abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36506846
Was die ketel nou niet juist een reden om een wandje weg te halen of een kast te maken of zo?
pi_36507718
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 22:00 schreef Marsepein het volgende:
Was die ketel nou niet juist een reden om een wandje weg te halen of een kast te maken of zo?
Nou, we hebben een deur naar diezelfde tuinkamer verplaatst omdat dan mooier een keuken kon worden geplaatst... (anders moest ie in een hoek worden gepropt omdat je anders al tegen de deur aanzat)

Maar dat was onafhankelijk van de ketel, die zouden we in een servieskast inbouwen....Toen we nog dachten dat je zo'n kast wel voor een paar honder euro kon kopen

Hoe is het met de keuken / verbouwing? Ik ben wel benieuwd eigenlijk.... Je hebt er niet echt een topic over, behalve het gipsplatentopic.
pi_36508661
Ik ben niet zo heel goed met dagboeken en zo .... maar e.e.a. zit ff tegen

Er komt in de bijkeuken een hoge kast met wasmachine en wasdroger ingebouwd.... Omdat ik er van uit ging dat er onder die kast wel ruimte was voor leidingen heb ik alles mooi over de vloer laten lopen.

Toen ik de leverlijst ging bekijken van de kast viel het mij op dat er voor die kast slechts 1 plank besteld en geleverd was.

Bij navraag blijkt de inbouwwasmachine op de grond te staan Waar al de leidingen lopen

Ik moet dus aan het werk om die allemaal om te leggen naar achter de machine(s). 2 WCD's, warm en koud water, CAI, netwerk en een loze leiding

Niet leuk enzo

Ik zal er foto's van maken, en dan in het blundertopic plaatsen
  donderdag 30 maart 2006 @ 23:02:00 #64
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_36509420
Gelukkig weer een update.
Ik lees weer in verwondering en met bewondering mee.
Snobs have more fun!
KLIK!
  Moderator vrijdag 31 maart 2006 @ 10:37:22 #65
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_36541550
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 10:37 schreef Vonkenboer het volgende:
En wij blijven dit topic ook volgen (vanuit ons ziekenbed; dat wel)
Ziekenbed?

Ik hoop toch wel een griep(je) of?
pi_36541810
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 22:45 schreef Marsepein het volgende:
Ik moet dus aan het werk om die allemaal om te leggen naar achter de machine(s). 2 WCD's, warm en koud water, CAI, netwerk en een loze leiding
Sorry dat ik het zo zeg hoor, maar da's gewoon wel een beetje kut . En kost veel tijd. (maar....misschien kijk je wel met ietwat meer bewondering naar de wasmachine voortaan )

Nee, wij hebben net de vloerverwarming vlak voor de HR ketel geplaatst, wat nu dus met koppelingen naar de andere kant van de muur moet...maargoed... ik moet niet klagen..blijft onze keuze . (nog steeds, we zitten nog te wikken en te wegen...blijft denk ik twee dagen werk.
Maarja, wel de keuken 30 cm minder de kamer in .
quote:
Niet leuk enzo
Ik zal er foto's van maken, en dan in het blundertopic plaatsen
Nee joh, kan gebeuren. Ik ben gewoon superbenieuwd naar een mooie rooie Rotpunkt keuken. Wij zijn er (met pijn in 't hart!) vanaf gestapt. Met Rotpunkt konden we gewoon niet een mooie belijning maken in de kastenwand.
Horizontale belijning werd het lelijk (3 verschillende nivo's van lijnen). En met verticale belijning (dus verticaal greeploos) kan alleen maar met een even aantal kasten. En wij hebben oneven nodig (drie apparaten in de kastenwand).
pi_36545119
Het regent

Betekent dat de dakgootdekker nix kan doen.... Naja...

better luck next time (we betalen niet per uur ).

Geen foto's dus... dacht ik eindelijk weer iets echts te kunnen posten
  Moderator zaterdag 1 april 2006 @ 10:40:49 #69
92034 crew  Vonkenboer
pi_36545328
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 01:21 schreef arithaterhorst het volgende:

[..]

Ziekenbed?

Ik hoop toch wel een griep(je) of?
Geopereerd aan de galblaas (galstenen); twee dagen in het ziekenhuis gelegen; sinds donderdag weer thuis.

Nu herstellende
pi_36570398
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 10:40 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Geopereerd aan de galblaas (galstenen); twee dagen in het ziekenhuis gelegen; sinds donderdag weer thuis.

Nu herstellende
Ik weet er niet zoveel van, maar het staat mij bij dat dit vrij pijnlijk aangelegenheden zijn....Uiteraard beterschap gewenst vanuit hier!
  Moderator zondag 2 april 2006 @ 10:59:50 #71
92034 crew  Vonkenboer
pi_36571240
quote:
Op zondag 2 april 2006 08:30 schreef arithaterhorst het volgende:

[..]

