Precies! Zo hoort het! Je niet zómaar gewonnen geven daar in die tuin!quote:Op vrijdag 24 februari 2006 23:48 schreef Duderinnetje het volgende:
Lieten is een groot woord![]()
Laten we zeggen dat het ons uit-ein-de-lijk gelukt is![]()
En lachen dat het was voor de achterburen![]()
Tijgerend door de tuin, om mijn as rollend in schijnbewegingen, grommend van vastberadenheid, klauwend door het zand en over de grindtegels, en met ten slotte drie spartelende konijnen in mijn handen heb ik het front verlaten.
Het duurde nog lang voordat het stof weer was neergedaald, daar in die tuin in het Laakkwartier![]()
Eentje is nog zeker een uur in shock in een hoekje blijven zittenquote:Op zaterdag 25 februari 2006 14:24 schreef Sandertje21 het volgende:
Ik dat konijnenvangen eigenlijk best wel willen zien.
Zijn die beesten nu niet in de stress geschoten trouwens, of valt het wel mee?
Wat liefquote:Op zaterdag 25 februari 2006 22:15 schreef Brighteyes het volgende:
Sounds good!
Ik ben benieuwd naar de foto's van de week!
En hoe je poezebeesten het hebben ervaren!
Ik heb nog geprobeerd meer verhuishulp te regelen: Groningen rijden
Wij wisten eigenlijk niet precies wat we er van moesten verwachten. Je ziet wel plankjes in de showroom, maar tóch. Maar hij bevalt ons goed. Mooi solide vloertjequote:Op zaterdag 25 februari 2006 22:23 schreef Gompy58 het volgende:
Vindt die vloer ook niet verkeerd. Moet echter toegeven dat ik er net ff iets anders van had verwacht, kan ik nie uitlegguh.....
Ga in iedergeval as. vrijdag ook bij de vloerderij kijken. Volgens mij zit er echter niet bar veel prijsverschil in tussen deze franse abdij vloer en een hardhouten jatoba vloer. Die 7 euro verschil per m2 is ff slikken dan weer doorgaan.
Hoe dan ook, het is wel erg netjes afgeleverd hoor! en die trap........ zucht, nu jullie dara zoveel ervaring mee hebben he.... ikkuh heb ook en trap..... ennuh..... uhm... euh....
quote:Op zaterdag 25 februari 2006 22:21 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Wat lief![]()
Er was nog precies één stoel vrij voorin de bus. Zooooo cool, zo'n driezits voorinLekker wijdbeens zitten met een hand in je broek en breakie-breakie roepen tegen alle collega-chauffeurs op de weg
![]()
En hardop boeren en 'lekker mokkel' mimen tegen meisjes in het baanvak naast je en dan aan de ramen likken in het voorbijgaanGod, ik hou van het truckersbestaan
![]()
Morgen foto's(niet van de mokkels, wél van de bus)
ruilen is wellicht een wat omslachtige optie. Ik zat meer te denken aan de mogelijkheid dat je de in Groningen opgedane ervaringen met schilderen herhaald in Utrechtquote:Op zaterdag 25 februari 2006 22:28 schreef Duderinnetje het volgende:
Ja wat wil je met die trap? Wil je ruilen of zo?![]()
Die vloer is toch ongeveer 40 EUR de m2?quote:Op zaterdag 25 februari 2006 22:44 schreef Gompy58 het volgende:
Overigens, hoe is de vloer bevestigd ? Ik heb nu een "offerte" liggen van 2500 euries.
Dan heb ik dezelfde vloer als jullie nu hebben, frans abdij dinges. Ongveer 30 m2, in de olie. Zonder plinten maar zwevend gelegd.
Moet ik alleen zelf de oude eruit halen. Het verschil tussen zelf en laten leggen schijnt ongveer 5-600 euro te zijn. Voor dat geld ga ik geen risico nemen en me in het zweet werken hoor. Ja ok, je moet ervoor werken, maar als het niet goed gaat dan heb je iig garantie.
Ja dáááág, met je trap!quote:Op zaterdag 25 februari 2006 22:44 schreef Gompy58 het volgende:
[..]
ruilen is wellicht een wat omslachtige optie. Ik zat meer te denken aan de mogelijkheid dat je de in Groningen opgedane ervaringen met schilderen herhaald in Utrecht![]()
![]()
Trainings kamp idee, zodat je laten we zeggen de ervaring niet zomaar laat verdwijnen![]()
![]()
![]()
![]()
Overigens, hoe is de vloer bevestigd ? Ik heb nu een "offerte" liggen van 2500 euries.
Dan heb ik dezelfde vloer als jullie nu hebben, frans abdij dinges. Ongveer 30 m2, in de olie. Zonder plinten maar zwevend gelegd.
