abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36272328
En of... We zijn ontzettend druk bezig de cementdekvloer te laten drogen .

Nou, wel bezig met plannen. De kozijnen voor de dakkapellen zijn besteld en komen volgende week binnen. Verder komt volgende week ook een spacker kijken om een offerte te geven voor het plafond en muren (niet van de woonkamer, daar komt korrelpleister op).

Ook hebben we de keet hier opgeruimd. Was echt wel nodig zeg, en het maakt dat het huis weer een beetje van onszelf wordt. Je 'vervreemt' een beetje van je eigen huis omdat je zo in het klussen zit, en nu is er even een periode rust geweest. Heerlijk wel, en lekker keukens shoppen (waar we uiteraard nog niet voor zijn geslaagd).

Electra beneden is af. Maarreh...sorry hoor, ik weet dat het je job is. Maar de mijne zou het dus echt niet zijn. De hele verbouwing nog niet zo gevloekt.. . Ik denk gewoon dat ik er het geduld niet voor heb
Wateraansluitingen zijn ook af.

Afgelopen weekend hebben we de meubels onder het stof vandaan gehaald. Gaaf man, er is helemaal niets beschadigd. Alles ziet er pico bello uit. Ik zal morgen ff een foto maken

En komend weekend heeft de cementdekvloer 2 weken gedroogd. Naar ons idee lang genoeg zodat we de meubels naar de garage kunnen verplaatsen. Ze komen dan op plastic te staan. Er heeft nu ruim een week een ventilator in de garage aan gestaan. En die blijft er staan ivm het vocht uit de cementdekvloer.

Een week later en we kunnen de vloerverwarming beginnen aan te zetten Ben benieuwd

Als de meubels uit de woonkamer zijn, hebben we een compleet 'cleane' woonkamer en dan kan er worden gespackt, gestuuct en gekorrelpleisters. Bovendien komen volgende week de dakkapel kozijnen, dus dan kunnen we die ook gaan maken en daarmee kan er boven ook weer verder worden gegaan met schilderen etc. Dat heeft nu nog niet zoveel zin omdat e.e.a. toch weer open gaat.

Verder komt er binnenkort iemand om de dakgoten te maken en dan kunnen we de boeiboorden afmaken. Er is een hoop gaande, maar wij zijn eigenlijk een beetje omgedonderd toen we keukens gingen kijken en daarmee uit het bouwritme gingen. En hebben besloten dan maar even een stapje terug te doen. Is wel goed geweest, want we hebben er nu weer helemaal zin in

Ik hoop binnenkort meer update voor de 'eindspurt' ;-).
  Moderator woensdag 22 maart 2006 @ 19:06:14 #52
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_36273322
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 18:31 schreef arithaterhorst het volgende:
Electra beneden is af. Maarreh...sorry hoor, ik weet dat het je job is. Maar de mijne zou het dus echt niet zijn. De hele verbouwing nog niet zo gevloekt.. . Ik denk gewoon dat ik er het geduld niet voor heb

Prachtig ! ; maar wat viel er nu eigenlijk zo gruwelijk aan tegen ?
Je hoeft niet onder spanning te werken want bij jullie is alles nieuw aangelegd; dat neemt al een hele last van je schouders.

Je moet er wel even je "draai" in vinden en een beetje kijk op ontwikkelen.. anders kan het idd nog al tegenvallen
pi_36273764
Alle draadjes in de wcd monteren gaat allemaal prima.... En toen ik de draai een beetje kreeg, ging het ook steeds makkelijker.... maar in het begin.....

Maar dan dat klote ding in de muur douwen, terwiijl die draadjes vrij stuk zijn, in het proces je handen openhalend, en als ie dan eindelijk zit en je op het punt staat de schoefjes aan te draaien, schiet ie net weer los.

Of je denkt: Oh ja, nog even dat draadje door dat buisje trekken... en 4 uur later ben je nog bezig met de trekveer alleen erdoor halen... in gedachten steeds meer andere klussen die je die dag wilde doen wegstrepend...