Ik weet er niet zoveel van, maar het staat mij bij dat dit vrij pijnlijk aangelegenheden zijn....Uiteraard beterschap gewenst vanuit hier!
Valt wel mee; het herstel is pijnlijker omdat de gehechte wondjes allemaal "werken" en bewegen bij iedere beweging die je zelf ook maakt
pi_36676214
Dus de cementdekvloer is gestort.... Wij zijn er op een gegeven moment overheen gaan lopen... (na een week ofzo).
Nu zien we overal van die looppaden ontstaan.

Zoals Dagobert Duck die na een halve dag denken uit zo'n gelopen cirkeltje klimt....
Najaaa zeg...

Wij gebeld... blijkt normaal te zijn...
Dat je na de cementdekvloer er nog een laagje overheen moet doen met portland & water en dan met een wisser strak trekken zodat het helemaal egaal wordt. Wisten wij veel.....

Dat hebben we dus afgelopen weekend gedaan en het is er wel veel mooier van geworden. Verder hebben we de inloopkast gedemonteerd die op wat ooit onze slaapkamer was stond... 'k Zal morgen foto's van alles maken

marsepein, hoe is het met het leidingwerk?
  woensdag 5 april 2006 @ 15:53:14 #73
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_36677035
quote:
Op woensdag 5 april 2006 15:33 schreef arithaterhorst het volgende:
Dus de cementdekvloer is gestort.... Wij zijn er op een gegeven moment overheen gaan lopen... (na een week ofzo).
Nu zien we overal van die looppaden ontstaan.

Zoals Dagobert Duck die na een halve dag denken uit zo'n gelopen cirkeltje klimt....
Najaaa zeg...

Wij gebeld... blijkt normaal te zijn...
Dat je na de cementdekvloer er nog een laagje overheen moet doen met portland & water en dan met een wisser strak trekken zodat het helemaal egaal wordt. Wisten wij veel.....

Dat hebben we dus afgelopen weekend gedaan en het is er wel veel mooier van geworden. Verder hebben we de inloopkast gedemonteerd die op wat ooit onze slaapkamer was stond... 'k Zal morgen foto's van alles maken

Dat probleem hebben wij helemaal niet gehad met de dekvloer
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_36678000
quote:
Op woensdag 5 april 2006 15:33 schreef arithaterhorst het volgende:
Ik heb alles opnieuw gedaan en ik moet zeggen het ziet er ook beter uit, dus het was maar goed ook.

Ik heb besloten dat ik toch maar een eigen klustopic ga openen. Dat geblaat van mij door de topics van anderen word ik een beetje zat.

Dus er komt snel een 'De klusperikelen van Marsepein' topic
pi_36698586
quote:
Op woensdag 5 april 2006 15:53 schreef sanger het volgende:

[..]

Dat probleem hebben wij helemaal niet gehad met de dekvloer
Echt niet? Onze "aannemer" zegt dat het normaal is. Behalve daar waar er vezel ivm met de vloerverwarming zit.

Hoe is het bij jullie gedaan dan? Is er gevlinderd? Of is het handmatig gedaan?
  donderdag 6 april 2006 @ 09:25:19 #76
65960 sanger
pi_36698919
quote:
Op donderdag 6 april 2006 09:06 schreef arithaterhorst het volgende:

[..]

Echt niet? Onze "aannemer" zegt dat het normaal is. Behalve daar waar er vezel ivm met de vloerverwarming zit.

Hoe is het bij jullie gedaan dan? Is er gevlinderd? Of is het handmatig gedaan?
Onze vloerensmeerder was een groot vakman. Oftewel hij heeft het met de hand gedaan. Met zo een speciestortapparaat als op jullie foto's verdeeld over de vloer, op de knieen en smeren. En tot mijn verbazing overal waterpas! Ik heb het zelf even mogen proberen van hem, maar ik probeer het nooit weer.

Hij heeft ons aangeraden om er een vezel in te doen, ivm vloerverwarming/zwevende vloer/plavuizen. Na het smeren 3 dagen niet op gelopen en daarna knoerthard!

Volgens mij wordt vlinderen meer gebruikt bij betonvloeren ipv zandcementvloeren.
pi_36699316
quote:
Op donderdag 6 april 2006 09:25 schreef sanger het volgende:

[..]

Onze vloerensmeerder was een groot vakman. Oftewel hij heeft het met de hand gedaan. Met zo een speciestortapparaat als op jullie foto's verdeeld over de vloer, op de knieen en smeren. En tot mijn verbazing overal waterpas! Ik heb het zelf even mogen proberen van hem, maar ik probeer het nooit weer.

Hij heeft ons aangeraden om er een vezel in te doen, ivm vloerverwarming/zwevende vloer/plavuizen. Na het smeren 3 dagen niet op gelopen en daarna knoerthard!

Volgens mij wordt vlinderen meer gebruikt bij betonvloeren ipv zandcementvloeren.
Zo deed onze man het ook. Met een lange rij maakte hij alles waterpas. Daarna kwam een fase van vlinderen. Hij stond toen op een soort 'Donald Duck' schoenen (hele grote schoenen vanwege verdeling van het gewicht) en had dat apparaat met een ronddraaiende schijf.

Het 'uitlopen' gebeurt voornamelijk in de garage, waar geen vezels door de vloer zitten. Ik vraag me af of e.e.a. daarmee te maken heeft. 'k Zal het vandaag eens vragen.

Nu met die toplaag lijkt het helemaal goed te gaan, maar wij dachten van: "Zo, die vloer is klaar". (het aanbrengen van die laag nam best tijd in beslag vooral omdat je je vloer niet wil verknallen ).
pi_36708554
Oeh, dat gaat een mooie keuken worden als ik dat zo zie
pi_36711092
quote:
Op donderdag 6 april 2006 14:49 schreef Sjoem het volgende:
Oeh, dat gaat een mooie keuken worden als ik dat zo zie
Dank je wel Sjoem..
Wij zijn er een hele tijd mee bezig geweest om hierop uit te komen... (en dat was al heel leuk op zich)

Nu kijken of we dit kunnen doen zodat het binnen budget valt .

Maar ik zwijmel dus af en toe echt al weg en zie mezelf al helemaal koken in de keuken
(is ook de aanleiding van de hele verbouwing geweest dus het moet ook een beetje de eyecatcher worden )
pi_37302777
Updeet ;-)

Okay, na lange tijd is er weer wat nieuws te vertellen .

We zijn een hele tijd bezig geweest de keuken te besluiten. En stonden op het punt de keuken te bestellen....komt er een belastingaanslag binnen. Betekent nu dat we de keuken moeten uitstellen Bovendien heeft de site waar de de inbouwapparatuur wilden bestellen de prijzen met 25% verhoogd We willen wel ons originele idee voor de keuken aanhouden, maar gaan het nu later doen.

Leuk he, deze update, tot nu toe . Ook nog wel goed nieuws te vertellen...

• Het plafond is gespackt en ziet er fantastisch uit (foto's volgen).
  • De kozijnen van de dakkapellen zijn er.
  • Ik heb 150 meter plint in de grondverf gezet. 2x.

Verder hebben we een man langs gehad die de dakgoten erin zou komen zetten. Een hele discussie dat onze dakconstructie niet goed zou zijn en dat de goten dan zouden gaan wiebelen. Wat?!!?! ONZE constructie is WEL goed. Discussie liep steeds hoger op en uiteindelijk met ruzie uit elkaar gegaan. Onze adviseur-aannemer zei dat het een prutser was

Nu komt er morgenavond een andere dakgotenman langs om een prijsopgave te doen. Ondertussen hebben we ook de hwa gemaakt aangesloten.

Wat is de planning nu...
    We willen volgend weekend beginnen met de dakkapellen te plaatsen. Eigenlijk willen we kijken of we aan de zijkanten van de dakkapel ook ramen kunnen plaatsen (ipv dicht). Qua kosten maakt dat volgens ons niet zoveel uit (kozijnhout is 8 euro per meter, glas is 35 euro per m2). Maar wel heel leuk denk ik. Weet iemand of dat invloed heeft op de bouwvergunning? (daar staan nu twee dakkapellen op zonder ruiten aan de zijkant).

Zoiets:

(alleen de bovenkant dan niet van glas).

Voor die tijd willen we aan de muren van de woonkamer beginnen. Deze zijn origineel gespackt, en daaroverheen willen we korrelpleisteren, dus de muren moeten eerst dicht worden gestuuct. Dat is al een deel gedaan, maar moet nog ongeveer 10 meter worden gedaan. Dat wordt morgen gedaan.

En vandaag gaan we de kleur voor de korrelpleister uitzoeken. Dan kunnen de muren worden voorgestreken en dan kan er worden gekorrelpleisterd. Met een beetje geluk kunnen we dit weekende al aan het voorstrijken beginnen.
    (weet iemand waar je goedkoop strikolith kunt kopen?)

Tot de volgende update, die weer sneller gaan komen nu denk ik
  •   woensdag 26 april 2006 @ 09:57:48 #81
    87509 Duderinnetje
    Miskend decadent
    pi_37304228
    Ah toe, plaats nog eens wat foto's van hoe het nu is, met die muren en zo.

Mannen en Dudes zijn nu eenmaal nogal visueel ingesteld

Jammer van jullie keuken aritha, elders ook al even over gehad. Wel slim om te wachten, en niet met minder en goedkoper genoegen te nemen.
    Snobs have more fun!
    KLIK!
      woensdag 26 april 2006 @ 10:16:04 #82
    65960 sanger
    pi_37304592
    Aritha, hadden jullie nog geen offerte liggen dan van de inbouwapparatuur? Dan zou je volgens mij nog recht hebben op de oude prijs. 25% is nogal wat trouwens

Enne, leuker kunnen ze het niet maken, maar wel makkelijker gaat iig niet op voor de verbouwing.
    pi_37305057
    quote:
    Op woensdag 26 april 2006 09:57 schreef Duderinnetje het volgende:
    Ah toe, plaats nog eens wat foto's van hoe het nu is, met die muren en zo.

Mannen en Dudes zijn nu eenmaal nogal visueel ingesteld

Jammer van jullie keuken aritha, elders ook al even over gehad. Wel slim om te wachten, en niet met minder en goedkoper genoegen te nemen.
    Zal ik doen als ik thuis ben. Zit nu op werk te sparen voor 'n keuken .
    pi_37305145
    quote:
    Op woensdag 26 april 2006 10:16 schreef sanger het volgende:
    Aritha, hadden jullie nog geen offerte liggen dan van de inbouwapparatuur? Dan zou je volgens mij nog recht hebben op de oude prijs. 25% is nogal wat trouwens

Enne, leuker kunnen ze het niet maken, maar wel makkelijker gaat iig niet op voor de verbouwing.
    Offerte hebben we nog liggen. Van 18 maart, met daarop dat ie 3 weken geldig is
    Anders hadden we *nu* besteld . (alleen keukenapp kan er nog wel vanaf )

Het is raar, maar als ik op kieskeurig kijk zijn bijna al die online sites zoveel omhoog gegaan. Ik snap er nix van. Of al die sites zijn eigenlijk 1 bedrijf... Of het is een strategie.

Zo van: vlak voor het vakantiegeld wordt uitbetaald effe snel de prijzen opschroeven
      woensdag 26 april 2006 @ 10:56:04 #85
    65960 sanger
    pi_37305538
    quote:
    Op woensdag 26 april 2006 10:41 schreef arithaterhorst het volgende:

[..]

Offerte hebben we nog liggen. Van 18 maart, met daarop dat ie 3 weken geldig is
    Anders hadden we *nu* besteld . (alleen keukenapp kan er nog wel vanaf )

Het is raar, maar als ik op kieskeurig kijk zijn bijna al die online sites zoveel omhoog gegaan. Ik snap er nix van. Of al die sites zijn eigenlijk 1 bedrijf... Of het is een strategie.

Zo van: vlak voor het vakantiegeld wordt uitbetaald effe snel de prijzen opschroeven
    Kun je niet een beetje bluffen? Gewoon bestellen en bij opmerkingen zetten nav de offerte? Best kans dat je het nog voor de oude prijs krijgt.
    pi_37306277
    En als je het niet voor de oude prijs krijgt, dan is het een internetaankoop en kun je er sowieso vanaf.
      woensdag 26 april 2006 @ 11:54:27 #87
    65960 sanger
    pi_37307162
    quote:
    Op woensdag 26 april 2006 11:21 schreef Marsepein het volgende:
    En als je het niet voor de oude prijs krijgt, dan is het een internetaankoop en kun je er sowieso vanaf.
    koop op afstand
    pi_37313679
    quote:
    Op woensdag 26 april 2006 11:21 schreef Marsepein het volgende:
    Hoezo dat dan? Ik bedoel: een koop is dan toch een koop?
    Het is toch geen colportage ofzo?

'k Ga het in ieder geval proberen. Eerst nog heel ff bedenken hoe ik dat slim aan ga
    pakken
      woensdag 26 april 2006 @ 15:44:09 #89
    65960 sanger
    pi_37313767
    Volgens de EU wetgeving koop op afstand kun je alle aankopen via internet, of postorderbedrijven gewoon terugsturen. Zonder echt een reden te moeten hebben. In WGR is er genoeg over terug te vinden.
      woensdag 26 april 2006 @ 15:45:01 #90
    65960 sanger
    pi_37313800
    quote:
    Op woensdag 26 april 2006 15:41 schreef arithaterhorst het volgende:

[..]

Hoezo dat dan? Ik bedoel: een koop is dan toch een koop?
    Het is toch geen colportage ofzo?

'k Ga het in ieder geval proberen. Eerst nog heel ff bedenken hoe ik dat slim aan ga
    pakken
    Gewoon bijdehand wezen en zeggen dat je akkoord gaat met de offerte en de bestelling wilt plaatsen.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')