Moet ik alleen zelf de oude eruit halen. Het verschil tussen zelf en laten leggen schijnt ongveer 5-600 euro te zijn. Voor dat geld ga ik geen risico nemen en me in het zweet werken hoor. Ja ok, je moet ervoor werken, maar als het niet goed gaat dan heb je iig garantie.
Hoe zit/zat het bij jullie trouwens? Ik doe het liefst zaken met 1 bedrijf. Hier schijn je de vloer van de vloerderij te kopen en doe je apart zaken met de legger. Als dan de vloer niet goed is... wie is dan de pineut. (in wurst kees senario))
Wij leven nog. Nou ja, in de biologische zin des woords. Twee dagen kasten verslepen en trappen optillen en al wat dies meer zij...quote:Op maandag 27 februari 2006 13:14 schreef Brighteyes het volgende:
Dude en Arty?
Leven jullie nog? Hoe is het gisteren gegaan?
De enige oranje die we konden vinden die mooi was, kwam van de Gamma. Uit de collectie van ehm... *kuch* Jan des Bouvrie *kuch*. Tja. Die sprong er echt uit zeg maar. We hebben nog nagevraagd of die kleur ook vanuit Histor of eigen merk gemengd kon worden, maar JdB heeft schijnbaar iets uitgekozen wat reguliere verfmengmachines niet kunnen maken.quote:Op maandag 27 februari 2006 13:28 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Arty, welke kleur oranje hebben jullie gebruikt.. hij is zeg maar ehm MOOI !![]()
Typisch.quote:Op maandag 27 februari 2006 14:58 schreef ArtyShock het volgende:
[..]
De enige oranje die we konden vinden die mooi was, kwam van de Gamma. Uit de collectie van ehm... *kuch* Jan des Bouvrie *kuch*. Tja. Die sprong er echt uit zeg maar. We hebben nog nagevraagd of die kleur ook vanuit Histor of eigen merk gemengd kon worden, maar JdB heeft schijnbaar iets uitgekozen wat reguliere verfmengmachines niet kunnen maken.
Mja. Als je de dozen en de kasten en losse onderdelen ziet, dan lijkt het huis wel te klein voor alle troep die we hebben meegesleept. Dude is orde aan het scheppen in de chaos en ik ben de laatste kleine dingetjes in het nieuwe huis aan het doen.quote:Op maandag 27 februari 2006 14:57 schreef Brighteyes het volgende:
Maar wel al in het nieuwe huis geslapen dus!
Zo leuk altijd die eerste nachtjes. Dat besef 'nu is het echt-echt-echt ons huis enzo'.
En nu idd de puinhopen nog wat wegwerken hier ende daar.
alles uit en thuis zou ik ongeveer bij de vloerderij 2500 eurie kwijt zijn. Dan zou ik idd de zelfde vloer hebben als in dit topic. Het hout is iets van 35-40 euro p/m en dan leggen en bewerken er nog bij he! en zwevend leggen is ook duurder... maar wel beter voor de relatie met je onderburen indien van toepassing.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 23:05 schreef Igraine het volgende:
[..]
Die vloer is toch ongeveer 40 EUR de m2?
Hoe kom je dan aan 2500? Wij willen nl ook een soortgelijke vloer gaan kopen en leggen...
Zie je dat het goed is dat ik even inlogde?quote:Op donderdag 2 maart 2006 09:54 schreef ArtyShock het volgende:
*newsflash* (Ook voor Dude, aangezien ik haar sinds gisternacht niet meer in aanspreekbare staat heb getroffen)
Internet doet het dus ook. Ietwat provisorisch wat kabelaanleg betreft, maar het werkt wel.
Dus naast het fixen van de wasmachine, het wegwerken van de magnetronkabels, gisteren ook internet aan de praat gekregen. De eerste levensbehoeften druppelen langzaam binnen op de Parkweg.
Erg hè?quote:
Jongen van 23. Helemaal verliefd op het huis, net als ik was. Dat is leuk verkopenquote:Op vrijdag 3 maart 2006 00:42 schreef Sandertje21 het volgende:
Aan wat voor mensen is het huis in Den Haag eigenlijk verkocht?
O op zo'n manier hebben we het niet echt gespeeld. Scheelt misschien dat er geen makelaars-mannetjes bij waren. Was allemaal vrij vriendschappelijk. En binnenkort gaan we gezellig bij hem eten om de overdracht te vierenquote:Op vrijdag 3 maart 2006 01:21 schreef blieblie het volgende:
Ghe, die indruk van de koper wil wel eens anders zijn dan het is hoor.
