Dank Cijb & Vonk voor de belangstelling
Ik update niet vaak omdat er neit veel te updaten is. We hadden nooit verwacht dat een keuken uitzoeken zoveel werk zou zijn. Is het denk ik normaal ook niet, maar wij zijn van die besluiteloze types
![]()
. En om elke keer te lezen in welke keukenwinkel we nu weer zijn geweest....
Maar hierom staat de bouw nu ook vrij stil, de afgelopen weken alleen 's zondag's en door de week 's avonds wat gedaan. Goede nieuws is dat het steeds langer licht blijft 's avonds wat heel lekker werkt omdat we zo ook buiten nog wat kunnen doen
Nou, het grootste nieuws is natuurlijk dat dat ene draadje er *eindelijk* doorheen getrokken is. Dat was het ene draadje dat de woonkamer van antenne en speakerdraad voorziet
![]()
. Na elke dag 1/2 uur proberen, vloeken en het wijze besluit te nemen het de volgende dag nog een keer te proberen... is het gisteren gelukt.
![]()
Toch, zo'n pomp zou denk ik wel handig geweest zijn.
Verder qua update: we zijn voornamelijk mensen aan het regelen. De stucadoor, dat de wanden worden gekorrelpleisterd, het parket moet worden gelegd, de dakgoten moeten worden gedaan. Als mensen hiermee bezig zijn, gaan wij de dakkapellen doen. Daarvoor komen de kozijnen deze week binnen.
Verder zijn we geslaagd voor een keuken. Een mooie rode keuken... Voor het wereldbedrag van 0 euro!
En hij staat ook al!!
Maargoed, het is dus niet
*de* keuken, maar een keuken die we in Haarlem via marktplaats hebben opgehaald. Komt uit de 50'er jaren ofzo, en ziet er nog onwijs mooi uit. Hij staat nu in de garage waar hij voorlopig blijft staan omdat dit tevens de werkbank in de garage wordt. Super degelijk en we zijn er helemaal blij mee. Heb ik toch mijn rode keuken
We zijn ook weer heel wat keukens wezen shoppen en we zijn er bijna.... Voor het eerst zijn we met een serieuze offerte bezig. Maar zitten nog in onderhandeling, dus nog ff afwachten. Voor het eerst ook een volledig gespecificeerde offerte en een tekening.
Even eerst de tekening (die wat uitleg nodig heeft, want het is nogal donker geworden door de scanner).
![]()
Dit is een beetje het idee. Zowel het eiland als de kastenwand zijn 3 meter 60 breed. Het eiland is 1 meter 20 diep en krijgt een impala gebrand granieten blad van 10 cm opgedikt (ook de zijkanten zijn van graniet, maar dat staat niet op de tekening).
Het design van de keuken ziet er alsvolgt uit:
![]()
![]()
Aan de kant van het eiland waar je tegenaan kijkt komen 3 ladekasten van 120 cm breed. Alles is greeploos, met achter de greep aluminium greeplijsten (om het donkere te doorbreken). De plinten zijn ook van aluminium. Aan de linker en de rechterkant, tussen de lades en de stollenwand komen ook greeplijsten, zodat het lijkt alsof de lades 'ingelijst' zijn.
Zoals dit beneden (idee gejat van poggenpohl
![]()
)
![]()
Aan de kookzijde, zijn van links naar rechts een kast van 60 cm, een spoelkast met uittreklade van 60cm, de vaatwasser en dan 2 lades van 90 cm. De kastenwand bestaat uit drie hoge kasten met een apparaat en een lade eronder. 1 kast met een koelkast en een servieskast. Aan de zijkanten komen 2 kasten van 30 cm breed. Dit wordt allemaal in de muur ingebouwd die mee wordt gekorrelpleisterd.
Nou, ik hoop dat ik e.e.a. een beetje duidelijk heb kunnen maken zo
![]()
Oh ja, we gaan hem zelf plaatsen
[ Bericht 12% gewijzigd door arithaterhorst op 27-03-2006 11:46:07 (nog wat over k'kens) ]