Of de schakelaars hebben een soortement van klemsysteem (zonder schroefjes). Heel makkelijk in eerste instantie, maar elke keer als je de schakelaar in de inboudoos duwt en de draden laten los....
Doe dat drie keer en....

Maar ik ben al op de goede weg hoor, na deze traumatische ervaring...de afspraak bij het RIAGG staat op morgen
  Moderator woensdag 22 maart 2006 @ 19:43:31 #54
92034 crew  Vonkenboer
pi_36274439
#1 - Bij het monteren van een wcd kun je het best (als hij al een beetje vast zit) een schroevendraaier aan de ene zijde er onder de schroef insteken zodat hij er niet meer uitschiet en dan de andere aandraaien.
Op het laatst beetje schuiven, beetje kracht zetten.

Of je drukt een punt tang in de wandcontactdoos (ALLEEN IN SPANINGSLOZE TOESTAND DOEN !) waar mee je hem aandrukt.

#2 - Trekveerpomp is wel ideaal in dat soort situaties; verder glijmiddel en/of zeep. En bij ernstige vastzittende leidingen siliconenspray. als je er dan nog geen draad in krijgt dan zit er echt een serieuse knik in de leiding of zit hij verstopt met een stukje beton of opgedroogde pvclijm

#3 - Draden ver genoeg aan strippen. Schakelaars van PEHA hebben ook nog twee verschillende gaatjes op de schakelaar één voor 1,5 mm² en één voor 2,5 mm².

Moderator maandag 27 maart 2006 @ 09:08:50 #55
92034 crew  Vonkenboer
pi_36398425
Ja ik ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe het er mee staat aritha update(tje) ?
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_36399385
Dank Cijb & Vonk voor de belangstelling

Ik update niet vaak omdat er neit veel te updaten is. We hadden nooit verwacht dat een keuken uitzoeken zoveel werk zou zijn. Is het denk ik normaal ook niet, maar wij zijn van die besluiteloze types . En om elke keer te lezen in welke keukenwinkel we nu weer zijn geweest....
Maar hierom staat de bouw nu ook vrij stil, de afgelopen weken alleen 's zondag's en door de week 's avonds wat gedaan. Goede nieuws is dat het steeds langer licht blijft 's avonds wat heel lekker werkt omdat we zo ook buiten nog wat kunnen doen

Nou, het grootste nieuws is natuurlijk dat dat ene draadje er *eindelijk* doorheen getrokken is. Dat was het ene draadje dat de woonkamer van antenne en speakerdraad voorziet . Na elke dag 1/2 uur proberen, vloeken en het wijze besluit te nemen het de volgende dag nog een keer te proberen... is het gisteren gelukt. Toch, zo'n pomp zou denk ik wel handig geweest zijn.

Verder qua update: we zijn voornamelijk mensen aan het regelen. De stucadoor, dat de wanden worden gekorrelpleisterd, het parket moet worden gelegd, de dakgoten moeten worden gedaan. Als mensen hiermee bezig zijn, gaan wij de dakkapellen doen. Daarvoor komen de kozijnen deze week binnen.

Verder zijn we geslaagd voor een keuken. Een mooie rode keuken... Voor het wereldbedrag van 0 euro!
En hij staat ook al!!

Maargoed, het is dus niet *de* keuken, maar een keuken die we in Haarlem via marktplaats hebben opgehaald. Komt uit de 50'er jaren ofzo, en ziet er nog onwijs mooi uit. Hij staat nu in de garage waar hij voorlopig blijft staan omdat dit tevens de werkbank in de garage wordt. Super degelijk en we zijn er helemaal blij mee. Heb ik toch mijn rode keuken

We zijn ook weer heel wat keukens wezen shoppen en we zijn er bijna.... Voor het eerst zijn we met een serieuze offerte bezig. Maar zitten nog in onderhandeling, dus nog ff afwachten. Voor het eerst ook een volledig gespecificeerde offerte en een tekening.

Even eerst de tekening (die wat uitleg nodig heeft, want het is nogal donker geworden door de scanner).

Dit is een beetje het idee. Zowel het eiland als de kastenwand zijn 3 meter 60 breed. Het eiland is 1 meter 20 diep en krijgt een impala gebrand granieten blad van 10 cm opgedikt (ook de zijkanten zijn van graniet, maar dat staat niet op de tekening).

Het design van de keuken ziet er alsvolgt uit:

Aan de kant van het eiland waar je tegenaan kijkt komen 3 ladekasten van 120 cm breed. Alles is greeploos, met achter de greep aluminium greeplijsten (om het donkere te doorbreken). De plinten zijn ook van aluminium. Aan de linker en de rechterkant, tussen de lades en de stollenwand komen ook greeplijsten, zodat het lijkt alsof de lades 'ingelijst' zijn.

Zoals dit beneden (idee gejat van poggenpohl )

Aan de kookzijde, zijn van links naar rechts een kast van 60 cm, een spoelkast met uittreklade van 60cm, de vaatwasser en dan 2 lades van 90 cm. De kastenwand bestaat uit drie hoge kasten met een apparaat en een lade eronder. 1 kast met een koelkast en een servieskast. Aan de zijkanten komen 2 kasten van 30 cm breed. Dit wordt allemaal in de muur ingebouwd die mee wordt gekorrelpleisterd.

Nou, ik hoop dat ik e.e.a. een beetje duidelijk heb kunnen maken zo
Oh ja, we gaan hem zelf plaatsen

[ Bericht 12% gewijzigd door arithaterhorst op 27-03-2006 11:46:07 (nog wat over k'kens) ]
pi_36399788
* innepin ook op meeleest..
Wat een geweldig mooi huis wordt dat zo
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_36403056
Wat een gave keuken!
pi_36506043
Dank jullie wel

Update(je). Zaterdag komt de dakgootmaker... En dan komen ook de kozijnen van de dakkapellen.

En dan kunnen we volgend weekend (hopelijk) beginnen met de dakkapellen op het huis te zetten. Als we het een beetje goed hebben berekend, kunnen we een groot gat in de daplaten maken, en diezelfde dakplaten dan weer voor boven op de dakkapel gebruiken. Scheelt dakplaten = kosten

Oh ja, als het a.s. zaterdag regent, kan de dakgootmaker niet. Dan komt ie volgende week en dan kunnen wij geen dakkapellen maken dus dat moet dan weer die week daarop.

En we gaan denk ik de HR ketel verplaatsen. Nu moet ie eigenlijk worden ingebouwd in de keuken. De reden dat we daar voor zijn gegaan is eigenlijk omdat ons was verteld dat het ontzettend moeilijk is om hem te verplaatsen (er was een kostenraming van 3500 euro gegeven). Als we hem nu aan de andere kant van de muur hangen (dan hangt hij in de tuinkamer ipv de woonkamer), dan hoeven we maar een paar leidingen te verleggen. Hebben we:
a. minder geluid in de keuken
b. gebruik van dd servieskast die we om de ketel heen zouden bouwen (kast kost 1300 euri bruto)
c. meer vrijheid in de indeling van de keuken.

Terwijl het aan materiaal misschien 50 euro is om hem om te hangen, en een dag werk voor ons. (en de installateur die naderhand alles moet fixen natuurlijk )

En als laatste: ik ben alvast superblij met onze uitgezochte keuken. Hoewel we nog niet klaar zijn met uitonderhandelen (keukenboer = op vakantie). Spannend zeg!
In gedachten sta ik al tapas te maken & sangria te drinken in te schenken
pi_36506846
Was die ketel nou niet juist een reden om een wandje weg te halen of een kast te maken of zo?
pi_36507718
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 22:00 schreef Marsepein het volgende:
Was die ketel nou niet juist een reden om een wandje weg te halen of een kast te maken of zo?
Nou, we hebben een deur naar diezelfde tuinkamer verplaatst omdat dan mooier een keuken kon worden geplaatst... (anders moest ie in een hoek worden gepropt omdat je anders al tegen de deur aanzat)

Maar dat was onafhankelijk van de ketel, die zouden we in een servieskast inbouwen....Toen we nog dachten dat je zo'n kast wel voor een paar honder euro kon kopen

Hoe is het met de keuken / verbouwing? Ik ben wel benieuwd eigenlijk.... Je hebt er niet echt een topic over, behalve het gipsplatentopic.
pi_36508661
Ik ben niet zo heel goed met dagboeken en zo .... maar e.e.a. zit ff tegen

Er komt in de bijkeuken een hoge kast met wasmachine en wasdroger ingebouwd.... Omdat ik er van uit ging dat er onder die kast wel ruimte was voor leidingen heb ik alles mooi over de vloer laten lopen.

Toen ik de leverlijst ging bekijken van de kast viel het mij op dat er voor die kast slechts 1 plank besteld en geleverd was.

Bij navraag blijkt de inbouwwasmachine op de grond te staan Waar al de leidingen lopen

Ik moet dus aan het werk om die allemaal om te leggen naar achter de machine(s). 2 WCD's, warm en koud water, CAI, netwerk en een loze leiding

Niet leuk enzo

Ik zal er foto's van maken, en dan in het blundertopic plaatsen
  donderdag 30 maart 2006 @ 23:02:00 #64
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_36509420
Gelukkig weer een update.
Ik lees weer in verwondering en met bewondering mee.
Snobs have more fun!
KLIK!
  Moderator vrijdag 31 maart 2006 @ 10:37:22 #65
92034 crew  Vonkenboer
pi_36541550
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 10:37 schreef Vonkenboer het volgende:
En wij blijven dit topic ook volgen (vanuit ons ziekenbed; dat wel)
Ziekenbed?

Ik hoop toch wel een griep(je) of?
pi_36541810
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 22:45 schreef Marsepein het volgende:
Ik moet dus aan het werk om die allemaal om te leggen naar achter de machine(s). 2 WCD's, warm en koud water, CAI, netwerk en een loze leiding
Sorry dat ik het zo zeg hoor, maar da's gewoon wel een beetje kut . En kost veel tijd. (maar....misschien kijk je wel met ietwat meer bewondering naar de wasmachine voortaan )

Nee, wij hebben net de vloerverwarming vlak voor de HR ketel geplaatst, wat nu dus met koppelingen naar de andere kant van de muur moet...maargoed... ik moet niet klagen..blijft onze keuze . (nog steeds, we zitten nog te wikken en te wegen...blijft denk ik twee dagen werk.
Maarja, wel de keuken 30 cm minder de kamer in .
quote:
Niet leuk enzo
Ik zal er foto's van maken, en dan in het blundertopic plaatsen
Nee joh, kan gebeuren. Ik ben gewoon superbenieuwd naar een mooie rooie Rotpunkt keuken. Wij zijn er (met pijn in 't hart!) vanaf gestapt. Met Rotpunkt konden we gewoon niet een mooie belijning maken in de kastenwand.
Horizontale belijning werd het lelijk (3 verschillende nivo's van lijnen). En met verticale belijning (dus verticaal greeploos) kan alleen maar met een even aantal kasten. En wij hebben oneven nodig (drie apparaten in de kastenwand).
pi_36545119
Het regent

Betekent dat de dakgootdekker nix kan doen.... Naja...

better luck next time (we betalen niet per uur ).

Geen foto's dus... dacht ik eindelijk weer iets echts te kunnen posten
  Moderator zaterdag 1 april 2006 @ 10:40:49 #69
92034 crew  Vonkenboer
pi_36545328
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 01:21 schreef arithaterhorst het volgende:

[..]

Ziekenbed?

Ik hoop toch wel een griep(je) of?
Geopereerd aan de galblaas (galstenen); twee dagen in het ziekenhuis gelegen; sinds donderdag weer thuis.

Nu herstellende
pi_36570398
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 10:40 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Geopereerd aan de galblaas (galstenen); twee dagen in het ziekenhuis gelegen; sinds donderdag weer thuis.

Nu herstellende
Ik weet er niet zoveel van, maar het staat mij bij dat dit vrij pijnlijk aangelegenheden zijn....Uiteraard beterschap gewenst vanuit hier!
  Moderator zondag 2 april 2006 @ 10:59:50 #71
92034 crew  Vonkenboer
pi_36571240
quote:
Op zondag 2 april 2006 08:30 schreef arithaterhorst het volgende:

[..]

Ik weet er niet zoveel van, maar het staat mij bij dat dit vrij pijnlijk aangelegenheden zijn....Uiteraard beterschap gewenst vanuit hier!
Valt wel mee; het herstel is pijnlijker omdat de gehechte wondjes allemaal "werken" en bewegen bij iedere beweging die je zelf ook maakt
pi_36676214
Dus de cementdekvloer is gestort.... Wij zijn er op een gegeven moment overheen gaan lopen... (na een week ofzo).
Nu zien we overal van die looppaden ontstaan.

Zoals Dagobert Duck die na een halve dag denken uit zo'n gelopen cirkeltje klimt....
Najaaa zeg...

Wij gebeld... blijkt normaal te zijn...
Dat je na de cementdekvloer er nog een laagje overheen moet doen met portland & water en dan met een wisser strak trekken zodat het helemaal egaal wordt. Wisten wij veel.....

Dat hebben we dus afgelopen weekend gedaan en het is er wel veel mooier van geworden. Verder hebben we de inloopkast gedemonteerd die op wat ooit onze slaapkamer was stond... 'k Zal morgen foto's van alles maken

marsepein, hoe is het met het leidingwerk?
  woensdag 5 april 2006 @ 15:53:14 #73
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_36677035
quote:
Op woensdag 5 april 2006 15:33 schreef arithaterhorst het volgende:
Dus de cementdekvloer is gestort.... Wij zijn er op een gegeven moment overheen gaan lopen... (na een week ofzo).
Nu zien we overal van die looppaden ontstaan.

Zoals Dagobert Duck die na een halve dag denken uit zo'n gelopen cirkeltje klimt....
Najaaa zeg...

Wij gebeld... blijkt normaal te zijn...
Dat je na de cementdekvloer er nog een laagje overheen moet doen met portland & water en dan met een wisser strak trekken zodat het helemaal egaal wordt. Wisten wij veel.....

Dat hebben we dus afgelopen weekend gedaan en het is er wel veel mooier van geworden. Verder hebben we de inloopkast gedemonteerd die op wat ooit onze slaapkamer was stond... 'k Zal morgen foto's van alles maken

Dat probleem hebben wij helemaal niet gehad met de dekvloer
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_36678000
quote:
Op woensdag 5 april 2006 15:33 schreef arithaterhorst het volgende:
Ik heb alles opnieuw gedaan en ik moet zeggen het ziet er ook beter uit, dus het was maar goed ook.

Ik heb besloten dat ik toch maar een eigen klustopic ga openen. Dat geblaat van mij door de topics van anderen word ik een beetje zat.

Dus er komt snel een 'De klusperikelen van Marsepein' topic
pi_36698586
quote:
Op woensdag 5 april 2006 15:53 schreef sanger het volgende:

[..]

Dat probleem hebben wij helemaal niet gehad met de dekvloer
Echt niet? Onze "aannemer" zegt dat het normaal is. Behalve daar waar er vezel ivm met de vloerverwarming zit.

Hoe is het bij jullie gedaan dan? Is er gevlinderd? Of is het handmatig gedaan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')