Ik was weg van mijn flatje maar heb stiekum wel beetje de lompe ik-wilnie-kerel gespeeld bij de onderhandelingen.
quote:Maar goed.... Ziet er erg tof uit! En die verhuiswagen valt me wel erg tegen hoor. Ik had een dikke vette DAF truck verwacht na je verhalen
.
quote:Op vrijdag 3 maart 2006 01:01 schreef Bluezz het volgende:
*Ontzag en herinnering straalt hier van mij af nu*
SUPER foto's en verhalen
Die vloer, die man op dat bed, die poezen, schuren, je konijnenhoktwijfelaar, het bakkie van de man met de vlam in de pijp, die verf, de zoekgeraakte camera, de uuuuren op een trap, afsteken, de dozen, verf, een kast netjes gerangschikt in een verhuiswagen, paneeldeuren, verf, enorme troep, kapotte rug, een soort psychedelisch bewegende muur die Fok! lijkt te zeggen, groningen, laptop, troeper dan troep, maar oh die voldoening, die zoete overwinning dat álles in het nieuwe huis staat![]()
!!
Ik had echt een week nodig om er echt van te kunnen genieten hoor!! En je niet op bezoek te voelenquote:Op vrijdag 3 maart 2006 08:50 schreef Duderinnetje het volgende:
![]()
![]()
Komt die overwinning snel denk je?
Ik ben de romantiek van 'huisje opknappen' even helemaal kwijt vrees ikMaar die komt wel weer terug. Even de batterij opladen na de verhuizing en dan gaan we één dezer dagen gewoon weer dapper aan de slag.
Is dat hoofd van die hert echt?quote:
Neequote:
Mag ik hier even officieel vastleggen dat ik één vrachtwagentje spullen had en Arty twee-en-een-half??quote:Op vrijdag 3 maart 2006 09:36 schreef stinkie het volgende:
Staan Arty's spullen inmiddels binnen? Op de foto staat dat nog oneerbiedig buiten, maar met dit vieze weer is het beter om dat ook even binnen te zetten hoor ..... of nemen Dude's spullen alle ruimte in![]()
Eekhoorn voor ernaast hebben?quote:Op vrijdag 3 maart 2006 10:17 schreef Duderinnetje het volgende:
Nee![]()
Van plastic en ik ben dol op dat ding Maar Arty vindt het stomme kitsch![]()
![]()
![]()
quote:
O,o, de eerste user die in dit lieve topicje tegen een ban aanlooptquote:
Ja het lekt inderdaad hè? Krantje eronder dan maar.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 11:20 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, zou ik wel denken idd. Of je moet er van dat echte vet op willen smeren.
Nadeel van die spray is dat het eigenlijk altijd wel uit loopt.
quote:Op vrijdag 3 maart 2006 11:30 schreef gurlie het volgende:
Dude!
Iets voor jou?
http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?topcategoryId=15579&catalogId=10103&storeId=9&productId=64026&langId=-22&parentCats=15579*15751*15754
quote:Op vrijdag 3 maart 2006 12:19 schreef Dengaman het volgende:
Wat je ook kan doen is even je deuren eruit lichten, met een stompje van een kaars de scharnieren invetten en je bent verzekerd van geruime tijd pieploze deuren...
*Deze tip is geld waard dus waar kan ik m'n rekeningnummer achterlaten...
Leuk ding!quote:Op vrijdag 3 maart 2006 10:17 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Nee![]()
Van plastic en ik ben dol op dat ding Maar Arty vindt het stomme kitsch![]()
![]()
![]()
Verven. dan verven, daarna aflakken en verven en vervolgens schuren en verven.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 12:10 schreef Étoile het volgende:
![]()
die verhuischaos! 't is maar goed dat er een echte trucker woont
Wat zijn de klusplannen de komende tijd, behalve het inrichten?
Vergeet je nu dat ene plintje dat ook nog moet niet?quote:Op vrijdag 3 maart 2006 15:37 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Verven. dan verven, daarna aflakken en verven en vervolgens schuren en verven.
O had ik verven al genoemd?
En: lambrizering in de hal 'restaureren' (en verven), wasmachine naar boven (laten) plaatsen, fonteintje voor in de gang opsnorren en laten aanleggen, plafond grote voorkamer boven herstellen (al wel afgestoken door Arty), radiatoren wegwerken (ombouw) en idem voor twee verwarmingsbuizen in de voorkamer, laminaat boven opschuren en opnieuw lakken, overloopvloer laten voorzien van hout, verroeste afscheiding rond voortuin weghalen, konijnenhok opleuken, keuken regelen
![]()
Kijk, jullie verzetten echt mega veel werk in een veels te korte tijd. En het is en wordt echt heel mooi, maar hier slaan jullie door. Ik vemoed dat jullie toch een beetje teveel verfdampen hebben opgesnoven.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 15:37 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
... laminaat boven opschuren en opnieuw lakken ...
