Volgens mij bestaat een engel uit enegie ..zou dat kunnen ?quote:Op zondag 19 februari 2006 19:26 schreef Analyzing_Barb het volgende:
Nooit gezien, zoals jij het bedoelt. Maar waarom niet, het zou best eens kunnen
En waarom die?
![]()
Geen idee..Bestaat lucifer dan ?quote:Op zondag 19 februari 2006 20:18 schreef Dromenvanger het volgende:
Hoe zit het met de gevallen Engel. Die wordt toch de duivel genoemd of niet?
Of heb ik het hele verhaal verkeerd begrepen?
Niet dat ik het meteen geloof, maar ik heb begrepen dat lucifer een gevallen engel is.
Maar dan is het gewoon een verhaal.
Weet ik nietquote:
De Bijbel noemt hen opstandig tegenover God, hun maker. Het zijn pure rebellen. Ze worden beschreven als gevallen engelen, die leugenaars, misleiders en moordenaars geworden zijn. Het zijn machten die de mens van het echte LEVEN willen afleiden, naar de afgrond van de eeuwige eenzaamheid en ellende.quote:Op zondag 19 februari 2006 20:18 schreef Dromenvanger het volgende:
Niet dat ik het meteen geloof, maar ik heb begrepen dat lucifer een gevallen engel is.
Maar dan is het gewoon een verhaal. Hoewel ieder verhaal een betekenis heeft. Zelfs verhalen in de efteling kun je wat achter zoeken.
een kat is ook duivels?quote:Op zondag 19 februari 2006 20:20 schreef Borkydude het volgende:
Lucifer is toch een kat?
Ze doen zich heel mooi en heel onschuldig voor. "Satan komt tot de mens als een boodschapper van het licht" zegt de Bijbel. Satan is volgens de Bijbel de oorsprong van de leugen. Hij is de meester in misleiding, de vader van alle bedrog. Hij weet beter dan wie ook, hoe hij mensen wijs kan maken dat ze iets goeds volgen, terwijl ze eigenlijk in een web van leugen en bedrog gevangen worden. Hij doet mooie beloften en biedt grote geschenken aan. Maar zijn doel is om mensen van God weg te houden en ze slaven van zichzelf te maken. Satan is ook de aanvoerder van de enorme massa geestelijke wezens die tegen God in opstand gekomen zijn.quote:Op zondag 19 februari 2006 20:18 schreef Dromenvanger het volgende:
Maar dan is het gewoon een verhaal. Hoewel ieder verhaal een betekenis heeft. Zelfs verhalen in de efteling kun je wat achter zoeken.
Die beschrijving doet mij denken aan het Vaticaanquote:Op zondag 19 februari 2006 20:26 schreef -Why- het volgende:
[..]
Ze doen zich heel mooi en heel onschuldig voor. "Satan komt tot de mens als een boodschapper van het licht" zegt de Bijbel. Satan is volgens de Bijbel de oorsprong van de leugen. Hij is de meester in misleiding, de vader van alle bedrog. Hij weet beter dan wie ook, hoe hij mensen wijs kan maken dat ze iets goeds volgen, terwijl ze eigenlijk in een web van leugen en bedrog gevangen worden. Hij doet mooie beloften en biedt grote geschenken aan. Maar zijn doel is om mensen van God weg te houden en ze slaven van zichzelf te maken. Satan is ook de aanvoerder van de enorme massa geestelijke wezens die tegen God in opstand gekomen zijn.
Dat is het eerste wat de Bijbel zegt over de geestelijke wereld. Zoals ik beschreef is het niet bepaald verstandig om de Bijbel zomaar als een onzin af te doen, als je weet dat het door alle eeuwen heen het Boek der boeken is.
Mensen, dieren en entiteiten (o.a. engelen) bestaan uit energie. Dus why not?quote:Op zondag 19 februari 2006 20:02 schreef -Why- het volgende:
[..]
Volgens mij bestaat een engel uit enegie ..zou dat kunnen ?
quote:Op zondag 19 februari 2006 20:20 schreef Borkydude het volgende:
Lucifer is toch een kat?
quote:Op zondag 19 februari 2006 20:18 schreef Dromenvanger het volgende:
enlighten mequote:Op zondag 19 februari 2006 20:04 schreef P8 het volgende:
de bijbelse engelen bestaan iig niet. door logisch te beredeneren kan je die conclusie trekken
Interessant...het verhaal achter Lucifer wist ik niet! Zo leren we van elkaarquote:Op zondag 19 februari 2006 23:06 schreef teamlead het volgende:
[..]
Lucifer was een Aartsengel (de hoogste "rang"), net zoals Michael en Gabriel etc.. maar Lucifer werd jaloers dat God wel aanbeden werd en hij niet.. en dus werd hij (na een conflict) uit de hemel gemieterd...
erg korte samenvatting natuurlijk..
Iedereen heeft hulp(jes) nodig. God is vast ook maar een mensquote:Op zondag 19 februari 2006 23:14 schreef WeirdMicky het volgende:
Waarom zouden er engelen zijn als God zelf alles makkelijk kan doen?
Opzig vind ik dat eerste verhaal erg toepasselijk als ik het combineer met de soemarische scheppings theorie (voor diegene die het niet kennen, in Sumer is als het ware "geloof" begonnen, de bijbel zoals we hem kennen is een verbasterde versie van dat oorspronkelijke verhaal).quote:Op zondag 19 februari 2006 23:17 schreef mazaru het volgende:
Het verhaal over die oorlog is door joodse en christelijke theologen in de eerste eeuwen na Christus uitgebreid verfraaid.
Satan*, de duivel, zou oorspronkelijk een belangrijke engel zijn geweest in de hemel.
De naam die hij voor de zondeval had gekregen, aartsengel Lucifer, was gebaseerd op een verkeerde interpretatie van een passage in Jesaja. Volgends een versie van het verhaal was Lucifer een van de favorieten engelen van god, de schitterendste in de hemel (Lucifer betekent "lichtdrager"), maar hij verwierp het bevel van god om te knielen voor Adam, de eerste mens, en hem eer te bewijzen.
Volgens een andere versie was Lucifer zo hoogmoedig geworden dat hij op een kans wachtte om god van de troon te stoten. De onkreukbare aartsengel Michaël nam onmiddelijk de wapens tegen hem op en Lucifer trok zich vervolgens terug en verzamelde de steun van een derde van de engelen. De hierop volgende titanenstrijd eindigde met de val van de opstandige engelen in de peilloze diepte; zij werden duivels en demonen.
Ten eerste: ik geloof best dat bij sommige mensen bepaalde kwalen geneenst kunnen worden door paranomale mensen. Hetzelfde geldt voor een biostabiel en een M&M. Als je er in gelooft, dan werkt het. Het zogenaamde placebo effect.quote:Op zondag 19 februari 2006 20:50 schreef Analyzing_Barb het volgende:
[..]
jij kijkt dus teveel naar Assepoester
![]()
het valt me trouwens op, dat wanneer mensen een 'grappige' (onder voorbehoud) nickname hebben gekozen, zij niet echt serieus tegenover de paranormale wereld (die heel normaal is) staan en het allemaal maar onzin vinden. Of ze weten niet goed wat ze ermee moeten.....
sommige namen stralen een soort verwaandheid of zelfs arrogantie uit. Ook het onderschrift speelt daarin een grote rol. Dit zijn vaak de betwetertjes, die keiharde bewijzen willen hebben, overal voor.
Dit was dan weer mijn psycho analyse voor vandaag![]()
goh, ik denk dat ik de tekst maar kopieer en er een topic van maak![]()
Tja ik denk dat je daar de spijiker op z'n kop slaat. Inderdaad is alles met logica te verklaren, en hoewel het woord paranormaal vaak aan "vreemde" dingen gekoppeld wordt lijkt het mij dat het meer te maken heeft met de mogelijkheden, of moet ik juist zeggen de onmogelijkheden van de huidige meettechnieken.quote:Op maandag 20 februari 2006 01:00 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ik geloof echter niet in engelen, geesten, god, dat er meer na de dood is of dat er 'meer tussen hemel en aarde is' zoals sommigen het zeggen. Ik geloof dat alles met logica te verklaren is![]()
Goed omschreven Ticker!quote:Op maandag 20 februari 2006 09:51 schreef Ticker het volgende:
[..]
Tja ik denk dat je daar de spijiker op z'n kop slaat. Inderdaad is alles met logica te verklaren, en hoewel het woord paranormaal vaak aan "vreemde" dingen gekoppeld wordt lijkt het mij dat het meer te maken heeft met de mogelijkheden, of moet ik juist zeggen de onmogelijkheden van de huidige meettechnieken.
Stel dat het inderdaad zo is dat geesten bestaan.. als een soort energie. En dat deze zich bevinden in een dimensie die samen loopt in de onze. Maar dus niet zichtbaar voor ons oog. Tot op heden zijn er schommelingen in de atmosfeer gemeten in huizen waar het bijboorbeeld bekent is dat het spookt.
Over misschien al 200 jaar lachen ze ons uit dat we niet eens wisten dat dood gaan in dit lichaam niet het einde is, want dan is het misschien erg logisch wat er met de energie gebeurt na het stoppen van ons lichaam. En in zo'n geval noem je dat ook een "logisch gevolg". Dus zoals ik zeg.. het is maar net in welke tijd je leeft en hoe ver de wetenschap is.
Ja, één keer tijdens een intuitiecursus. Toen gingen we aura's bekijken: dan ging een mede-cursist voor een witte muur staan en dan moest de ander kijken of hij een aura kon zien. Nadat we dat hadden gedaan vroegen we of de engelen (of gidsen, hoe je ze ook maar wilt noemen) ook voor ons wilden verschijnen zodat wij ze konden zien. Degene die voor de witte muur stond moest dan een engel vragen om achter of naast hem te gaan staan. Vervolgens zag ik inderdaad achter mijn mede-cursist een twee meter lang figuur verschijnen die donker af stak tegen de witte achtergrond. Ik zag alleen zijn donkere silhouet (zonder vleugels overigens), maar het was een erg duidelijk beeld. Ik was zelfs een beetje overdonderd door hoe duidelijk ik de engel kon zien. Qua vorm was het absoluut geen aura omdat het silhouet een totaal andere vorm had dan de persoon die voor de muur stond.quote:
Wat heeft reiki met geesten te maken?quote:Op maandag 20 februari 2006 14:04 schreef Misticle_lightning het volgende:
Hoi
Ik heb al vaker engelen gezien.
ten eerste bij mijn reiki inwijding en later steeds vaker en vaker. Tegenwoordig praat ik ook met ze
BB Misticle
Zou je ons hier meer over kunnen vertellen, vind het een nogal korte reactie op een 'speciale' post!quote:Op maandag 20 februari 2006 14:04 schreef Misticle_lightning het volgende:
Ik heb al vaker engelen gezien.
ten eerste bij mijn reiki inwijding en later steeds vaker en vaker. Tegenwoordig praat ik ook met ze
Enlighten me to..., ben erg benieuwd naar die conclusies. Mijn beredenerings vermogen schiet me namelijk tekortquote:Op zondag 19 februari 2006 20:04 schreef P8 het volgende:
de bijbelse engelen bestaan iig niet. door logisch te beredeneren kan je die conclusie trekken
En dit meer als onzinquote:Op maandag 20 februari 2006 15:23 schreef WeirdMicky het volgende:
Die engelen verhalen klinken meer als een Big Brother in de oudheid.
Dat is wel weer een goed punt. Wat wel vast staat is dat ze over een paar honderd jaar ons helemaal uitlachen om de primitive wetenschap van ons. Een paar honderd daar na lachen ze de anderen ook uitquote:Op maandag 20 februari 2006 09:51 schreef Ticker het volgende:
[..]
Tja ik denk dat je daar de spijiker op z'n kop slaat. Inderdaad is alles met logica te verklaren, en hoewel het woord paranormaal vaak aan "vreemde" dingen gekoppeld wordt lijkt het mij dat het meer te maken heeft met de mogelijkheden, of moet ik juist zeggen de onmogelijkheden van de huidige meettechnieken.
Stel dat het inderdaad zo is dat geesten bestaan.. als een soort energie. En dat deze zich bevinden in een dimensie die samen loopt in de onze. Maar dus niet zichtbaar voor ons oog. Tot op heden zijn er schommelingen in de atmosfeer gemeten in huizen waar het bijboorbeeld bekent is dat het spookt.
Over misschien al 200 jaar lachen ze ons uit dat we niet eens wisten dat dood gaan in dit lichaam niet het einde is, want dan is het misschien erg logisch wat er met de energie gebeurt na het stoppen van ons lichaam. En in zo'n geval noem je dat ook een "logisch gevolg". Dus zoals ik zeg.. het is maar net in welke tijd je leeft en hoe ver de wetenschap is.
Je bedoelt mensen met tijdelijk te weinig zuurstof in hun hersenen en daardoor dingen gaan zien die er niet zijn?quote:Op maandag 20 februari 2006 18:51 schreef -Why- het volgende:
Niemand ooit een BDE ervaring achter de rug
Want dat zijn vaak de mensen die het kunnen het beweren of er engelen bestaan?
Ja die bedoel ikquote:Op maandag 20 februari 2006 18:55 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Je bedoelt mensen met tijdelijk te weinig zuurstof in hun hersenen en daardoor dingen gaan zien die er niet zijn?
Kom op zeg, dat is zo'n zelfde wetenschappelijke verklaring als "het was een weerbalon". Niets wetenschappelijks aan, dat is meer een manier om ergens niet op in te hoeven gaan.quote:Op maandag 20 februari 2006 18:55 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Je bedoelt mensen met tijdelijk te weinig zuurstof in hun hersenen en daardoor dingen gaan zien die er niet zijn?
Ik heb altijd zuurstof tekortquote:Op maandag 20 februari 2006 20:34 schreef Ticker het volgende:
[..]
Kom op zeg, dat is zo'n zelfde wetenschappelijke verklaring als "het was een weerbalon". Niets wetenschappelijks aan, dat is meer een manier om ergens niet op in te hoeven gaan.
Met een serieuse bijna dood ervaring zijn mensen zich bewust van bijvoorbeeld het moment van een operatie, terwijl zij in een diepe coma liggen. Deze kunnen dan details vertellen die alleen iemand "in" die kamer, bij bewust zijn heeft gezien.. zoals bijvoorbeeld de arts. Tevens is een bekende "tunnel" ook geen nieuwtje. Mensen weten wat zij gezien hebben, net zoals jij een droom bewust na kan vertellen. Of wou jij zeggen dat je elke nacht zuurstof tekort hebt, en in je slaap hallucineert?
ik zag hem niet aankomenquote:Op maandag 20 februari 2006 20:54 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
Dat is te merken![]()
kon hem niet laten![]()
Jij gaat dan ook alleen voor logica, dan mis je nog weleens wat iddquote:
Lieve Displission, ik slowchat nooit zonder reden, alleen als ie dubbelzinnig is of kan zijnquote:Op maandag 20 februari 2006 21:04 schreef displission het volgende:
Ik krijg een deja vu..ik zat in een topic wat best wel waardevol was beginnen ze opeens te slowchatten..
Ok, ontopic: Engelen bestaan niet, slotjequote:Op maandag 20 februari 2006 21:04 schreef displission het volgende:
Ik krijg een deja vu..ik zat in een topic wat best wel waardevol was beginnen ze opeens te slowchatten..
Wel!quote:Op maandag 20 februari 2006 21:07 schreef MrBadGuy het volgende:
Ok, ontopic: Engelen bestaan niet, slotje![]()
Mijn kat ookquote:Op maandag 20 februari 2006 21:11 schreef displission het volgende:
bestaan volgens mij wel..al zou je dat wel aan de binnenkant kunnen zien.mijn kat is bijv. een engel..zo kan ik hem noemen..hij is heel lief en ziet er uit als een engel.
Als je kijkt naar de geschiedenis, en dan de eerste beschaving die wij kennen, hadden de "goden" ook vleugels. Bij het ontcijferen van de vele duizenden klei tabletten kwam Sitchin erachter dat de afbeeldingen en verhalen over deze goden veel letterlijker genomen moesten worden. De vleugels zijn als symboliek bedoeld voor "zij die uit de lucht kwamen". Hedendaags in de bijbel is dit verbasterd tot een of ander prachtig oord waar je heen gaat als je dood bent. Maar zoals ik al eerder in dit topic aangaf, de vleugels zijn een metafoor.quote:Op maandag 20 februari 2006 21:39 schreef Catch_the_Sun het volgende:
Ik denk niet dat engelen bestaan, want dat zou indirect ook betekenen dat er een god zou bestaan, omdat engelen dienaren van god zijn, maar ik geloof niet in god, dus in mijn hoofd kan dat niet![]()
Wat ik me wel afvraag ik waarom engelen altijd vleugels hebben. Ik bedoel, god heeft geen vleugels ofzo, en je zou toch zeggen dat god beter was dan iedereen als ik zo een beetje naar de bijbel kijk. Er zijn ook niet echt andere goden of goddelijke wezens met vleugels, in de griekse mythologie zijn er wel een paar met vleugels, zou dat iets met de vleugels van de engelen te maken hebben? Waarom moeten engelen eigenlijk kunnen vliegen? Het lijkt met ook maar lastig, met slapen enzo, die vleugels op je rug.
het is niet mijn ding maar dit is het ook niet!quote:Op zondag 19 februari 2006 20:03 schreef Borkydude het volgende:
Die gedachte is net zo debiel als de gedachte dat god bestaat.
Het zou ook kunnen dat God gewoon een mens uit kiest die op dat moment de engel is.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 00:09 schreef newsman het volgende:
Ik heb wel is dingen meegemaakt, dus ik geloof wel in engelen.
En in de Gnostiek is een stroming die Jezus en 'de gevallen engel' als een en dezelfde beschouwd. De brenger van het licht, oftewel de morgenster, oftewel lucifer. Jezus was de slang in de hof van eden die de mens kwam "verlichten", aansporen om te eten van de boom van de kennis.quote:Op zondag 19 februari 2006 23:17 schreef mazaru het volgende:
Het verhaal over die oorlog is door joodse en christelijke theologen in de eerste eeuwen na Christus uitgebreid verfraaid.
Satan*, de duivel, zou oorspronkelijk een belangrijke engel zijn geweest in de hemel.
De naam die hij voor de zondeval had gekregen, aartsengel Lucifer, was gebaseerd op een verkeerde interpretatie van een passage in Jesaja. Volgends een versie van het verhaal was Lucifer een van de favorieten engelen van god, de schitterendste in de hemel (Lucifer betekent "lichtdrager"), maar hij verwierp het bevel van god om te knielen voor Adam, de eerste mens, en hem eer te bewijzen.
Volgens een andere versie was Lucifer zo hoogmoedig geworden dat hij op een kans wachtte om god van de troon te stoten. De onkreukbare aartsengel Michaël nam onmiddelijk de wapens tegen hem op en Lucifer trok zich vervolgens terug en verzamelde de steun van een derde van de engelen. De hierop volgende titanenstrijd eindigde met de val van de opstandige engelen in de peilloze diepte; zij werden duivels en demonen.
bij jouw is het niet duidelijk..........................................quote:Ik heb wel is dingen meegemaakt, dus ik geloof wel in engelen.
En verder alles goedquote:Op dinsdag 21 februari 2006 00:36 schreef merlin693 het volgende:
[..]
bij jouw is het niet duidelijk..........................................
en NL is de enige taal waarin Lucifer zo voorkomt !
denk ook aaan onze lucifer
Please explain?quote:Op dinsdag 21 februari 2006 00:36 schreef merlin693 het volgende:
en NL is de enige taal waarin Lucifer zo voorkomt !
denk ook aaan onze lucifer
hoezo?quote:Op zondag 19 februari 2006 20:46 schreef Analyzing_Barb het volgende:
[..]
Mensen, dieren en entiteiten (o.a. engelen) bestaan uit energie. Dus why not?![]()
Meerdere zelfs, daar hoef je alleen maar voor om je heen te kijken. Waarom verder kijken dan wat je kan zien en beleven. Ik zie er zat in elk geval en een lichamelijke dood maakt ze voor mij niet minder waardevol of aanwezigquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |