wij hebben gekozen voor afdeklatjes van bamboe. Nadat dit is gedaan, wordt minitieus gestofzuigd en daarna wordt de vloer voor de eerste keer in de lak gezet. Die eerste laklaag is een hele dikke laag, die met 10 minuten droog is.
    Die eerste laklaag zorgt er ook voor dat de vezels van de vloer omhoog komen te staan. Als je er dan met je hand overheen gaat, voelt de vloer nog ruw aan. Daarom wordt hij nu gepolijst met een machine met een ronddraaiende schijf. (soort mega schuursponsje).
    Dan wordt er weer minitieus gestofzuigd en wordt de tweede laklaag erop gezet.

Het drogen van deze laklaag duurt een uur, en dan wordt weer van voren af aan begonnen. Polijsten, minitieus stofzuigen en de laatste laklaag erop. Daar mag je dan zeker 12 uur niet op lopen.

Nou, de volgende ochtend komt de parketlegger beneden en.....hij is niet tevreden. Baalde als een stekker, hij zei dat dit niet netjes was en dit kon beter enzo. Ik had het in eerste instantie niet gezien, maar perfectionist als hij is: hij wilde het nog een keer polijsten en van nog een laklaag voorzien
    Okay, eerlijk is eerlijk, ik zag wel wat dingetjes...maar het is ook ruim 100 m2 vloer. Dus hij heeft onze vloer toen nog een keer in de lak gezet, en toen was hij zoooo mooi. Helemaal perfect.
    pi_41749235
    Het eindresultaat

Foto hoe het was voor:

En na:

Nog een keer voor:

En na:

Je ziet links de open haard. Het plateau daaromheen, komt ook dit parket. Daar is hij helaas niet meer aan toegekomen, maar hij komt nog een keer een weekeinde terug. ( )

Closeup van het parket zelf:

En van de plintjes

Nog een aantal foto's na:

En uiteindelijk

...is het misschien leuk om het verschil te zien in de drie stadia van de vloer. Op de eerste foto is de vloer gelegd, op de tweede foto is de vloer 2 keer geschuurd en 1 keer gevoegd, op de derde foto is hij af.

Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 12 september 2006 @ 21:26:15 #228
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_41749738
    Wauw, wat mooi is dat geworden! En het is net of de kamer stukken groter is

En wat een hoop werk!
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
    pi_41749778
    Wow, wat een mooie vloer
    POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
    pi_41749837
    Wat een geweldig mooie vloer...ik ben meer van de donker gelakte vloeren maar dit is ook erg knap werk!
    Hoor ik die Griekse melodie...
    pi_41755354
    een woord : "plaatje", maar dat zijn er eigenlijk drie al weer....

Nee , ff serieus nou echt serieus heel erg mooi geworden Aritha!!!
      dinsdag 12 september 2006 @ 23:55:49 #232
    87509 Duderinnetje
    Miskend decadent
    pi_41755965
    Prachtig!

En wat een parketlegger om te koesteren zeg!
    Snobs have more fun!
    KLIK!
    pi_41760710
    Super mooi resultaat!

Zodra in een huis eenmaal een vloer ligt lijkt het huis ineens een stuk meer "af" Ten eerste omdat je alle zooi van je vloer moet opruimen om de vloer te kunnen leggen, en ten tweede omdat het meestal één van de laatste dingen in je huis is, en best wel beeldbepalend
    pi_41764566
    quote:
    Op dinsdag 12 september 2006 23:55 schreef Duderinnetje het volgende:
    Prachtig!

En wat een parketlegger om te koesteren zeg!
    Ja!

Hij komt zeker ook nog hier om gewoon te eten enzo, we konden het gewoon heel goed met elkaar vinden. Binnenkort gaan we naar zijn verjaardag. Juist daarom was het zo gezellig met het leggen enzo.

Eigenlijk is hij nog niet helemaal klaar. Want hij zou ook het plateau rond de open haard doen, maar daar is hij maar deels aan toegekomen. Dus daar komt hij nog een keer voor terug.
    pi_41764614
    quote:
    Op woensdag 13 september 2006 08:36 schreef Gurb het volgende:
    Super mooi resultaat!

Zodra in een huis eenmaal een vloer ligt lijkt het huis ineens een stuk meer "af" Ten eerste omdat je alle zooi van je vloer moet opruimen om de vloer te kunnen leggen, en ten tweede omdat het meestal één van de laatste dingen in je huis is, en best wel beeldbepalend
    Weet je wat zo lekker is... dat als ik nu 's ochtends naar beneden loop, dat ik niet meer met m'n blote voeten in gruis en puin en allerlei potentiele scherpe dingen stap

Dat is zo'n luxe gevoel, na bijna een jaar anders naar beneden te zijn gelopen. Heerlijk gewoon!
    pi_41764690
    quote:
    Op dinsdag 12 september 2006 23:37 schreef Cybersijp het volgende:
    een woord : "plaatje", maar dat zijn er eigenlijk drie al weer....

Nee , ff serieus nou echt serieus heel erg mooi geworden Aritha!!!
    Dank je Cijb!

* arithaterhorst die heeeeel voorzichtig ook begint te denken aan een meet als het klaar is

[ Bericht 2% gewijzigd door arithaterhorst op 13-09-2006 11:27:48 ]
      woensdag 13 september 2006 @ 11:39:04 #237
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_41765247
    Oh, die vloer! Die vloer! Die vloer!
    Dat is mijn grootste wens, ooit nog eens zo'n vloer in huis...
    Maar ja... daar moet je ook wel de woonkamer voor hebben. Bij jullie is het prachtig. Bij ons zou het een vlag op een strontschuit zijn!

Weet dat ik voor eeuwig jaloers op jullie zal zijn!
    pi_41789633
    quote:
    Op woensdag 13 september 2006 11:22 schreef arithaterhorst het volgende:

[..]

Dank je Cijb!

* arithaterhorst die heeeeel voorzichtig ook begint te denken aan een meet als het klaar is
    dat zijn pas berichten!! hehe klusdip is haast weg als ik het zo mag geloven, lekker hoor. t is ook een hele beleving natuurlijk je hele huis zo lang `open`hebben liggen natuurlijk. Ben blij dat wij de luxe van een ander huis nog hebben
    pi_41942698
    We zijn afgelopen weekeinde begonnen met inrichten.

De eetkamertafel + 6 stoelen, salontafel, bank, tv, leolux stoelen en dressoir staan er nu.
    Alles helemaal door en door van het stof ontdaan. Vooral de stoelen waren heel erg stoffig en droog
    geworden, ondanks dat ik ze een maand of 4 nog helemaal had ingeolied enzo.

Het enige - dat ik nu kan zien - dat kapot is gegaan, is de bank, daar is aan de zijkant een klein haaltje ontstaan. Nou, als dat alles is:

Ik ben begonnen met de keuken een hele grondige schoonmaakbeurt te geven. Wat een stof mensen. En tot mijn schrik hebben er ook muizen gezeten tijdens de verbouwing, want ik heb een lade met kruiden waar allerlei uitwerpselen in lagen . Ik was toch al van plan om de kruiden eens te vervangen want ze gaan al even mee.

Verder zijn we bezig al het servies uit te pakken en door de vaatwasser te halen. Rene heeft de plint onder de keuken ingekort (de vloer is nu 2 cm hoger, dus die plint en alle deuren moeten worden ingekort). Daarnaast nog wat koplatjes bij het zolderluik gemonteerd, en wat afdeklatjes rond de vloermat bij de voordeur en bij de overgang naar de garage gemaakt.

Binnenkort weer foto's
    pi_41944262
    quote:
    Op dinsdag 19 september 2006 08:18 schreef arithaterhorst het volgende:

Binnenkort weer foto's
    leuk!
    pi_42282459
    Das smullen als ik jullie verbouwing zie. Heel mooi. Zelf blijf ik ook bezig.
    Heb een vraag over je inbouwhaard. Heb je daar ook ventilatoren op. Trek je eventueel lucht van buiten aan?
    Het rendement gaat nl ontzettend omhoog als je die ventilatoren gebruikt.
    pi_42283596
    Ohh aritha als ik je vloer zie, wil ik erop 'schaatsen' met wollen sokken! Is ie lekker glad?
    pi_42285498
    Thankx!

We hebben juist gezocht naar een haard met ventilatoren . Toevallig kwamen we bij een FLAM dealer die ons het hele proces heeft uitgelegd. Ik ben heel benieuwd hoe hij gaat branden. Het resulteert ook dat er gewoon minder as achterblijft en de bijna volledige verbranding zorgt dat muren enzo ook niet snel grauw worden.

De lucht wordt uit de kruipruimte gehaald (dus indirect van buiten, want de kruipruimte heeft weer ventilatieroosters naar buiten toe).
    pi_42285606
    Phoebe (onze hond) is er heel goed in geworden . Ze neemt een goede aanloop, bij voorkeur naar een zacht object zoals een bank, en de laatste x meters van...woesjjjjj ... en dan laat je jezelf gewoon tegenaan glijden .
      Hoofdredactie Fotografie zondag 1 oktober 2006 @ 18:39:32 #245
    95752 crew  Chell
    Kluns
    pi_42286615
    Oh die vloer! Wat prachtig!
    pi_42291807
    quote:
    Op zondag 1 oktober 2006 18:00 schreef arithaterhorst het volgende:
    Thankx!

We hebben juist gezocht naar een haard met ventilatoren . Toevallig kwamen we bij een FLAM dealer die ons het hele proces heeft uitgelegd. Ik ben heel benieuwd hoe hij gaat branden. Het resulteert ook dat er gewoon minder as achterblijft en de bijna volledige verbranding zorgt dat muren enzo ook niet snel grauw worden.

De lucht wordt uit de kruipruimte gehaald (dus indirect van buiten, want de kruipruimte heeft weer ventilatieroosters naar buiten toe).
    Dat zijn dan twee vliegen in een klap.
    Je zuigt de vochtige lucht uit je kruipruimte!
    En je blaast de vochtige lucht je leefruimte/kamer in.
    Want reken maar als je stookt dat je luchtvochtigheid naar beneden gaat. Wij hebben wel is dagen dat we tien liter per dag met de luchtbevochtiger er in blazen, om op 50-60% te komen.
    Zonder zitten we op hooguit 10%
    We hebben vloerverwarming en dan nog de inbouwhaard.
    De vochtigheid moet je maar goed in de gaten houden en voor behaaglijke warmte en voor je super parketvloer.
    pi_42299298
    Idd. wel zo fijn als je ruimte vochtig blijft met parket..., m'n ouders moeten s'winters 2 luchtbevochtigers in de woonkamer neerzetten om de vochtigheid enigsinds acceptabel te houden, maar soms zie je her en der de spleten tussen het parket al verschijnen.
      Moderator maandag 2 oktober 2006 @ 09:28:51 #248
    92034 crew  Vonkenboer
    pi_42303809
    quote:
    Op dinsdag 19 september 2006 08:18 schreef arithaterhorst het volgende:
    We zijn afgelopen weekeinde begonnen met inrichten.

De eetkamertafel + 6 stoelen, salontafel, bank, tv, leolux stoelen en dressoir staan er nu.
    Alles helemaal door en door van het stof ontdaan. Vooral de stoelen waren heel erg stoffig en droog
    geworden, ondanks dat ik ze een maand of 4 nog helemaal had ingeolied enzo.

Het enige - dat ik nu kan zien - dat kapot is gegaan, is de bank, daar is aan de zijkant een klein haaltje ontstaan. Nou, als dat alles is:

Ik ben begonnen met de keuken een hele grondige schoonmaakbeurt te geven. Wat een stof mensen. En tot mijn schrik hebben er ook muizen gezeten tijdens de verbouwing, want ik heb een lade met kruiden waar allerlei uitwerpselen in lagen . Ik was toch al van plan om de kruiden eens te vervangen want ze gaan al even mee.

Verder zijn we bezig al het servies uit te pakken en door de vaatwasser te halen. Rene heeft de plint onder de keuken ingekort (de vloer is nu 2 cm hoger, dus die plint en alle deuren moeten worden ingekort). Daarnaast nog wat koplatjes bij het zolderluik gemonteerd, en wat afdeklatjes rond de vloermat bij de voordeur en bij de overgang naar de garage gemaakt.

Binnenkort weer foto's
    Het blijft een prachtige mooie vloer, die ik eigenlijk nog niet vaak gezien heb
    Eindelijk inrichten, zou best wel een verlossing zijn !

Wanneer zijn jullie eigenlijk met de verbouwing begonnen
    pi_43574280
    Eindelijk weer een update

Eerst maar eens effekes een foto hoe het er nu uitziet (okay, het is vrij rommelig van de gordijnen ). Meubels staan er, stereo is aangesloten, overal in de kamer de mogelijkheid om speakers aan te sluiten .

De laatste update ging over de bamboe parketvloer die toen net af was. En waar wij nog steeds helemaal gek op zijn. Daar ga ik gewoon lekker verder .

2 Weken moet een parketvloer normaal drogen om de lak de kans te geven om uit te harden.

Bij ons was er een 4e laag lak overheen gegaan, dus hadden wij dat als minimum aangehouden. Toen we na 2 1/2 week het aandurfde om Phoebe (onze hond van 5 kg) beneden te laten en ze een beetje in de rondte ging lopen, zagen wij dat er echt overal krassen ontstonden. Als ze rende, hele diepe krassen. Wij toen Phoebe meteen weer naar boven gebracht en echt zoiets van: wtf Parket hoort toch hard te zijn enzo. Dus toen de vloer nog maar een week laten drogen. Phoebe erop, de krassen die ze maakte waren wel minder, maar zeker nog wel aanzienlijk.

De parketlegger had hetzelfde: dat zou echt niet moeten mogen. Hij heeft overal rondgevraagd, maar dat was niet normaal.

Over een parketvloer komt nog een polish, die de lak weer beschermd en die je eigenlijk eens in het half jaar moet opbrengen. Dus, in overleg met de parketlegger, hebben we dat er toen opgedaan. Nou, die polish is in een woord fantastisch. Het heet Leha Masterpolish. Alle krassen die Phoebe had gemaakt, compleet weg. Ook echt niet meer te zien als je op je knieen minitieus zit te speuren. zit. Plus, deze laag wordt echt keihard. En, je kunt het glanzend en mat kopen. Zo kun je het uiterlijk van je vloer nog een keer veranderen .

Achteraf denken wij dat door die 4e laklaag, die er doorgaans niet op wordt gezet, dat de droogtijd van de lak gewoon exponentieel langer is. De 1e laag is met 10 minuten droog, de 2e met een uur, de 3e 24 uur drogen en na twee weken uitgehard. De 4e laag moet misschien wel een maand of langer uitharden ofzo.
    In ieder geval: wij waren weer helemaal blij met de vloer. Als Phoebe nu in de kamer loopt: geen krassen meer. Ook niet als ze speelt en roetscht door de kamer achter een speeltje aan ofzo.
    We hebben er al onwijs veel positief commentaar op gehad.

Dit, plus het inrichten enzo, het installeren van luxaflex (waar ik 2 dagen op het staan boenen om ze schoon te krijgen ), heeft de rest van de maand September in beslag genomen ongeveer .

Toen zijn we in oktober ongeveer naar gordijnstof gaan kijken. Dat is ook wel een uitdaging te noemen. We moeten 23 meter gordijn hebben. Dat komt neer op ongeveer 120 meter gordijnstof. Dan maakt het best uit of een gordijn 10 euro per meter kost, of 20 euro. We willen een soort cognac kleurige stof. Liefst een kleine rib of verlours.
    We zijn eerst naar de markt in Zwolle gegaan, toen naar Utrecht, en naar de Albert Cuyp. Allemaal hadden ze niet de stof die wij wilden tegen een betaalbare prijs. Ja, als je 40 euro per meter uitgeeft, of genoegen neemt met niet onze eerste keuze. Duurste gordijnstof die wij hebben gezien daar was overigens 159 euro per meter
    In Rotterdam weinig gordijnstoffen. Tot we beseften dat er nog teveel zomerse kleuren waren, en toen het echt herfstig begon te worden kwamen er overal de kleuren die wij zochten. Uiteindelijk zijn we nog een keer naar Zwolle gegaan, en naar Utrecht. In Utrecht hebben we toen wat staaltjes meegenomen en uiteindelijk is het een cognackleurige babyrib geworden, die wij vorige week zaterdag vroeg in de ochtend hebben opgehaald (met de auto op de laptjesmarkt in Utrecht is ook een uitdaging te noemen ). Wij vinden het een supermooie stof.

Op de foto hieronder zie je de stof een beetje. Ik heb een foto proberen te maken, maar da's niet echt gelukt. Lijkt wel fel rood dan .

Ik ben bezig de gordijnen zelf te maken, en da's best leuk om te doen (hoewel tijdrovend). Ik schat in totaal zo'n 50 uur ermee bezig te gaan zijn.

Er is nog wel meer te vertellen, maar dat ga ik morgen lekker verder doen. Qua tijdslijn zitten we nu ongeveer 2 weken terug.
    pi_43575926
    dat vind ik altijd huiselijk : de naaimachine op tafel en aan het werk.
    En allle ruimte !!! om het te laten liggen.

Wat haalt de kleur de witte ruimte op in de zin van warme tinten.
    Ben benieuwd of je ze "open" op de muren laat hangen of aan de zijkant van de ramen ?

Hoe gaat het met de stof en wel/niet trekken van de naden ?
    Gelukkig hoef je alleen maar rechtdoor te stikken - ipv coupenaadjes bv.

En wat een schrik van de krasen en dat je een oplossing hebt.
    Heb je die ook doorgegeven aan de kopers van het restant ?

Heb je de haard al eens gebrand ? en laat je daar ook nog eens een foto van zien?

Keep up the good works u2 !
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')