Dat vroeg ik me ook al af, maar ik gok dat het over lamel-parket gaat?quote:Op zaterdag 4 maart 2006 08:26 schreef Marsepein het volgende:
Als dat niet is, leg eens uit wat het voordeel van schuren en lakken is (Als het al gaat) van laminaat?
Die hoop hebben we reeds opgegeven waarde Martijnquote:Op zaterdag 4 maart 2006 01:20 schreef Martijn_77 het volgende:
En wanneer hopen jullie een beetje op orde te zijn Dude?
Geen idee... bedoel ik parket misschien?quote:Op zaterdag 4 maart 2006 08:26 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Kijk, jullie verzetten echt mega veel werk in een veels te korte tijd. En het is en wordt echt heel mooi, maar hier slaan jullie door. Ik vemoed dat jullie toch een beetje teveel verfdampen hebben opgesnoven.
Als dat niet is, leg eens uit wat het voordeel van schuren en lakken is (Als het al gaat) van laminaat?
Oke, maar jullie doen wel erg veel in een hele korte tijd!!quote:Op zaterdag 4 maart 2006 10:58 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Die hoop hebben we reeds opgegeven waarde Martijn![]()
Nou we doen al een week zo ongeveer helemaal niets hoorquote:Op zaterdag 4 maart 2006 12:49 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Oke, maar jullie doen wel erg veel in een hele korte tijd!!![]()
Hulde!!![]()
Ik had het kunnen zijn.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 00:49 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Jongen van 23. Helemaal verliefd op het huis, net als ik was. Dat is leuk verkopen![]()
Het is dus wat BE vermoedde, (lamel)parketquote:Op zaterdag 4 maart 2006 11:00 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Geen idee... bedoel ik parket misschien?
Het is op een paar plekken versleten en dus willen we het opknappen. En het is nogal blank hout, en dat mag wel een tintje donkerder.
Zoiets....
Maar het kan gerust dat de verfdampen hun hersenverwekende werk hebben verricht ja![]()
Wanneer kom je ze halen? Mail me maar even.quote:Op maandag 6 maart 2006 21:45 schreef Juleh het volgende:
*steekt zijn hand op
al kom ik niet uit groningen maar wel vlakbij![]()
Jep! Bovenste deel komt erop zodra de plintenman is geweest en de kast tegen de muur kan.quote:Op woensdag 8 maart 2006 10:24 schreef Brighteyes het volgende:Al die dozen in de tuin!
Ziet er goed uit hoor!![]()
Mooi dressoir! Is dat de onderste helft van je servieskast?
Ja dat is een idee, ware het niet dat er al een vaste dikke plint loopt (de afwerkplintjes zijn piepdunne latjes langs de houten vloer.)quote:Op woensdag 8 maart 2006 10:28 schreef Brighteyes het volgende:
Aha. Zit er een uitsparing bij de pootjes?
Anders zou ik namelijk de plinten tegen je kastje aan leggen. Dan staat hij zo stijf mogelijk tegen de muur. Op zich komt dat ding er nog op te staan dus dan hoe je niet bang te zijn voor dingen die erachter vallen, dat scheel wel.
Ja ik pijp wel elke tien dagen twee keerquote:Op woensdag 8 maart 2006 10:36 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, erg he. Maar zit jij dan niet met 10 pijpenragers aan elkaar elke 2 dagen daarachter te prutsen en te stoffen?
De kleur vinden we echt prachtig! Valt alleszins mee qua fel-heid. Wel knal, maar geen speelgoed-knal, snap je? Wel moet de muur nog een (paar) keer over, want hij is nog wolkerig. Bedoeling is dat aanstaand weekend te gaan doen. Dan ga ik met een vriendin ook aan de slag met de grote voorkamer boven. De lounge-kamer-to-be. Nog even een leuke kleur verzinnen voor op de muur.quote:Die lamp is trouwens ook heel mooi bij de oranje muur. Is de muur nu trouwens naar tevredenheid?
I know.quote:Op woensdag 8 maart 2006 10:40 schreef Saffier het volgende:
Ik raad ook aan om de katten minimaal 6 weken binnen te houden voordat je ze naar buiten laat gaan, dat verkleint de 'terugloopkans' aanzienlijk. Verder mooi huis!
Kans is er inderdaad altijd. Maar ik ga het er lekker toch op wagen!quote:Op woensdag 8 maart 2006 10:37 schreef Marsepein het volgende:
Zo, begint er aardig bewoonbaar uit te zien! Je doet de katten wel snel naar buiten hoor. De kat van mijn schoonouders is na 8 weken uiteindelijk toch nog terug gelopen naar het andere (oude) huis) 15 km verderop. Terwijl die kat al weken buitenkwam.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |