Nu, ik ook dan maar: De mannelijke helft van DNF-Style. Ik zat eigenlijk te wachten tot het nooit aangekomen mailtje van onze registratie onder DNF-Style zou worden teruggestuurd maar aangezien mijn geduld kort is reageer ik maar ff onder mijn lieffies account.
Allereerst:
![]()
aan iedereen.
Er wordt gevraagd naar het hoe: En daar wil ik best een korte uitleg over geven. Dit los van het feit dat we hierover ook workshops geven.
Onze studio is als volgt opgebouwd.
**Een tweetal BEAM generators om elk 4 flitsers aan te sturen tussen de 300 en 1200 watt.
**2 BEAM vloerflitsers die we gebruiken of
- tegen de witte achtergrond om deze weg te flitsen
- als rechtstreekse flitsers wel of niet van achteruit
- via een lenssysteem van gobo's voorzien en als achtergrondmotief lamp/flitser inzetten.
**Een tweetal softboxen 1 van 100 x 50 cm en een 5 hoek van 150 cm
**Een aantal losse Beam flitskoppen
**een twee tal 100 watt Falcon eyes stand alone (220V) flitsers
**een twee tal 150 watt Falcon eyes stand alone (220V) flitsers
**3 achtergrondrollen (wit/zwart en grijs)
**4 1000 watt theaterspots
**Diverse assecoires van snoots tot barndoors etc.
Denk niet dat deze allemaal in gebruik zijn tijden een shoot, meestal op wit hebben we de vloerflitsers op de achtergrond staan een hoofdflisters van schuinvoorboven en gebruiken een kleine standalone voor de rest.
Maar dit alles heb je geen ene drol aan als je niet met je model om kan gaan. Want je kan ook al geweldige platen maken met een enekel flitser of voor mijn part bouwlamp.
Het belangrijkste blijft je samenwerking met je model en visagiste om er samen een leuk creatief process van te bakken waar je allemaal tevreden mee bent.
Na ja tevreden? Dat ben jke eigenlijk nooit. Er is altijd wel iets te verbeteren. Fotografen die niets meer te verbeteren hebben zijn saai haha.
Al met al niet direct een uitleg over hoe we deze foto's hebben gedaan omdat het meerdere shoots zijn maar een kort introductie van onze studio.
Na ok eentje dan, de laatste foto van de serie in een zo kort mogelijke omschrijving:
gebruikt:
de 5 hoek softbox, enkel als refelctor
een 150 watt standalone met barndoors (redelijk dicht op het model)
de invulflits op 300 watt (en respectabele afstand)
van schuinachterboven een 100 watt stand alone voorzien van een gele gel en gericht op het achterhoofd van nikki.
van schuinonderrechts van nikki een theaterspot met gele gel langs de achtergrond
achtergrond/ondergrondpapier kkleur grijs.
De moeilijkheid is de controlle over je licht ten opzichte van je sluitertijd diafragma.
De 300 wat invul is de laagste stand voor deze dus een vast gegeven.
Het haarlicht is de zwakste 100 watt en gaat dus vol open.
Na meting (we gebruiken geen lichtmeter) met het toestel op deze twee halen we de 150 watt erbioj en stellen deze zodanig af dat de schaduwen diepte geven in haar gezicht doch geen hinderlijke schaduwen werpen en drukken op de ontspanknop.
De witte huid van nikki is ppur visagie. Het was eigenlijk de bedoeling haar spierwit te krijgen maar daarvoor had onze visa niet de juiste spullen bij zich.
groetjes Frenk van Frenk en Danielle
DNF-Style.
[ Bericht 1% gewijzigd door CasualDanielle op 21-02-2006 15:22:42 ]